Aihe: Nopeuden kehittäminen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1012 13 14 15 16
tender.insanity
20.12.2010 21:24:00 (muokattu 20.12.2010 21:24:38)
Karipiirto: Kunnon sota taas käynnissä yhden helvetin tikittävän kapineen vuoksi. Millä teillä riittää aikaa tapella näistä? :D

Mä muistan, että jossain Yngwien nuoteissa lukee paikka paikoin "Played slightly behind beat". Paska, ylipainoinen lihapulla, joka ei poysy timessä eikä osaa teoriaa, sanon minä.

EDIT: Minulle riittää, että biologinen kello tikittää =)

Kumpi on muuten parempi ja miksi; metronomin nakutus vai koneellinen rumpukomppi looppina?

Tonski: Me ollaan sitä muusikoiden ylijäämää: niitä jätkiä, joilla ei koskaan pokka riittänyt pyrkiä alalle ja alkaa oikeesti osaavaksi ammattilaiseksi.. Nyt katkerat pellet vääntää jostain metronomista muusinetin keskustelupalstoilla;)

Vähän niinkuin vartijat on niitä, jotka ei päässy poliisikouluun? :D
Kontiak
20.12.2010 21:55:37
baron: Mutta kyllä pelkällä metronomillakin saadaan haasteellista: Pistetään se iskemään kakkoselle ja neloselle ja sitten kun se alkaa sujua, pelkälle neloselle.
Kun se onnistuu niin kyllä aika hyvin pysyy kaikenlaisessa mukana.

Aletaan olla olennaisen äärellä.
http://www.truthinshredding.com
Kontiak
20.12.2010 21:55:37 (muokattu 20.12.2010 21:56:15)
*tuplat*
Aalimupina
20.12.2010 22:18:09 (muokattu 20.12.2010 22:25:03)
tender.insanity: Mä muistan, että jossain Yngwien nuoteissa lukee paikka paikoin "Played slightly behind beat". Paska, ylipainoinen lihapulla, joka ei poysy timessä eikä osaa teoriaa, sanon minä.

Äläs nyt parjaa Ynkkää... Vaikka olenkin akateemisesti kouluttautunut muusikko, niin en ole vieläkään päässyt eroon Ynkkä-diggailustani. Hyi häpeä minua.

Kyllä Ynkkäkin varmaan on soittanut paljon rumpukoneen kanssa (oletus). Kyllähän se ajaa vähän samaa asiaa kuin metronomi.

Eihän metronomin kanssa soittamisessa VIELÄKÄÄN ole kyse siitä, että soitetaan matemaattisen tarkasti iskut. Kyllähän jazz-paavot harjoittelevat myös tuota, että "pelataan hiukan biitin takana".

Minusta tuntuu, että metronomi on väärin ymmärretty kapistus.

EDIT: Minulle riittää, että biologinen kello tikittää =)

Vaimolla on tikittänyt jo pitkään. Kohta saa taas valvoa öitä. Pitää varmaan hommata sellainen metronomi jossa on kuulokeulostulo, niin voi treenata timessä pysymistä samalla kun valvoo rääkyvän muksun kanssa...

Kumpi on muuten parempi ja miksi; metronomin nakutus vai koneellinen rumpukomppi looppina?

Eipä sillä varmaan väliä. Metronomi on hiukan armottomampi kumppani, kuin rumpukone. Kunnon jazz-paavohan treenaa taimissa pysymistä metronomi tempolla 40.

Tää tietysti voi myös riippua siitä, että mitä musaa soittaa. Jos vaikka soittaa aina rumpalin kera, niin kaipa se rumpukone on ihan yhtä hyvä kaveri kuin metronomi. Mutta jos taasen harrastaa myös yksin soittoa, niin sitten on varmaankin parempi myös vetää metronomin kanssa.

Joka tapauksessa. Minun mielestäni vain on jotensakin ihmeellistä, että täällä on ihmisiä, jotka ovat noin paljon metronomin kanssa treenaamista vastaan, vaikka erittäin monet huippumuusikot suosittelevat treenaamaan metronomin kanssa. Enpä ole törmännyt yhteenkään opettajaan, joka olisi sanonut, että metronomin kanssa treenaaminen vie musikaalisuuden soitosta pois.

Aivan kuten Baron sanoi, että pelkkä oman jalan hakkaaminen referenssinä on p:stä. Se jalka kyllä lähtee kokemattomalla vipattamaan ihan omaa showtansa tiukoissa paikoissa. Al DiMeolalta se varmaankin luonnistuu, mutta hän onkin kone.
Tonski
20.12.2010 22:21:49

Aalimupina:
Joka tapauksessa. Minun mielestäni vain on jotensakin ihmeellistä, että täällä on ihmisiä, jotka ovat noin paljon metronomin kanssa treenaamista vastaan, vaikka erittäin monet huippumuusikot suosittelevat treenaamaan metronomin kanssa. Enpä ole törmännyt yhteenkään opettajaan, joka olisi sanonut, että metronomin kanssa treenaaminen vie musikaalisuuden soitosta pois.

En minäkään:D Sitä vasten olen kyllä tämän ketjun myötä törmänny muutamaan e-ammattilaiseen, jotka tätä mieltä ovat!
samueld
20.12.2010 22:39:39

Tonski: En minäkään:D Sitä vasten olen kyllä tämän ketjun myötä törmänny muutamaan e-ammattilaiseen, jotka tätä mieltä ovat!

Yllättäen metronomia suositellaan vältettäväksi kun ei olla edes tosissaan kokeiltu.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
antnis
20.12.2010 22:40:39
Aalimupina:

Eihän täällä ollut kuin yksi?
Kontiak
20.12.2010 22:51:07
Aalimupina: Aivan kuten Baron sanoi, että pelkkä oman jalan hakkaaminen referenssinä on p:stä. Se jalka kyllä lähtee kokemattomalla vipattamaan ihan omaa showtansa tiukoissa paikoissa. Al DiMeolalta se varmaankin luonnistuu, mutta hän onkin kone.

Ja mitä se Baron sanoikaan:

Mutta pelkkä oman jalan hakkaaminen referenssinä on p:stä. Niin monta soittajaa olen tavannut joiden jalka hakkaa yhtä ja soitto on toista ja kummallakaan ei mitään tekemistä piisin oikean rytmin kanssa.

Ihan vitun oleellista jutzkaa tuommoiset "oon melkein sukuu yhel tyypil jonka näin kerran yhessä paikassa ilman rölöwahia".
Aalimupina
20.12.2010 22:51:33
Kontiak: Siten, että jos sen vaikean kohdan opettelee soittamaan paremmin, niin siitä tulee helppo ja jalan poljento ei enää muutu sillä kohdalla.

Se juttu on vaan siinä, että suurin osa ihmisistä ei edes huomaa sitä, että jalka lähtee vipattamaan eri tahtia l. tempo muuttuu.

Jaahans, joku ilmeisesti sitten käytti?

Joku täällä ainakin kovasti linkkasi videon, jossa dimeola taputti jalkaansa ja sanoi kirjoitti Ilmeisesti Al on ymmärtänyt, että soitossa pitää olla ikään kuin "varaa" polkea jalallaan.

Dimeola on varmaankin nukkunut klikki korvassaan. Ei se tyyppi ole todellakaan lähtenyt liikkeelle tosta jalanpolkemisesta, vaan ankarasta metronomitreenistä. Sen takia sen jalka pysyykin timessä paremmin, kuin hänen tituleeraamillaan huippusoittijilla, joilla jalka ei pysy mukana.
Aalimupina
20.12.2010 23:00:05 (muokattu 20.12.2010 23:00:30)
Kontiak: Ihan vitun oleellista jutzkaa tuommoiset "oon melkein sukuu yhel tyypil jonka näin kerran yhessä paikassa ilman rölöwahia".

Rupeeako herne menemään nenään tän asian suhteen?

Sulla ei ole vielä yhtään hyvää perustelua sille, miksi metronomi olisi haitallinen kapistus? En ole toistaiseksi kuullut kenenkään huippusoittajan parjaavan metronomin käyttöä. En ole myöskään kuullut kenenkään hyvän opettajan parjaavan metronomin käyttöä. Ainiin olihan yksi freejazz-rumpali, jolla oli jotain metronomin käyttöä vastaan.
Kontiak
20.12.2010 23:03:56 (muokattu 20.12.2010 23:25:37)
Aalimupina: Se juttu on vaan siinä, että suurin osa ihmisistä ei edes huomaa sitä, että jalka lähtee vipattamaan eri tahtia l. tempo muuttuu.

Niin? Sitten ehkä joku bändin jäsen huomaa? Tai e-muusikko muusikoiden.netissä?

Tässä on sitten se, että jos sen huomaa vain metronomista, niin kuuleeko sen sitten muustakin soitosta.

Joku täällä ainakin kovasti linkkasi videon, jossa dimeola taputti jalkaansa ja sanoi kirjoitti

Dimeola on varmaankin nukkunut klikki korvassaan. Ei se tyyppi ole todellakaan lähtenyt liikkeelle tosta jalanpolkemisesta, vaan ankarasta metronomitreenistä. Sen takia sen jalka pysyykin timessä paremmin, kuin hänen tituleeraamillaan huippusoittijilla, joilla jalka ei pysy mukana.

Linkitti kovasti? Melkein yhtä hyvä kuin nukkunut klikki korvassa ja Al on kone. :D

Omien sanojensa mukaan naputti pulpetin alla jalkaa koko ajan. Kai sinä katsoit sen videon?
Kontiak
20.12.2010 23:07:02 (muokattu 20.12.2010 23:08:03)
Aalimupina: Rupeeako herne menemään nenään tän asian suhteen?

Ei.

Sulla ei ole vielä yhtään hyvää perustelua sille, miksi metronomi olisi haitallinen kapistus?

Olen niin suvaitsevainen. Enkä kyllä ihan universaalia totuutta tiedäkään paitsi että Rusty Cooley.
Tonski
20.12.2010 23:22:54

Kontiak:
Olen niin suvaitsevainen. Enkä kyllä ihan universaalia totuutta tiedäkään paitsi että Rusty Cooley.

Nyt tää jätkä vetää jotain sanaleikkiä, ei tarvi metronomia päästäkseen nopeaksi(kuten aihe kuuluu), ja kaikki vajoo ton trollailuun.
Aalimupina
20.12.2010 23:27:42
Kontiak: Niin? Sitten ehkä joku bändin jäsen huomaa? Tai e-muusikko muusikoiden.netissä?

Tässä on sitten se, että jos sen huomaa vain metronomista, niin kuuleeko sen sitten muustakin soitosta.

Tuo klikin kanssa treenaaminen on ihan siitä kiinni, mitkä ihmisten tavoitteet ovat. Eipä sillä ole mitään väliä mihin harrastajat käyttävät treeniaikansa.

Väittäisin, että lähes kaikki ammattilaiset ovat treenanneet/treenaavat metronomin kanssa. Rumpaleille se on erityisen oleellinen asia. Kuten myös basisteille. Tai no oikeastaan kaikille, koska aina ei ole mukana sitä rumpalia, jonka timeen voi nojata.

Mulle on ihan sama treenaatko sä klikin kanssa vai et. Mielestäni on puhdasta idiotismia väittää, että siitä olisi jotain haittaa.

Linkitti kovasti? Melkein yhtä hyvä kuin nukkunut klikki korvassa ja Al on kone. LOL.

Jäbähän rupee lämpenemään. Eikö kevennykset sovi tilanteeseen vai ollaanko niin vakavilla vesillä?

Omien sanojensa mukaan naputti pulpetin alla jalkaa koko ajan. Kai sinä katsoit sen videon?

DiMeola selittää tuosta jalan polkemisesta muissakin pätkissä, mitä olen nähnyt.
Aalimupina
20.12.2010 23:28:18
Tonski: Nyt tää jätkä vetää jotain sanaleikkiä, ei tarvi metronomia päästäkseen nopeaksi(kuten aihe kuuluu), ja kaikki vajoo ton trollailuun.

Näi se vissiin on. Idiootteja olemma kaikki tyyni.
Kontiak
20.12.2010 23:37:13 (muokattu 20.12.2010 23:38:34)
Aalimupina: Tuo klikin kanssa treenaaminen on ihan siitä kiinni, mitkä ihmisten tavoitteet ovat.

Niin on!

Eipä sillä ole mitään väliä mihin harrastajat käyttävät treeniaikansa.

Onpas väliä! Kyllä sielläkin tehokkuudella on väliä eli sillä, millä saa tuloksia tehokkaimmin aikaan.

Jäbähän rupee lämpenemään. Eikö kevennykset sovi tilanteeseen vai ollaanko niin vakavilla vesillä?

En rupee.

DiMeola selittää tuosta jalan polkemisesta muissakin pätkissä, mitä olen nähnyt.

Ja silti se on sinun mielestäsi todellakin lähtenyt liikkeelle ankaralla metronomitreenillä?
Tonski
20.12.2010 23:42:10

Aalimupina: Näi se vissiin on. Idiootteja olemma kaikki tyyni.

Aloin jo taas kirjottaa vastausta näille, mutta lopetin: tee sinäkin ekoteko mnetin puolesta!
Aalimupina
20.12.2010 23:46:13 (muokattu 20.12.2010 23:46:43)
Tyhjä
Aalimupina
20.12.2010 23:47:06 (muokattu 20.12.2010 23:47:19)
Tonski: Aloin jo taas kirjottaa vastausta näille, mutta lopetin: tee sinäkin ekoteko mnetin puolesta!

Parempi varmaan niin. Ehdin jo kirjoittaa, mutta tyhjensin vastaukseni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)