Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 585 86 87 88 89122 123 124 125 126
Epämuusikko
28.12.2010 00:39:50
Rock?

Clear Emperor. just mainio. Tai coated emperor!
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
moderndrummer88
28.12.2010 00:47:29
hollmi-5: Ambassadoreissa on laaja viritysalue ja siitä saa monta sopivaa soundia. Toimii rockissa, popissa, jazzizza, heavyssa...

On on on on laaja, kuten sanoin itsekkin että hyvät yleispätevät kalvot, mutta kun nyt haetaan eritysesti rock-soittoon kalvoja, niin ehkä jotkut hieman stydimmät ja lätisevämmät voisi olla paikoillaan.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Kärsänpuolikas
28.12.2010 02:01:57
Käytättekö sekakalvoja tomeissa kukaan?

Kaveri toi minulle vahingossa Aquarianin 2-kerros coatedin lattiatomiin tilaamani ykskerroksen tilalle, ja yhdistelmä on häkellyttävän hyvä. Etutomi on mukavan soiva ja sopivan ohut, kun taas lattiatomissa on haluttu jyhkeys ja botne. Silti sopivat yhteen, kun kyseessä ei ole mikään diplomat-PS4-yhdistelmä.
korkuinen
Vallu-Veke
28.12.2010 08:07:25
Mitä te laitatte alakalvoksi, jos päällä on emperor?
Mulla on nyt Ludwigin alkuperäiskalvo. Se on kait diplomat-paksuinen?? En tiedä, mutta ne pitäis kait vaihtaa, ku täsä ehtii.
Bacchus
28.12.2010 09:39:00 (muokattu 28.12.2010 09:42:38)
vanaha kettu: Jatketaan kalvoasioilla.

80-luvun exportit löytyisi, joissa tällä hetkellä päällä Evans G2 coated -kalvot ja alla jotkut vanhat, liekkö alkuperäiset kalvot. Pidempi sointi olisi erittäin haluttu juttu tomeihin, joten mistä sitä kannattaisi lähteä etsimään? Saisiko kirkkailla kalvoilla sointia lisää vai olisiko järkevin homma uusia alakalvot? Vai saman tien kirkkaat kalvot päälle ja uudet alakalvot?

Edit: Ja musatyyleinä pop ja kevyehkö rock

Testaile ihmeessä Aquariania. Itse diggaillut, läiskäisin moiset kalvot Phoniceihini.

- Lyöntikalvo: Response 2 http://www.aquariandrumheads.com/products/response-2-series
- Resokalvo: Classic clear http://www.aquariandrumheads.com/products/classic-clear-series

Emperor/Ambassador- ja G1/G2-yhdistelmät toimivat totta kai nekin. Omaan makuun Ambassador on vähän liian soiva ja tatsiltaan kevyt, mutta kuten monet ovat jo todenneet Ambassador on toki erittäin monipuolinen kalvo. Pop/Rock-hommiin valitsisin itse kuitenkin kaksikerroskalvon.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Conrad Lant
28.12.2010 11:43:50

Kärsänpuolikas: Käytättekö sekakalvoja tomeissa kukaan?

Tarpeen mukaan. Juuri soitin kannut kahdelle julkaisulle setillä johon jätin 12" etutomiin ja 14" lattiaan kirkkaat Emperorit ja 16" lattiaan pistin Evansin G2 Coatedin, alla kaikissa normi Ambassador. Ei tarvinnut sen kummempaa demppiä isoimpaan pönttöön.
No one prayed for Sodom
vanaha kettu
28.12.2010 13:15:50
Bacchus: Testaile ihmeessä Aquariania. Itse diggaillut, läiskäisin moiset kalvot Phoniceihini.

Pitää ensin laittaa ainakin uudet alakalvot ja sitten katsella miten tilanne paranee. Opiskelijabudjetille jo ylä- ja alakalvojen yht'aikainen vaihtaminen käy lompakolle.
Velli
28.12.2010 13:56:50
Itselläni on vanha Ludwig-setti, jossa on lyöntikalvoina Coated Ambassadorit. Soundi on täydellinen vanhaan rockiin. Modernimmassa rockissa käytän tosin mieluummin Clear tai Coated Emperoreja (ja modernimpia pönttöjä).

Alakalvoiksi kenties parhaimmat ovat tyylistä riippumatta ambassadorit. Kuriositeettina mainittakoon tosin, että tuossa ludari-setissä mulla on alakalvoina ambassador-snaret, eli todella ohuet ja höttöiset kalvot. Toimivat erinomaisesti ainakin juuri tuossa setissä.
Liimis
28.12.2010 15:12:11 (muokattu 28.12.2010 15:18:34)
Testailin hieman eri kalvoja tuossa eräänä kauniina pakkaspäivänä..

Clear Emberoror on näköjään se mun juttu! Turhaan haaskasin satasia taas erikalvoihin ja palasin takaisin alkuperäiseen.. Soitan lujalla tatsilla ja tykkään aika botnekkaasta saundista ja noilla kirkkailla saa sen kapulaniskun mukavan napsun hyvin esiin. Ainut miinus noissa emberoreissa on, että joutuu vaihtamaan kalvot aikas tiheään.. Jos olis paljon rahaa, niin vaihtaisin ne uusiin aina joka keikan jälkeen.. Tai siis ennen keikkaa.
Coated Emberor taas on mun mielestä liian nuhanen soundiltaan. Vaivaa tuo saundin "muovisuus" ja siitä ei lähde tuota ylärekisteriä niin hyvin kuin clear mallista.

Clear Ambassador tulee kakkosena. Aika samat ominaisuudet kun tuossa emberorissa, mutta hieman ohuempi saundi ja soi hieman kirkkaammin ja ehkä hieman pitempään. Kestää pitempään kun kuluneempanikin vielä soi kaksikerroskalvoihin verrattuna..

Pinstripea voisin käyttää isoissa tomeissa jos haetaan tumpumpaa saundia ja hieman matalampaa virettä. Ei varmaan sovi ihan joka rumpumerkkiin/malliin.

Coated kalvoista mun suokkari on G1. Sopiva tatsi ja pomppu ja soi hyvin ja pehmeästi, muttei liian pitkään. Ei niin "muovinen" saundi kuin Remon kalvoissa.
Tosi hyvä hieman kevyempään soitteluun.
G2:n kans menettelee ja ilman lähimikitystä voisi toimia ihan hyvin..

Ambassador X on kaikinpuolin ihan kauhee!!!

Aquarian jäi tällä kertaa pois testistä..

Mutta toinen tykkää äiteestä jne.. Ja soitan siis kaikenlaista musaa pois lukien örinähevi ja yltiöpäinen hiplailu.

Ja vielä.. Alkalvona oli sekä clear diblomat, että clear ambassador. Tuo Ambassador alla toimi hyvin isommissa tomeissa ja sillä sai paremmin/helpommin soinin haltuun viritettäessä. Soundiltaan rummusta tuli ehkä hieman jykevämpi..
Velli
28.12.2010 15:31:04
Liimis: Testailin hieman eri kalvoja tuossa eräänä kauniina pakkaspäivänä..

Tuossa sun tekstissä oli mun mielestä joitain ristiriitaisuuksia. Siitä olen samaa mieltä, että Coated Emperor on tietyllä tavalla nuhainen soundiltaan (hyvässä mielessä siis). Mutta mun mielestä clear-malli on juurikin muovisemman kuuloinen sen napsun ja selkeämmän ylärekisterin vuoksi.

Toinen epäkohta tuli tuossa kun puhuit Evans G1:stä. Mun kokemuksien mukaan kaikki Evansin kalvot kuulostavat järjestään muovisemmilta kuin Remot.

Sun käsitys muovisesta soundista tuntuu olevan täysin päinvastainen kuin mulla.
markkuliini
28.12.2010 15:55:51

Liimis:

Ambassador X on kaikinpuolin ihan kauhee...

Jep! Ihan outo tatsi siinä. Ja tomeissa lähti botne pois. Eli jos tykkää ohuen kuuloisista tomeista kovalla soittotuntumalla, niin suosittelen. ;)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
markkuliini
28.12.2010 15:57:03

Velli: Tuossa sun tekstissä oli mun mielestä joitain ristiriitaisuuksia. Siitä olen samaa mieltä, että Coated Emperor on tietyllä tavalla nuhainen soundiltaan (hyvässä mielessä siis). Mutta mun mielestä clear-malli on juurikin muovisemman kuuloinen sen napsun ja selkeämmän ylärekisterin vuoksi.

Toinen epäkohta tuli tuossa kun puhuit Evans G1:stä. Mun kokemuksien mukaan kaikki Evansin kalvot kuulostavat järjestään muovisemmilta kuin Remot.

Mulla samanlaiset kokemukset näistä kuin Vellillä.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Liimis
28.12.2010 16:32:01
markkuliini: Mulla samanlaiset kokemukset näistä kuin Vellillä.

Joo saattaapi olla..
Täähän oli nyt vaan mun mielipide noiden kalvosulkeisten jälkeen. Että eipä mitään kiveen kirjoitettua faktaa.
Mutta tämmöisiä ajatuksia tuli noilla kalvoilla ja mun setillä (Kumu) ja mun autotallissa..
Markkuliinilla osui Ambassador X kalvon kuvaus juurikin oikeaan, mitä en osannut/ jaksanut alkaa yrittämään sanoiksi pukea. :)
Vieno
28.12.2010 19:24:29
Ma komppaan Liimistä!
hollmi-5
28.12.2010 21:00:18
Vellin ja Markkuliinin kanssa olen samoilla linjoilla.

Autotalli lienee melkoisen vaikea paikka tehdä yleispäteviä havaintoja kalvoista. Kokemusta pitää olla keikkapaikoilta ja hyvin aikustoiduista tiloista, ennen kuin voi laittaa homman "pakettiin".
Soundit, piuhat ja kajarit.
VeKrio
29.12.2010 00:13:42

markkuliini: Mulla samanlaiset kokemukset näistä kuin Vellillä.

Täällä kanssa nimenomaan on semmonen tuntu ollut aina, että Evanseissa on muovisempi ja kliinisempi saundi. Jotenkin mä päädyn aina takaisin tomeissa varsinkin Ambassadoreihin, coatedina tai ilman. Ei vaan kakskerroskalvossa ole sitä ringiä niin paljon kuin pitäis. Ihan sama, heavy tai humppa, aina toimii. Ja kestääkin järkevästi soittaen.

Remon vanne on jotenkin köykäsempi ja rimpulampi kuin Evanseissa ja Aquarianeissa. Oon tullu siihen tulokseen, että luultavasti se on se ratkaiseva ero soundin avoimuuteen.
Vieno
29.12.2010 03:49:27
No ensinnäkin pitäisi määrittää tuo sana "muovinen" mitä se kenenkin kohdalla tarkoittaa..
Toiseksi kuinka moni on kerralla jaksanut ruuvailla ja testailla kalvoja isomman määrään ja vertailu perustuu kästtääkseni nimenomaan tuohon tietoon ja saundiin noilla releillä tuolla kyseisessä tallissa. Eikä niin ikään siihen, että mulla on joskus ollut Evanssin kalvot ja ne oli paskat ja tai naapurin Pena sano että Aquarian on niin ku se paras!
Viel kun olis kuvaa ja ääntä tuosta sessiosta, niin olisi aivan ältsyn mahtavaa. Päästäisiin porukalla inttään mikä on "muovinen" ja mikä ei.

Mutta kaiken kaikkiaan mukavaa, että tänne moisia testikirjoituksia jaksetaan väsäillä. Vaikkakin saundin kuvaileminen sanoin on vaikeaa..
hollmi-5
29.12.2010 08:56:50
Vieno: No ensinnäkin pitäisi määrittää tuo sana "muovinen" mitä se kenenkin kohdalla tarkoittaa..

Aika moni sen kuulee Evansessa ja siten sitä kuvailee

Toiseksi kuinka moni on kerralla jaksanut ruuvailla ja testailla kalvoja isomman määrään ja vertailu perustuu kästtääkseni nimenomaan tuohon tietoon ja saundiin noilla releillä tuolla kyseisessä tallissa. Eikä niin ikään siihen, että mulla on joskus ollut Evanssin kalvot ja ne oli paskat ja tai naapurin Pena sano että Aquarian on niin ku se paras!

Olen kalvonvaihtorumbaa harrastanut ja parhaimmillaan kahteen tismalleen samanlaiseen tomiin laittanut eri kalvoja kiinni. Helppo niitä soundieroja oli niin havaita. Siksipä valintani on melkein aina Ambassador cear tai coated. Vain Bonham-Vistaliteissani on Emperor, kun on sen verran isot rummut ja kireät vireet, että Ambassador soi jo liikaa

Viel kun olis kuvaa ja ääntä tuosta sessiosta, niin olisi aivan ältsyn mahtavaa. Päästäisiin porukalla inttään mikä on "muovinen" ja mikä ei.

Sitten joku nillittäisi mikeistä ;-)

Mutta kaiken kaikkiaan mukavaa, että tänne moisia testikirjoituksia jaksetaan väsäillä. Vaikkakin saundin kuvaileminen sanoin on vaikeaa..

Ilman muuta...
Soundit, piuhat ja kajarit.
passe
29.12.2010 10:24:48 (muokattu 29.12.2010 10:25:55)
Ihan selvähän se on, että tuo mainittu muovisuus ynnä muut kuvaukset kalvoista ovat aina jossain määrin subjektiivisia kokemuksia. Toinen asia on sitten kyky havaita se ero mikä soundissa on kuskin penkin ja muun maailman välillä: kokemus. Soittotuntumakin on yksi pirulainen, joka tekee asiasta vielä hankalammin analysoitavan. Ei myöskään pitäisi aina irrottaa kalvokeskustelua erilleen muista asioista: mitkä rummut, millainen tila, millainen soittaja, mitä soitetaan jne...

Kokemus opettaa, toisia ei sekään (itse kuulun tähän joukkoon). Mutta enivei, G2-G1 clear kombinaatio toimi kuin häkä MLX setissäni takavuosina. Nimenomaan soittotuntuma oli ehkä aavistuksen "muovinen", mutta hunajata hunajata! Basarin kalvoa en kuollaksenikaan muista, joku Evans sekin oli. Järjettömän jämpti ja kyrväkäs soundi irtosi sillä, siihen ei Remot pystyneet sillä basarilla.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)