Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: SD Jazz/Invader mahonkirunkoiseen kitaraan
1
Kvesti
21.12.2010 15:42:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemusta tuollaisesta yhdistelmästä? Jazz tulisi kaulaan ja Invader tallaan. Miten toimii yhdessä? Tallaan olen suunnitellut Invaderia. Mitä kannattaisi laittaa kaulaan? Toinen Invader, Jazz vai jotain muuta? SD:n sivuilla olleiden näytteiden perusteella Jazz ja Invader vaikutti hyviltä vaihtoehdoilta, mutta miten ne soi yhdessä?
 
Muuki
21.12.2010 18:08:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jazzi on varmaan ihan hyvä vaihtoehto, mulla oli aikoinaan Lil '59 Invaderin tasapainoksi ja hyvin toimi. Toista Invaderia en itse laittais (missään nimessä), mutta riippuu aika pitkälti käyttötarkotuksista ja mieltymyksistä.
 
Eio
tender.insanity
21.12.2010 18:31:35 (muokattu 21.12.2010 18:32:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on lehmus-Ibanezissa Invaderit sekä tallassa että kaulassa. Hyviä ovat, mutta jotenkin tuo kaulamikki pistää aika ekstrana alapäätä.
 
Tässä biisi joka ko. kitaralla nauhoitettu, jos sillä nyt mitään väliä on. Heviä on ja soolo alkaa siinä 03:03 kohdasta:
 
http://dl.dropbox.com/u/5738957/Biisi_v2.mp3
 
EDIT: Linkki unohtui =)
 
Tinippa84
21.12.2010 18:35:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Jazzi on varmaan ihan hyvä vaihtoehto, mulla oli aikoinaan Lil '59 Invaderin tasapainoksi ja hyvin toimi. Toista Invaderia en itse laittais (missään nimessä), mutta riippuu aika pitkälti käyttötarkotuksista ja mieltymyksistä.
 
Mulla oli explorerissa sama setti. 59 on ulostuloiltaan samaa luokka jazzin kanssa, eli hyvin toimii. Myöskään ite en tykänny Invaderista yhtään.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Kvesti
21.12.2010 19:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tender.insanity:n biisin kaltaista junttaa olisi tarkoitus saada kitarasta. Kitara on Deanin ML ja Invader tallaan on korkealla siitä syystä, että Nilen kaverit käyttää sitä. Kaulaan haluaisin hieman erilaisen mikin tuomaan monipuolisuutta.
 
BKP:n Warpig-settiä olen myös harkinnut, mutta taidan kuitenkin valita SD:n.
 
Morri
21.12.2010 19:58:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulinpa ostaneeksi tuollaisen Schecterin Synyster Customin, siinä mikkeinä nuo Invaderit. Kepissä mahonkirunko ja näppituntuma on, että melko tummanoloinen, trebleä piti hiukan lisätä vahvistimesta. My two cents, varaudu soundin "tummumiseen", muuten ei minulla valittamista.
 
Dont mess with Keith Richards! http://www.youtube.com/watch?v=KyK0y02HvVc&feature=related " Good evening, it is good to see you all... it is good to see anybody... ;)"
Kvesti
21.12.2010 20:10:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tummaa soundia olen hakemassa. http://www.youtube.com/watch?v=OZ5G-73lWH0 Vähän tuonkaltaista. Toiset kitarat saa hoitaa kirkkaammat soundit.
 
Antti1
22.12.2010 00:11:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikoinaan korina explorerissa mulla toimi toi setti ihan kivasti. Jazz jäi snadisti jalkoihin optimaalisella korkeusasetuksilla noinniinku mikkikohtaisesti, mutta kyllä sillä toimeen tuli hyvin. Enempikin Invader loppupeleissä hyötyi snadista laskemisesta, tuli lisää selkeyttä ulostulon laskiessa.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
pekurides
22.12.2010 17:29:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kvesti: Tummaa soundia olen hakemassa. http://www.youtube.com/watch?v=OZ5G-73lWH0 Vähän tuonkaltaista. Toiset kitarat saa hoitaa kirkkaammat soundit.
 
hehe:=)
 
Olihan sottaista pörinää... oletko ihan varma ettet kuitenkin haluisi hiukan erottelempaa saundia josta saisi jotain selvääkin ja sitä alakerran botnea mukaan myös?
 
Tässä pari ehdotusta tiukkaan riffittelyyn alavireillä:
Aktiivit , emg81 ja SD Blackout voisivat olla ainakin googletuksen arvoisia ja lähes standardi alaviremätössä.
 
Lundgren M6,BKP miracle man (tai uusi aftermath kunhan saan hankittua) meikäläisen tähänastiset suosikit agressiivisessa soitannassa.
 
No, ehkäpä sitten haluatkin juurikin hiukan pyöreän ja hitaan pörinän, niin unohda noi.
 
BKP Warpig oikeestaan aika lähellä tuota invaderia ALNICOVERSIONA, on muuten brutaali käämi ja keraamisena vielä härskimpi ja tiukempi!
 
-p-
 
They see me rollin, they hatin.
Kvesti
22.12.2010 18:24:54 (muokattu 22.12.2010 18:29:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kahdessa kitarassa EMG81:set. Tähän on oikeasti tarkoitus saada tuonkaltaista pörinää :) BKP:n Warpigejä harkitsin, mut SD:t olisi halvemmat ja ne saisi heti.
 
pekurides
22.12.2010 20:45:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kvesti: Mulla on kahdessa kitarassa EMG81:set. Tähän on oikeasti tarkoitus saada tuonkaltaista pörinää :) BKP:n Warpigejä harkitsin, mut SD:t olisi halvemmat ja ne saisi heti.
 
Joo, ok.
 
itsellä kävi niin kun ensimmäiset BKP:t asensin joku vuosi sitten niin ei ole enään perus duncanit tai dimarziot enää juurikaan innostaneet, EMG:stä puhumattakaan.
 
Joku niissä BKP ja Lundgreneissa vaan tuntuu saundaavan "rikkaammalta" jopa sen verran että olen valmis maksamaan sen tuplahinnan kun ei tarvi joka kuukausi vaihdella uusiin.
 
Toisaalta jos nilen tyyppistä vetelet niin mitä väliä sillä on miten kaulamikki "sopii" yhteen tallamikin kanssa, en nyt vain oikein ymmärrä?
 
en ole kyllä koskaan ymmärtänyt tätä yhteensopivuusläppää oli mikä musiikkityylitahansa, kuka sen sanoo mikä sopii ja ei? mielestäni makuasioita:=)
 
soitatko kummatkin mikit yhtäaikaa päällä vai? :=)
 
sen että suunnilleen samat volatasot niin tajuan kyllä mutta sekin on mikin korkeusasioita jonkin verran.
 
tsemppiä, hyvä siitä tulee.... vaikka pelkään että mahonkirunkoisen kanssa menee puuroksi... itellä myös mahonki USA Dean ML ja tykkään siihen tiukkoja keraamisia iskeä.
 
-p-
 
They see me rollin, they hatin.
Kvesti
22.12.2010 22:32:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus tulee soitettua molemmilla mikeillä yhtäaikaa. Mulla oli yhdessä vaiheessa LTD:n MH-401:ssä EMG85 tallassa ja EMG60 kaulassa. Ne ei vaan toimineet yhdessä. Vaikea selittää. Kun vaihtoi mikkien välillä, se tuntui jotenkin väärälle. Tuli vaan mieleen miten paljon parempi EMG81 olisi EMG60:n kanssa. Pelkällä tallalla soittaessa EMG85 oli parempi kuin EMG81, mutta yhdessä EMG60:n kanssa EMG81 oli parempi. Nyt kitarassa on EMG81 ja EMG60.
 
Tuossa tuli huomattua mikkien yhteensopimattomuus. Muuten mikit on sopineet mulla sopineet yhteen johtuen siitä, etten ole kokeillut mitään erikoisempaa yhdistelmää. Missään kitarassa ei taida olla valmiiksi EMG85/EMG60-settiä ja sille on hyvä syy.
 
Tuossa ei ollu kyse voluumista vaan siitä, että mikit kuulostivat liian erilaisilta. Deanin kanssa olen miettinyt sitä pitäisikö olla truemetal ja jättää tone vain kaulamikille. Sillä voisi vähän hakea parempaa yhteensopivuutta.
 
Tarkoitus ei ole soittaa pelkästään Nilen-tyylistä. Haluan sen tyylisen soundin arsenaaliini. Kaulaan haluan jotain erilaista, muttei niin erilaista, ettei se toimisi yhdessä tallan kanssa.
 
Deepfreeze
23.12.2010 03:25:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kvesti: Joskus tulee soitettua molemmilla mikeillä yhtäaikaa. Mulla oli yhdessä vaiheessa LTD:n MH-401:ssä EMG85 tallassa ja EMG60 kaulassa. Ne ei vaan toimineet yhdessä. Vaikea selittää. Kun vaihtoi mikkien välillä, se tuntui jotenkin väärälle. Tuli vaan mieleen miten paljon parempi EMG81 olisi EMG60:n kanssa. Pelkällä tallalla soittaessa EMG85 oli parempi kuin EMG81, mutta yhdessä EMG60:n kanssa EMG81 oli parempi. Nyt kitarassa on EMG81 ja EMG60.
 
Tuossa tuli huomattua mikkien yhteensopimattomuus. Muuten mikit on sopineet mulla sopineet yhteen johtuen siitä, etten ole kokeillut mitään erikoisempaa yhdistelmää. Missään kitarassa ei taida olla valmiiksi EMG85/EMG60-settiä ja sille on hyvä syy.
 
Tuossa ei ollu kyse voluumista vaan siitä, että mikit kuulostivat liian erilaisilta. Deanin kanssa olen miettinyt sitä pitäisikö olla truemetal ja jättää tone vain kaulamikille. Sillä voisi vähän hakea parempaa yhteensopivuutta.
 
Tarkoitus ei ole soittaa pelkästään Nilen-tyylistä. Haluan sen tyylisen soundin arsenaaliini. Kaulaan haluan jotain erilaista, muttei niin erilaista, ettei se toimisi yhdessä tallan kanssa.

 
Emgeistä kun nyt alettiin puhua niin.... Luovui ite just LTD-fx400:sta jossa oli 81/60. Se oli kyllä oikein mukava combo ( mahonki bodyssa). Tykkäsin ite paljon enemmän ku perus 81/85.
 
Nyt ostin uuden Hellraiser V1:n jossa on 89/89. Toimii ku tauti ! Rouhein emg combinaatio mitä olen itse tyypitellyt. 85-mode on tallassa todella tiukka ja erotteleva, alapäätä saa tosin saundeista kaapia pois vähän enemmän ku 81:stä käyttäessä. 89 on kiva valinta kaulalle, s-modella kun saa jopa jonkinlaista puhdastakin aikaan.
 
S-mode toimii omaan makuun tallassakin oikein kivasti. Nyt vasta ekaa kertaa olen päässyt sitä sillä paikalla soittamaan. Mukavan rososta saundia lähtee tollaisiin bm-sahailuihin ja miksei vaikka vähä miedompaan rokkiin ( jos sitä nyt aivan pakko emg:llä vetää on), säätää vaan vähän gaineja pienemmäksi, heh. Choruksen kanssa tuli myös mukavan kirkasta ja erottelevaa näppäilyä.
 
Overall: 89/89 -kombinaatiolla saa mielestäni kaikenlaisen metallin vatkaamiseen oikein passelit saundit, on vähän sitä radiustakin mukana.
 
Shitstorm
Kvesti
23.12.2010 13:39:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset kaikilla vastanneille. SD:n Jazz ja Invader tuli just haettua. Pitäisi vielä laittaa kitaraan kiinni. Tuli samalla ostettua push/pull potikat kummallekin. Jazz menee split coiliin, mutta Invaderin kanssa mietin vielä miten sen laittaisi.
 
Kvesti
23.12.2010 22:05:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on mikit kiinni kiinni kitarassa ja ekat tyypitykset takana. Kumpaankin mikkiin tuli sitten coil split, kun en ekalla mikkienvaihto yrityksellä uskaltanut ottaa isompaa haastetta. Aktiivi EMG:tä olin vaihtanut aikaisemmin. Mutta sitä ei lasketa tällä kertaa. Jazz on kyllä loistava peli coil splitin kanssa. Hyvät soundit lähtee yksikelaisena ja kaksikelaisena.
 
Pekurides taisi saada mut kuuntelemaan Invaderia liian tarkkaan, kun se ei innostanut ihan yhtä paljon kuin Jazz. Coil splitistä ei ole niin paljon iloa kuin Jazzin kanssa. Hyvä mikki se kuitenkin on ja suunnilleen sitä mitä olin hakemassa. Mikkien optimaalisia korkeuksia ei ole vielä haettu eikä vahvarista mikeille sopivimpia soundeja. Nyt tuli kokeiltua vain mitä vahvistimessa oli valmiina ja Jazz toimi niillä paremmin.
 
Kvesti
24.12.2010 16:39:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatketaan monologia. Nyt on vahvisimesta haettu oikeat soundit ja mikkien korkeudet haettu. Eilen riitti se, että elektroniikka toimi. Nyt tuo on just sitä mitä olin hakemassa. Invader toimii loistavasti myös coil splitissä. Ei välttämättä kaikille sopiva kokonaisuus. Mutta jos haluaa tummia soundeja, tuo on hyvä vaihtoehto. Coil splitillä saa vähän kirkkaampia soundeja.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «