Aihe: Kielet jäykät eivätkä soi kunnolla.
1 2 3 4 525 26 27 28 29
Kontiak
25.12.2010 15:44:53
Jucciz: Ynkkä saa soittaa juuri niin hyvin tai niin huonosti kuin ikinä osaa: sillä kaverilla ei vaan taida olla soitossaan mitään semmoista, josta olisin kiinnostunut ammentamaan omaan soittooni - ammennan itse mieluummin jostain niin toisen tyylisestä musiikista ja soitosta.

"Jucciz - TBA" (TBA) lähtee kyllä ostoon jo pelkästään noilla puheilla, kunhan se myytäväksi asti joskus saadaan.
http://www.truthinshredding.com
Crossroad
25.12.2010 15:55:57
LaMotta: Ynkkä soittaa bluesia

http://www.youtube.com/watch?v=9uWUYNUPa90&feature=related

asijantuntiat arvijoikoon

Todella sielukasta soittoa.
ballfish
25.12.2010 16:42:44
randy rhoads: Todella sielukasta soittoa.

Sävelten valinta ylivertaista verrattuna esim. BB Kingin soitantaan. Jos nyt pitää jotain vertailla. Vaikuttaa myös olevan reilusti varmempi tatsi kuin esim. SRV:llä.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Crossroad
25.12.2010 16:48:20
ballfish: Sävelten valinta ylivertaista verrattuna esim. BB Kingin soitantaan. Jos nyt pitää jotain vertailla. Vaikuttaa myös olevan reilusti varmempi tatsi kuin esim. SRV:llä.

Ja niitä säveliä on valittu aika paljon myös, mutta Jynkvie´n sanoin "less is less and more is more". Kuvastaa hänen ajatusmaailmaansa aika hyvin.
Crossroad
25.12.2010 17:00:54 (muokattu 25.12.2010 17:01:29)
S.R.V tiennyt tatsista mitään ja sehän soittaa jäljessäkin :P
aika amatööri koko jätkä.

http://www.youtube.com/watch?v=vQxxBGb2uSE&feature=related

Yngwie olisi ehtinyt soittaa tuossa ajassa jo pari biisiä, kun se on kaikkeista paras kuulemma. Yngwie soittaa tauotkin niin nopeasti, ettei niitä ehdi edes kuulla ja tauot on perseestä muutenkin kuulemma. Less is less and more is more..
ReBeat
25.12.2010 17:21:51

Toivon että tässä ketjussa voidaan alkaa seuraavaksi analysoimaan Ynkän levyttämiä parhaimpia teoksia, biisi kerrallaan.
the-Antero
25.12.2010 17:27:02

Mikä vaan Yngwien biisi on paras, ne on kaikki erilaisia sävellyksiä...jos ihmiset eivät tätä kuule niin vika on ihmisissä...ja kaikki kitaristit ovat vain kateellisia Yngwielle, siksi hän haukkuukin kaikki soittajat :D
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Sakmongkol
25.12.2010 18:10:37 (muokattu 25.12.2010 18:11:56)
the-Antero: Vaikka se Joulurauha onkin juliostettu niin silti haastan tässä Sakmongolikin perustelemaan oikeasti ja kunnolla sen että miten ihmeessä se mualiman paras kitaristi määritellään...

Olen jo parhaan kykyni mukaan yrittänyt perustella. Mielestäni tässä vaiheessa tulisi muiden keskustelijoiden haastaa minun perusteluni ja/tai esittää parempia tilalle, eikä vaatia minulta lisäperusteluita. Tai sitten voitaisiin sopia että maailman parasta ei ole olemassa mutta se olisi tylsää.

Confidentum: Kyse kai on enemmän siitä, kuka määrittelee, ei niinkään siitä miten määritellään. Jos annetaan kuulijoiden päättää, niin se, ketä eniten halutaan kuunnella lienee paras. Jos taas annetaan kitaristien määritellä, niin siitähän ei tule mitään. Pitäisköhän tämä asia antaa basistien määriteltäväksi ja tyytyä heidän objektiiviseen asiantuntijalausuntoonsa. Itse lueskelen miun mielestä parhaan kitaristin eli Alpun kirjaa parhaillaan

Tässä on asiaa. Basistinäkökulma olisi mielenkiintoinen.

the-Antero: Ja se soittaa nopeemmin kun Kingi ja SRV...;) eli se on maailman paras....mutta lieneeköhän treenannut metronomin kanssa...kuulin huhun yhestä toisesta ketjusta ettei Yngwie ole päivääkään treenannut kitaransoittoa ;D

Yngwie omien sanojensa mukaan ei ole ikinä treenannut, koska treenaaminen tarkoittaa harjoituksia joita toistetaan. Yngwie vain soitti musiikkia. Metronomin käytöstä en tiedä, mutta toisaalta Yngwie perusti bändejä jo hyvin nuorena ja äänitteli kaikennäköistä enonsa studiossa. Kaikilla ei tällaiseen ole mahdollisuutta joten 'harjoitusmetodien' vertailu saattaa olla epäreilua.

ReBeat: Toivon että tässä ketjussa voidaan alkaa seuraavaksi analysoimaan Ynkän levyttämiä parhaimpia teoksia, biisi kerrallaan.

Tilaan ensimmäiseksi analyysin kappaleessa Demon Driver ajassa 1:35 alkavasta arpeggiosarjasta. Haluaisin kuulla millä logiikalla se on sävelletty ja miksi se kuulostaa hyvältä. Saa toki analysoida muitakin osia kappaleesta jos haluaa.

E: Hyvät joulut myös kaikille tämän ketjun seuraajille!
the-Antero
25.12.2010 18:23:46

Sakmongkol: Olen jo parhaan kykyni mukaan yrittänyt perustella. Mielestäni tässä vaiheessa tulisi muiden keskustelijoiden haastaa minun perusteluni ja/tai esittää parempia tilalle, eikä vaatia minulta lisäperusteluita. Tai sitten voitaisiin sopia että maailman parasta ei ole olemassa mutta se olisi tylsää.

Tätähän mä oon siulle jo monta kertaa yrittänyt selittää, mutta ei vaan mene perille....maailman paras kitaristi = satuolento, taruhahmo, ei ole olemassakaan.

Yngwie omien sanojensa mukaan ei ole ikinä treenannut, koska treenaaminen tarkoittaa harjoituksia joita toistetaan. Yngwie vain soitti musiikkia. Metronomin käytöstä en tiedä, mutta toisaalta Yngwie perusti bändejä jo hyvin nuorena ja äänitteli kaikennäköistä enonsa studiossa. Kaikilla ei tällaiseen ole mahdollisuutta joten 'harjoitusmetodien' vertailu saattaa olla epäreilua.

Eli omien sanojensa mukaan Yngwie ei koskaan harjoitellut. Ilmeisesti hän vaan otti kitaran käteen ja rupesi samantien revittelemään niitä arpeggioitaan ja muita harmoonisia mollejaan ;)

E: Hyvät joulut myös kaikille tämän ketjun seuraajille!

Hyvät Joulut sulle myös :)
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Space_Ace
25.12.2010 21:06:15
Onkohan Ynkällä koskaan ollut tota ongelmaa?...
Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
padaa@dadaa!
25.12.2010 21:08:05

Space_Ace: Onkohan Ynkällä koskaan ollut tota ongelmaa?...

Ei todennäköisesti. Mutta nyt tässä vaiheessa viimeinkin paiskasin ketjun aloittajaa plussalla.
Space_Ace
25.12.2010 21:09:20
padaa@dadaa!: Ei todennäköisesti. Mutta nyt tässä vaiheessa viimeinkin paiskasin ketjun aloittajaa plussalla.

Vois läpällä itekki. Joulut kaikille
Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
padaa@dadaa!
25.12.2010 21:13:39

Space_Ace: Vois läpällä itekki. Joulut kaikille

Juum..oli omassakin plussanannossa sarkasmimittarit melko herkällä.
Seba
25.12.2010 21:53:13

onpas syväluotaavaa analyysia jäykistä kielistä.
/c c:n
padaa@dadaa!
25.12.2010 22:10:02

Seba: onpas syväluotaavaa analyysia jäykistä kielistä.

Kyllä. Mutta tämän lähes 30 sivua kestäneen syväluotaavan keskustelun johdosta olen pannut merkille muutaman seikan:

-Tilastot osoittavat, että jäykät kielet auttavat käyttäjänsä ymmärtämään hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.

-Oudoksuttavaa kyllä, on useasti todettu, että jäykät kielet noudattavat epäilemättä ideatasolla reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen.

-Lienee sanomattakin selvää, että jäykät kielet avaavat itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti liian vähäisiä tuotannollisia resursseja.
Jonubets
25.12.2010 22:12:59
padaa@dadaa!: Kyllä. Mutta tämän lähes 30 sivua kestäneen syväluotaavan keskustelun johdosta olen pannut merkille muutaman seikan:

-Tilastot osoittavat, että jäykät kielet auttavat käyttäjänsä ymmärtämään hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.

-Oudoksuttavaa kyllä, on useasti todettu, että jäykät kielet noudattavat epäilemättä ideatasolla reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen.

-Lienee sanomattakin selvää, että jäykät kielet avaavat itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti liian vähäisiä tuotannollisia resursseja.

Eikä sovi unohtaa sitä että ynkällä ei varmasti ole jäykät kielet jotka eivät soi kunnolla.
Kyllä te espanjalaiset olette taitavia.... Mutta saako joku teistä munan seisomaan pystyssä?
Stradlin
25.12.2010 22:16:23
ColdRush01: Eikä sovi unohtaa sitä että ynkällä ei varmasti ole jäykät kielet jotka eivät soi kunnolla.

Mistäs tiedät? Ehkä Ynkkä tälläkin hetkellä google translatoria apuna käyttäen etsii juuri tätä ketjua mnetin haulla ja pettyy sitten kun täällä puhutaankin jostain ihan muusta.
Gary and Tony are legends.
Jonubets
25.12.2010 22:27:33
Stradlin: Mistäs tiedät? Ehkä Ynkkä tälläkin hetkellä google translatoria apuna käyttäen etsii juuri tätä ketjua mnetin haulla ja pettyy sitten kun täällä puhutaankin jostain ihan muusta.

Niin no, se voi olla =D
Kyllä te espanjalaiset olette taitavia.... Mutta saako joku teistä munan seisomaan pystyssä?
ÄrGee
03.05.2016 22:09:08
Olen huomannut että ohuemmilla kielillä soundi on vähemmän ''plonk'' ja hengittää hyvin, lähinnä hi-gaineilla soittaessa. Eli siis enemmän ''djent'' ;)

Paksummissa seteissä on taas se etu, että ne kuulostavat puhtailla hyvältä ja soivat voimakkaammin. Intonaatio on myös parempi ja kitara soi vireisemmin kauttaaltaan.

Mistähän tällainen johtuu?
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)