J.RA 23.12.2010 20:48:42 | |
---|
Kotisoittoon MicroCube on ihan ykkönen, jos oikein hivistellä niin jonkun mallin podi. Ihan oikeasti, miksi himassa tarveis olla mitään muuta? www.circusnecropolis.com
Katsasta uusi demo! ^^ |
BubbleBob 23.12.2010 20:51:58 | |
---|
vesiheinikki: theremin? Ensiksi Onnea!! Tarpeeksi tehokas, mieluummin suht' isolla speakerilla (min.10"), sillä Theremin pöhisee ja pörisee matalia ! Paitsi jos soitat hiljaa, tai käytät enemmän vahvistimen mahdollista korvakuulokeliitäntää. Theremin pukkaa kitaroita lujempaa ulos (2.4kilo.ohmia) joten siinä mielessä "syntikka-"/kosketinsoitincombo olisi kitaravahvistinta sopivampi. Samaten herkimmät efektilaitteet (kitarapedaalit) eivät pidä Theremin output:sta. Kaikulaite (esim. vahvistimessa Delay tai Echo) on mukava lisämauste soittimelle ja antaa halutessasi referenssisävelen ja/tai -rytmin soittoon. Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet. |
Sir Härö 25.12.2010 12:15:41 | |
---|
J.RA: Kotisoittoon MicroCube on ihan ykkönen, jos oikein hivistellä niin jonkun mallin podi. Ihan oikeasti, miksi himassa tarveis olla mitään muuta? MicroCube ja joku toimiva sähkis riittää varsin mainiosti. Sillä podilla ei tee yhtään mitään. Jos haluaa tietää että mikä efekti pitää minkäkinlaista ääntä, voi avata youtuben ja tsekkailla sieltä. Efektien käyttö ei saa aloittelijaa kuulostamaan yhtään sen paremmalta soittajalta kuin oikeasti on. Ehkä jopa päinvastoin. Yllä olevalla faktalla ei ole mitään tekemistä kirjoittajan mielipiteen kanssa. |
LP99 25.12.2010 18:16:58 | |
---|
Itsekin voisin kysyä samassa langassa inventointiapua, mutta luulen vastauksen olevan vahvistin: Mun settinä toimii Epiphone SG G-400, jonka piuhotan vahvariin Zoom G2.1u kautta. Vahvarina toimii mun ekan kitaran mukana tullut (koko setti n. 100e 3 vuotta sitten) matkavahvari, Williams joku. Sit on toinen kitara, mutta huonompi kuin Epi, enkä meinaa tuohon kitaraan investoida, aika hyväkin hintasekseen. Wally the Whammybar |
RamoQ 25.12.2010 18:46:45 | |
---|
LP99: Itsekin voisin kysyä samassa langassa inventointiapua, mutta luulen vastauksen olevan vahvistin: Mun settinä toimii Epiphone SG G-400, jonka piuhotan vahvariin Zoom G2.1u kautta. Vahvarina toimii mun ekan kitaran mukana tullut (koko setti n. 100e 3 vuotta sitten) matkavahvari, Williams joku. Sit on toinen kitara, mutta huonompi kuin Epi, enkä meinaa tuohon kitaraan investoida, aika hyväkin hintasekseen. Jos se on niitä Williamssin Anttilapaketteja joissa on Strato tyylinen sähkökitara ja vahvistin, niin niin niistä ei ole mihinkään. Kaveri osti ihan siitä ilosta että saa laittaa molemmat paskaksi keikan jälkeen.. :D Hyvin meni palasiksi. Juu mutta vahvistin todellakin voisi olla seuraava hankintasi. En tiedä paljonko viitsit siihen investoida. Paras vahvistin pienimmällä mahdollisella rahalla on luultavasti Legendaarinen Rolandin Micro Cube. Jos rahaa on laittaa vähän enemmän niin laittaisin johonkin Fenderin tai Voxin pikku putkivahvistimeen. Oletettaen että vahvistin ei ole bändikäytössä. "Kannattaa välttää huonoja floikkakitaroita, niissä ei oo floikkaa" |
LP99 27.12.2010 14:35:18 | |
---|
Siis juu, tuo vahvistin ei ois bändikäytössä taikka sitten keikka, niihin on sit eri. Mutta oma kotivahvari juu, tuota Microcubea oon kattonut. Ja joo, kyseessä on täyssusi halpisanttilajuttu. Wally the Whammybar |
RamoQ 27.12.2010 19:04:24 | |
---|
LP99: Siis juu, tuo vahvistin ei ois bändikäytössä taikka sitten keikka, niihin on sit eri. Mutta oma kotivahvari juu, tuota Microcubea oon kattonut. Ja joo, kyseessä on täyssusi halpisanttilajuttu. Myls Voxin vastaavia pikkuvahvareita on kehuttu hyviksi. Usein jopa paremmiksi. Mutta itse en ota kantaa kun en ole kokeillut. http://www.thomann.de/fi/vox_mini_3_bk.htm "Kannattaa välttää huonoja floikkakitaroita, niissä ei oo floikkaa" |
weelie 28.12.2010 09:14:09 (muokattu 28.12.2010 09:16:51) | |
---|
RamoQ: Myls Voxin vastaavia pikkuvahvareita on kehuttu hyviksi. Usein jopa paremmiksi. Mutta itse en ota kantaa kun en ole kokeillut. http://www.thomann.de/fi/vox_mini_3_bk.htm No tuota ei mielestäni ole kehuttu, vaan VOX DA5:ttä. Micro cube on tietty ihan hyvä jos käytettynä hankkii, mutta jos ei patterikäyttöinen tarvitse olla ja uutena ostaa, niin esim Fender Mustang I olisi mielestäni parempi vaihtoehto samaan huntin hintaan. http://pickingjjcale.blogspot.com/ |
weelie: No tuota ei mielestäni ole kehuttu, vaan VOX DA5:ttä. Micro cube on tietty ihan hyvä jos käytettynä hankkii, mutta jos ei patterikäyttöinen tarvitse olla ja uutena ostaa, niin esim Fender Mustang I olisi mielestäni parempi vaihtoehto samaan huntin hintaan. Oho.. Nyt meni Voxit sekasin... Pentele. No hyvä kun korjasit. Ja tuo Mustang olisi sitten se kolmas vaihtoehto. Ne kolme ne yleisimmin suositeltuja pikkuvahvareita ovat. Itsellä ei tuosta Mustangista ole kokemusta mutta Micro Cube ainakin on perushyvä valinta. "Kannattaa välttää huonoja floikkakitaroita, niissä ei oo floikkaa" |
weelie 28.12.2010 19:13:57 (muokattu 28.12.2010 19:15:34) | |
---|
RamoQ: Oho.. Nyt meni Voxit sekasin... Pentele. No hyvä kun korjasit. Ja tuo Mustang olisi sitten se kolmas vaihtoehto. Ne kolme ne yleisimmin suositeltuja pikkuvahvareita ovat. Itsellä ei tuosta Mustangista ole kokemusta mutta Micro Cube ainakin on perushyvä valinta. Jepu jee. Mulla on Microcube, ja olen kokeillut VOX DA5, Mustang I&II. ja esim Blackstar HT-1, joka oli mielestäni erinomainen pikkuputkivahvari, siis hyvät särötkin. http://www.youtube.com/watch?v=yUCI8WOJ16g Mutta mun musa tyyli on vähän erisorttia kuin ketjuna aloittajan. Enkä tiedä kuinka isoa vekotinta tarvitsee (kotikäyttöön vai bändikäyttöön). Jos haluaa ison saundin, pitäisi hankkia varmaankin vahvari jossa on 12" kajari. Esim kaverilla on Laney 5W jossa 12" kajari ja hieno, iso saundi. Microcubesta ei putkisaundia saa, mutta puhtaat ovat ihan hyvät. Paitsi ne Fendeer ja Cube-mallinnukset ei siedä bassokieliä. http://pickingjjcale.blogspot.com/ |
jannu79 15.02.2012 10:03:26 | |
---|
Kun olen vasara - lyön kovaa. Kun olen alasin - olen kärsivällinen. |