PnukBassist 20.11.2010 09:59:26 | |
---|
Esa H: Hienoa - hyvä valinta ! Mulla on Pikkumarkku-2 tuon läjän kanssa. Kyllä jytisee ja saundi on aivan mahtava. Jep. Tuossa torstaina päätin testata että kuinka paljon lähtee ääntä stäkistä. Gaini oli klo yhdessä ja masterin uskalsin vääntää klo kahteen asti,sitten rupes sattumaan päähän ja sisäelimiin ja pullot ja tolkit tippui hyllyiltä niin piti lopettaa. Nyt tekis mieli hommata rantasauna tolle nupille kaveriksi, Haha. Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
aho 20.11.2010 10:08:39 | |
---|
Mulla oli LMK-nuppi ja soittelin Genz Benzin 6x10 ja omatekoisen 2x15 Sunn-kloonin läpi. Jytisi molemmissa tapauksissa vähintäänkin kiitettävästi ja soundi oli etenkin jälkimmäisessä mieleen. Eikös Juki kirjoitellut arviota tuosta LMII nupista ja oli testaillu sitä rantasaunan läpi. kuuman rakkauden ikuinen syli |
Modulaatio 20.11.2010 10:50:40 | |
---|
PnukBassist: No palio makso? Vähän alle 600e siittä sai köyhtyä. Prkele |
Dropped C 20.11.2010 12:43:56 (muokattu 20.11.2010 12:44:53) | |
---|
PnukBassist: Jep. Tuossa torstaina päätin testata että kuinka paljon lähtee ääntä stäkistä. Gaini oli klo yhdessä ja masterin uskalsin vääntää klo kahteen asti,sitten rupes sattumaan päähän ja sisäelimiin ja pullot ja tolkit tippui hyllyiltä niin piti lopettaa. Nyt tekis mieli hommata rantasauna tolle nupille kaveriksi, Haha. Little Mark 800:sta lähti jo yhteen 8 ohmin 1x15" kaappiin sellanen "paha olo" - mökkälä.... Gain klo 15 ja volume klo 14. Murskaava volyymi. |
j-man 25.11.2010 16:52:27 | |
---|
Ostakaas tosta Standard 106.n kaappi pois,ite siirryn vähän pienempään,en tarvi ens vuoden pubi-keikoilla enää noin isoa kaappia. Tulossa täydennystä..mutta toisaalta,tehkää tarjous,ja ostakaa kaikki pois,on elämässä monta murhetta vähemmän...soittopelit,bändi,keikat... ; ) |
bassman87 22.12.2010 22:20:04 | |
---|
Ooteko miettiny että jos etuasteputkn vahitais herkemmin säröytyvään.. Oon mietiny joko LM tai Tube tai Rocker kuhan on 500 wattia 4 ohmiin. Oishan tuossa vielä tämä R500, F1 tai F500. En vaan ihan oikeasti näe juuri eroa näihin. Vähän tullu ähky tarjonnasta. LMT 500 on kummitellu thomanin ostoskorissa vähän aikaa. Neuvokaa pliis, en löytäny keskusteluista esim. että onko joku vaihtanu etuasteputkea johki säröytyvämpään. Rockeria oon karsastanu pois ku säröt on jo, tietenki helpoutta olis ku kaikki ois nupissa. jnbeissi |
Dropped C 22.12.2010 22:35:52 (muokattu 22.12.2010 22:36:05) | |
---|
Eks näissä Tuubimakessa ja Rockerissa oo joku spesiaaliputki? Ettei se ois vielä piirilevyllä kiinni? R500 taitaa olla ainoo trankkumake, jossa on ECC83 etusessa? Korjatkaa, jos olen väärässä. |
UncleFester 23.12.2010 10:00:28 | |
---|
Dropped C: Eks näissä Tuubimakessa ja Rockerissa oo joku spesiaaliputki? Ettei se ois vielä piirilevyllä kiinni? R500 taitaa olla ainoo trankkumake, jossa on ECC83 etusessa? Korjatkaa, jos olen väärässä. Näyttäis olevan ECC83 tai sitten joku 6205 spesiaaliputki, kaikista ei edes mainita että mikä putki siellä on. Tietty ECC83 on se yleisin mitä käytetään ja siinä on korkein vahvistus myös, eli säröytyy helpommin. www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa! |
kojones 23.12.2010 10:05:23 | |
---|
Dropped C: Eks näissä Tuubimakessa ja Rockerissa oo joku spesiaaliputki? Ettei se ois vielä piirilevyllä kiinni? R500 taitaa olla ainoo trankkumake, jossa on ECC83 etusessa? Korjatkaa, jos olen väärässä. Juu, tuo 6205 on subminiatyyriputki. Juotettu kiinni. http://www.radiomuseum.org/images/tubephoto_klein/6205_a_r.jpg |
UncleFester 23.12.2010 10:11:42 | |
---|
kojones: Juu, tuo 6205 on subminiatyyriputki. Juotettu kiinni. http://www.radiomuseum.org/images/tubephoto_klein/6205_a_r.jpg Juu, eli ei kovin helposti vaihdella eikä vissiin niin helposti löydä vastaavaa tilalle. Mietin että mikäköhän idea moisen hankalan ratkaisun takana on. Jos putki vikaantuu niin ei sääähhh, alappa siinä kesken keikkaa kolvailemaan jotain miniatyyriputkea kiinni kolmen promillen humalassa. www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa! |
UncleFester: Juu, eli ei kovin helposti vaihdella eikä vissiin niin helposti löydä vastaavaa tilalle. Mietin että mikäköhän idea moisen hankalan ratkaisun takana on. Jos putki vikaantuu niin ei sääähhh, alappa siinä kesken keikkaa kolvailemaan jotain miniatyyriputkea kiinni kolmen promillen humalassa. Ånkåhan se vain valaistuksena niin kuin muutamissa etuasteissa. G strings are for strippers |
Fortune 24.12.2010 00:45:00 | |
---|
poppamies: Ånkåhan se vain valaistuksena niin kuin muutamissa etuasteissa. Rockerissa se on säröputki, ainakin hanikasta tulee lisää ruttua soundiin joten näkisin että kyllä siellä jotain signaalitiellä on. Itselleni on kyllä ihan se ja sama, mitä siellä on kunhan toimii. Ja tuntuisi toimivan. "Look behind you, a three-string bass!" |
bassman87 24.12.2010 10:28:00 | |
---|
jumalauta, minkähän sitä sitten hankkis? jnbeissi |
Antti K. 24.12.2010 14:10:54 | |
---|
poppamies: Ånkåhan se vain valaistuksena niin kuin muutamissa etuasteissa. Mulla on tuossa MarkBassin tekemässä musarin nupissa putken edessä punainen ledi antamassa lisäpotkua putken hehkulle. Heh heh! Noh, ellei paranna soundia tuo putki, niin ei se heikennäkään, vallan hyvä vahvistin on se. |
absqua 24.12.2010 14:45:23 | |
---|
Antti K.: Mulla on tuossa MarkBassin tekemässä musarin nupissa putken edessä punainen ledi antamassa lisäpotkua putken hehkulle. Heh heh! Noh, ellei paranna soundia tuo putki, niin ei se heikennäkään, vallan hyvä vahvistin on se. Samanlainen, ei tosin ledi, mutta lamppuviritys on siinä ampegin putki DI:ssäkin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Peetuli 26.12.2010 14:19:51 | |
---|
Ostin CMD 121H combon käytettynä. Huomasin sitä testattuani että elementti alkaa rutisemaan tosi rumasti kun tehoja vääntää enemmän. Näin käy siis jo kun sekä gain että master ovat klo 12 asennossa tai vähän yli. Tossa on myyjän takuuta voimassa vielä viikko. Onkohan tuo "ominaisuus" vai kannattasko kiikuttaa takuuhuoltoon. Tuntuu että pörinä johtuisi siitä että ikäänkuin elementti tulis niin paljon ulos että koskettais grilliä. |
Dropped C 26.12.2010 16:11:10 | |
---|
Mulla oli sama omgelma Mesan kaapin kanssa, kun vaihdoin ämyrin. Muovasin käsin sitä grilliä, niin ettei elementti enään osunut siihen liikeradan toisessa päässä. |
Peetuli 29.12.2010 16:12:40 | |
---|
Kyllähän tosta CMD 121H mökää lähtee hyvin ja soundikin on loistava. Pikkukeikoilla pätevä peli, mut kyllä botnee jää vähän kaipaamaan. Onko suosituksia millasta lisäkaappia kannattas kokeilla? |
mikama83 16.01.2011 10:10:03 | |
---|
kauhu-köös: Tervehdys, nyt pitkällisen kituuttamisen jälkeen olen lähes pakosta hankkimassa itselleni isompaa bassovahvistinta hoitamaan bänditreenejä ja toimimaan tulevilla pikkujoulukeikoilla monitorina itselleni. Tähän tarkoitukseen ja budjettiin sopisi mainiosti cmd 102p combo. Kysyisinkin kokemuksia ihmisiltä kyseisestä laitteesta ja varsinkin vehkeen pidempiaikaisilta käyttäjiltä. Kiitos jo etukäteen. Mulla pelkästään hyviä kokemuksia tuosta combosta..kevyt, lähtee ääntä ja saa kallistettua..ite hankin tuolle traveler 151p lisäkaapin ja se ei osottautunu hyväksi pienissä paikoissa, koska siinä on bassoportit taaksepäin ja tuli kuminaa ja muita ylimääräisiä ääniä jos seinä heti takana. Nyt se onkin myynnissä ja ensi kuussa tilalle standard 102hf-kaappi. Eli jos lisäkaappia ostat joskus ni kannattaa testailla eri kaappeja :) |
bassman87 19.01.2011 21:08:15 | |
---|
Tänään tuli MarkBass Tube 800:n ja Edenin Nemesis 4x10 kaappi kaveriksi. Ensivaikutelma on hienoinen pettymys, sillä saundi on jotenki kova. Saa nähdä toimiiko just bändisoitossa, mutta yksinään en tykänny. Säätely jäi aika vähäiseks, mutta eiköhän se sopiva saundi sieltä löydy. Kova saundi välttämättä johdu Markbassista vaan siitä että enää ei löydy stackista 15" alakertaa. Toivotaan nyt että ihastun todellisesti tähän yhistelmään. Edellinen vahvistin oli mallia putki, mutta tehot ei riitä(enkä viitti huudattaa päätteitä loppuun volan takia). Vois laittaa vielä omat tuntemukset huomisten reenien jälkeen. Mites näissä trankkupeleissä se clippaus? Onko se vaarallista..? En nyt soitellu silleen että clippihuutaa koko ajan, mutta aika pienellä gainillä sitä esiinty. Eihän se vahingoita vahvaria tai kajaria? Onko Markbassissa joku suojaus mitä käytetään vai ilmoittaako clip-ledi liian voimakkaasta signaalista? Putkareitten ja aikaisempien trankkujen kanssa ei oo ollu tommosta(eli ei oo ollu mitään lediä ilmottamassa mistään clippauksista). jnbeissi |