Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Schaller Floyd Rose vs. Dean razorback
1
Jeszse
26.12.2010 22:50:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilinpa tuossa kaverin kanssa sopivuutta, ku olisin häneltä halvan schallerfloikan saanut, vaan eipä passannut, vaan tuntui olevan tallan baseplate liian iso tuohon deanin koloon, sekä kammen holkki otti kiinni puihin. Onko kenelläkään muulla kokemusta tämmösestä? Onko asia yksinkertasesti näin, että schallerit tai ofr:t eivät vain sovi deanin lissujen paikalle työstämättä puuta?
 
Floikkakeskustelut ovat tunnetusti täällä vaarallisia, joten tästä ei tarvi mun puolesta lähteä puimaan mitään muuta tähän ketjuun. Deanilla ilmeisesti noissa USA-malleissa on orkkiksia, mut onko ne sit erilailla työstettyjä koloja?
 
Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
Antti1
26.12.2010 22:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Deanilla ilmeisesti noissa USA-malleissa on orkkiksia, mut onko ne sit erilailla työstettyjä koloja?
 
No mitäs luulisit? :)
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Jeszse
26.12.2010 22:59:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: No mitäs luulisit? :)
 
Höhöh, voi vittu, mnet. Lukitkaa pois vain.
 
Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
McNulty
26.12.2010 23:04:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Höhöh, voi vittu, mnet. Lukitkaa pois vain.
 
Jelppikerhoa saa käyttää myös.
Ongelma on tosiaan floikalle routatussa kolossa... se on monesti liian pieni, baseplaten reunat ottavat kiinni ja kielilukkojen ruuvit eivät mahdu kaukaloon. Vaatisi jyrsimistä.
 
Tosin, joku vanhempi Schallerin valmistama JT590 vois mennä tuohon. Sellainen mikä löytyy vanhemmista Japsi-Charveleista ja USA-Jacksoneista.
 
http://www.aggressiveguitars.com/im … es/stories/tech/bridges/jt590rr.jpg
 
functioning like the scissors, cut the tall ones!
Jeszse
26.12.2010 23:09:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Jelppikerhoa saa käyttää myös.
 
Juu, tämä iski painettuani lähetä -nappia. "Oho, eiku..."
 
Ongelma on tosiaan floikalle routatussa kolossa... se on monesti liian pieni, baseplaten reunat ottavat kiinni ja kielilukkojen ruuvit eivät mahdu kaukaloon. Vaatisi jyrsimistä.
 
Tosin, joku vanhempi Schallerin valmistama JT590 vois mennä tuohon. Sellainen mikä löytyy vanhemmista Japsi-Charveleista ja USA-Jacksoneista.
 
http://www.aggressiveguitars.com/im … es/stories/tech/bridges/jt590rr.jpg

 
Näinpä. Perhana, hieman jäi harmittamaan ku kaveri olis sen verta halvalla schalleristaan luopunut. Ei kai tässä sen enempää, kiits.
 
Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
BlackGoat
27.12.2010 00:11:25 (muokattu 27.12.2010 00:12:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Onko asia yksinkertasesti näin, että schallerit tai ofr:t eivät vain sovi deanin lissujen paikalle työstämättä puuta?
 
Mun Razorbackis on orkkisfloikka, eikä oo usa-deani.
 
Ei mul kai muuta tässä.
 
Edit: Nii eikä tää liity mitenkää siihe et sopiiko ofrt lissujen paikalle työstämättä puuta.
 
-M.A-
pekurides
27.12.2010 21:41:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse:
Näinpä. Perhana, hieman jäi harmittamaan ku kaveri olis sen verta halvalla schalleristaan luopunut. Ei kai tässä sen enempää, kiits.

 
Osta pois jos halvalla saat ja laita johku muuhun peliin kun olet ensin hankkiutunut eroon tuosta lisenssi kepukasta.
 
Jos kampea yhtään tulee käytettyä ei siitä lisenssistä ole loppupeleissä mitään muuta kun harmia ja paljon! ikuna sitä ei saa toimimaan ja ongelma vain pahenee koko ajan.
 
kaverilla oli kanssa yksi v-explosion ja siinä näytti olevan muistakseni gotohin lisenssi ja se lonksu jo uutenakin aika pahasti sekä "tolpat" oli suoraan ruuvattu runkoon ilman holkkeja...
 
Kyllä se orkkisfloideri maksaa itsensä.
 
-p-
 
They see me rollin, they hatin.
Jeszse
27.12.2010 22:59:35 (muokattu 27.12.2010 23:00:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: Jos kampea yhtään tulee käytettyä ei siitä lisenssistä ole loppupeleissä mitään muuta kun harmia ja paljon!
 
Joo tää tuntuu olevan se mitä mnetissä "pitää" sanoa. Ite oon sanonu jo useemmassaki ketjussa sen, et tossa mun ltd kitarassa on lisenssifloikka, käytän kampea aivan vitusti ja avaan viritystä varten ton lukkosatulan ehkä kaks kertaa vuodessa. Ei oo koskaan ollu mitään ongelmaa vireen pitävyyden eikä muunkaan kans.
 
Sit taas tossa deanissa se onki vähä huonompi. Ehkäpä myyn tuon pois, ja ostan vastaavan paremmalla tallalla tilalle. Hieman tuntuu kyl tyhmältä, niin kauan ku tommosta halusinkin. Sit ku sen sain viime kesänä käsiini, olin iloinen mut ajan kuluessa se on tuottanu kyl pienehkön pettymyksen tuon tallansa kanssa, ja nyt tämä. Tosin, kiertotavaraa. Melko varma oon et jos vaihdan tuon toiseen ni paremman saan, kunhan täyttää mun kriteerit muilta ominaisuuksiltaan.
 
Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
Mr. Speed
27.12.2010 23:03:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Joo tää tuntuu olevan se mitä mnetissä "pitää" sanoa. Ite oon sanonu jo useemmassaki ketjussa sen, et tossa mun ltd kitarassa on lisenssifloikka, käytän kampea aivan vitusti ja avaan viritystä varten ton lukkosatulan ehkä kaks kertaa vuodessa. Ei oo koskaan ollu mitään ongelmaa vireen pitävyyden eikä muunkaan kans.
 
Sit taas tossa deanissa se onki vähä huonompi. Ehkäpä myyn tuon pois, ja ostan vastaavan paremmalla tallalla tilalle. Hieman tuntuu kyl tyhmältä, niin kauan ku tommosta halusinkin. Sit ku sen sain viime kesänä käsiini, olin iloinen mut ajan kuluessa se on tuottanu kyl pienehkön pettymyksen tuon tallansa kanssa, ja nyt tämä. Tosin, kiertotavaraa. Melko varma oon et jos vaihdan tuon toiseen ni paremman saan, kunhan täyttää mun kriteerit muilta ominaisuuksiltaan.

 
Vaihdat muuten kieliä aika harvoin...
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Jeszse
27.12.2010 23:09:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Vaihdat muuten kieliä aika harvoin...
 
Ehh? Viittaat tuohon satulan avaamiseen? Siinähän lukee viritystä varten.
 
Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
Mr. Speed
27.12.2010 23:11:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Ehh? Viittaat tuohon satulan avaamiseen? Siinähän lukee .
 
Sinusta en tiedä, mutta itse yleensä myös viritän kitarani kielten vaihdon yhteydessä. Lisäksi yleensä kielten vaihdon yhteydessä avasin lukkosatulan lukot helpottaakseni kielten vaihtoa. Tämä siis sillon kun pelasin floikan kanssa.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Jeszse
27.12.2010 23:15:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Sinusta en tiedä, mutta itse yleensä myös viritän kitarani kielten vaihdon yhteydessä.
 
No, pilkunnussinnaks hieman menee. Toisaalta oot kyl oikeessaki, vaihdan kielet ehkä neljä kertaa vuodessa. Nyt on menny pitempiki aika noilla samoilla, pitäis ottaa työn alle kaikki kitarat, kunhan saa rahaa kieliin.
 
Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
Mr. Speed
27.12.2010 23:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: No, pilkunnussinnaks hieman menee. Toisaalta oot kyl oikeessaki, vaihdan kielet ehkä neljä kertaa vuodessa. Nyt on menny pitempiki aika noilla samoilla, pitäis ottaa työn alle kaikki kitarat, kunhan saa rahaa kieliin.
 
Tuo vaan tosiaan antaa ymmärtää, että sun tarvitsee virittää kitaraa kaks kertaa vuodessa. Mikä on melko mahdotonta jo ihan kielten kulumisen takia. Ja ei täällä jengi vihaa lisenssifloikkia ihan periaatteesta, vaan jengillä on kokemusta niistä. Myös minulla.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Jeszse
27.12.2010 23:54:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: ei täällä jengi vihaa lisenssifloikkia ihan periaatteesta, vaan jengillä on kokemusta niistä.
 
Niin. Jos on kokemusta pelkistä susikappaleista ni kai niitä vihataan. Toi ltd oli mun ensimmäinen floikkakitara, eikä oo tuo lisenssifloikka pettäny tähän mennessä. Siinä on omakohtainen kokemus lisenssifloikasta, joka toimii niinku floikan pitääkin.
 
Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
pekurides
28.12.2010 00:22:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Niin. Jos on kokemusta pelkistä susikappaleista ni kai niitä vihataan. Toi ltd oli mun ensimmäinen floikkakitara, eikä oo tuo lisenssifloikka pettäny tähän mennessä. Siinä on omakohtainen kokemus lisenssifloikasta, joka toimii niinku floikan pitääkin.
 
Nii... miten sen nyt ottaa:)
 
Mullakin oli alussa lisenssitalloja ja kyllähän niiden kanssa tuli toimeen ja kun nyt ei sitä ihan mahottomia edes vaatinutkaan mutta sen jälkeen kun sain ekan orkkisfloikan niin jollain tavalla "silmät avautuivat" ,
ja tajusi miten sitä on tapellut aivan turhaan vuosikausia lisenssien kanssa kun kaiken lisäksi orkkis tuntuisi saundaavan ja sopivan kivemmin näppeihin sen lisäksi että vire pysyy eikä jengat korkkaa vähän väliä.
 
eli, kyllä aika monelta nuo lisenssidissaukset tulee ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä kaiken sen turhautumisen jälkeen ja sitä ei välttämättä tarvisi antaa muiden kokea:=)
 
They see me rollin, they hatin.
Räkkipeli
28.12.2010 00:33:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla meni ainakin Dean From Helliin tämmönen heittämällä:
 
http://www.guitarristas.info/foro/imagehosting/1561004c44b7f8c3280.jpg
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
MasterRuben
29.12.2010 07:05:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Mulla meni ainakin Dean From Helliin tämmönen heittämällä:
 
http://www.guitarristas.info/foro/imagehosting/1561004c44b7f8c3280.jpg

 
Sama, ML Warbirdiin heitin orkkisfloikan alkuperäisen tilalle. Blokki tosin jäi lisenssifloikasta, koskapa oli tehty messingistä orkkiksen alumiinista vastaan.. ja painoi perstuntumalla yhtä paljon vaikka oli melkein puolet pienempi. Hassua.
 
No aihettahan tässä ei sivuttu ollenkaan koska kyse oli Schallerin talloista. Jatkakaa!
 
www.myspace.com/thecarltoncrewband
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «