Aihe: Kielet jäykät eivätkä soi kunnolla.
1 2 3 4 523 24 25 26 27 28 29
Music_Fighter
20.12.2010 19:38:49

Maailman paras kitara on Fender Yngwie Malmsteen Stratocaster. Yngwie keksi kuulemma scallopoinnin itse nähtyään luuttun. Blackmore vaan sattui keksimään saman vähän ennen.
the-Antero
20.12.2010 19:39:05

Jokkis: No okei, heitetään nyt vaikka Dave Mustaine. Äijä pystyy soittaa nopeasti ja hitaasti. Megadeth yhtye on lähes täysin Daven hallinnassa ja joku bändin jäsen on joskus sanonutkin, että ''Dave tekee biisit,päättää niiden järjestyksen levyillä ja sanoo mitä biisejä soitetaan livenä''. Joku saattaa vihata tän tyylistä tyyppiä mutta Megadeth olikin juuri Daven idea ja on hänen bändi. Se on myös käsittämätöntä, miten hän pystyy ''laulamaan'' ja soittamaan kitaralla niin monimutkaisia riffejä samaan aikaan. Aika hyvin mun mielestä, mutta haluan korostaa, että tää on mun oma mielipide. Siis MUN OMA mielipide.

EDIT:Voi jumaliste! Luin väärin ton sun ehdotuksen. Sori. En kyllä yhtään osaa sanoa mikä olis maailman paras kitara. Ei ole tarpeeks kokemusta erilaisista kitaroista

Ei se mitään :D tosin ei se mustaine nykyään osaa laulaa hirveen hyvin :D tai siis se ei osaa naukua enään ku sillon aiemmin...livenä tuli todistettua ja melko hupaisa on se the big 4 esitys myös :P
ReBeat
20.12.2010 19:41:31

Blackmore liimasi rockiin klassisia juttuja. Yngwie kuunteli varmasti nuokin biisit läpi, mutta tuli mielessään siihen tulokseen, että noin tuo musiikki ei tule ikinä hengittämään riittävällä syvyydellä. Siispä... pyyhki pöydän tyhjäksi... ja aloitti tuomaan juttuaan läpi kokonaan toisenlaisella perusajatuksella, joka hänelle oli koko ajan ollutkin luonnollinen tapa kokea soittamisensa: Klassista musiikkia, saatettuna kuuluviin sähkökitaralla ja raivokkaan poltteen kera. Ei niin, että "mitä voin soittaa sähkökitaralla niin, että se muistuttaa jotain asiaa klassisesta musiikista".
Terry Pantheras
20.12.2010 19:46:18
Kielet taitavat kärsiä edelleen pahasta jäykkyydestä ja sointikin on aika riitasävelinen.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Muuki
20.12.2010 19:49:38
Kai tää ny oli jo tässä? Kun ei tuota pelleilyäkään oikein viittis katella. Annetaan ketjun uinua kaukaisuuksiin, ukot..
Eio
the-Antero
20.12.2010 19:51:32

Mä kyl odottelen edelleen Säkkimongoolin vastausta ;)
MikaHekkanen
20.12.2010 19:58:05
ReBeat: Blackmore liimasi rockiin klassisia juttuja. Yngwie kuunteli varmasti nuokin biisit läpi, mutta tuli mielessään siihen tulokseen, että noin tuo musiikki ei tule ikinä hengittämään riittävällä syvyydellä. Siispä... pyyhki pöydän tyhjäksi...

ja aloitti

Ja aloitti.
Kyllä, aloitti ensimmäisen soololevynsä tapailemalla Greensleevesin säveliä.

En tiedä, mitä hän tuolla tarkoitti. Se saattoi olla kunnianosoitus Blackmorelle, mutta yhtä hyvin se saattoi olla Joukahaisen heittämä haaste Väinämöiselle... Arrogantin nuoren miehen lausunto "minä aloitan siitä mihin sinä lopetit!".

Purskahdan yhä nauruun joka kerta tuon kuullessani ja siksipä pyrinkin välttämään koko levyn kuuntelemista.
Crossroad
20.12.2010 21:49:25
the-Antero
20.12.2010 22:27:59

randy rhoads: On se kova ukko vieläkin..ja tyylikäs..

http://www.youtube.com/watch?v=P3CU … ist=PLA7C49B31626CD5EF&index=31

On kyllä, ja se osaa soittaa maltilla
LaMotta
20.12.2010 22:29:19 (muokattu 20.12.2010 22:33:30)

Kyllä. Aika tutunkuuloisia skaaloja vilahtelee. Horotteleeko mulla korvat omiaan vai tapaillaanko ajassa 0,28-0,34 Difficult to Cure hengessä?
La Motta
Epämuusikko
21.12.2010 01:06:49
Olette te sekaisin.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
ReBeat
21.12.2010 02:20:56

Mun mielestä Blackmores Night on melkoista tippadaidaa huumorimusiikkia. Just tollasta "katsokaa kun mä näprään tärkeää melodiaa", mutta mille klassiset muusikot nauraa huutonaurua, koska toi on niin pintapuolista rapistelua. Mutta ymmärrän että tolla on toki viihteellistä arvoa tietynlaiselle käsiään rytmin mukana taputtavalle yleisölle.
Stradlin
21.12.2010 02:28:13
ReBeat: Just tollasta "katsokaa kun mä näprään tärkeää melodiaa", mutta mille klassiset muusikot nauraa huutonaurua, koska toi on niin pintapuolista rapistelua. Mutta ymmärrän että tolla on toki viihteellistä arvoa tietynlaiselle käsiään rytmin mukana taputtavalle yleisölle.

Eiss :D Luulin jo että tämä ketju oli kuollut, mutta näköjään näitä aivopieruja teillä vielä riittää :D:D

Jatkakaa toki.
Gary and Tony are legends.
-Rake-
21.12.2010 03:47:56
Oon tuohon Blackmoren räpläämiseen koittanu kovasti päästä sisälle ku sitä niin monet kehuu, mutta en vaan tajua.... karmeaa räpellystä.
Crossroad
21.12.2010 04:46:26
En minäkään niin kovasti innoissani tuosta "renesanssi popista" ole, eihän sitä tiedä koskaan jos saataisiin vielä Rainbow kasaan, tai kasassahan se jo on, mutta junior Bklackmore:n tilalle Ritchie.
Crossroad
21.12.2010 04:49:22
LaMotta: Kyllä. Aika tutunkuuloisia skaaloja vilahtelee. Horotteleeko mulla korvat omiaan vai tapaillaanko ajassa 0,28-0,34 Difficult to Cure hengessä?

Blackmorehan toistaa itseään aika sooloissa ja onhan levyillakin samoja riffeja , jotka on kuultu ennenkin.Ilm reilussa 40-vuodessa on tullut tarjonta täyteen jo..
the-Antero
21.12.2010 06:47:02

ReBeat: mutta mille klassiset muusikot nauraa huutonaurua, koska toi on niin pintapuolista rapistelua.

Meinaatko että ynkkä röhöttää omaan partaansa ;)
GrooverMan
21.12.2010 07:28:29
randy rhoads: Blackmorehan toistaa itseään aika sooloissa ja onhan levyillakin samoja riffeja , jotka on kuultu ennenkin.Ilm reilussa 40-vuodessa on tullut tarjonta täyteen jo..

En yritä valella bensaa liekkeihin, mutta toihan pätee jokaiseen kitaristiin isossa määrin. Enkä muuten ole itse kuulunut Blackmoren suuriin faneihin koskaan, mulle tolta aikakaudelta putoaa huomattavasti paremmin Page. Ja ei, ei mielellään aleta keskustelemaan Pagen teknisestä osaamisesta/osaamattomuudesta :)
Enduropyörä, vaikea pyörä.
LaMotta
21.12.2010 10:12:05

GrooverMan: En yritä valella bensaa liekkeihin, mutta toihan pätee jokaiseen kitaristiin isossa määrin.)

Niin. Sen mitä olen tässäkin ketjussa ylistettyä Ynkkää kuunnellut, niin soolot kuulostaa enimäkseen samojen skaalojen käytöltä, mutta minäpä en olekaan mikään muusikko, joten asiaan perehtyneet varmaan osaavat analysoida ukon soittoa ja skaaloja enämpi.
La Motta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)