Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland JUNO-Gi vai JUNO-STAGE
1 2 3
Supervisor
24.12.2010 14:24:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos noista kahdesta pitäisi valita se ainoa soitin kotiin kaikenlaiseen ammuvainaan nuotilla tapahtuvaan tilutteluun, niin kumpi?
 
Tuo jälkimmäinen maksaa reilun 300e enemmän ainakin paikallisessa manselaisessa musiikkiliikkeessä, mutta saako myös muutakin enemmän kuin koskettimia?
 
Vai pitääkö jättää molemmat kauppaan ja hakea samalla rahalla jotain muuta?
 
ownar
24.12.2010 17:02:44 (muokattu 24.12.2010 17:36:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse miettisin ensin kurzin PC361 ja korgin M50.
 
Junosta en pidä ollenkaan, IMO aika huono syna. Kurzweilissa on minusta miltein joka ikinen asia premmin kuin noissa rolandeissa. hintakin on suunnilleen sama.
 
Korgi taas on hieman erilainen, mutta jos siitä pitää niin sekin päihittää junon ja kaiken muunkin tyylillään.
 
Ja kyllä, omistan noista kaikki (tai no engineistä ainakin). Tossa Rolandin Fantom sarjassa on hyvää vaan jotkut samplet, ja ne on niin yli hinnoiteltuja että huh huh (380e jostain piano samplesta??? Joka on iki aikainen? Kiitos ei, Nordi julkasi paremman pianon juuri ilmaisiksi, kooltaan 4x isompi).
 
Rolandi on minusta muutenkin aika massa merkki, joka on suunniteltu vain myymään eikä niinkään musiikin tekemiseen, esim. Rolandin vahvistimet on niin huonoja että ei uskoisi. On niillä jotain hyvääkin ohan niillä monta osastoa (V-synth on esim kelpo laite), mutta pitää vaan tietää mitä ostaa.
 
No johan nyt tuli joulu rant =).
 
Enivei katoin ton Juno stagen hinnan, ja pitää todella olla hullu jos ostaa tuon yli kurzweil PC3:en tai edes käytetyn motifin. Rolandin jotku hinnat on aivan metsässä (kuten 370e 64 mb ram palikka... kiitos ei). Tuo on kuin vertaisi lelua ja oikeata työkalua suorastaan IMO. (no joo, ohan siinä 88 kosketinta - eli ehkä liioittelen).
 
Kannattaa kattoa speksejä, nimittäin tuo rolle häviää ihan joka alalla. Kurzissa, jonka huono puoli on sample memory, on sitäkin saman verran (128mb kompressoituna 64mb, aivan kuten rollessa). Tosin täytyy muistaa, että PC3 on nyt 500e alennuksessa, liika tuotannon takia. Mutta sehän on vaan yksi syy lisää ostaa.
 
EDIT: Ohhohoh, OS 2.0 julkaistiin kurzille tänään, taas lisää syitä ostaa. Ja katoin hieman lisää noista junoista, ja ne on tosiaan leluja hintaansa nähden, ei edes kokonaisia koskettimia tossa G:ssä? En ostaisi.
 
Casio Man
24.12.2010 17:42:19 (muokattu 24.12.2010 17:45:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rolandeissa on kyllä hyvät efektit ja Gi:ssä on raituri mesessä, mikä on jees kanssa. Kurzillakin on hyvät efektit, mutta jos on pakko tiluttaa kitarasoundia, niin Rolandi voittaa. Tota Stagea mä en ole oikein kässännyt koskaan...Mitä Rollella näitä vähempiosaisten romplereita olikaan...On Deetä, Diitä, Geetä, Giitä ja sitten vielä Stagea. Oliko siinä mitän manittavaa muuta kuin enemmän koskettimia, mutta suolasemmalla hinnalla? Mutta kyllä Kurzia on pakko suositella kanssa näillä hinnoilla. Voisinko pyytää jotain pikku raporttia Kurzin uudesta OS:stä?
 
Supervisor
24.12.2010 21:40:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ownar: Itse miettisin ensin kurzin PC361 ja korgin M50.
 
Korg M50-73 ja Kurzweil PC361 tosiaankin mahtuvat budjettiin. Molemmat näyttävät olevan aavistuksen halvempia kuin juno stage, mutta kumpaakaan ei taida saada manselaisista musiikkiliikkeistä. Thormannin sivuilta niitä katselin.
 
Mikäs Korgissa mättää vai mättääkö mikään? Vissiin sitten vähemmän lyö päätänsä petäjään jos päätyy jompaan kumpaan noista? Taitaa vain mennä sitten verkkokaupasta tilaamiseksi jos kylän kivijalkaliikkeistä ei löydy kilpailukykyiseen hintaan.
 
Vähän olen käytettyjäkin koittanut torilta katsella.
 
Quru
24.12.2010 22:02:57 (muokattu 24.12.2010 22:03:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Supervisor: Korg M50-73 ja Kurzweil PC361 tosiaankin mahtuvat budjettiin. Molemmat näyttävät olevan aavistuksen halvempia kuin juno stage, mutta kumpaakaan ei taida saada manselaisista musiikkiliikkeistä. Thormannin sivuilta niitä katselin.
 
Mikäs Korgissa mättää vai mättääkö mikään? Vissiin sitten vähemmän lyö päätänsä petäjään jos päätyy jompaan kumpaan noista? Taitaa vain mennä sitten verkkokaupasta tilaamiseksi jos kylän kivijalkaliikkeistä ei löydy kilpailukykyiseen hintaan.
 
Vähän olen käytettyjäkin koittanut torilta katsella.

 
Korgeissa taitaa mättää eniten huono koskettimisto. Sekin on tottumiskysymys, itse testailin M-viiskymppistä joskus ja koskettimisto tuntui aika heikolta, mutta minulla on itselläni Yamahan Motif jossa on loistava koskettimisto. M50 on hyvä soitin, tuskin menet metsään jos sellaisen poistat. Korgia pitäisi löytyä kyllä suomesta aika hyvin liikkeistä.
 
Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
Supervisor
24.12.2010 22:44:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Yamahan Motif jossa on loistava koskettimisto.
 
Mahtaakohan Yamahalta löytyä mitään varteenotettavaa hintaluokkaan alle 1500e?
 
Quru
24.12.2010 23:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Supervisor: Mahtaakohan Yamahalta löytyä mitään varteenotettavaa hintaluokkaan alle 1500e?
 
Käytetty Motif ES irtoaa tuohon helposti, mutta se on jo vanhempi värkki. Minulla on tuota edeltänyt alkuperäinen Motif (vm.2001) ja tykkään kyllä soundista ja muutenkin, mutta eihän se ihan terävintä nykytekniikkaa ole.
 
Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
JPQ
24.12.2010 23:24:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleissoundista tykkään rolandeissa ja kurzweilissäkin demojen pohjalta korg ja yamaha kuulostaa aina hetken innostavalta mutta siihen jää no omasta mielestä. no usein mutta myönnän että korgin nyky anti kiinnostaa vähän mutta yamaha juurikaan ei.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Supervisor
24.12.2010 23:37:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Yleissoundista tykkään rolandeissa ja kurzweilissäkin demojen pohjalta korg ja yamaha kuulostaa aina hetken innostavalta mutta siihen jää no omasta mielestä. no usein mutta myönnän että korgin nyky anti kiinnostaa vähän mutta yamaha juurikaan ei.
 
Olen myös yrittänyt YouTubesta ja vähän muualtakin katsella demoja. Rolandit kuulostaa minun korvaani oikein hyviltä, mutta taisin jo mainita omistavani puukorvat. Jos tässä oikein raakaksi alkaa, niin laitan Kurzwellin tilaukseen thomannilta ja kun saan joskus taas ylimääräistä rahaa kasaan, niin ostan rolandin sonic cellin sille kaveriksi. Liekö oli ihan järjetön ajatus?
 
