Aihe: Uudet mikit
1 2
Azze
23.03.2004 22:40:05 (muokattu 23.03.2004 22:41:27)
Elikkä olen ajatellu pistää uudet miki kitaraan joka on ESP-LTD Mh-301 jossa on EMG Hz mikit. Soittelen pääosin stratovariusta, ja sonataa..elikkäs mitäs mikkejä te suosittelette? kun ei paljoa itellä ole tietoa. kiitos.

Noh tulipas taas sählättyä, mutta tuskin se nyt ketään haittaa :)
Kuolema kuittaa univelat
Niskamies
23.03.2004 23:08:59
Varma valinta: Duncanin JB tallaan ja Jazz kaulaan.
Soita bassoa ja ole uromies!
apuri
24.03.2004 01:25:02
Mikkien vaihtoa enemmän hyuötyisit vahvistimen vaihdosta.
EMG:n aktiivimikkejä kannattaa harkita. JB tallassa on aika vaisu komppaamiseen joten kannattaa ehkä mielummin harkita customia eli TB-5.
BlackD
24.03.2004 01:58:10
Elikkä olen ajatellu pistää uudet miki kitaraan joka on ESP-LTD Mh-301 jossa on EMG Hz mikit . Soittelen pääosin stratovariusta, ja sonataa..elikkäs mitäs mikkejä te suosittelette? kun ei paljoa itellä ole tietoa. kiitos.

EMG HZ:han ovat ihan sieltä passiivimalliston yläpäästä olevia mikkejä, eli en näe mitään syytä vaihtamiseen. Ellei sitten muu signaaliketju ole aivan pro-tasolla, ja lähdetään hakemaan sitä viimeistä silausta. EMG:n aktiivit olisivat tässä tapauksessa minun valintani :)
Lauri666
24.03.2004 07:36:29
EMG HZ:han ovat ihan sieltä passiivimalliston yläpäästä olevia mikkejä, eli en näe mitään syytä vaihtamiseen. Ellei sitten muu signaaliketju ole aivan pro-tasolla, ja lähdetään hakemaan sitä viimeistä silausta. EMG:n aktiivit olisivat tässä tapauksessa minun valintani :)

No en aivan yhdy tuohon HZ lainaukseesi. Itsellä on Jacksonissa jotkut EMG Hz:at eivätkä ne mitkään "huippu" tason passiivi mikit ole. Kyllä niillä pärjää, mutta parempia on.
Osta räkistä kamaa!! (efekti, pääteaste..6U räkki)
Niskamies
24.03.2004 08:36:37
Mikkien vaihtoa enemmän hyuötyisit vahvistimen vaihdosta.
EMG:n aktiivimikkejä kannattaa harkita. JB tallassa on aika vaisu komppaamiseen joten kannattaa ehkä mielummin harkita customia eli TB-5.

Mulla on JB tallassa, eikä se mun mielestä ole kovinkaan vaisu. Varsinkin kun sen nostaa lähelle kieliä, niin särkee mukavasti jo puhtaallakin.
Soita bassoa ja ole uromies!
Juzzu
24.03.2004 08:43:00
JB tallassa on aika vaisu komppaamiseen

Just. Mikähän teoria tässäkin on taustalla...
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Quu
24.03.2004 09:09:16 (muokattu 24.03.2004 09:11:45)

JB tallassa on aika vaisu komppaamiseen...

Käys kysyy Mustainelta :)

Mutta ketjun aloittajalle: Jazz kaulaan & JB tallaan tai EMG 81 & 85.

81 taisi olla tallaan.
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
JuSu
24.03.2004 09:33:55
Elikkä olen ajatellu pistää uudet miki kitaraan joka on ESP-LTD Mh-301 jossa on EMG Hz mikit .

Ennenkuin laitat satasia uusiin mikkeihin niin mieti, missä mättää? Miksi haluat vaihtaa mikit, missä on vika? Voi tosiaan olla, että ongelma on jossain ihan muualla kuin mikeissä. Mikkien vaihto ei muuta perussoundia miksikään, usein muutos on varsin marginaalinen.

JuSu
"You're in big trouble, lil pal - I eat pieces of shit like you for breakfast!" "You eat pieces of shit for breakfast??" -Happy Gilmore
wellu
24.03.2004 09:54:23

Jacsonissani oli kiinni nuo EMG Hz:t ei erityisemmin sytyttänyt,vaihdoin dimarzionn evolutioneihin,ja hyvin pelitää.
Lyrics.Wasted time between solos.
kulmahiomakone
24.03.2004 10:21:08
Tää on taas näitä käsittämättömiä mikkienvaihtothreadeja, jossa lopulta päädytään siihen, että mikit ovat arvokkaammat kuin kitara ja vahvistin yhteensä. Eikä saundi siltikään ole hyvä.

Sanoisin, että jos saundi ei mielytä, vikaa kannattaa hakea heikoimmasta lenkistä. Heikoin lenkki ei taida tässä tapauksessa olla mikrofonit, vaan vahvistin.

Mikit ovat hienosäätöä.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
apuri
24.03.2004 10:52:14
Just. Mikähän teoria tässäkin on taustalla...

Kyseessä on makuasia, jos on tottunut Dimarzio SD:n botneen niin ei se JB oikein jaksa samanlailla vääntää IMHO.
Man1ac
24.03.2004 11:04:26
Kyseessä on makuasia, jos on tottunut Dimarzio SD:n botneen niin ei se JB oikein jaksa samanlailla vääntää IMHO.

No sehän riippuu minkälaiseen kitaraan tuon JB:n lätkäisee, Mahonkirunkoiseen lespaan kun sellaiseen änkeää, niin luulisi botnea riittävän.
Under Construction...
Azze
24.03.2004 16:44:17
Tämä on just tätä, ko jotaki kysyy niin jauhetaan paskaa. Eikö voi saada yksinkertasesti vastausta eikä sitä että mikä vaikuttaa mihinki vahvistin plaa plaa...
Kuolema kuittaa univelat
Volle
24.03.2004 17:07:09
Tämä on just tätä, ko jotaki kysyy niin jauhetaan paskaa. Eikö voi saada yksinkertasesti vastausta eikä sitä että mikä vaikuttaa mihinki vahvistin plaa plaa...

No, kun kaikki vaan vaikuttaa kaikkeen kitarasaundissa. Eri kitaroihin sopii erilaiset mikit jne.

Hyvä hevimikki tallaan kuitenkin on DiMarzion super distortion. Itse ainakin saan ihan tarpeeksi ulostuloa ja murinaa siitä.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
JMzz
24.03.2004 22:10:20 (muokattu 24.03.2004 22:16:52)

Elikkä olen ajatellu pistää uudet miki kitaraan joka on ESP-LTD Mh-301 jossa on EMG Hz mikit . Soittelen pääosin stratovariusta, ja sonataa..elikkäs mitäs mikkejä te suosittelette? kun ei paljoa itellä ole tietoa. kiitos.

Kerrohan mikä vahvari sulla on. Kuten monet on tässä sanonu niin ei ne mikit kyllä sitä pääosaa siitä soundista tee. Petyt vaan jos ostat hyvät mikit skittaan ja sit soitat jonkun halpisvahvarin läpi. (huom tää ei ole mikään provosointi vaan silkka tosiasia.)

Ja jos kaiutin on hyvä niin osta sit SD: JB,
Dimarzio: evolution, tone zone ,
tai emg : 81
tallaan
-
BlackD
24.03.2004 22:24:55
No en aivan yhdy tuohon HZ lainaukseesi. Itsellä on Jacksonissa jotkut EMG Hz:at eivätkä ne mitkään "huippu" tason passiivi mikit ole. Kyllä niillä pärjää, mutta parempia on.

Outoa.. juurikin Jacksoneissa ja ESP:issä olevat HZ:t on mun mielestä erittäin kelvollisia mikkejä. Niissä on selvästi sitä EMG-soundia, ja hevijytä lähtee mallikkaasti. Ei mun mielestä duncanin ja dimarzion passiivit ole sen ihmeellisempiä.. dimarzionin evolutionin jopa pistäisin huonommaksi kuin HZ:t :)
Zebu
24.03.2004 22:31:14 (muokattu 24.03.2004 22:34:01)
Tuost JB:stä viel sen verran, et kyl siit mun mielest ihan hyvät komppauksetkin lähtee. Ite tykkään siit viel sen takii, et sil pystyy vetää cleaninäkin hyvin, toisin kuin joillain, joissa on iha super iso ulostulo. Suosittelen.
Quu
25.03.2004 09:37:48 (muokattu 25.03.2004 09:38:29)

Ite tykkään siit viel sen takii, et sil pystyy vetää cleaninäkin hyvin, toisin kuin joillain, joissa on iha super iso ulostulo.

Joo, kyl sillä vielä pystyy cleania vetään mutta kyl jb:ssäkin on aika superb ulostulo.

Itse käyttelen cleaneihin kaulassa olevaa Jazzia.

EDIT: Ja näyttäis (Megadethin sivujen mukaan) Al Pitrellikin käyttävän JB:tä.
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)