Aihe: Uudet kielet sähkökitaraan
1 2
Wolfhound
16.12.2010 20:09:14

Tuolla strings.fi näyttäs olevan sama meininki kuin täkäläisessä vastaavassa: ei minimitilausta ja 2,95 postikulut...
Se mikä ei tapa, vituttaa
YarZoo
16.12.2010 23:51:03
Ja ettei alkais kiukuttamaan ja ihmettelyttämään turhaan, muistutellaan aloittelevaa vielä, että varsinkin kielisetin paksuutta muutettaessa intonaatio pitäisi tsekata ja säätää.

Aikaa myöten kielten vaihtelu käy kuin perän pyyhkiminen, mutta alkuun olisi hyvä jos joku asian osaava näyttäisi mallia ja poistaisi asiasta seikkailun tunteen.

Tsemppiä harrastukseen ja onnistumisen iloa!
S.N.A.F.U
Muuki
17.12.2010 10:49:00
YarZoo: Ja ettei alkais kiukuttamaan ja ihmettelyttämään turhaan, muistutellaan aloittelevaa vielä, että varsinkin kielisetin paksuutta muutettaessa intonaatio pitäisi tsekata ja säätää.

Ite vaihdan onneksi tuolloin jo virettä, Eb, D tai Dropped C. Toisaalta enhän mä paksumpia kieliä ostaiskaan ellen vaihtaisi.

Joku päivä sitten tais tulla setti jossa paksuin kieli .60, 46/52 oon totutellut, saa nähdä minkälaista vaijeria sitten jo lie.
Eio
Ambrosia
20.12.2010 18:44:59
Noniin, palailen vielä vähän asiaan.

Uudet kielet tilasin viime viikon torstaina tuolta strings.fi osoitteesta ja ne tulivat tänään postiin. Tuosta nettikaupasta voin sanoa sen verran tämän yhden ainokaisen kokemuksen perusteella, että luotettava kauppa ja ennenkaikkea halpa. Itse voin suositella lämpimästi.

Mutta tosiaan, hainpa sitten ne kielet postista ja tulin kotiin. Heti ensimmäisen puoli tuntia katselin erilaisia videoita ja keskusteluja sähkökitaran kielien vaihdosta. Suuri määrä ihmisiä sanoi hommaa todella vaikeaksi ensimmäisellä kerralla.. Aloin sitten laittamaan uutta kieltä katkenneen tilalle yhden nettivideon avustuksella ja suoraan sanottuna homma kävi niin helposti, että vaihdoin samalla kaikki kielet. Hyvin soivat ja toivottavasti myös soivat jatkossa! Niin ja toivottavasti myös pysyvät kiinni kitarassa.. Apuna siis käytin elixir stringsin sivuilta löytyvää videota, jonka koin itselleni sopivimmaksi ja parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Eivät varmasti mitenkään täydellisesti ole laitettu nuo uudet kielet, mutta minulle riittävän hyvin kun tosiaan ensimmäistä kertaa kieliä vaihdoin.

Ibanez on taas kuin uusi ja meikäpoika menee nyt soittelemaan. Kiitos vielä kaikille auttaneille ja tsemppiä harjoitteluun!
the-Antero
20.12.2010 18:50:50

Loistavaa että homma onnistui :) en keksi miten niitä kieliä voisi väärin asentaa, saattaa se olla mahdollista myös. Mutta rock on :)
Numb
21.12.2010 10:25:57

the-Antero: en keksi miten niitä kieliä voisi väärin asentaa, saattaa se olla mahdollista myös.

On se. Mulla oli joskus vasta-alkaneena muun muassa kielet viritystapeilla mikä mihinkin suuntaan kierrettynä. Ja oletus oli se, että kielen koko mitta pitää käyttää. Siellä tapeilla olikin sitten aika kasa kieltä.
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Ambrosia
21.12.2010 13:08:34
Tarkoituksena kyllä tosiaan olisi jatkossa vaihtaa niitä kieliä useammin kuin näin parin vuoden välein.. Niin ja jos joku ei nyt tosiaan vielä hokannut, niin ostin tämän kitaran kuukausi sitten kaveriltani, joka ei ole kertaakaan tähän kieliä vaihtanut. Siitä syystä nyt vasta ensimmäistä kertaa tähän kitaraan uudet kielet vaihdettiin. Pakko sanoa, että kyllä kannatti, soi niin perhanan hienosti ja puhtaasti verrattuna vanhoihin kieliin!
Muuki
21.12.2010 14:33:45
Äääh, oispa mullakin ollu joku kieltenvaihtovideo..
Eio
the-Antero
21.12.2010 14:40:14

Numb: Ja oletus oli se, että kielen koko mitta pitää käyttää. Siellä tapeilla olikin sitten aika kasa kieltä.

Kah, eihän tuo tullut mieleen :) mä ite tykkään jättää kieltä rutkasti sinne tappiin, mutten ihan kuiteskaan koko kieltä :D
jhietala
21.12.2010 17:50:28
the-Antero: Loistavaa että homma onnistui :) en keksi miten niitä kieliä voisi väärin asentaa, saattaa se olla mahdollista myös. Mutta rock on :)

Kyllä ne tavallaan voi, siis täähän on se yleisin syy venytyksen puutteen ohella kun ei kitara pysy vireessä. Sitten syytetään milloin tallaa/virittimiä tai kitaraa. ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)