Quru
24.12.2010 23:45:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Supervisor: Olen myös yrittänyt YouTubesta ja vähän muualtakin katsella demoja. Rolandit kuulostaa minun korvaani oikein hyviltä, mutta taisin jo mainita omistavani puukorvat. Jos tässä oikein raakaksi alkaa, niin laitan Kurzwellin tilaukseen thomannilta ja kun saan joskus taas ylimääräistä rahaa kasaan, niin ostan rolandin sonic cellin sille kaveriksi. Liekö oli ihan järjetön ajatus?
 
Kurzweilissä on todella monipuolinen synteesi, jos riittää kiinnostusta ja innostusta ääneen niin siitä saa mielettömästi irti. Jos haluaa helpompaa presettikonetta, se ei ole ehkä ykkösvaihtoehto. Kurzweilit ovat mielestäni nimenomaan soittimia isolla ässällä, niissä on vain jotain niin paljon enemmän.
 
Sonic Cellillä et saa oikeastaan mitään lisää kurzweilin kylkeen. Itse tähtäisin katseeni johonkin virtuaalianalogiin, jos soundimaailman laajennus on tähtäimessä. Kurzweil ja kylkeen Waldorf Blofeld niin siitä on synteesiä ruuvattavaksi vuosiksi.
 
Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
Supervisor
24.12.2010 23:51:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Kurzweilissä on todella monipuolinen synteesi, jos riittää kiinnostusta ja innostusta ääneen niin siitä saa mielettömästi irti. Itse tähtäisin katseeni johonkin virtuaalianalogiin, jos soundimaailman laajennus on tähtäimessä. Kurzweil ja kylkeen Waldorf Blofeld niin siitä on synteesiä ruuvattavaksi vuosiksi.
 
No sieltä se tuli. Juurikin tuo ruuvaaminen on sitä mitä haluan puuhastella. Tarkoitus olisi juotella kasaan jossain vaiheessa ihan oikea analoginen ja siihen tulee midistä cv:ksi muunnin jonka avulla sitä sitten käskytetään. Jotain oheisen linkin tapaista:
 
http://www.paia.com/midi2cv.asp
 
Minähän tutustun myös tuohon Waldorf Blofeldiin.
 
ownar
25.12.2010 00:27:18 (muokattu 25.12.2010 00:46:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Supervisor: No sieltä se tuli. Juurikin tuo ruuvaaminen on sitä mitä haluan puuhastella. Tarkoitus olisi juotella kasaan jossain vaiheessa ihan oikea analoginen ja siihen tulee midistä cv:ksi muunnin jonka avulla sitä sitten käskytetään. Jotain oheisen linkin tapaista:
 
http://www.paia.com/midi2cv.asp
 
Minähän tutustun myös tuohon Waldorf Blofeldiin.

 
Jos haluat ruuvailla, Junoa ei edes voi verrata kurzweiliin, jossa on VA enginet, FM synteesit, organ synteesit, 16 IFX ja voi laittaa vaikka 32 filtteriä preäkkäin jos siltä tuntuu.
 
Blofeldista saa sitten lisäksi viellä wavetablet. Mutta uskon, että kestää jonkin aikaa, että saat edes tuon PC3 taottua, jos koskaan.
 
Tietenkin voit myös harkita puhdasta VA-synaa, tosin kurzweilin VA on aika hyvä, presettejä ei vaan toistaiseksi ole kummoisesti (huhutaan, että 200 uutta julkastaan kohta puoliin). Pieni ongelma on se, että envelopeissa on 20MS responssi (tosin junossa asia ei varmasti ole toisin). Softa puolellakin on ihan kiintoisia vaihtoehtoja.
 
Tuo Kurzi on myös erinomainen kontrolleri, (taas kerran ei voi edes verrata junoon), eli siinäkään ei häviä.
 
