Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Shure PSM600 IEM
1
Antti1
22.12.2010 19:46:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä jengi on tätänykyä tuosta systeemistä, onko se edelleen käyttökelpoista kamaa ja onko niiden parin taajuuden kanssa mitään ongelmia nykytilanteessa? Samaan syssyyn voisi joku selventää myös missä mennään noiden langattomien kanssa ja onko mahdollisesti jotain päätöksiä tehty suuntaan taikka toiseen? Mun tiedot on vuosia jäljessä noista asioista.
 
Mulla on nyt vähän pakkotilanne noiden korvamonitorointien kanssa, kun loppubändi siirtyi niihin, joten jotain on hommattava. Tuollainen täysin käyttämätön setti irtoaisi 500€, jossa siis on lähetin, kaksi vastaanotinta, kahdet E3-napit ja kaikki alkuperäinen tilpehööri. Onko se vielä vuonna 2010 kannattava hankinta tolla hinnalla? Mielestäni kuulostaa hyvältä diililtä, vaan en ole käytettyjen markkinoita katsellut.
 
Langalliset systeemit on tällä haavaa poissa pelistä yleisen piehtaroimisen vuoksi lavalla, vaikka olis äänenlaatua, ei taajuuskaistaongelmia jne. Ainakin näillä näkymin näin, ehkä joskus sit siirryn piuhojen maailmaan takas tai en.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
stnprkl
22.12.2010 20:49:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mitä mieltä jengi on tätänykyä tuosta systeemistä, onko se edelleen käyttökelpoista kamaa ja onko niiden parin taajuuden kanssa mitään ongelmia nykytilanteessa? Samaan syssyyn voisi joku selventää myös missä mennään noiden langattomien kanssa ja onko mahdollisesti jotain päätöksiä tehty suuntaan taikka toiseen? Mun tiedot on vuosia jäljessä noista asioista.
 
Mulla on nyt vähän pakkotilanne noiden korvamonitorointien kanssa, kun loppubändi siirtyi niihin, joten jotain on hommattava. Tuollainen täysin käyttämätön setti irtoaisi 500€, jossa siis on lähetin, kaksi vastaanotinta, kahdet E3-napit ja kaikki alkuperäinen tilpehööri. Onko se vielä vuonna 2010 kannattava hankinta tolla hinnalla? Mielestäni kuulostaa hyvältä diililtä, vaan en ole käytettyjen markkinoita katsellut.
 
Langalliset systeemit on tällä haavaa poissa pelistä yleisen piehtaroimisen vuoksi lavalla, vaikka olis äänenlaatua, ei taajuuskaistaongelmia jne. Ainakin näillä näkymin näin, ehkä joskus sit siirryn piuhojen maailmaan takas tai en.

 
On se edelleen ihan kelpo peli, jos toi kaks kaistaa riittää
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=160821&o=60
Tuolla vimosimmat tiedot langaton asioista.
Mut jos tuplaat ton 500 egeä ni sil rupee jo saamaan PSM900:sta tai Senkun G3:sta, mitkä on tiettyyn rajaan asti päivitettävissä eri kaistalle sit kun tulee tarve.
 
Viltsu audiokantaja
Antti1
22.12.2010 20:59:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: On se edelleen ihan kelpo peli, jos toi kaks kaistaa riittää
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=160821&o=60
Tuolla vimosimmat tiedot langaton asioista.
Mut jos tuplaat ton 500 egeä ni sil rupee jo saamaan PSM900:sta tai Senkun G3:sta, mitkä on tiettyyn rajaan asti päivitettävissä eri kaistalle sit kun tulee tarve.

 
Mä luulen, että tähän hätään ei tule tuplailtua. Ainakaan jos noi vanhukset siis vielä on tosiaan aivan kuranttia kamaa.
 
Tää vaikuttaa tietämättömän silmissä niin edulliselta paketilta, että bändikaverin kanssa kimppaan hankittuna 250€ tosta ei ole paljoa. Monomiksaus kun riittää meille per sälli mix modella väänneltynä. Täytyy katsoa miten noi rupeaa livehommissa maistumaan ylipäätään ja mihin suuntaan isojen herrojen päätökset menee. Eipähän mee ainakaan ihan megapaljon rahaa hukkaan, jos ei totu korvanappeihin.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
stnprkl
22.12.2010 21:39:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä luulen, että tähän hätään ei tule tuplailtua. Ainakaan jos noi vanhukset siis vielä on tosiaan aivan kuranttia kamaa.
 
Tää vaikuttaa tietämättömän silmissä niin edulliselta paketilta, että bändikaverin kanssa kimppaan hankittuna 250€ tosta ei ole paljoa. Monomiksaus kun riittää meille per sälli mix modella väänneltynä. Täytyy katsoa miten noi rupeaa livehommissa maistumaan ylipäätään ja mihin suuntaan isojen herrojen päätökset menee. Eipähän mee ainakaan ihan megapaljon rahaa hukkaan, jos ei totu korvanappeihin.

 
Tuokin on totta et ei välttämäti heti kannata sitä viimesintä ostaa jos ei ihan tarkkaan oo tietoa et innostuuko aiheesta ylipäätään. JA toi on kuitenkin laatulaite et se ei oo ainakaan äänenlladusta kiinni et diggaago vaiko eikö. Ja kai toi on kahella vastaanottimella et saatte oikeesti sen kaks monomikausta ulos.
 
Viltsu audiokantaja
Antti1
22.12.2010 21:41:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Tuokin on totta et ei välttämäti heti kannata sitä viimesintä ostaa jos ei ihan tarkkaan oo tietoa et innostuuko aiheesta ylipäätään. JA toi on kuitenkin laatulaite et se ei oo ainakaan äänenlladusta kiinni et diggaago vaiko eikö. Ja kai toi on kahella vastaanottimella et saatte oikeesti sen kaks monomikausta ulos.
 
Juu, tuolla ekassa viestissä luki, tai ainakin oli tarkoitus kirjoittaa: lähetin, 2x vastaanotin, 2x E3-napit ja kaikki muu alkuperäistilpehööri.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
stnprkl
22.12.2010 21:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Juu, tuolla ekassa viestissä luki, tai ainakin oli tarkoitus kirjoittaa: lähetin, 2x vastaanotin, 2x E3-napit ja kaikki muu alkuperäistilpehööri.
 
Niinpä lukikin :)
 
Viltsu audiokantaja
Calyamaha
23.12.2010 10:28:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Samaan syssyyn voisi joku selventää myös missä mennään noiden langattomien kanssa ja onko mahdollisesti jotain päätöksiä tehty suuntaan taikka toiseen?
 
Viestintäviraston www-sivulla
http://www.ficora.fi/index/viestint … iakastiedotteet/radiotaajuudet.html
on julkaistu uusia tiedotteita:
 
- Radiomikrofonit (langattomat mikrofonit) ja kuunteluapuvälineet VHF-taajuusalueella
- Radiomikrofonit (langattomat mikrofonit) UHF-taajuusalueella
 
_juha_
23.12.2010 17:06:14 (muokattu 23.12.2010 17:35:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeastaan ainoa mikä noissa sylettää on 9V pattereiden käyttö ja niiden nopea kuluminen(maks. kaksi keikkaa+tsekit) verrattuna Senkun G2- tai G3-sarjaan (2 kpl AA:ta ja kestää lukuisia keikkoja+treenejä+tsekkejä)
Toki voi käyttää ladattavia mutta kyseinen pakki tarvitsee aika paljon virtaa joten ihan halvimmilla ei kannata yrittää. Vaatii myös sitten sen säädön/muistamisen että ne akut on ladattu ennen keikkaa)
 
Myös vastaanottimen antennin saa helposti poikki juuresta jos varomattomasti käsittelee. Tämä kyllä ei yleensä ole ongelma jos on itse vehkeet ostanut, kasvattaa kummasti motivaatio käsitellä laitteita kunnolla.
 
250€ per nassu laadukkaasta langattomasta kuuntelusta ei ole kyllä paha hinta.
 
Antti1
23.12.2010 19:43:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_juha_: Oikeastaan ainoa mikä noissa sylettää on 9V pattereiden käyttö ja niiden nopea kuluminen(maks. kaksi keikkaa+tsekit) verrattuna Senkun G2- tai G3-sarjaan (2 kpl AA:ta ja kestää lukuisia keikkoja+treenejä+tsekkejä)
 
Joo, tosta mä vähän luinkin ja sama asia harmittaa. 4-6h aikoja Shure itse laitteelleen lupailee, taitaa tosielämässä olla vähän vähemmän. Kokeilemalla näkee. Noissa ilmeisesti kuitenkin on niin, että möykkä loppuu sitten kerrasta, eikä varoittele etukäteen? Akkuihin ei viitsi lähteä, kun ne jää kuitenkin lataamatta ja mokomat kulahtavat aikaa myöten.
 
250€ per nassu laadukkaasta langattomasta kuuntelusta ei ole kyllä paha hinta.
 
Joo, ei kyllä vaikuttais. Tänään sain laitteet tosiaan viimein kouraani ja olen ihan tyytyväinen soundiin noiden E3-nappien kanssa. Vähän diskantit olivat muhjuisia, mutta sillä pienellä yläpääboostilla selviää "ongelmasta" ja livekäytössä ehkei sitä kirkkainta kihinää edes halua korvaansa ampua yhtään tarvittavaa enempää. Jossain olen törmännyt myös tekstiin rajusta alapään leikkautumisesta lähetintä käyttäessä, mutten kokenut moista ongelmaa. Kaikenkaikkiaan olen toistaiseksi ainakin hyvin tyytyväinen soundiin, kun verrokkina on muutaman sadan halpismonitorit random akustiikalla varustetuissa kuppiloissa.
 
Napit vaan tuntuivat sopivan vähän turhankin jämptisti korviin, kun on umpikierot korvakäytävät. Ikävä paineentunto jatkuvasti, kun on tottunut valettuihin tulppiin. Pitänee ehkä hommata sovituskaulukset noihin nappeihin, jos ei löydy sopivaa silikonimöykkyä muuten väliin.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
jorma666
24.12.2010 19:46:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundin puolesta sulla on nyt heikoin lenkki tuossa nuo kuulokkeet. E3 on toki paljon käytetty, ja monille se riittääkin. Mutta tässä tapauksessa langattomuuden "haitat" soundin suhteen on varsin pienet verrattuna kuulokkeitten vastaavaan.
 
we call it music - they call the cops
avl
24.12.2010 22:10:34 (muokattu 24.12.2010 22:11:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Joo, tosta mä vähän luinkin ja sama asia harmittaa. 4-6h aikoja Shure itse laitteelleen lupailee, taitaa tosielämässä olla vähän vähemmän. Kokeilemalla näkee. Noissa ilmeisesti kuitenkin on niin, että möykkä loppuu sitten kerrasta, eikä varoittele etukäteen? Akkuihin ei viitsi lähteä, kun ne jää kuitenkin lataamatta ja mokomat kulahtavat aikaa myöten.
 
Ne varoittelee siten, että joko pumppaavat ääntä tai sitten pätkivät. Kun artisti alkaa kysellä, että onko monitoroinnissa joku "efekti" päällä niin silloin on hyvä aika vaihtaa paristo.
Nykyisillä paristohinnoilla ei jaksa kyllä itsekään akkujen kanssa enää pelata.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «