Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland Juno G
1 2
NTTKLL
28.12.2010 23:36:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjensta, saisikohan täältä tukea ostopäätökselle. Olen katsellut itselleni sellaista "entry level" työasemasynaa alle tonnin hintaluokassa, vaatimuksena on se, että jonkinlainen sekvensseri pitäisi olla, jotta voisi improta ideoita ilman koneeseen kytkemistä. Soundien pitäisi olla myös kohtuulliset ja jonkinlainen kytkettävyys tietokoneeseen olisi tietenkin pitemmän päälle plussaa.
 
Olen katsellut, että esim. Rolandin Juno G taikkapa uusi versio Gi täyttäisivät mielestäni nämä speksit. Sain tarjouksen yhdestä liikkeestä G:stä 790 euroa, joka on ainakin nettivertailun perusteella ihan kelpo hinta, useimmat liikkeet kun tuntuvat myyvän tota G:tä vielä melkein samaan hintaan kun uutta Gi:tä (tonnin hujakoilla)
 
Ottaisin mielelläni vastaan kommentteja Junon G:n omistajilta taikka muuten vain tyypeiltä, ketkä asiasta jotain tietää =)
 
Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu vastaamaan.
 
Burnoutlander
29.12.2010 03:53:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juno G on varmasti jees kyseiseen käyttötarkoitukseen.. Hyvät perus soundit ja sekvensseri. Junoonhan pystyy myös audiota äänittämään.. Vaikkapa basson, kitaran ja vox.
 
JPQ
29.12.2010 06:26:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GIssä ei mielestäni ole enään kuin jos sitäkään toistoon se sekvenseri.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Lockwork
29.12.2010 07:30:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

790€ ei kuulosta liian pahalta, jos vehje on muuten asiallisessa kunnossa.
 
Joissakin valmistuserissä (omassanikin) on ollut pieniä ongelmia näytön kanssa. Pidemmän tauon jälkeen näkyi vain 2x2 shakkiruutua tai sitten ei mitään. Annoin olla yön yli päällä ja aamulla toimi taas ja pysyi kunnossa. Toisaikainen pikkuriesa siis.
 
Juno G on erittäin tietokoneystävällinen ja juttelee XP:n kanssa suoraan USB-piuhaa pitkin. 64bit Vistaa varten jouduin ajurien puutteen vuoksi hommaamaan USB-MIDI palikan (Edirol UM-1EX) ja taas toimii. Juno editorilla ohjelmointi sujuu hiirivetoisesti niin kätevästi, että sitä toista tapaa ei kannata edes harkita.
 
Cakewalk Sonar LE tuli paketin mukana, mutta kyllä tuosta sekvensserikin löytyy.
 
Itse ihastuin eniten song recorderiin. Neliraituri syntikassa! How cool is that!
 
Ensimmäinen homma kuitenkin on hankkia yksi 512MB PC133 muistikampa, sillä perusmuistimäärällä ei tee mitään. Jos nurkissa ei loju tietokoneenraatoja, voi noita säkällä löytää kierrätyskeskuksesta.
 
Toinen homma, jotta äänitykset saa pelastettua talteen, on hankkia CompactFlash muistikortti ja CF-adapteri tyyppi1 (PC-card). Juno G on vanhaa tekniikkaa joten uudempien isojen korttien toiminnasta en tiedä, mutta 2GB kortti ainakin on toiminut mutisematta. Vähänkään pidemmän biisin siirto kortille ei muuten sitten ole kiireisen miehen hommaa ollenkaan :)
 
Mitäs vielä? Ai niin. Aftertouchia ei koskettimistosta löydy, mutta sen homman voi nakittaa vaikka D-beamille.
 
Enimmäkseen olen tykännyt.
 
NTTKLL
29.12.2010 10:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos kaikista vastauksista. Ymmärsin, että tuo 790,- hinta olisi myymälässä lojuvasta demokoneesta. Täyden takuunhan siihen vissiin saa, joten eipä siinä kai kummoista riskiä ole.
 
Tuosta tietokoneeseen liitettävyydestä vielä, toimiiko Juno G VSTplugariana esim. Acid Pro:ssa tai Reasonissa? Koitin selata netistä löytyvää manuaalia, mutta en ihan päässyt tästä selvyyteen.
 
Toinen juttu, ja anteeksi uunouteni on tuo muistijuttu. Eli olenko ymmärtänyt oikein, että se CF kortti tarvitaan nimenomaan sen audion tallentamista varten? Mihin tuo muistikampa vaikuttaa?
 
Hitto kun syyhyttäis hakea se kone.
 
JPQ
29.12.2010 12:21:05 (muokattu 29.12.2010 12:21:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi rähmä kun muisti juttua en osaa selittää. ja pitää itsekin sitä hankkia muistia tuohon lisää. ja 2gigan kortti toimii täällä muuten ok mutta näkyis minusta niin että täynnä oloprosentti näkyy väärin.pa. Reason ei tue VST plugareita. eikä tuota junogeetä mileestäni saa edes käytettöön tuollain.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
NTTKLL
29.12.2010 12:44:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reason ei tue VST plugareita Ajatuskatkos itsellä, siis Reaperista oli kyse.=)
 
ownar
29.12.2010 16:09:28 (muokattu 29.12.2010 16:23:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juno G on minun mielestäni nykystandardeilla enemmänkin lelu tason työasema.
 
Jos haluat rautaa niin taas kerran se PC361, vaikka, on paljon ammattimaisempi vaihtoehto. Ja sekin voi usein hävitä jopa plugareille koska tietokoneessa on niin paljon enemmän prosessointi voimaa. Juno G sitten häviääkin miltein kaikelle, jopa samplet on stockkina aika huonoja ehkä paria lukuunottamatta. FX ei ole. Pianokin on karmea. Itse vaan V*** kun olen laittanut yhden choruksen ja ei prkl, siihen loppu se leikki, ja sekin on viellä niin miniatyyri. Ja VA engineä ei edes ole, joten ne samplet pareisi olla aika prkl hyviä, mutta ei. 64 mb rammia ei montaa samplea mahdu (se 128 mb on tila kompression purettua - tätäkään ei tietenkään voi suoraan sanoa. Itse kompressoin 50gb 4mb tikulle ni se on sitten vai 50gb sampleja?). Itseasiassa Juno G:ss' taisi olla vaan 32mb rammia, joka on vähän ottaen huomioon että muuta ei voi paljon tehdä kun soitella niitä takaisin.
 
Ja reapperissa tulee plugareita tietääkseni stockkina. Ja siis reaper tukee VST ja AU plugareita... taitaa olla vanha versio sinulla?
 
Jos pakko saada alle tonnilla, niin M50 on paljon parempi vaihtoehto MINUSTA. Se on sentään tätä vuosisataa ja generaatiota. Rolandilta ei missän nimessä kannata ostaa yhtään mitään euroopasta. Hinnat on 300e metsään miltein kaikessa, ja nyt luulet saavasi hyvän dealin kun saat G:n muka parisataa halvemmalla. Sehän on Korg X50 tason vempele miltein muutenkin.
 
Muutamia ihan mukavia synia voi saada aika halvalla myös. Kuten varsin persoonallisen blofeldin.
 
Juno stagen, joka maksaa huomattavasti enemmän kun Juno G, saa USA:ssa jollain 800 dollarilla (550e). Rolandin hinnoittelu politiikka täällä on jotain aivan käsittämätöntä. Aina kun euron kurssi nousee niin rolandin hinnat nousee, mutta ei koskaan laske euron kurssin laskiessa... Rolanadille saa nykyäänkin maksaa 300e jostain 32mb ram palikasta. Samanlaisia saa ilmasiksi roskiksista - ja niin saa 90 luvun samplejakin.
 
Lockwork
29.12.2010 19:22:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NTTKLL:
Toinen juttu, ja anteeksi uunouteni on tuo muistijuttu. Eli olenko ymmärtänyt oikein, että se CF kortti tarvitaan nimenomaan sen audion tallentamista varten? Mihin tuo muistikampa vaikuttaa?
 
Hitto kun syyhyttäis hakea se kone.

 
Juu, elikkäs tuo muistikampa toimii nimenomaan välimuistina ja tyhjenee sähkökatkosta, normaalia RAMia kun on. Data valuu CF-kortille sen verran sitkeää vauhtia, että reaaliaikaista äänitystä tuolle ei tarvitse harrastaa.
 
Ja niin kuin ownar tuossa jo pärräsikin, niin muinaisjäännehän tuo G nykymittapuulla auttamatta nykyään on. Sen verran vauhdilla menee kehitys eteenpäin. Jo Gi:ssä näyttäisi olevan kasiraituri. Tosin euroja saakin sitten latoa hieman korkeamman pinkan.
 
Pahassa ostokuumeessa vaikuttaa kaksi oleellista asiaa. Onko siihen varaa ja onko se nopeasti saatavilla. Näitä jouduin pohtimaan viimeksi tänään moniraturia ostaessani. Vähän jouduin tinkimään tasosta, mutta säästynyt raha meni sitten Moogerfoogeriin. Paras vehje kuitenkin on se mitä itse pääsee käpälöimään.
 
Ymmärsin kuitenkin, ettei kyseessä tule olemaan viimeinen koskaan ostamasi syntikka. Parempaa kamaa tulee aina jatkuvalla soitolla. Pitää vain poimia sieltä ne jotka kiinnostavat.
 
JPQ
29.12.2010 21:09:25 (muokattu 29.12.2010 21:16:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä juno-geessä on 64megatavua tuossa vastaava kyllä minusta enempi kuin pari hyvää samplea vaikka myönnän että kurzweilin demoissa ei paljoa huonoa ole kuultu...
eipä vaan ollut vaihntoehtoa kurzweililla muistelen kun katselin siihen aikaan ihan
tai jos olikin niin missä lopullisen päätöjksen kertova testi tampereen suunnalla?
ja mä pidän tosta vaikka kyllä muakin gassittaa tuo kurzweilin halpa tarjonta (kallista turha haaveilla) vaikka tajuaa samaan aikaan että noin samalla rahalla saisin varmaan noin kaikki nyt tarvitsemani soundit softana ja paremmin. tykkään kyllä raudasta oikeasti enempi. ja GI taas ei tue srx laajennuksia eikä siinä taida olla enään yhtään mitenkään oikeaa sekvenseriä joten se mulle taas lelumpi jokaisella tarpeensa. tosin en tiedä ostanko koskaan sitä srx laajennusta joka kiinnosti kun kuitenkin softana saan parmemin varmaan samaa. vähän epäilen etten kun miettii paljonko musajuttuihin vuodessa voin käyttää. vaikka eräs asia (en sano siitä enempää en edes yksityisviestillä) toutuisikni se ei niin paljoa silti auta.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
NTTKLL
30.12.2010 13:30:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, kiitokset kaikille vastauksista. Päädyin hakemaan tuon soittimen itselleni, luulen että mun käyttötarkoituksiin riittää oikein hyvin. Jonkun verran ehdin näpräillä sitä eilen illalla ja ensituntumalta olen oikein tyytyväinen hankintaani.
 
Nyt kun malttaisi vielä lukea manuaalin niin saisi siitä ehkä hieman enemmän irti.
 
NTTKLL
30.12.2010 13:31:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ihastuin eniten song recorderiin. Neliraituri syntikassa! How cool is that!
 
Ja vielä pakko kommentoida tätä! Super cool!
 
=)
 
JPQ
30.12.2010 13:57:01 (muokattu 30.12.2010 14:01:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NTTKLL: Hei, kiitokset kaikille vastauksista. Päädyin hakemaan tuon soittimen itselleni, luulen että mun käyttötarkoituksiin riittää oikein hyvin. Jonkun verran ehdin näpräillä sitä eilen illalla ja ensituntumalta olen oikein tyytyväinen hankintaani.
 
Nyt kun malttaisi vielä lukea manuaalin niin saisi siitä ehkä hieman enemmän irti.

 
Vaikka kuka sanoisi mitä tykkään tuosta toki minusta tuo saattaa olla hieman vanhentunut mutta minä pidän noista vanhoista rolandin soundeista vanhoista viittaa siihen että osa sampleista taitaa olla vanhojen kierrätystä epäilen jopa 1990luvun alusta ehkäpä osa. Aidompaan osastoon mulla on softia ja lisää tulee varmaan vielä hieman. Silti kurzweilin kanssa ainoita merkkejä jos olisi tilanne että vain yksi laite jolla voisin edes ajatella tulevani toimeen yamahan motifit ei ole sytyttäneet minua kovin hyvin. Tosin vain pikaa Motif ESää kokeileena mutta aika monet kriittiset alueet tuli jo siinä testattua. muu audiodemojen pohjalta kaipaisin niihin jotain. toisaalta myös nää uudet motifit on hinnan puolesta mahdoton ajatuskin ja mo6/mo8 taas aika rajoittunut polyfonian takia viimeistään.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
ownar
30.12.2010 19:30:12 (muokattu 30.12.2010 19:42:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Kyllä juno-geessä on 64megatavua tuossa vastaava kyllä minusta enempi kuin pari hyvää samplea vaikka myönnän että kurzweilin demoissa ei paljoa huonoa ole kuultu...
eipä vaan ollut vaihntoehtoa kurzweililla muistelen kun katselin siihen aikaan ihan
tai jos olikin niin missä lopullisen päätöjksen kertova testi tampereen suunnalla?
ja mä pidän tosta vaikka kyllä muakin gassittaa tuo kurzweilin halpa tarjonta (kallista turha haaveilla) vaikka tajuaa samaan aikaan että noin samalla rahalla saisin varmaan noin kaikki nyt tarvitsemani soundit softana ja paremmin. tykkään kyllä raudasta oikeasti enempi. ja GI taas ei tue srx laajennuksia eikä siinä taida olla enään yhtään mitenkään oikeaa sekvenseriä joten se mulle taas lelumpi jokaisella tarpeensa. tosin en tiedä ostanko koskaan sitä srx laajennusta joka kiinnosti kun kuitenkin softana saan parmemin varmaan samaa. vähän epäilen etten kun miettii paljonko musajuttuihin vuodessa voin käyttää. vaikka eräs asia (en sano siitä enempää en edes yksityisviestillä) toutuisikni se ei niin paljoa silti auta.

 
Rolandista voi saada ihan OK sample ääniä, tosin 32mb (ei 64, se on 64 mb kun kompressio poistetaan - muisti kampa on 32mb kampa) ei riitä mihinkään.
 
Noita kurzin syna ääniä rolandista ei voi saada, ja itseasiassa kurzsin syna osio vetää vertoja jopa softille, riippuen paljolti mitä tekee.
 
Kurzweilissa on rammia muuten 64mb joka on kompressoituna joku 128mb. Ei sillä että tuolla paljon väliä olisi.
 
Jos tarvitsee juuri noita rolandin sampleja, niin G on hyvä vaihtoehto, mutta hinta ja laatu ei kyllä mitenkään kohtaa. Sitten nuo SRX kortit... 300e 32mb 90-luvulla tehdystä ram palikasta? OIKEASTIKKO? No joo itse omistan tuon SRX-06, mutta silloin oli eri ajat ja sain sen 130e.
 
Vertailun vuoksi, tuolla rahalla saa pianoteqin kohtuu hyvän version, joka on suhteellisen uusi.
 
JPQ
30.12.2010 20:07:25 (muokattu 30.12.2010 20:10:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ownar: Rolandista voi saada ihan OK sample ääniä, tosin 32mb (ei 64, se on 64 mb kun kompressio poistetaan - muisti kampa on 32mb kampa) ei riitä mihinkään.
 
Noita kurzin syna ääniä rolandista ei voi saada, ja itseasiassa kurzsin syna osio vetää vertoja jopa softille, riippuen paljolti mitä tekee.
 
Kurzweilissa on rammia muuten 64mb joka on kompressoituna joku 128mb. Ei sillä että tuolla paljon väliä olisi.
 
