Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: miten 24 kanavaa samanaikaisesti sisään?
1
Pasi B Pace
26.12.2010 14:29:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heti aluksi, itse en tätä määrää tarvitse sisään mutta kiinnostaa asia aivan älyttömästi!
 
Elikkääs, miten nuo ammattimiehet saavat vaikka tuon 24 kanavaa samanaikasesti sisään yhdelle softalle? Itse meinaan en löytänyt mitään äänikorttia missä olisi 24 inputtia. :O
 
Antti1
26.12.2010 14:44:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllä ne tietokonemaailmassa niillä monikanavaisilla äänikorttijärjestelmillä hoidetaan. Välttämättä yksi pääkortti ei hoida koko läjää, vaan vaaditaan lisäkortteja sen ympärille. Riippuu täysin käytetystä systeemistä.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Ukko
26.12.2010 17:28:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.dv247.fi/invt/32884/
 
COVS jäsen nro 6
kivi
26.12.2010 20:02:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_PaZi_: Heti aluksi, itse en tätä määrää tarvitse sisään mutta kiinnostaa asia aivan älyttömästi!
 
Elikkääs, miten nuo ammattimiehet saavat vaikka tuon 24 kanavaa samanaikasesti sisään yhdelle softalle? Itse meinaan en löytänyt mitään äänikorttia missä olisi 24 inputtia. :O

 
24 kanavaa on yhtä kuin 3 ADAT-väylää.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Kalmo
26.12.2010 20:45:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, kyllähän ammattilaisilla konstit löytyy. Jossain oopperan livelähetyksessä ei 24 kanavaa riitä edes aloituksen aikomiseen.
Koko sana "äänikortti" kuulostaaa noissa isoissa produktioissa pelkästään hassulta.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Jaava
26.12.2010 21:08:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdellä MADI-kortilla saat vaikkapa 64 kanavaa kerralla sisään yhtä piuhaa pitkin.
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Groovi
26.12.2010 21:24:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: http://www.dv247.fi/invt/32884/
 
Ja näitäkin saa yhteen PCI korttiin yhtäaikaa 4 kpl kiinni, eli yhteensä 96 kanavaa i/o.
 
"the difference between stupidity and genius is that genius has its limits" -Albert Einstein
Pasi B Pace
26.12.2010 22:51:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi sana... VAU! Elikkäs pelkällä firewirellä mennään... Luulin että jossain ammattimiesten salaisella sivuilla on pci kortteja joissa on kilokaupalla johtoa =)
Kiitos että tuli tämäkin julki.
 
Niin siis firewire 800:sella saa vaikka 60 raitaa samanaikaisesti (periaatteessa tyhmä kysymys mutta kysyn nyt sitten että saan 100% varmuuden =) tyhmä kun olen.)
 
Jaava
27.12.2010 05:56:47 (muokattu 27.12.2010 05:59:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin siis firewire 800:sella saa vaikka 60 raitaa samanaikaisesti (periaatteessa tyhmä kysymys mutta kysyn nyt sitten että saan 100% varmuuden =) tyhmä kun olen.)
 
Yksi kanava 24bit/48kHz = 24x48000 bit/s = 1152000 bit/s = 1.152Mbit/s
 
FW800 = n. 800Mbit/s
 
Teoreettisesti tällöin semmonen vajaa 700 kanavaa eikös?
 
Edit: muttasiisjoo. Kyllä ne kalleimmat ammattilaissysteemit on pcipohjaisia. Ei tosin kaistanleveyden takia.
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Groovi
27.12.2010 11:42:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_PaZi_: Yksi sana... VAU! Elikkäs pelkällä firewirellä mennään... Luulin että jossain ammattimiesten salaisella sivuilla on pci kortteja joissa on kilokaupalla johtoa =)
Kiitos että tuli tämäkin julki.

 
Ei taida ammattistudioista kovin monesta kuitenkaan firewireä löytyä. Lienee ADAT ja PCI pohjaiset systeemit ylivoimaisesti yleisimpiä.
 
"the difference between stupidity and genius is that genius has its limits" -Albert Einstein
lion
27.12.2010 12:26:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: Ei taida ammattistudioista kovin monesta kuitenkaan firewireä löytyä. Lienee ADAT ja PCI pohjaiset systeemit ylivoimaisesti yleisimpiä.
 
Kyllä löytyy.
 
myslique
27.12.2010 13:55:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on 2 x RME Fireface 800, ja niissä 4 x ADAT I/O.
Yhteensä 56 in/out Firewireä pitkin. Toiminut on jo vuosia.
 
Miksi vaihtaa sointua kun ei se vaihtamalla parane.
dewil
27.12.2010 15:07:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_PaZi_:(periaatteessa tyhmä kysymys mutta kysyn nyt sitten että saan 100% varmuuden =) tyhmä kun olen.)
 
Tietämättömyys ja tyhmyys ovat ihan eri asioita.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Pasi B Pace
27.12.2010 23:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kysytään vielä huikan aihetta sivuten, että miten nuo firewire-liitännät näkyvät softissa?
Onko sielä jokainen input erikseen?
HUOM! Meinaan firewire miksereitä en muita pömpeleitä!
 
Jaava
27.12.2010 23:42:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_PaZi_: No kysytään vielä huikan aihetta sivuten, että miten nuo firewire-liitännät näkyvät softissa?
Onko sielä jokainen input erikseen?
HUOM! Meinaan firewire miksereitä en muita pömpeleitä!

 
Se softa näkee niin monta kanavaa, kuin sen laitteen ajuri haluaa sen näkevän. Käytännössä yleensä se näkee kaikki kanavat, mitä laite tarjoaa. Joissain miksereissä softaan tulee vain stereokanava, mutta sillä ei ole mitään tekemistä firewiren kanssa.
 
FW on ainoastaan datasiirtoväylä. Se siirtää mitä tahansa dataa siinä missä USB tai PCI. Väylällä ei ole kanavien tai sisään tulevan äänen kannalta juurikaan merkitystä. Samat bitit siellä pyörii kuljestustavasta riippumatta, jos nopeus ja kaistanleveys riittää.
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «