Aihe: Disco Ensemble - Back on a MF street
1
trih
23.12.2010 00:09:56 (muokattu 23.12.2010 00:11:59)
Syntetisaattori tai bassosyntetisaattoriefekti.

Lisäys

Kohdassa 2:20 kuuluu että onkin joku synapedaali kitaralle. Jännää.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Y3J
23.12.2010 00:52:11
Mulla on semmonen käsitys, että eikö näiden kappaleissa käytetä aika paljon ring modulatoria?
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen.
erty
23.12.2010 10:17:07
Y3J: Mulla on semmonen käsitys, että eikö näiden kappaleissa käytetä aika paljon ring modulatoria?

Jes, tarkemmin Moog ring mod.
Exhausted
23.12.2010 10:26:17 (muokattu 23.12.2010 10:30:41)

Kitaralla se soitetaan, ja ring modulator se efekti on. En tiedä onko se soitettu studiossa Moogin pedaalilla (jossain studiovideossa sellainen näkyy kyllä), mutta livenä se tullee Line6:n MM4-pedaalista. Tuossa boksissa on sisääntulosignaalin mukaan itsestäänvirittyvä ring modulator, joka kuulostaa melko syntikkamaiselta. Samaa efektiä on käytetty myös ainakin This is My Head Exploding -biisissä. Uudella levyllä on kanssa paljon kitarasynaa, mutta siellä on sitten Electro-Harmonixin POGia ja Line6:n uuden M13:n Synth-o-Matic -efektiä.
erty
23.12.2010 11:01:09
Exhausted: Kitaralla se soitetaan, ja ring modulator se efekti on. En tiedä onko se soitettu studiossa Moogin pedaalilla (jossain studiovideossa sellainen näkyy kyllä), mutta livenä se tullee Line6:n MM4-pedaalista. Tuossa boksissa on sisääntulosignaalin mukaan itsestäänvirittyvä ring modulator, joka kuulostaa melko syntikkamaiselta. Samaa efektiä on käytetty myös ainakin This is My Head Exploding -biisissä. Uudella levyllä on kanssa paljon kitarasynaa, mutta siellä on sitten Electro-Harmonixin POGia ja Line6:n uuden M13:n Synth-o-Matic -efektiä.

Mä muistan ainaki joskus nähneeni Mooginkin jossain, mut on se livenä varmaan toi MM4, vähän yksinkertasempi käyttää.. Mut ring mod kummiskin. Halvalla samaan tulokseen pääsee vaikka EHX:n Frequency Analyzerilla tai Ring Thingillä.
Eiks ring mod, joka virittää itsensä sisääntulevan signaalin mukaan ole "old skool oktaaveri"? ;o)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)