Jos tarvitsee juuri noita rolandin sampleja, niin G on hyvä vaihtoehto, mutta hinta ja laatu ei kyllä mitenkään kohtaa. Sitten nuo SRX kortit... 300e 32mb 90-luvulla tehdystä ram palikasta? OIKEASTIKKO? No joo itse omistan tuon SRX-06, mutta silloin oli eri ajat ja sain sen 130e.
 
Vertailun vuoksi, tuolla rahalla saa pianoteqin kohtuu hyvän version, joka on suhteellisen uusi.

 
pianoteq ei vaan vastaa mutta totta sikäli että uudempaa tekniikkaa paljonkin ja tuota 300euroa tosiaan hämmästelen nyt kun tarkemmin miettii kun komplete 7 on 90gigatavua jotain ja synteettiset päälle ja se on jotain 490euroa varma en ole mutta jotenkin tuntuu se ja vähän muuta ja siinä kyllä varmasti aikalailla loppuelämäksi soundeja mulle. joten taidanpa jättää juno-geen laajentamatta toisaalta sitä olen muutenkin miettinyt kun tulot ei ole suuren suuret. ja oikeasti tuo on totta mitä sanot tuosta nyt rupes puisttamaan tuo 300euron hinta. ja kurzweilistä tottahan tuo että vetää softille vertoja osin. sanoisin orkesteri soundeistakin pidän kovasti ne minusta yllättävän hyvät huomioden nuo megat ei ole mitään softasamplekirjastoihin nähden ja kurzweilin ram määrä onko se ihan se pc3 mallin ram? tai tarkoitat varmaan sampleromin kokoa,miettien nyt pc361 ja pc3 mallien eroja...mutta jatketaan gassitusta täällä päässä. ja kurzweilin synapuolta olisi kiva kuullakkin joskus laajemmalti kuin valmistaja kertoo ja esittelee jne. ja muisuttaako se va puoli jtoain muuta analogi tai virutaaliaanlogi laitetta yleissävyltään. kuten nuo tuppaa usein tekemään. ja onhan kurzweilissa se urkumallinnuskin nyt alkaa tuntua roland kalliilta viimein täälläkin...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
ownar
31.12.2010 22:03:23 (muokattu 31.12.2010 22:27:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pianoteq on mallinnettu piano. Tarkottaa, että äänen tuottaa prosessorit eikä ennakkoon nauhoitetut samplet. Esim Juno G:ssä ja kurzweillissa on 3 eri piano voimakkuutta nauhoitettu, jota soitat sitten takaisin. Kaikki nyt tajuaa, että tästä jää sustain pedaalit sun muut kokonaan pois, ja voimakkuuksiakin on vain kolme. Vasaraa jos painaa monta kertaa peräkkäin on ääni sama, äänet ei resonoi keskenään jne jne jne.
 
Noi mallinnukset on paljon realistisempia koska ne käyttäytyy kun piano, eikä kuten 3 naouhoitusta. Ton pianoteqin halpis version saa 100e, sama kun kalliimpi mutta ei muokkausta. Ja se on suhteellisen uusi. (Rolandin vastaava maksaa muuten hardwarena 5000e tms). Kitarastakin saa tällä tavalla realistisen kuulosen...
 
Kurzweilin syna engine on aika mittava. Siinä voi kombinoida 32 layeria, jossa kussakin on 4 palikkaa 16 efektin läpi. Esimerkiksi yksi saha aalto on 2 palikkaa, ja triple saw on 4. Palikoihin voi laittaa myös filttereitä säröjä, FM, AM jne jne.
 
Varmaan jotain modulaarin ja perus VA:n sekoitusta muistuttaa. On siinä pari ongelmaakin, esim AMP envelope ei ole maailman iskevin (tosin tod näk. silti nopein noista työasemista).
 
Silti antaisin rolandille koskettimien tekijänä arvosanaksi jonkun F:n, en mielellään tue merkkiä, joka käyttää kaikki rahansa samplejensa kierrättämiseen ja markkinointiin, varmasti mittavia bonuksia ei pidä unohtaa. Kyllä ne jotain hyvääkin joskus ulos saa mutta taitaa se nopea $$$ olla rolandin pääsuunnitelma.
 

 
Kurzweilin urkumallinnus ei ole täydellinen, mutta roland Juno G:n urut ovat disasteri. Ja aika karmea digitaali särö huonontaa niitä preseteissä viellä entisestäänkin. Tosin netissä lipuu jonkun parempi preset hammond.
 
Se kurzweilin urkumallinnus ei käytä muuten sampleja vaan luodaan prosessoreissa, drawbareja voi kontrolloida reaaliajassa.
 
JPQ
31.12.2010 23:39:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ownar: Pianoteq on mallinnettu piano. Tarkottaa, että äänen tuottaa prosessorit eikä ennakkoon nauhoitetut samplet. Esim Juno G:ssä ja kurzweillissa on 3 eri piano voimakkuutta nauhoitettu, jota soitat sitten takaisin. Kaikki nyt tajuaa, että tästä jää sustain pedaalit sun muut kokonaan pois, ja voimakkuuksiakin on vain kolme. Vasaraa jos painaa monta kertaa peräkkäin on ääni sama, äänet ei resonoi keskenään jne jne jne.
 
Noi mallinnukset on paljon realistisempia koska ne käyttäytyy kun piano, eikä kuten 3 naouhoitusta. Ton pianoteqin halpis version saa 100e, sama kun kalliimpi mutta ei muokkausta. Ja se on suhteellisen uusi. (Rolandin vastaava maksaa muuten hardwarena 5000e tms). Kitarastakin saa tällä tavalla realistisen kuulosen...
 
Kurzweilin syna engine on aika mittava. Siinä voi kombinoida 32 layeria, jossa kussakin on 4 palikkaa 16 efektin läpi. Esimerkiksi yksi saha aalto on 2 palikkaa, ja triple saw on 4. Palikoihin voi laittaa myös filttereitä säröjä, FM, AM jne jne.
 
Varmaan jotain modulaarin ja perus VA:n sekoitusta muistuttaa. On siinä pari ongelmaakin, esim AMP envelope ei ole maailman iskevin (tosin tod näk. silti nopein noista työasemista).
 
Silti antaisin rolandille koskettimien tekijänä arvosanaksi jonkun F:n, en mielellään tue merkkiä, joka käyttää kaikki rahansa samplejensa kierrättämiseen ja markkinointiin, varmasti mittavia bonuksia ei pidä unohtaa. Kyllä ne jotain hyvääkin joskus ulos saa mutta taitaa se nopea $$$ olla rolandin pääsuunnitelma.
 

 
Kurzweilin urkumallinnus ei ole täydellinen, mutta roland Juno G:n urut ovat disasteri. Ja aika karmea digitaali särö huonontaa niitä preseteissä viellä entisestäänkin. Tosin netissä lipuu jonkun parempi preset hammond.
 
Se kurzweilin urkumallinnus ei käytä muuten sampleja vaan luodaan prosessoreissa, drawbareja voi kontrolloida reaaliajassa.

 
Eihän se olisikaan mallinnus muuten... ja pianoteq ehkä tarjoaa pianon muttei muuta.ja totta puhuen mä pidän johonkin juttuihin rolandin uruista pianoakin voisin johonkin varmaan pistää en nimenomaan aitona pianona vaan rolandin työasema pianona.... vaikka kyllä jos hammondia olisin ja tarvitsisi korvata niin Logicin urkumallinnusta käyttäisin omistamistani. ja rolandiakin mielummin ehkä silti kuin noita muita rautasyniäni ei vaan kuulosta minusta nuo muut oikein miltään ja niiden efektit on minusta vähän mitä on... ja särökin menee johonkin mutta ei se tosiaan huippu ole.
ps. pahus tuo kurzweil gassitaa varsinkin kun on kaksi synaa jota ei pahemmin kaipaa itsellä no toinen toimii nyt kakkos kontrollerina lähinnä toisin nyt sain äänikortin pääsen paremmin kertmaan sen soundia taas ja toisesta ei hyvityksiä saa olen selvittäny. tietäis miten oikeasti kurzweilin va toimii puhun saako sillä sävy tasolla ei ominaisuus aikaan soundeja jota käyttäiisn edes tasolla 10kpl. oikeasti sellaista mitä en muualta saa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Prophet
01.01.2011 00:22:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No onko tietoa, millainen on laadultaan Roland G-70:n urkuosasto?
 
http://www.eurotechno.it/Assets/images/Roland%20G70%20Front.jpg
 
ownar
01.01.2011 02:42:40 (muokattu 01.01.2011 02:44:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Eihän se olisikaan mallinnus muuten... ja pianoteq ehkä tarjoaa pianon muttei muuta.ja totta puhuen mä pidän johonkin juttuihin rolandin uruista pianoakin voisin johonkin varmaan pistää en nimenomaan aitona pianona vaan rolandin työasema pianona.... vaikka kyllä jos hammondia olisin ja tarvitsisi korvata niin Logicin urkumallinnusta käyttäisin omistamistani. ja rolandiakin mielummin ehkä silti kuin noita muita rautasyniäni ei vaan kuulosta minusta nuo muut oikein miltään ja niiden efektit on minusta vähän mitä on... ja särökin menee johonkin mutta ei se tosiaan huippu ole.
ps. pahus tuo kurzweil gassitaa varsinkin kun on kaksi synaa jota ei pahemmin kaipaa itsellä no toinen toimii nyt kakkos kontrollerina lähinnä toisin nyt sain äänikortin pääsen paremmin kertmaan sen soundia taas ja toisesta ei hyvityksiä saa olen selvittäny. tietäis miten oikeasti kurzweilin va toimii puhun saako sillä sävy tasolla ei ominaisuus aikaan soundeja jota käyttäiisn edes tasolla 10kpl. oikeasti sellaista mitä en muualta saa.

 
Hyvää uuttavuotta...
 
Siis kurzweilla saa eri sävyisiä soundeja kun romplereista, koska siinä on niin paljon enemmän ominaisuuksia. MM. pitcher efektillä saa aika jänniä ääniä aikaan.
 
Joskus tietenkin ominaisuudet ja äänen laatu ei kohtaa, mutta kurzweil toimii ihan hyvin. Tosin presetit on minusta aika kuraa (lukuunottamatta klassiset koskettimet, jotka ovat erinomaiset, melletroni varsinkin.)
 
Rolandin kirkkourut on käyttökelpoiset, mutta siis itse en kyllä niitä hammondeja käyttäisi, ainakaan ilman niitä expansion kortteja.
 
G-70 urku on varmasti parempi kuin JUno G:n / Fantom linjan. Muutenkin näyttää asiallisemmalta. Toi Fantom linja toimii muuten ihan hyvin samplerina.
 
JPQ
01.01.2011 03:51:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ownar: Hyvää uuttavuotta...
 
Siis kurzweilla saa eri sävyisiä soundeja kun romplereista, koska siinä on niin paljon enemmän ominaisuuksia. MM. pitcher efektillä saa aika jänniä ääniä aikaan.
 
Joskus tietenkin ominaisuudet ja äänen laatu ei kohtaa, mutta kurzweil toimii ihan hyvin. Tosin presetit on minusta aika kuraa (lukuunottamatta klassiset koskettimet, jotka ovat erinomaiset, melletroni varsinkin.)
 
Rolandin kirkkourut on käyttökelpoiset, mutta siis itse en kyllä niitä hammondeja käyttäisi, ainakaan ilman niitä expansion kortteja.
 
G-70 urku on varmasti parempi kuin JUno G:n / Fantom linjan. Muutenkin näyttää asiallisemmalta. Toi Fantom linja toimii muuten ihan hyvin samplerina.

 
Saa varmasti. ja minusta orkesteri sounditkin netti pätkien pohjalta hyviä. ja hammondit vois mennä jossain romin tarjonta kunhan pidetään mielessä ettei ole aidon hammondin kaltainen läheskään.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «