Aihe: Laulunäytteitänne tähän
1 2 3 4 526 27 28 29 3082 83 84 85 86
Arvoman
26.12.2010 12:53:12
Hoyden: Niin siis, mitähän mahdat tarkoittaa?:D

Kuuntelin että meidän soundi laulussa on hyvin samanlainen,
joten nauhottelinpa tässä nopiaan eilen illalla.
Ei ehkä parhaiten tässä tule selvää, mutta huomaa silti kyllä vähintään vähän.

Kuuntelin laulunäytettäsi, ja tyttöystäväkin hääräili lähettyvillä.
Ja kun pistin sen soimaan niin heti kuuntelin että todella samanlainen,
sitten naarakseni tuli ja totesi että kuulostammepa samalta.
Omasta mielestäni kumminkin saundinikin on erikoisen kuuloinen joten hauska
kuulla että kuulostaa samalta. Olet kyllä selvästi parempi laulaja, tasaisuutta äänessä ja tietyt kirjaimet lausumisessa ja sen ulossaannissa ovat parempi.

Semmonen yhden oton veto tämä, kuten huomaa ei miksausta eikä uudelleenottoja.
Ehkä jonain päivänä saan jotain oikeasti nauhoitettua mutta tälläistä tänään.

Ekan kertsin alussa löin soinnun vähän väärin mutta ehkä emme anna sen häiritä.
Hattori Hanzo.
Arvoman
26.12.2010 21:54:21
Arvoman: Kuuntelin että meidän soundi laulussa on hyvin samanlainen,

kuulla että kuulostaa samalta. Olet kyllä selvästi parempi laulaja, tasaisuutta äänessä ja tietyt kirjaimet lausumisessa ja sen ulossaannissa ovat parempi.

Unohdin sit pistää sen linkin :D nerokasta.

http://yourlisten.com/channel/content/74963/Lies
Hattori Hanzo.
CrissValley
27.12.2010 07:29:53
Arvoman: Kuuntelin että meidän soundi laulussa on hyvin samanlainen,

Ok! Täytyykin töitten jälkeen kuunnella tuo näyte, odotan kyl innolla :D Joo, mullekin on muutama laulamiseen enemmän perehtynyt henkilö sanonut, että aika persoonallinen olis toi ääniaines, joten hauskaa jos löytyy joku joka kuulostaa samalta! Mulla olis sit muutama kysymys jos kerran soundi on samankaltainen:

-Onko sua ikinä verrattu kehenkään laulajaan ja jos on niin kehen?
- Missä menee tällä hetkellä rajat korkealla laulaessa?
Arvoman
27.12.2010 15:18:22
Hoyden: Ok! Täytyykin töitten jälkeen kuunnella tuo näyte, odotan kyl innolla :D Joo, mullekin on muutama laulamiseen enemmän perehtynyt henkilö sanonut, että aika persoonallinen olis toi ääniaines, joten hauskaa jos löytyy joku joka kuulostaa samalta! Mulla olis sit muutama kysymys jos kerran soundi on samankaltainen:

-Onko sua ikinä verrattu kehenkään laulajaan ja jos on niin kehen?
- Missä menee tällä hetkellä rajat korkealla laulaessa?

Entinen tyttöystävä sanoi että vähän Stam1nan laulajalta kuulostan, joka oli aika outo yhdistys.

Mutta Korkein ääni taitaa fiksusti ainakin viime mittauksesta niin olla Gis:ssässä.
Ja kun jaksaisi vaan ahkerasti reenata mutta aina ei vaan tunnu olevan itsekuria että jaksaisi.

Mitenkäs itse?
Hattori Hanzo.
CrissValley
27.12.2010 15:56:53
Arvoman: Entinen tyttöystävä sanoi että vähän Stam1nan laulajalta kuulostan, joka oli aika outo yhdistys.

Mutta Korkein ääni taitaa fiksusti ainakin viime mittauksesta niin olla Gis:ssässä.
Ja kun jaksaisi vaan ahkerasti reenata mutta aina ei vaan tunnu olevan itsekuria että jaksaisi.

Mitenkäs itse?

Ok! Mua on verrattu vaikka kehen, mutta aika huonoja on ollu vertaukset mun mielestä.. Joku studioäijä sanoi joskus että kuulostaa paikoitellen Corey Taylorilta, isä sanoi joskus kun kuuli Musea radiosta että tuo laulaja kuulostaa samalta ku minä (tosin uskon sen johtuvan suurimmaks osaks siitä että oon paljon vetäny muse -covereita.) Sit on vedetty hatusta vertauksia jopa joihinkin suomalaisiin iskelmä -artisteihin. Klassinen opettaja on sanonu mun ääntäni "tummaksi" ja "dramaattiseksi", ja että treenin myötä laulaisin tenori -osuuksia.

Joo, itse oon päässy ihan C:henkin asti joskus äänen avauksissa, mutta ihan full -voice tyylillä pääsen biiseissä johonkin B:hen asti, mutta sekin riippuu biisistä, esim. tuossa "Oi jouluyön" -lopussa en vielä tänä jouluna saanut sitä B:tä kiskottua :) Elikkä nuita tenorin korkeimpia säveliä (A, B, H, C) pitäis munkin vielä hioa varmaan suht pitkään että ne sais kuulostaan timanttisilta. Vinkumalla pääsen johonkin sopraanon gissään saakka..
Arvoman
28.12.2010 23:22:35
Hoyden: Ok! Mua on verrattu vaikka kehen, mutta aika huonoja on ollu vertaukset mun mielestä.. Joku studioäijä sanoi joskus että kuulostaa paikoitellen Corey Taylorilta, isä sanoi joskus kun kuuli Musea radiosta että tuo laulaja kuulostaa samalta ku minä (tosin uskon sen johtuvan suurimmaks osaks siitä että oon paljon vetäny muse -covereita.) Sit on vedetty hatusta vertauksia jopa joihinkin suomalaisiin iskelmä -artisteihin. Klassinen opettaja on sanonu mun ääntäni "tummaksi" ja "dramaattiseksi", ja että treenin myötä laulaisin tenori -osuuksia.

Joo, itse oon päässy ihan C:henkin asti joskus äänen avauksissa, mutta ihan full -voice tyylillä pääsen biiseissä johonkin B:hen asti, mutta sekin riippuu biisistä, esim. tuossa "Oi jouluyön" -lopussa en vielä tänä jouluna saanut sitä B:tä kiskottua :) Elikkä nuita tenorin korkeimpia säveliä (A, B, H, C) pitäis munkin vielä hioa varmaan suht pitkään että ne sais kuulostaan timanttisilta. Vinkumalla pääsen johonkin sopraanon gissään saakka..

Itsellä kun kävin lauluopettajalla sen pari kertaa niin totesi heti että tenori kanssa olen.
Jos olisi vain rahaa niin kävisin nytkin mutta kun se vain tuppaa olemaan ongelma kun vaikea repiä varsinkaan nytkään mistään, varsinkin kun pitäisi päästä kehittämään noita ääniä, koska korkea vaan tuntuu niin kivalta tai yleensäkin ne väliäänet kehittää paremmaksi ja juuri selvät rajat nuotteihin että saa sen tasaisuuden ja skaalan käyttöön mutta itse kun ei vain ole niin taitava soittaja ja on vaikea ottaa niskasta kiinni itseä niin ei saa aikaiseksi kehittää.

Varmaankin Musessa juurikin se että korkealta ja sitten se erikoinen saundi mikä musella enemmän on se nenään tai muualta tuleva ääni niin tekee että kuulostaisi samalta, omasta mielestä ei mutta näin :D joskus sitten duettoa.
Hattori Hanzo.
Judge Valtteri
01.01.2011 02:35:52
Päätinpä kuunnella miltä oma laulu kuulostaa. Tämä on tasan ensimmäinen oma laulunauhoite ikinä. Vetäisty videokameran DV-nauhalle.

Pyydän kritiikkiä.

http://yourlisten.com/channel/content/75348/Hallelujah
Arvoman
01.01.2011 04:13:57
Judge Valtteri: Päätinpä kuunnella miltä oma laulu kuulostaa. Tämä on tasan ensimmäinen oma laulunauhoite ikinä. Vetäisty videokameran DV-nauhalle.

Pyydän kritiikkiä.

http://yourlisten.com/channel/content/75348/Hallelujah

Kysymystä.
Tunnetko välittäväsi tällä biisillä jotain?
Tai koetko että se oikeasti välittää tunteen, tai soundin?

Tavallaan tähän ei oikein voi sanoa todellista kritiikkiä, olisi kiva kuulla
kun laulat jotain muuta. Äänessä suoranaisesti vikaa mutta ehdottomasti joku muu biisi, ei vain välity oikein mitään.

Ehkä enemmän omanlaisesi biisi tosiaan, niin mielelläni jotain todellista kritiikkiä.
Äänessä mitään vikaa tuossa sillä tavalla mutta ei vain pysty sanomaan mitään.
Hattori Hanzo.
Judge Valtteri
01.01.2011 12:33:38
Arvoman: Kysymystä.
Tunnetko välittäväsi tällä biisillä jotain?
Tai koetko että se oikeasti välittää tunteen, tai soundin?

Tavallaan tähän ei oikein voi sanoa todellista kritiikkiä, olisi kiva kuulla
kun laulat jotain muuta. Äänessä suoranaisesti vikaa mutta ehdottomasti joku muu biisi, ei vain välity oikein mitään.

Ehkä enemmän omanlaisesi biisi tosiaan, niin mielelläni jotain todellista kritiikkiä.
Äänessä mitään vikaa tuossa sillä tavalla mutta ei vain pysty sanomaan mitään.

Paljon kiitoksia kommenteista. Enpä voi sanoa tuntevani, mutta se nyt on kiva biisi laulaa. Ehkäpä laitan jonkun toisenkin biisin jossain vaiheessa. Vaikea keksiä mikä sitten olis enemmän omanlainen.
18is9
01.01.2011 21:45:09

Judge Valtteri: Paljon kiitoksia kommenteista. Enpä voi sanoa tuntevani, mutta se nyt on kiva biisi laulaa. Ehkäpä laitan jonkun toisenkin biisin jossain vaiheessa. Vaikea keksiä mikä sitten olis enemmän omanlainen.

Mun täysin asiantuntematon parannutehdotus. Voisit funtsailla äänien loppuunsaattamista. Siis tsekkaat että ne sanat ja äänteet ei silleen vaan hiivu pois vaan oikeasti loppuu tarkalleen missä haluatkin että ne loppuu ja kiinnität huomiota myös sinne. Aika tarkastihan vedät vireessä ja monenlaisia sävyjäkin irtoaa joten perusasiat lienee kunnossa.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Judge Valtteri
02.01.2011 17:05:56
18is9: Mun täysin asiantuntematon parannutehdotus. Voisit funtsailla äänien loppuunsaattamista. Siis tsekkaat että ne sanat ja äänteet ei silleen vaan hiivu pois vaan oikeasti loppuu tarkalleen missä haluatkin että ne loppuu ja kiinnität huomiota myös sinne. Aika tarkastihan vedät vireessä ja monenlaisia sävyjäkin irtoaa joten perusasiat lienee kunnossa.

Kiitoksia neuvoista, pitää varmasti kutinsa. Tohon äänten loppuun saattamattomuuteen varmaan vaikuttaa se, että itseä häiritsee usein suomenkielisten englanniksi laulamisessa vähän sellanen "yliääntäminen", jota yritin välttää. Täytyy treenata tota, ettei se ääntäminen mene jo liian laiskaksi.
marttatyyri
05.01.2011 11:20:12

http://www.youtube.com/watch?v=Mg6z0KMaI4s

tohon kaipaisin kommenttia : ) mulla tais olla täällä joskus arvioitavana joku mun vanhempi äänite mutta tuskin haittanee ! Todettakoon siis vielä että tekniikkaa uupuu joo kun oon ihan tosi vähän aikaa sitte alottanu, mutta kyllä se tästä :
Santerus
05.01.2011 22:13:24
Vanhempi? Tuo sama oli kaks kuukautta sitten..
Scars80
07.01.2011 18:33:06 (muokattu 07.01.2011 18:44:42)

marttatyyri: http://www.youtube.com/watch?v=Mg6z0KMaI4s

tohon kaipaisin kommenttia : ) mulla tais olla täällä joskus arvioitavana joku mun vanhempi äänite mutta tuskin haittanee ! Todettakoon siis vielä että tekniikkaa uupuu joo kun oon ihan tosi vähän aikaa sitte alottanu, mutta kyllä se tästä :

Tota ei nyt millään pahalla...
Mut miks ihmeessä sun pitä vieläkin hakea jengiltä palautteita tästä samasta vedosta josta oot saanu hyvää palautetta melko paljon o.O

Laulaahan sä kuitenkin osaat ja saundikin hyvä.

Tää nyt vaan ihan villinä veikkauksena, mut onko nyt niin että sulla on huono itsetunto tuon laulun suhteen?

Vai haetko enemmän kuunteluita tuubiin?

E: ja tosiaan kuten Santerus tuossa ja sanoi ton vedon laitoit jo 31.10.2010
marttatyyri
08.01.2011 00:25:07 (muokattu 08.01.2011 00:28:34)

älkää nyt sentään heti vetäkö kauheita johtopäätöksiä että mulla on joku itsetunto-ongelma kun laitoin vahingossa saman linkin ? : D mulla on tuolla youtubessa useita videoita niin oli näimmä päässyt tommonen vahinko käymään. Yritin laittaa tota green dayn good riddancea, mutta ajatus näimmä pätkäs. Pahoitteluni.
AadolfK
08.01.2011 01:49:12

marttatyyri: http://www.youtube.com/watch?v=Mg6z0KMaI4s

Hameväkeläisen ääni kyllä on aivan mahtava. Eipä ole muuta sanottavaa.
AadolfK
08.01.2011 01:51:22

Taisi hukkua minun "postaus"... :(

Siis: sivun 27 viimeinen viesti, minun näytteet... Saanko jotakin kommenttia? Kannattaako treenailla laulua, vai pysynkö visusti soittamisen puolella? :D Katuartistina jatkan totta kai laulamista, mutta silti haluan mielipitehiä.
Scars80
08.01.2011 05:04:46

marttatyyri: älkää nyt sentään heti vetäkö kauheita johtopäätöksiä että mulla on joku itsetunto-ongelma kun laitoin vahingossa saman linkin ? : D mulla on tuolla youtubessa useita videoita niin oli näimmä päässyt tommonen vahinko käymään. Yritin laittaa tota green dayn good riddancea, mutta ajatus näimmä pätkäs. Pahoitteluni.

Pahoitteluni myös hätäisestä johtopäätöksestä kun kerta asian laita noin on :)
Starless
09.01.2011 08:54:38 (muokattu 09.01.2011 08:58:35)
sami_: Taisi hukkua minun "postaus"... :(

Siis: sivun 27 viimeinen viesti, minun näytteet... Saanko jotakin kommenttia? Kannattaako treenailla laulua, vai pysynkö visusti soittamisen puolella? :D Katuartistina jatkan totta kai laulamista, mutta silti haluan mielipitehiä.

mutuarvio:
eihän noista puutu muutako asennetta. eli täysillä vaa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)