Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistin haussa, 400-600e. Alavireet ja särö prioriteettina.
1
Larmer
19.11.2010 22:05:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
Micro Cuben kautta soittelu alkaa riittää, joten etsin vahvistinta lähinnä kotisoittoon.
Budjetti pyörii siinä 400-500e tienoilla, mutta parhaimmillaan taipuu 600e asti.
 
Tyyleistä, soittelen death metallia 8-kielisellä, joten tuon ala F# toisto on ehdoton.
Steinberger & akustinen hoitaa muut osa-alueet. Tällä hetkellä tärkeämpää on se toimiva särö, kuin kliini kanava.
Steinbergeristä tuntuu aina löytyvän hyvät kliinit, vahvistin mikä tahansa.
 
Ostin 'vahingossa' Craten irtonupin, joten funtsin pitäisikö tuo sittenkin säästää:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=469162
 
Ja iskeä siihen kiinni (tai joku muu alle 200e kaappi Thomannilta):
http://cgi.ebay.co.uk/B-Stock-Crate … -Extension-Cab-FW412A-/190410884399
 
- VAI -
 
Blackstarin 20w Combo, joka tuntuu täyttävän kriteerit hyvin myös.
Digaan varsinkin tuosta ISF-nappulasta. Väänsin kaakkoon ja perseeseen sattui tuo "Modern USA" tone.
Saundi oli juuri mitä satuin etsimään. En satu välittämään tuosta brittitonesta läheskään yhtäpaljoa.
 
Mainittakoon, en ole päässyt kokeilemaan Craten nuppia kunnon kaapin kautta,
joten en ole saanut läheskään 'aitoa' kuvaa mihinkä nuppi taipuu.
 
Tietäväisemmät auttakaa tietämätöntä basistia. Noteeraan myös muut ehdotukset.
Tuli myös tutkittua tuota Peaveyn 'Vypyr' sarjaa, joka vaikutta mielenkiintoiselta.
 
Tattista!
 
Hieman tanakka yksilö
Morri
19.11.2010 22:15:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseltäni löytyy molemmat mainitsemasi vahvistimet eli Blackstar ht 20 combo ja Peavey Vypyr 75. Molemmat oivia peliä. Tiedä sitten toimiiko kumpikaan noissa sun vireissä, mutta ainakin D-virettä musta tähti louhii loistavasti. Saattanet tarvita jotain buusteria kaveriksi tiukentamaan säröä. Itse tähän hommaan käytän Pahaa Apinaa ja hyvin toimii. Eipä muutenkaan vahvistimessa valittamista. Vypyristä taasen löytyy soundia jos jonkin moista. Helpommin tuosta kaivaa esiin niitä "äärisäröjä" kuin Blackstarista.
 
Dont mess with Keith Richards! http://www.youtube.com/watch?v=KyK0y02HvVc&feature=related " Good evening, it is good to see you all... it is good to see anybody... ;)"
Estranged
19.11.2010 22:18:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morri: Tiedä sitten toimiiko kumpikaan noissa sun vireissä, mutta ainakin D-virettä musta tähti louhii loistavasti. Saattanet tarvita jotain buusteria kaveriksi tiukentamaan säröä. Itse tähän hommaan käytän Pahaa Apinaa ja hyvin toimii.
 
Itse olen omalla kakskymppisellä Bläkkiksellä louhinut matalimmillaan Geestä ja hyvin pysyy kasassa. Itse boostailen kanssa metallisoundeja, Maxon OD808 käytössä mulla.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Räbbänä
19.11.2010 22:39:38 (muokattu 19.11.2010 22:45:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mustatähden kakskymppinen Studio löytyy tästäkin taloudesta ja kyllähän tuon toiminut niin sinkku kuin humpparimikeillä vireen vaihdellessa kitaroissa Droppi A:sta stankku E:hen. Ilman buustereita minä olen pärjäillyt, mutta omat saundi-ihanteet eivät lopulta kaikista moderneimmat ja tiukimmat ole.
 
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
P-man
20.11.2010 09:27:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo ala-vireet on juuri ongelmana monille vahvistimille, tahtoo alimmat aanet menna muhjuksi.
400-600e hintaluokassa itse katselisin Engl Thunderia, toimii yllattavan hyvin matalissa vireissa.
 
Point
20.11.2010 12:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väittäisin, että Blackstar on melkein parhaimmillaan alavireissä. Tosin Bad Monkey kannattaa ostaa tiukentamaan soundia, kuten joku jo sanoikin.
 
tomaattiorava
20.11.2010 12:34:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos saundin tiukennusta kaipaa niin kannattaa tyypata bossin metal core-spedua.
Ei oo samanlainen sirkkeli ku metal zone vaan tuhti ja tukeva.
 
Wallied
20.11.2010 19:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Peaveytä mietit nii kannattaa testata myös tuo uusi 6505+112 60w combo http://www.thomann.de/fi/peavey_650 … id=9c8dd238ef581306e8fd833a790de37a
Hyvää kuullut mutten toistaseksi ole itte päässy testaamaan.
 
Larmer
22.11.2010 19:06:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset ehdotuksista kaikille. Blackstar alkaa olemaan aika selvä valinta.
 
Mitenkäs tuo Craten nuppi? Vetääkö vertoja Blackstarille missään määrin,
jos siihen sittenkin kaapin ostaisin?
 
Hieman tanakka yksilö
joomake
09.12.2010 15:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaan vähän ketjua: Juurikin tuossa noin 500e hintaluokassa pitäisi saada vahvistin bändikäyttöön. Hyvät säröt pitäisi saada (death metaliin) ja mahd hyvät leadit. Cleani ei niin tärkeä ole, mutta oishan se kiva edes jonkunlainen olla. Saa ehdottaa comboja ja nuppi+kaappi settejä.
 
Kiitos!
 
Ziggy Bubba
09.12.2010 16:39:48 (muokattu 09.12.2010 16:40:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joomake: Lainaan vähän ketjua: Juurikin tuossa noin 500e hintaluokassa pitäisi saada vahvistin bändikäyttöön. Hyvät säröt pitäisi saada (death metaliin) ja mahd hyvät leadit. Cleani ei niin tärkeä ole, mutta oishan se kiva edes jonkunlainen olla. Saa ehdottaa comboja ja nuppi+kaappi settejä.
 
Kiitos!

 
Eiköhän Bugerat ole tohon koloon aika kovia. Tsekkaa Juutuubit sun muut ja hahmota missä mallissa on korvaas sopivan oloista zoundia.
 
Joku käytetty Bugeran nuppi ja vaikka Bentonin Vintage 2x12 kaappi. About noihin hintoihin vois saada säkällä. Se kaappi ja elementit vaikuttaa nimittäin isosti myös soundiin - tossa kohtaa ei musta kannata karmeesti pihistellä, jos siis hyvää soundia haluaa.
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Occult_rain
10.12.2010 19:46:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bugerat on ihan hyviä vahvistimia hintaluokassaan. Itsellä on 333xl.
 
http://www.youtube.com/user/dingle1#p/u/103/ydOKuc1_KUQ
 
Nim. Ampegit ja Randalit hajoilee, mutta Bugera kestää.
 
joomake
19.12.2010 17:22:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistäkääs nyt äkkiä ehdotuksia, tässä pitäs ostaa piakkoin uus vahvari.
 
Riittäisköhän Blackstarin HT-5 + bentonin vintage 2x12 setillä hönkä suht kovaäänisiin bänditreeneihin?
 
atimoc
19.12.2010 21:43:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joomake: Pistäkääs nyt äkkiä ehdotuksia, tässä pitäs ostaa piakkoin uus vahvari.
 
Riittäisköhän Blackstarin HT-5 + bentonin vintage 2x12 setillä hönkä suht kovaäänisiin bänditreeneihin?

 
Todennäköisesti ei, kokeilin samaa pari viikkoa sitten, ja vaikka nupit olivat kirjaimellisesti kaakossa, niin vaikeaa oli olla volumehippasilla rumpalin ja toisen kitaristin kanssa. Hyväsoundinen vahvistin, mutta tuossa käyttötarkoituksessa mehut loppuvat äkkiä kesken.
 
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
BaldieFarman
20.12.2010 12:12:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suositan Randallin mosfet-päättellä varustettua sarjaa!
 
Jos combo-version haluut, niin tossa edullisesti 75w, yhen elementin versio:
 
http://www.thomann.de/fi/randall_rg75g3plus.htm
 
Sama kama löytyy myös 100w ja kahella elementillä, mut se onkin jo about tuplasti kalliimpi.
 
Mulla oli tosta se nuppi-versio ja soundi on hyvä. Nimenomaan killerisärökanava toimii! Soittelin kyllä vaan normi- ja (pahimmillaan/parhaimmillaan) d-vireessä, mut tosta löytyy NIIN paljon alapää-munaa, et luulis toimivan sullakin?! Ite tykkäsin kans siitä, että oli mosfet-päätteensä ansiosta luotettava ja ei tarvinnu pelleillä minkään hehkulamppujen kanssa!
 
Om du vill ha köttbullar... Say YEAH!
joomake
20.12.2010 15:24:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BaldieFarman: Suositan Randallin mosfet-päättellä varustettua sarjaa!
 
Jos combo-version haluut, niin tossa edullisesti 75w, yhen elementin versio:
 
http://www.thomann.de/fi/randall_rg75g3plus.htm
 
Sama kama löytyy myös 100w ja kahella elementillä, mut se onkin jo about tuplasti kalliimpi.
 
Mulla oli tosta se nuppi-versio ja soundi on hyvä. Nimenomaan killerisärökanava toimii! Soittelin kyllä vaan normi- ja (pahimmillaan/parhaimmillaan) d-vireessä, mut tosta löytyy NIIN paljon alapää-munaa, et luulis toimivan sullakin?! Ite tykkäsin kans siitä, että oli mosfet-päätteensä ansiosta luotettava ja ei tarvinnu pelleillä minkään hehkulamppujen kanssa!

 
Ja itse soittelen kans d ja drop c vireillä, joten luulis toimivan.
 
Tappajabanaani
20.12.2010 17:24:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BaldieFarman: Suositan Randallin mosfet-päättellä varustettua sarjaa!
 
Jos combo-version haluut, niin tossa edullisesti 75w, yhen elementin versio:
 
http://www.thomann.de/fi/randall_rg75g3plus.htm
 
Sama kama löytyy myös 100w ja kahella elementillä, mut se onkin jo about tuplasti kalliimpi.
 
Mulla oli tosta se nuppi-versio ja soundi on hyvä. Nimenomaan killerisärökanava toimii! Soittelin kyllä vaan normi- ja (pahimmillaan/parhaimmillaan) d-vireessä, mut tosta löytyy NIIN paljon alapää-munaa, et luulis toimivan sullakin?! Ite tykkäsin kans siitä, että oli mosfet-päätteensä ansiosta luotettava ja ei tarvinnu pelleillä minkään hehkulamppujen kanssa!

 
Mulla on tuosta kapineesta se isompi comboversio ja pakko sanoo että särö on melkoisen vihainen.
Alimmillaan on treeneissä C#-vireessä kitarat ja tuntuu ihan hyvin toimivan.
Puhdas kanava on kyllä ihan käyttökelvoton.
 
BaldieFarman
20.12.2010 17:31:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tappajabanaani:
Puhdas kanava on kyllä ihan käyttökelvoton.

 
Oot täysin väärässä... Voi sillä cleanilla soittaa bassoa ihan hyvin! :)
 
Tappajabanaani
21.12.2010 01:13:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BaldieFarman: Oot täysin väärässä... Voi sillä cleanilla soittaa bassoa ihan hyvin! :)
 
Aa sori kiitos korjauksesta ! Jostain syystä ei vaan käynyt mielessä tommosta kokeilla..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «