Lilli 28.12.2010 12:31:48 | |
---|
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing. |
Jussiman 28.12.2010 16:56:23 | |
---|
|
padaa@dadaa! 28.12.2010 18:07:40 | |
---|
|
varakeef 28.12.2010 19:13:13 | |
---|
Juzpe: Saapikos fenkun telecasteria 10-12" radiuksella ja jollain fat-C kaulalla? Fenderin lättänäotelautaiset taitavat kyllä olla modernia C:tä, mikä tarkoittanee ohuehkoa. Mutta onkin siisteintä, että tele on palasista kasattu ja kauloja saa monenmoisia. Vaikkapa Warmoth, Musikraft, US Custom guitars tekevät vaikka millaisilla spekseillä muutamilla satasilla. Kyllä kotimaisetkin pajat tekevät mittakauloja, vaikka Finlandia instruments. http://www.finlandiainstruments.fi/ Ei tuo 390 euroa vaahteraotelautaisesta kaulasta mahdoton sekään ole. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Andy Six 28.12.2010 19:44:47 (muokattu 28.12.2010 19:45:52) | |
---|
|
avaruussaatana 28.12.2010 20:06:47 | |
---|
Lilli: Kyllähän tuollaiset vallan natsais! Vaan liekö 'vastaavanlaisia' mehikaanomalleja, meinaan jotta olisi edes GASitusvaraa ;-) Nocastereissa kai ainakin olisi paksuhko kaula, piankos siähen kaulaan humpparinkolon jyrsisi... Tuli mieleeni, että jos joku on kiinnostunut vaihtamaan teleensä kaulamikiksi humbuckerin, voin varauksetta suositella seymour duncanin firebird mini-humbuckereita. http://www.seymourduncan.com/produc … pecialized/vintage/sm1_vintage_min/ Mulla on ollu tollanen pari vuotta highway 1 telen kaulamikkinä ja toimii tosi hyvin. Soundi on kirkkaampi kuin '72 tele deluxeni widerange humpparissa, juurikin jotain tavallisen humbuckerin ja singlecoilin välimaastosta, ei kuitenkaan p-90:mäinen. Lämmin ja dynaaminen, todella erotteleva. Ei vaadi kovin suuria jyrsimisiä mahtuakseen. Understanding is cruel the monkey said as it launched to space. |
Itseltä löytyy 2003 Nashville Deluxe Tele jonka kaula ei ole mikään rima. Mielenkiintoista katsoa mikä on tämän päivän käsitys tuosta modern c:stä kun onnistuin tilaamaan erään fenderin fsr mim mallin ko. kaulalla. varakeef: Fenderin lättänäotelautaiset taitavat kyllä olla modernia C:tä, mikä tarkoittanee ohuehkoa. Mutta onkin siisteintä, että tele on palasista kasattu ja kauloja saa monenmoisia. Vaikkapa Warmoth, Musikraft, US Custom guitars tekevät vaikka millaisilla spekseillä muutamilla satasilla. Kyllä kotimaisetkin pajat tekevät mittakauloja, vaikka Finlandia instruments. http://www.finlandiainstruments.fi/ Ei tuo 390 euroa vaahteraotelautaisesta kaulasta mahdoton sekään ole. |
LaMotta 28.12.2010 20:49:48 | |
---|
charvette: Itseltä löytyy 2003 Nashville Deluxe Tele jonka kaula ei ole mikään rima. Minä harrastan myös nashville-Telellä. Uber. La Motta |
Jii-Gee 28.12.2010 20:56:31 | |
---|
charvette: Itseltä löytyy 2003 Nashville Deluxe Tele jonka kaula ei ole mikään rima. LaMotta: Minä harrastan myös nashville-Telellä. Uber. Onkos tossa nääswille telettimessä muuta eroa normimalliin ku se keskarimikki ?? " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
LaMotta 28.12.2010 21:01:37 | |
---|
Jii-Gee: Onkos tossa nääswille telettimessä muuta eroa normimalliin ku se keskarimikki ?? Ei. Viisasentoinen mikkikytkin tietysti. La Motta |
Freewheeler 29.12.2010 12:12:19 | |
---|
Jii-Gee: Onkos tossa nääswille telettimessä muuta eroa normimalliin ku se keskarimikki ?? Se, ettei niistä saa sitä Telen legendaarista väliasentosoundia. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
LaMotta 29.12.2010 12:16:31 | |
---|
Freewheeler: Se, ettei niistä saa sitä Telen legendaarista väliasentosoundia. Tuostapa tuli mieleen, että kuinka moni on kokeillut Telessä noiden mikkien kytkemistä sarjaan? Ja jos on, niin mitä mietteitä? Olen sitä kokeillut, häiriötä tuli jonkin verran, ja siinä sivussa humbuckermainen voimakas gain. La Motta |
Marklar 29.12.2010 12:42:37 | |
---|
LaMotta: Tuostapa tuli mieleen, että kuinka moni on kokeillut Telessä noiden mikkien kytkemistä sarjaan? Ja jos on, niin mitä mietteitä? Olen sitä kokeillut, häiriötä tuli jonkin verran, ja siinä sivussa humbuckermainen voimakas gain. Omaan Am. Std. Teleen on lisätty 4-asentoinen mikkikytkin, eli löytyy sekä perinteinen väliasento, että sarjaan kytketty kombinaatio. Aikaan saatu soundi on väliasennon ja kaulamikin välimaastosta, ehkä hieman lähempänä kaulamikin soundia, paitsi erona on voimakkaampi gain. Pienellä tai suuremmallakin säröllä saa voimakkaan leadin ja puhtailla soundi lähenee tuttavani mukaan Les Paul -soundia, josta itselläni ei tosin ole kokemusta. |
Klapp 29.12.2010 12:53:36 | |
---|
Tuostapa tuli mieleen, että kuinka moni on kokeillut Telessä noiden mikkien kytkemistä sarjaan? Ja jos on, niin mitä mietteitä? Olen sitä kokeillut, häiriötä tuli jonkin verran, ja siinä sivussa humbuckermainen voimakas gain. Hö, mulle on näköjään, jos on kuljetusfirman seurantakoodia uskominen, tulossa Saksasta ihkaensimmäinen ehta lääke vuosittain pintaan puskevaan tele-kaasutteluun. Vintage Blonde Baja, missä kai on just tuo sarjajuttu. Mikä ainakin youtubessa kuulosti just siltä, mitä kaipaan tavan telen lisäkinkuksi, muhinaksi. Polje, Kusti!
"Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista."
-David Mitchell: Pilvikartasto |
Juzpe 29.12.2010 13:20:27 | |
---|
Tuli mieleeni, että jos joku on kiinnostunut vaihtamaan teleensä kaulamikiksi humbuckerin, voin varauksetta suositella seymour duncanin firebird mini-humbuckereita. Mulla oli Lessun kaulalla tommonen, mutta minusta siinä oli liikaa outputtia ja jotenkin narskuva ätäkki. Siis hyvä mikkihän se on, ei siitä mihää pääse, mutta ihan varauksettomasti en sitä laittas. Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk |
calluna 29.12.2010 14:01:01 (muokattu 30.12.2010 09:07:56) | |
---|
LaMotta: Tuostapa tuli mieleen, että kuinka moni on kokeillut Telessä noiden mikkien kytkemistä sarjaan? Ja jos on, niin mitä mietteitä? Olen sitä kokeillut, häiriötä tuli jonkin verran, ja siinä sivussa humbuckermainen voimakas gain. Tuollainen kytkentä löytyy Bajasta (4-as. kytkin), omassa käytössä ehdottoman hyvä juttu! Just mukava häivähdys humbuukkeria joihinkin juttuihin. Sanoisin että hieman paksumpi soundi kuin väliasennossa? Ei niin stratomainen. "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
charvette 29.12.2010 14:38:14 | |
---|
Pitää paikkansa mutta voi tuon toki kolvata toisellakin tavalla. Tosin itse kun olen 35v. soitellut stratoja, tuo Nashvillen mikkikonfiguraatio miellyttää itseä. Ja kuten sanottu, perinteisempi soitin tekee tuloaan. Nyt kun olen jonkin aikaa rimputellut telejä ihmettelen miksen aiemmin vaihtanut mallia; nämä ovat ainakin itselle jostain syystä paljon ergonomisempia kuin stratot. Freewheeler: Se, ettei niistä saa sitä Telen legendaarista väliasentosoundia. |
avaruussaatana 29.12.2010 15:12:23 | |
---|
Juzpe: Mulla oli Lessun kaulalla tommonen, mutta minusta siinä oli liikaa outputtia ja jotenkin narskuva ätäkki. Siis hyvä mikkihän se on, ei siitä mihää pääse, mutta ihan varauksettomasti en sitä laittas. Just ton vähän erilaisen soundinsa takia se mun mielestä sopiikin niin hyvin teleen, sen soundi putoo mun mielestä samaan kategoriaan telen singlecoil-kaulamikin kanssa. Ei menetä niin paljon sitä telen ominaissoundia. Tietty näähän on makuasioita ja erilaisia mieltymyksiä löytyy. Understanding is cruel the monkey said as it launched to space. |
Jii-Gee 29.12.2010 15:20:48 | |
---|
Freewheeler: Se, ettei niistä saa sitä Telen legendaarista väliasentosoundia. Ja sulla näkyis olevan 'melko legendaarinen' collexööni Telecastereita..huh.. :-D *hattu pois päästä* Näyttäis olevan parit halpismallin Squierit päässeen mukaan..mites noi CV Telet pärjää noinkin kovassa seurassa ??! " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
Freewheeler 29.12.2010 23:27:47 | |
---|
Jii-Gee: Ja sulla näkyis olevan 'melko legendaarinen' collexööni Telecastereita..huh.. :-D *hattu pois päästä* Näyttäis olevan parit halpismallin Squierit päässeen mukaan..mites noi CV Telet pärjää noinkin kovassa seurassa ??! CV Thinline oli ihan mitäänsanomaton ja lähti kiertoon. CV50 on tosi jees, siinä on nyt Bigsby-kopio ja P90 etumikkinä, rokpeli. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |