Aihe: Kielet jäykät eivätkä soi kunnolla.
1 2 3 4 517 18 19 20 2125 26 27 28 29
Snapo
19.12.2010 13:51:02
Sakmongkol: Esim. kaksi nuottia on enemmän sävellys kuin yksi nuotti. Kaksi sointua on enemmän sävellys kuin yksi sointu. Kaksi riffiä on enemmän sävellys kuin yksi riffi.

Eikös Francesco Ferrari kiilaa näillä periaatteilla jopa Ynkän ohi?
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
padaa@dadaa!
19.12.2010 14:45:28

Meidän isi on sata kertaa vahvempi kun teidän isi.
Terry Pantheras
19.12.2010 16:35:13
Onko tämä joku autismiliiton terapiamuotokokeilu?
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
padaa@dadaa!
19.12.2010 16:41:56

Terry Pantheras: Onko tämä joku autismiliiton terapiamuotokokeilu?

Tai seurausta siitä kun plussat poistettiin yleiseltä.
Jokkis
19.12.2010 17:07:46
the-Antero: Mä kun luulin että niitä säveltäjiä oli Bach ja Beethoffeni yms,

Näin mäkin luulin!

Muuten on vähän vaikea osallistua keskusteluun, kun ei ihan kaikkea ymmärrä mitä täällä sanotaan. No joka tapauksessa, täällä näyttäs menevän lujaa eikä hiipumisesta näy merkkiäkään.
Sakmongkol
19.12.2010 18:17:21
the-Antero: Mä kun luulin että niitä säveltäjiä oli Bach ja Beethoffeni yms, mutta näköjään se ygwie on...:) ehkä se on maailman paras säveltäjä? Kenties? Kuka tietää....

En ole varma kun en säveltämisestä juuri tiedä, mutta luulisin että Bach on paras säveltäjä.

Tulipa mieleen että vaikka et Vain musiikkia ymmärräkään, niin se ei tee siitä vain helppoa efekteillä kikkailua ;) tai vaan parin hassu kampikikan vääntämistä,sillä...yllätys mieshän on säveltäjä ;D ja virtuoosi lajissaan...

Ei se helppoa ole, mutta ei vaikeus tee siitä hyvääkään. Jaksaako joku oikeasti kuunnella jonkun helvetin Fire Garden -levyn kokonaan, keskittyneesti, tosissaan? Jonkun Alien Love Secretsin vielä jaksaa, siellä on Vain mittapuulla yllättävän monta hyvää piisiä suhteessa huonoihin (3 hyvää ja 4 huonoa), ja Passion and Warfare on myös kiistatta hyvä levy, mutta ehkä Vain ei olisi kannattanut käyttää ihan kaikkia musiikillisia ideoitaan noin varhaisessa vaiheessa uraansa.
Sakmongkol
19.12.2010 18:21:03
0101978: Eli siis maailmalla käytetty yleinen luokittelu menee näin vai?

(huonoin) Biisi-Kappale-Teos-Sävellys (paras)

Miten on mahdollista, että joku nimeämistapa jollekkin määrittelee kuinka hyvä se on?

En sanonut noin. Erilaiset teosmuodot ovat tyypillisiä eri musiikkityyleissä, ja niitä kaikkia varmasti tarvitaan. Niistä saa tykätä missä järjestyksessä haluaa. Jos nyt kuitenkin ajattelen kitarapohjaista instrumentaali-rock-musiikkia, niin itse kuuntelen mieluiten teoksia jotka on kunnolla sävelletty.

the-Antero: Sä et nyt ihan tosissa voi väittää että näin tää asia menee? Siis jos mä teen hyvän hevibiisin niin mä oon sillonvaan biisintekijä, mutta jos mä teen vaikkapa hyvän hevibiisin jonka teen kaikille, eli diktaattorimaisesti päätän mitä mikäkin soitin soittaa niin sillon olenkin säveltäjä? Näinkö?

Jos et täysin säveltäjä niin ainakin enemmän säveltäjä.
the-Antero
19.12.2010 18:36:06

Yleisesti ottaen on vaan niin että säveltäjä on sellainen henkilö joka luo uutta musiikkia, oli siinä sitten lainailtua jostain muualta tai vastaavaa, mutta jos tämä henkilö tekee itse kappalee, laulun miksi ikinä haluatkaan sitä kutsua niin hän on sen säveltäjä...

Btw mä jaksan helposti kuunnella Fire gardenin alusta loppuun mutten yhtään ynkän levyä
Borlag
19.12.2010 18:45:42

Sakmongkol: En ole varma kun en säveltämisestä juuri tiedä, mutta luulisin että Bach on paras säveltäjä.

Ei se helppoa ole, mutta ei vaikeus tee siitä hyvääkään. Jaksaako joku oikeasti kuunnella jonkun helvetin Fire Garden -levyn kokonaan, keskittyneesti, tosissaan? Jonkun Alien Love Secretsin vielä jaksaa, siellä on Vain mittapuulla yllättävän monta hyvää piisiä suhteessa huonoihin (3 hyvää ja 4 huonoa), ja Passion and Warfare on myös kiistatta hyvä levy, mutta ehkä Vain ei olisi kannattanut käyttää ihan kaikkia musiikillisia ideoitaan noin varhaisessa vaiheessa uraansa.

Vai että Vai käytti kaikki musiikilliset ideansa noin varhaisessa vaiheessa? Mitäs se Ynkkä poju on tehnyt koko uransa ajan? Kierrättänyt samaa albumi toisensa jälkeen. Vailla on sentään jotain yritystä mukana, vaikka iso kasa paskaa onkin aina seassa.
Sakmongkol
19.12.2010 18:50:45
the-Antero: Btw mä jaksan helposti kuunnella Fire gardenin alusta loppuun mutten yhtään ynkän levyä

Oletko edes yrittänyt? Minäkin luulin joskus että Steve Vai on helvetin hyvä kun näin G3: Live in Denver -dvd:n. Sitten aloin kuunnella Vain levyjä ja kesti jonkin aikaa tajuta että ainoastaan Passion and Warfare on niistä oikeasti hyvä.

Pettymyksen jälkeen ajattelin kuunnella toiseksi parhaan G3-dvd:llä esiintyneen kitaristin levyjä, alkaen ensimmäisestä. Tajuntani räjähti.
the-Antero
19.12.2010 19:07:17

SAKMONGKOL Turha rulle on mitään selittää kun et näy tajuavan vaan sitä miten asiat ovat todellisuudessa. Noh tervetuloa todellisuuteen joskus :) kyllä toi vaihe menee ohitse
Terry Pantheras
19.12.2010 20:44:51
Minun haiseva mielipiteeni on, että yksistään jo pelkkä Vain Passion And Warfare pistää nippuun ja kusee päälle kaikki Ynkän tuotokset yhteensä ikinä. Yhtään Ynkkää dissaamatta, muutoin kuin että kyseessä on aika yksiulotteinen soittaja... Vain letuista Fire Gardenia en (enkä oikeastaan muitakaan Ultra Zonea lukuunottamatta) tosin jaksa kuunnella.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
the-Antero
20.12.2010 09:09:39

Terry Pantheras: Minun haiseva mielipiteeni on, että yksistään jo pelkkä Vain Passion And Warfare pistää nippuun ja kusee päälle kaikki Ynkän tuotokset yhteensä ikinä.

Aika pitkälle samaa mieltä tuosta levystä, mutta silti aika eri tyylistä musiikkia...onkohan Vai säveltänyt ne biisit / teokset vai onko hän vaan tehnyt biisejä kitaristin tai kitaran soittajan roolissa ;)
Funkånaut
20.12.2010 10:58:01

Sakmongkol: Luulen että Vai on ensin kaivanut jääkaapin kokoisesta räkistä tuntitolkulla hassuja soundeja, kirjoittanut ja nauhoittanut piisit muutamassa minuutissa ja sitten istunut muutaman kuukauden miksauspöydän ääressä runkkaamassa niitä lopulliseen muotoon. Eli ennen kaikkea potikkapellen roolissa.

Luulo ei ole tiedon väärti.
Maailmassa on seitsemän hyvää syytä elää. Naiset, oluet ja viskit. Lopuilla neljällä ei enää olekaan väliä.
Sakmongkol
20.12.2010 10:59:23
Funkonaut: Luulo ei ole tiedon väärti.

Ei toki mutta tuolta se levy minusta enimmäkseen kuulostaa. Saa osoittaa luuloni vääräksi jos voi.
aristoteles666
20.12.2010 10:59:46

Sakmongkol: Luulen että Vai on ensin kaivanut jääkaapin kokoisesta räkistä tuntitolkulla hassuja soundeja, kirjoittanut ja nauhoittanut piisit muutamassa minuutissa ja sitten istunut muutaman kuukauden miksauspöydän ääressä runkkaamassa niitä lopulliseen muotoon. Eli ennen kaikkea potikkapellen roolissa.

jos nyt kuuntelisit zappaa, niin voisit ymmärtää samalla vaita.
the-Antero
20.12.2010 10:59:57

Ja Ynkkä tiluttaa samaa vanhaa juttua levyt läpi ;) Vai sentään luo kokoajan jotain uutta... :)
Numb
20.12.2010 11:04:48

Sakmongkol: Ei toki mutta tuolta se levy minusta enimmäkseen kuulostaa.

Öööh, joo... Minusta taas ko. levy kuulostaa siltä, että siinä on pitkälle mietittyjä ratkaisuja niin sävellysten, sovitusten, soundien kuin studiotekniikankin puolesta.

Mutta eipä minulle ole suurtakaan väliä miten ja millä ja missä mielentilassa jotakin on tehty. Lopputulos ratkaisee, ja Passion and Warfare on aikamoinen järkäle.
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
aristoteles666
20.12.2010 11:05:46

Sakmongkol: Ei toki mutta tuolta se levy minusta enimmäkseen kuulostaa. Saa osoittaa luuloni vääräksi jos voi.

siinä on se ongelma että tietosi musiikista ovat niin pienet että sun täytyy ensin opetella kaikki mitä 1900 luvulla tehtiin, muuten sä et vain ymmärrä mikä on kova juttu ja miksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)