Aihe: Kotistudiota..
1 2
Quu
11.03.2004 15:42:47

Ajattelin joo, että jos pikkuhiljaa keräis budjetin ja hankkis kamat.

Mutta koska olen täysi newbie tässä asiassa niin olisi kysymys :

1) Voinko käyttää mikserissä asennuskaiuttimia (http://www.phonic.com/html/products/speaker/se206.htm tai http://www.phonic.com/html/products/speaker/versatap30.htm) monitorointiin vai pitääkö olla oikeat studiomonitorit?

Avainasemassa on hinta :)

Mikseriksi ajattelin tätä: http://www.phonic.com/html/products/mixer/mm1202.htm
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
askomiko
11.03.2004 18:12:25 (muokattu 11.03.2004 18:15:29)
Tavallisia kajareitahan nuo on, kyllä niistä ääntä lähtee. Ulkokuori vaan on vähän jämäkämpi. Eri asia miltä ne kuulostaa, eli villinä arvauksena aika kököltä. Onpahan rehellisesti ilmoitettu toistoalue, 80-16k, ainakin ehkä. Mutta järkevämpiä vaihtoehtoja varmasti löytyy aika edullisestikin.

Edit: siis nuo ensimmäiset. Toiset on 100V-kajarit, tarkoitettu vaikkapa keskusradiokäyttöön, niille tarvitset erikiosen 100V-vahvistimen.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
jhatunen
11.03.2004 22:23:02
Miksaaminen noilla on varmasti hankalaa jollei mahdotonta, mutta mikäli aikomus on tehdä moniraita äänityksiä, niin uutta nauhoittaessa, jo nauhoitettujen raitojen kuunteluun nuo mielestäni kelpaa..
Quu
12.03.2004 09:11:35

Joo, siis moniraitaäänitysiä varten olen mikseriä hankkimassa.

Tuli mieleen, että mulla olisi 2kpl vanhoja stereoiden kajareita (80w), niin jos sen liittimen sieltä päästä vaihtaisi 6,3milliseen niin toimisiko monitoroinnissa?
Jos nimittäin toimisi, niin mikseri olisi ainoa joka mun pitäisi hankkia.
askomiko
12.03.2004 13:47:31
Siistuota, peruskajarit vaatii aina sen vahvistimen, ja nauhotusmiksereistä suoraan tavalliseen kajariin laittamalla ei mitään ääntä lähde. Sen sijaan voit ottaa mikserin ulostulon, ja laittaa sen niihin kotistereoihin vahvistimen sisäänmenoon, ja sitten kuuluu. Tai vaihtoehtoisesti hommata aktiivikajarit, eli kajarit joissa on vahvistin itsessänsä mukana.
Quu
12.03.2004 14:32:52

Mulla on myös vanha Sharpin vahvistin jossa ne kajarit on aikoinaan ollut kiinni, eli siihen vahvariin piuhaa kiinni mikserin control room liitännöistä niin sitten kuuluu?
askomiko
12.03.2004 17:03:58
Näin tekee.
Quu
13.03.2004 09:20:36

Hienoa!

Sitten vielä muutama kysymys:

1) Sen vahvistimen takana on liitännät Phono & Aux, niin varmaan aux on se mitä mun tulee käyttää?

2) Meneekö auxiin rca-liitin vai minkätyyppinen liitin pitäisi olla?
SamPpaa
13.03.2004 12:11:16
Hienoa!

Sitten vielä muutama kysymys:

1) Sen vahvistimen takana on liitännät Phono & Aux, niin varmaan aux on se mitä mun tulee käyttää?

2) Meneekö auxiin rca-liitin vai minkätyyppinen liitin pitäisi olla?

1) auxiin

2)yleensä rca. Osta musakaupasta 2 eurolla adapteri jos ei sopivaa piuhaa löydy.
Kertokaa nyt!
Quu
13.03.2004 14:14:26 (muokattu 13.03.2004 14:15:09)

Kiitos kaikille auttajille, että jaksoitte mua :)
Nyt vaan budjetti kasaan ja kauppaan kamaa tilaamaan :)

Joops... Hintaa koko studiolle tulee n.140e :)
Quu
15.03.2004 08:44:54

Arrrr... Kaikkea ei muista kerralla :(

Muutama kysymys (taas):

1) Miten stereon kajarit kestää jos sinne työntää mikseristä 2 särökitaraa, basso & laulu?

2) Onko sama jos hankin 2 erillistä plugi -> rca piuhaa tai 2xPlugi -> 2xRca piuhan? Vaikutaako ääneen millään tavalla?
askomiko
15.03.2004 13:19:05
1. Kestää sen minkä kestää, eli ei mihinkään PA-käyttöön sovi.

2. Ei vaikuta.
trust
23.03.2004 00:55:31
Juu,no kun aiheeseen päästiin,niin voitteko te viisaammat ihmiset täällä kertoa että millä hinnalla saa OK tasoisen tietokone systeemin kotikäyttöön,siis millä kuitenkin saisi tehtyä sellaisia demoja, että ne kuullostaa oikeesti hyvältä.

Eli siis tietokone kotiäänityskäyttöön. Mitä tarvitsen ja paljonko maksaa.

Kiitokset etukäteen.
askomiko
23.03.2004 02:03:35
Mikä vaan jossa jotensakin pyörii windows, ja sitten joku äänikortti erisuuruusmerkki soundblaster. Äänikortin hinta riippuen siitä monta kanavaa tahtoo nauhottaa yhtäaikaa, 100-1000e. Krystal, ilmainen raituriohjelma. Ja tuolta jostain threadista pino ilmaisia VST-plugineita. Lopputuloksen hyvyys riippuu kuitenkin käyttäjästä eikä laitteista. Tai oikeasti siis lähtösoundista ja biisistä.
Leri
23.03.2004 09:00:38
Mitenkäs mä saisin siirettyä Fostexsin Vf 160:stä raidat tolle Krystaalille. Fostexsissa on toi polttava cd, ni voisko ne siirtää levyllä tietokoneelle?
Mättöpiiska
23.03.2004 19:14:07
Mitenkäs mä saisin siirettyä Fostexsin Vf 160:stä raidat tolle Krystaalille. Fostexsissa on toi polttava cd, ni voisko ne siirtää levyllä tietokoneelle?

Kyllä ne kai cd:lläkin saa mutta itse tekisin kuitenkin näin:

Fostexissa on ADAT-ulostulo, josta näppärästi voi siirtää 8 raitaa kerrallaan tietokoneeseen valopiuhaa pitkin. Vaatimuksena on, että myös tietokoneessa on ADAT-kortti ja sitä hyödyntävä ohjelma kuten Samplitude.

Meillä on demopajalla tuollainen systeemi ja nopeuttaa mukavasti hommaa. Toisaalta tämän ominaisuuden ansiosta VF160 toimii lähinnä varakovalevynä. :)
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" - Matti Nykänen
Leri
23.03.2004 20:04:17
Mikä olis halvin adat-kortti?
Locrian
24.03.2004 11:12:21
Mikä olis halvin adat-kortti?

Enpä oo tosta halvimmasta varma, mutta RME:ltä löytyy hyviä kortteja ADATilla.Ehkäpä HDSP 9632?Ei lopu kesken ihan heti ja laajennusvaraa löytyy.
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Quu
02.04.2004 10:32:25

Kävin tässä miettimään...

Vahvistin on 2x100w niin käykö perään 80w kajarit vai pitäiskö olla se 100w tai enemmän?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)