Suomessa kurzweilin maahantuoja on studiotec, sieltä tai esim JK nummelasta saa todennäköisesti samaan hintaan sen kuin thomannilta, kun vaan tarpeeksi osaa painostaa.
 
Onko tuohon joku syy miksi katot romplereita muuten, jos olet enemmän tuota analogi porukkaa? Acces virus on aika passeli VA kone...
 
Itse omistan juuri tuon sonic cellin. Ihan mukava nauhotus interfacena, mutta kurzweil tekee (miltein) kaiken paremmin. Ilman sample expansiota kurzweilin sampletkin on huomattavasti parempia, ehkä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Sembalot ja torvet on parempia tuossa orchestral expansiossa kuin kurzissa, mutta kurzin sample expansio jossa on sembaloita (ja ehkä torvia) julkaistaan ihan juuri. Ja jostain syystä luulen ettei sitä varten tarvi myydä oikeaa munuaista täällä euroopassa=).
 
Supervisor
25.12.2010 01:15:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ownar:Suomessa kurzweilin maahantuoja on studiotec, sieltä tai esim JK nummelasta saa todennäköisesti samaan hintaan sen kuin thomannilta, kun vaan tarpeeksi osaa painostaa.
 
Katselin JK nummelan sivuja ja Kurzweil PC3 näkyy olevan kympin halvempi kuin thomannilla. :) Mahtuu budjettiin ja siinä 76 kosketinta.
 
ownar:Onko tuohon joku syy miksi katot romplereita muuten, jos olet enemmän tuota analogi porukkaa? Acces virus on aika passeli VA kone...
 
Tykkään rakennella itse ja analoginen syntetisaattori on ollut suunnitelmissa jo pitkään. Siinä on kyse enemmän rakentamisen ja virittämisen ilosta kuin suurista musiikillisista visioista.
 
JPQ
25.12.2010 09:49:18 (muokattu 25.12.2010 09:49:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä se soniccell minusta tuo lisää paljonko mutta tuo silti jos muuta väittää sanoisin vaikka joulunaika onkin aika pahasti väärässä.ps. paljonko riippuu tarpeista mutta sanoisin peruskotisoittelijat ei välttämättä kovin usein.
ja kenellekkään ei ole puukorvat sen suhteen joka itseä miellyttää.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Quru
25.12.2010 11:41:17 (muokattu 25.12.2010 11:44:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Supervisor: Katselin JK nummelan sivuja ja Kurzweil PC3 näkyy olevan kympin halvempi kuin thomannilla. :) Mahtuu budjettiin ja siinä 76 kosketinta.
 

 
Tykkään rakennella itse ja analoginen syntetisaattori on ollut suunnitelmissa jo pitkään. Siinä on kyse enemmän rakentamisen ja virittämisen ilosta kuin suurista musiikillisista visioista.

 
Ostat sen Kurzweilin ja alat rakentamaan kylkeen Eurorack-modulaaria ja kaikki toiveesi on täytetty. Tekisin näin. Alta kahden tonnin saat sekä PC3:sen että "aloitussetin" moduuleita. Doepferin räkit ovat sikahintaisia, mutta jos rakennat itse räkin ja kolvi pysyy kädessä sen verran, että pystyt noista DIY-sarjoista kokoamaan virtalähteet niin säästät selvää rahaa.
 
Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen.
Supervisor
25.12.2010 12:07:09 (muokattu 25.12.2010 12:08:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Ostat sen Kurzweilin ja alat rakentamaan kylkeen Eurorack-modulaaria ja kaikki toiveesi on täytetty.
 
Kurzweilin osalta asia on nyt sillä mallilla, että JK nummelalle lähti justiinsa postia. Veikkaan että siinä on joksikin aikaa ruuvaamista. :) Siihen kun tosiaan ympätään tulevaisuudessa modulaarinen analogi ja tietokoneesta softalla vielä lisää ääntä, niin eiköhän se tämmöselle elävälle riitä joka täältä kirjoittelee. :)
 
Prophet
25.12.2010 12:11:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio Man: Rolandeissa on kyllä hyvät efektit ja Gi:ssä on raituri mesessä, mikä on jees kanssa. Kurzillakin on hyvät efektit, mutta jos on pakko tiluttaa kitarasoundia, niin Rolandi voittaa. Tota Stagea mä en ole oikein kässännyt koskaan...Mitä Rollella näitä vähempiosaisten romplereita olikaan...On Deetä, Diitä, Geetä, Giitä ja sitten vielä Stagea. Oliko siinä mitän manittavaa muuta kuin enemmän koskettimia, mutta suolasemmalla hinnalla?
 
Meille vähemmän ruuvailuintoisille riittää soittamiseen mainiosti "vähempiosaisten rompleri" Roland Juno Stage, joka on vintagesynth-sisältöisen soundikortin kanssa kone isolla k:lla. Soittamisen nautinto Rolandin hyvillä soundeilla ja koskettimistolla on tärkeintä. Sekvensseriä siinä ei ole, pidempi koskettimisto ja aaltomuotomuistia tuplasti noihin muihin verrattuna. Kannatti hankkia se oikeasta paikasta oikeaan aikaan. Ovh liikkeissä voi olla syvältä.
 
ownar
25.12.2010 15:13:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Supervisor: Kurzweilin osalta asia on nyt sillä mallilla, että JK nummelalle lähti justiinsa postia. Veikkaan että siinä on joksikin aikaa ruuvaamista. :) Siihen kun tosiaan ympätään tulevaisuudessa modulaarinen analogi ja tietokoneesta softalla vielä lisää ääntä, niin eiköhän se tämmöselle elävälle riitä joka täältä kirjoittelee. :)
 
En usko että tulet pettymään =).
 
Pari juttua
1) Kannattaa ladata OS 2.0, joka julkaistiin eilen, www.kurzweil.com
2) Jos ruuvailet koskettimista, niin exit:iä pohjassa painamalla kontrolli kohdetta valittaessa saa kontrolli kohteen valittua vain jotain kontrolli kohdetta liikuttamalla (esim slideria). Säästää aika paljon aikaa kun ei tarvi koko listaa aina kaluta jne.
 
Supervisor
25.12.2010 15:14:19 (muokattu 25.12.2010 15:19:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkoi tietysti sitten Kurzweil PC3K himottamaan, mutta se on minun budjetilleni aivan liian kallis. On uskomattoman nopeaa palvelua tuolla JK Nummelassa kun näin joulunakin vastasivat sähköposteihin ja maanantaina lähtee soitin matkaamaan tänne mustanmakkaran kaupunkiin.
 
Saas nähdä koska SoundTower saa päivitetyn version PC3 sound editorista ulos koska tuo nykyinen 1.3.0 ei tue soittimen uutta v2.00 päivitystä.
 
ownar
25.12.2010 15:20:57 (muokattu 25.12.2010 15:23:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Supervisor: Alkoi tietysti sitten Kurzweil PC3K himottamaan, mutta se on minun budjetilleni aivan liian kallis. On uskomattoman nopeaa palvelua tuolla JK Nummelassa kun näin joulunakin vastasivat sähköposteihin ja maanataina lähtee soitin matkaamaan tänne mustanmakkaran kaupunkiin.
 
Saas nähdä koska SoundTower saa päivitetyn version PC3 sound editorista ulos koska tuo nykyinen 1.3.0 ei tue soittimen uutta v2.00 päivitystä.

 
Tuossa PC3K on vain sampleri lisäksi. Ja hinta on miltein sama kun kilpailijoiden työasemilla. PC3X hinta/laatu suhteeltaan ihan ylivoimainen. Samaa laatu luokkaa kun monet 3000e maksavat työasemat.
 
Itse odotan K3000 saa sitten viellä inputsin tuohon PC3x =).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «