Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua, aina vain kiertää ja huono soundi ja..
1 2 3
jokujotamuillaeioo
22.12.2010 20:31:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis omistan vahvistimen: Randall Kh-120 ja kitaran: Kh-202.
Mitä mun pitäs tehä, kun aina ku kääntää äänet puolivälin yli rupee kiertää (vinkuu ja sillee.. ) tekee niin jokapaikassa jossa olen soittanut.
Ja ei kai anna kaikkia tehoja, koska vahvarihan on 120W ja kaverilla on joku Marshall 75W ja kuuluu lujempaa.
 
Olen lopen uupunut tähän ongelmaan, niimpä aattelin kysyä apua!
 
Cucumber?
22.12.2010 21:10:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saundi katsos lähtee sormista, ja sun sormista lähtee tollanen saundi. Sille ei voi mitään.
 
jokujotamuillaeioo
22.12.2010 21:21:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletpas erihauska...
 
Antti1
22.12.2010 21:27:17 (muokattu 22.12.2010 21:27:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa Randallissa on räikeän diskanttinen soundi ja paljon gainia --> kiertää herkästi. Sun kitarassa on vakiona huonot mikit, tai ainakin yleensä ne on huonosti vahatut --> kiertää herkästi. Randallissa on melko paljon alapäätä soundissa Marshalliin verrattuna, joten ne ylimääräiset watit kuluvat lähinnä epämääräisen jytinän vahvistamiseen. Noiden vahvareiden elementit voi olla myös herkkyyksiltään erilaisia ja se helposti jo riittää kumoamaan 120W vs 75W välisen 2-3dB äänenpaine-eron. Vahvareiden tehot voi olla myös mitattu aivan eri tavoilla ja eri säröarvoilla, jolloinka ne eivät ole lainkaan vertailukelpoisia.
 
Mitäs muuta vielä..? Ei jaksa luetella enempää, siinä muutama pointti. Viimeinen pointti: kitarakamaa koskevat kysymykset kuuluvat kitarakamaosastolle.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
jokujotamuillaeioo
22.12.2010 21:55:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No en ollu varma osastosta, niimpä pistin tänne (= ! Mutta juu, jos ostan tuohon mun kitaraan uuden mikin, onkoos EMG 81 BK hyvä (ainaki Kirk hammett käyttää sitä =p ) ? Ja pitääkö molemmat mikit vaihtaa vai voiko vaikka vaan just ton alemman mikin jota pääsääntösesti käytän ?
Harmittaa tuo nyt kyllä, etten voi soittaa kovilla äänillä ilmat et rupee pitää epämiellyttäviä vinkunoita..
 
Antti1
22.12.2010 22:01:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jokujotamuillaeioo: No en ollu varma osastosta, niimpä pistin tänne (= ! Mutta juu, jos ostan tuohon mun kitaraan uuden mikin, onkoos EMG 81 BK hyvä (ainaki Kirk hammett käyttää sitä =p ) ? Ja pitääkö molemmat mikit vaihtaa vai voiko vaikka vaan just ton alemman mikin jota pääsääntösesti käytän ?
Harmittaa tuo nyt kyllä, etten voi soittaa kovilla äänillä ilmat et rupee pitää epämiellyttäviä vinkunoita..

 
EMG 81 on siihen tyyliin hyvä mikki kyllä, jos Metallicat ja muut kiinnostavat. Pääsääntöisesti homma menee niin, että sun täytyy vaihtaa elektroniikat aktiivimikeille sopivaksi ja siinä kohtaa passiivimikin soundi menee pilalle --> vaihdat joko molemmat, tai jätät toisen mikin kytkemättä.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
jokujotamuillaeioo
22.12.2010 22:11:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos näistä vastauksista oli paljon apua (= Taidan tehdä kyllä sillein, et jätän ton vanhan kytkemättä sit... Tulee muute liia kalliiks.
 
Antti1
22.12.2010 22:15:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jokujotamuillaeioo: Kiitos näistä vastauksista oli paljon apua (= Taidan tehdä kyllä sillein, et jätän ton vanhan kytkemättä sit... Tulee muute liia kalliiks.
 
Kannattaa katsoa tuolta etusivun kautta torilta josko löytyisi käytettynä halvalla settiä.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Mr. Speed
22.12.2010 22:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerros nyt vielä miten se sun vatkaimes on säädetty?
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Antti1
22.12.2010 22:17:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Kerros nyt vielä miten se sun vatkaimes on säädetty?
 
Toi on kyllä sellainen murheenkryyni, että siinä ei normaali järki riitä ymmärtämään vaadittavia potikoiden asentoja kelvollisen soundin saavuttamiseksi. :D
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Mr. Speed
22.12.2010 22:18:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Toi on kyllä sellainen murheenkryyni, että siinä ei normaali järki riitä ymmärtämään vaadittavia potikoiden asentoja kelvollisen soundin saavuttamiseksi. :D
 
Jaa. No ei sitten edes yritetä :D
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Antti1
22.12.2010 22:20:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Jaa. No ei sitten edes yritetä :D
 
No mutta ainahan voimme kuvailla asioita silleen, että vähennä gainia, älä pistä älyttömästi trebleä, lisää keskiääniä yms. perus mantraa. Toi Randall on kyllä melkein sellainen pakkolaite tutustuttavaksi jokaiselle itseään kunnioittavalle kamarunkkarille. Siinä on omaperäinen soundi jos missä. :)
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
jokujotamuillaeioo
22.12.2010 22:23:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis jos meinasit, et miten se mu esivahvari o säädetty, nii ei kai se siihe kiertoo nii vaikuta.. vai ? Ku kokeilin eri säädöillä ja aina vaa kiersi, mut sit ku gain oli melkein nollassa nii ei kiertäny! Mut oli kyl aika laimeeta soitella, kärsi desibelitki siit =p
 
Nii ja sit viel siit EMG mikistä, et onko toi sellane sopiva niihi kumpaanki kohtaa vai sopiiko erityisesti just tohon alamikkii joho mä ajattelin sen pistää, vai onko mitää merkitystä?
 
jokujotamuillaeioo
22.12.2010 22:33:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aij joo ja ny ku vauhtiin päästiin nii pitääkös mun hankkia si joku soitin mikrofooni siihen mun vahvistimen eteen ja sit se omaan vahvariin, et saan soiteltua kovilla volumeil, jos toi pelkkä kitaramikin vaihto ei auta siihen kiertoon?
 
vvaltsu
22.12.2010 22:35:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Siinä on omaperäinen soundi jos missä. :)
 
No ainakin Musik-Schmidtin demon perusteella.. Ikinä en oo kuullu noin paskaa soundia. En ees mun Line6:sessa :D
 
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
Mr. Speed
22.12.2010 22:39:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jokujotamuillaeioo: No siis jos meinasit, et miten se mu esivahvari o säädetty, nii ei kai se siihe kiertoo nii vaikuta.. vai ? Ku kokeilin eri säädöillä ja aina vaa kiersi, mut sit ku gain oli melkein nollassa nii ei kiertäny! Mut oli kyl aika laimeeta soitella, kärsi desibelitki siit =p
 
Nii ja sit viel siit EMG mikistä, et onko toi sellane sopiva niihi kumpaanki kohtaa vai sopiiko erityisesti just tohon alamikkii joho mä ajattelin sen pistää, vai onko mitää merkitystä?

 
Totta helvetissä vahvistimen säädöt vaikuttaa kiertoon. Liikaa säröä ja trebleä ---> kiertoa. Kokeile vaihtaa kunnollisempi mikki, ja vähentää säröä.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Krice
22.12.2010 22:49:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile soittaa poispäin vahvarista ja kauempana siitä.
 
jokujotamuillaeioo
22.12.2010 22:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, näin teen, mut säröö ei oo olluku puolivälis ja trible kylh lähes täysill =s
Ja onks totta et siinä on oikeesti iha paska soundi =D ?
Ja liekko siit johtuu, ku oon huomannu et clean kanaval, jos on volumet täysil, nii ei oo ennää mikää clean, ku antaa siihe samaa syssyy gainii =s
 
jokujotamuillaeioo
22.12.2010 22:52:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile soittaa poispäin vahvarista ja kauempana siitä.
Ton oon jo kokeillu, mut kumma kyllä ei tehoo, oon ollu nii kaukana ku johot antaa periks kaiketi 2x3m ja vielki kiertää, mut sellasill oudoill matalil äänill =s
 
Antti1
22.12.2010 22:57:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vain sä ite pystyt päättämään sen, että onko sun mielestä siinä huono soundi. Noinniinku lähtökohtaisesti mä väittäisin sen olevan sitä markkinoiden, jollei nyt aivan huonointa kastia niin, melkein huonointa kuitenkin. Mun mielipide toki vain.
 
Ton vahvarin ongelma on se, että siinä on kamalasti kaikkea soundissa ja loppupeleissä kitarasoundi on aika yksinkertaista keskiäänitörinää. Se vain kuulostaa usein kovin erilaiselta muiden soittimien joukossa ja harhauttaa tottumatonta.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «