Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kotistudio päivitys- uusi tietokone, muta minkälainen?
1
jukcat
25.12.2010 23:54:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotistudion vanha läppäri on tullut tiensä päähän ja on aika pävittää rauta, mutta markkinoilla on todella paljon tavaraa ja itse on kyllä pudonnut kyydistä.
MInkälainen kone olisi hyvä musakäyttöön kun rahaa on käytössä noin 700e.
Olisko tämä verkkokauppa.comin Acer kenties hyvä?:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=40078
 
Kone tulee todellakin pelkkään musakäyttöön- softana on Sonar 8pe + M-audio fast track pro. Nettiä siihen tarvii vain päivityksiin ja tiedostojen jakamiseen. verkossa. Näytönohjaimella ei liene suurtakaan merkitystä - ja käyttis varmaan Win 7 64bit?
Kannattaisiko tuolla rahalla lähteä itse kokoamaan konetta ostamalla komponentit erikseen- olisiko lopputulos käytännnöllisempi kuin esim tuo verkkkaupan Acer. Tulisiko teho halvemmaksi itse kokoamalla? Olisiko ehdotuksia lähinnä emolevystä joka toimisi musakäytössä hyvin AMD x4 prossun kanssa.
 
sex, juice and rock'n roll..
anapena
26.12.2010 00:38:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko vielä olemassa ns. valmiita musakoneita? Halpojahan ne eivät ole koskaan olleet, muttaettä valitut osat todennäköisesti toimivat musan teossa. Ja tarkoitan nyt windows-koneita.
 
lindo
26.12.2010 00:39:39 (muokattu 26.12.2010 00:40:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa kasata itse, ainakin jos toinen vaihtoehto on Acer. Ne on kuitenkin löyty täyteen kaikkea paskasoftaa mitä et ikinä tarvitse, ainakaan sun tapauksessa. Itse kasaamalla voit myös valita mitä osia haluat (merkki, malli jne.)
Näytönohjaimessa voi ainakin heti säästää. Jos et pelaa, etkä tee muuta mikä vaatii näyttikseltä paljon, joku 30-40€ siihen on riittävä esim
http://www.multitronic.fi/showprod.php?prod_id=CGNX-GS842LCI&b=1
jonka just ostin vaimon "Facebook koneeseen" eikä ole valittanut:D
 
Acerin (pakettikoneen) ainoa hyvä puoli on että Windows tulee mukana.
 
Rok rok
JPQ
26.12.2010 08:40:43 (muokattu 26.12.2010 08:44:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Onko vielä olemassa ns. valmiita musakoneita? Halpojahan ne eivät ole koskaan olleet, muttaettä valitut osat todennäköisesti toimivat musan teossa. Ja tarkoitan nyt windows-koneita.
 
Kyllähän noita on. En muista tarkemmin joku ruotsalais firma on ainakin ja itse kyselin et valitsin silloin kun viellä pceetä käytin saman piirisarjan (emolevyn lajia en tiedä...) joka taas liittyy että firewire ilmeisemmin se ongelmaton jne. Hinnat vaan aika kovia (tehoon nähden) muistelen et heillä oli mielestäni xp koneessaan ja nyt en muista muuta mutta konetta toi Intoluthman. Heillä oli myös kannettavia musa käyttöön edelleen windows koneita. Aika hyvän näköisiähän ne oli ja firmankin nimen jos löytäisin intoluthmanin paperi kuvaston voisin saada tähän mutta kun muistikuvaa ei ole yhtään missä tuo kuvasto on. ps. ei ole ainoa mutta ainoa mitä olen suomessa nähnyt myynissä edes maahantuojan luettelossa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
jukcat
26.12.2010 12:01:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Kannattaa kasata itse, ainakin jos toinen vaihtoehto on Acer. Ne on kuitenkin löyty täyteen kaikkea paskasoftaa mitä et ikinä tarvitse, ainakaan sun tapauksessa. Itse kasaamalla voit myös valita mitä osia haluat (merkki, malli jne.)
Näytönohjaimessa voi ainakin heti säästää. Jos et pelaa, etkä tee muuta mikä vaatii näyttikseltä paljon, joku 30-40€ siihen on riittävä esim
http://www.multitronic.fi/showprod.php?prod_id=CGNX-GS842LCI&b=1
jonka just ostin vaimon "Facebook koneeseen" eikä ole valittanut:D
 
Acerin (pakettikoneen) ainoa hyvä puoli on että Windows tulee mukana.

 
Onko Acerissa jotain erityisesti varottavaa? Tähän asti olen pärjännyt acerin läppärillä kohtuullisesti, mutta eihän tässä tehot oikein riitä. Olisko jotain hyvää ehdotusta emolevyksi AMD x4 prossulle. Löytyyköhän sellaista jossa ei olis integroitua äänikorttia, mutta olis integroitu näyttis.
 
sex, juice and rock'n roll..
12 kol
26.12.2010 12:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukcat: Onko Acerissa jotain erityisesti varottavaa? Tähän asti olen pärjännyt acerin läppärillä kohtuullisesti, mutta eihän tässä tehot oikein riitä. Olisko jotain hyvää ehdotusta emolevyksi AMD x4 prossulle. Löytyyköhän sellaista jossa ei olis integroitua äänikorttia, mutta olis integroitu näyttis.
 
Tuolla hyvin tietokoneraudasta tietoa ,,,
http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/121
 
JPQ
26.12.2010 13:16:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Acerissa ainakin mun tietämissäni varsinkin toisessa niin sinisävyinen näyttö etten kestäisi pitkään katsella. jokainen väri näyttää kylmältä niin sininen.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
lindo
26.12.2010 19:00:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukcat: Onko Acerissa jotain erityisesti varottavaa? Tähän asti olen pärjännyt acerin läppärillä kohtuullisesti, mutta eihän tässä tehot oikein riitä. .
 
Ei kai Acerissa sen enempää "varottavaa" ole kuin muissakaan pakettikoneissa. Pakettikoneet (Windows) on vaan ... miten sen nyt sanoisi? Sanotaanko että kun kasaat koneen itse (tai joku kasaa) niin tiedät tarkkaan mitä se on syönyt. Kaikki mitä siihen on asennettu on SINUN asentamaa. Ei tule kertaakaan sellaista "mikäköhän tää mahtaa olla". Pakettikoneen kun lyöt käymään, on se jo täynnä kaikkea höpöhöpöä, millä et mahdollisesti tee ikinä mitään, varsinkin sun tapauksessa.
 
Sitten niissä on vielä se että takuu umpeutuu kun aukaiset kopan, jos vaikka haluat vaihtaa näyttiksen tms.
 
Mulla on myös sellanen tunne että tuon hintaluokan pakettikoneet (about 700€) on kasattu mahd. halvoista osista. Kun ostat osat itse, voit ostaa vain parasta mitä rahalla saa. tuossa VErkkokaupan ilmoituksessa ei esim lukenut mitään osien valmistajista ... ainoa merkki tuossa oli AMD.
Itse en ostaisi konetta josta en tiedä esim emosta MITÄÄN!
 
Pakettikoneissa hyvää on tietenkin ostamisen helppous :D
 
Rok rok
Grugi
26.12.2010 19:20:10 (muokattu 26.12.2010 19:21:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo joo en ala nyt kinaamaan mut mites iMac? Toki juu uutena on hintaa enemmän kun toi 700€ mutta käytettynä vosi irrota aika lähelle tota 700€.
 
SDMF
Velli
26.12.2010 20:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Joo joo en ala nyt kinaamaan mut mites iMac? Toki juu uutena on hintaa enemmän kun toi 700€ mutta käytettynä vosi irrota aika lähelle tota 700€.
 
700€:lla saisi jo erittäin hyvän käytetyn iMacin tai Macbookin. Jomman kumman noista ostaisin ennen Aceria.
 
jukcat
26.12.2010 23:40:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mac olis toki hyvä, mutta Sonar ei toimi macissa...
 
sex, juice and rock'n roll..
anapena
27.12.2010 00:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.pearc.de/en?XTCsid=87c27691fc8456075e47b3eb390528ef
 
Noihin voi laittaa minkä käyttiksen vaan. Mutta eihän ne kovin halpoja ole, jos pc-maailmassa liikutaan. Osaisko joku sanoa, että onko noissa rauta "parempaa" kuin markettikoneissa?
 
Y@ri
27.12.2010 01:58:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Macissa ei Sonar toimi, joten sen voi unohtaa... Joo, vaikka Mac on "PC" Mac OS X -käyttiksellä, eli Win7:n asennus siihenkin onnistuu. Jos halvalla haluaa päästä, niin tyhmempää ei tosin voisi keksiä, koska saman raudan saa kasattua itse halvemmalla. Samaa voi sanoa valmiista "musakoneista". Kaikki rauta on saatavilla erikseen.
 
Merkki-PC:n ostaminen on helppoa, mutta komponentit eivät välttämättä ole varsinkaan vaativaan, tai yleensäkään musakäyttöön sopivat. Ko. mallissa WLAN ja TV-viritin taatusti aiheuttavat musakäyttöön ongelmia ja ovat muutenkin tarpeettomia.
Itse hankkisin Intel Core i5, tai i7:n ympärille koneen kohtuullisella erillisellä näyttiksellä (jos päivität Sonar X1:een, se käyttää NVIDIA GeForcen rautaa hyväkseen). Tosin jos et aikaisemmin ole itse konetta kasannut, niin suosittelen kysymään kavereilta, tai liikkeestä. Esim. Asuksella on hyviä Intel-emoja... Käytännössä kaikissa emoissa on myös äänikortti, mutta sen saa (pitää) disabloitua biosista tai käyttiksen puolelta.
Sisältääkö 700€ budjetti myös näytön jne? Eli mitä jää rahaa emo, prossu, muistit, näyttis jne. jne.
 
JPQ
27.12.2010 02:00:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysin nyt sen pc firman josta puhuin tässä linkki heidän kotisivulleen:
http://www.frostacm.com/
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
jukcat
27.12.2010 09:44:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Y@ri: Macissa ei Sonar toimi, joten sen voi unohtaa... Joo, vaikka Mac on "PC" Mac OS X -käyttiksellä, eli Win7:n asennus siihenkin onnistuu. Jos halvalla haluaa päästä, niin tyhmempää ei tosin voisi keksiä, koska saman raudan saa kasattua itse halvemmalla. Samaa voi sanoa valmiista "musakoneista". Kaikki rauta on saatavilla erikseen.
 
Merkki-PC:n ostaminen on helppoa, mutta komponentit eivät välttämättä ole varsinkaan vaativaan, tai yleensäkään musakäyttöön sopivat. Ko. mallissa WLAN ja TV-viritin taatusti aiheuttavat musakäyttöön ongelmia ja ovat muutenkin tarpeettomia.
Itse hankkisin Intel Core i5, tai i7:n ympärille koneen kohtuullisella erillisellä näyttiksellä (jos päivität Sonar X1:een, se käyttää NVIDIA GeForcen rautaa hyväkseen). Tosin jos et aikaisemmin ole itse konetta kasannut, niin suosittelen kysymään kavereilta, tai liikkeestä. Esim. Asuksella on hyviä Intel-emoja... Käytännössä kaikissa emoissa on myös äänikortti, mutta sen saa (pitää) disabloitua biosista tai käyttiksen puolelta.
Sisältääkö 700€ budjetti myös näytön jne? Eli mitä jää rahaa emo, prossu, muistit, näyttis jne. jne.

 
Kiitos tästä, nyt tuli sitä tietoa mitä olin vailla. Koneiden kokoamisesta on kokemusta mutta noin 6vuoden takaa viimeksi, eli aika vanhentunutta tietoa ja siksi arveluttaa alkaa itse säätämään. 700e ei välttämättä siäsllä näyttöä- sen ehtii hankkia myöhemminkin kun nyt sais edes koneen kasaan.
Noi intellin prossut on melko hintavia AMD:n vastaaviin verrattuna- näkyykö niiden paremmuus (mitä se lieneekin) käytännössä mitenkään- uskon että testiohjelmissa toki näkyy. Kyse on kuitenkin kotistudiosta, jossa ei mitenkään voi päästä demotasoa korkemapaan laatuun, kun muu rauta (mikit ym) ei kuitenkaan ole mitään neumann kamaa.
Mulla on yksi vanha (3-4v) atx - kotelo jonka vaimentamisellä ajattelin aloittaa, mikäli nyt itse päätän koneen koota. Bilteman bitumi lienee tässä ihan ok. Muistan nähneeni joskus mikrobitissä artikkelin koneen vaimentamisesta- muistaako kukaan numeroa?
 
sex, juice and rock'n roll..
anapena
27.12.2010 10:57:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saisitko konetta toiseen huoneeseen, seinän taakse helposti? Vähän pidemmät piuhat ja paljon suurempi vaimennus.
 
jukcat
27.12.2010 16:54:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Saisitko konetta toiseen huoneeseen, seinän taakse helposti? Vähän pidemmät piuhat ja paljon suurempi vaimennus.
 
Joo tämäkin on tutkittava. Kylähän tähän satsaisi vaikka kaiken likenevän tilan ja rahan- jos se olis vaan itsestä kiinni ;-)
 
sex, juice and rock'n roll..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «