Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua hyvien nappikuulokkeiden ostoon?
1
trunkki
20.12.2010 02:59:33 (muokattu 20.12.2010 03:01:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hankkimassa uusia nappikuulokkeita musiikin kuunteluun. Valintakriteereinä on luonnollinen ja mahdollisimman selkeä äänenlaatu sekä kestävyys. Hintaluokka saisi olla ~100e. Mukaan olisi hyvä tulla myös jonkinlainen suojapussi, että kuulokkeet pysyisivät hyvässä kunnossa pitkään.
 
Varsinkin nox audio scout - kuulokkeet vaikuttivat mielenkiintoisilta, niitä vaan googlettamalla en löytänyt Suomesta myytävänä.
 
"..the chastisement of our peace was upon him; and with His stripes we are healed." Isaiah 53:5
Twist
20.12.2010 07:26:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skull Candy
En muista mikä sarja mulla nyt oli, mutta on kestänyt ja äänenlaatu on loistava (ainakin itselleni).
 
Oops, I twisted again...
Akitus
21.12.2010 18:36:16 (muokattu 21.12.2010 18:39:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on ollut kohta vuoden käytössä Sennheiserin CX400 II:t ja niihin olen kyllä tyytyväinen ollut. Soundi on tasapainoinen ja eristys sitä luokkaa, että pystyy järkevillä äänenvoimakkuuksilla kuuntelemaan aamuruuhkankin keskellä. Noissahan tulee se haluamasi pussukkakin mukana. Ainoa haittapuoli on se, että noita täytyy aina aika ajoin vähän putsailla kaikesta töhnästä (tosin eiköhän kaikkia), etteivät pääse vaimenemaan liikaa. Hinta on vissiin jotain 40-60 euroa, joten satasta et näihin kyllä saa törsättyä.
 
Nappikuulokkeista on ollut kyllä useampikin ketju täällä, niistä saattaisi irrota käypää informaatiota.
 
E: Tuossa on yksi niistä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=129339&oo=30
 
42. www.myspace.com/sirpenth http://maihinnousu.net/a/1133
Progressor
21.12.2010 18:44:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shurea voisin suositella. Itse olen ollut melko tyytyväinen SE215-malliin.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
JudeJude
21.12.2010 19:01:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akitus: Itselläni on ollut kohta vuoden käytössä Sennheiserin CX400 II:t ja niihin olen kyllä tyytyväinen ollut. Soundi on tasapainoinen ja eristys sitä luokkaa, että pystyy järkevillä äänenvoimakkuuksilla kuuntelemaan aamuruuhkankin keskellä. Noissahan tulee se haluamasi pussukkakin mukana. Ainoa haittapuoli on se, että noita täytyy aina aika ajoin vähän putsailla kaikesta töhnästä (tosin eiköhän kaikkia), etteivät pääse vaimenemaan liikaa. Hinta on vissiin jotain 40-60 euroa, joten satasta et näihin kyllä saa törsättyä.
 
Nappikuulokkeista on ollut kyllä useampikin ketju täällä, niistä saattaisi irrota käypää informaatiota.

 
Mulla on pari kuukautta olleet nämä käytössä, loistovehjeksiltä tuntuvat. Taisin ostaa Prismasta hintaan 52 erkkiä.
 
-jude
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Mikaelo
24.12.2010 21:45:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akitus: Itselläni on ollut kohta vuoden käytössä Sennheiserin CX400 II:t ja niihin olen kyllä tyytyväinen ollut. Soundi on tasapainoinen ja eristys sitä luokkaa, että pystyy järkevillä äänenvoimakkuuksilla kuuntelemaan aamuruuhkankin keskellä. Noissahan tulee se haluamasi pussukkakin mukana. Ainoa haittapuoli on se, että noita täytyy aina aika ajoin vähän putsailla kaikesta töhnästä (tosin eiköhän kaikkia), etteivät pääse vaimenemaan liikaa. Hinta on vissiin jotain 40-60 euroa, joten satasta et näihin kyllä saa törsättyä.
 
Mulla on CX-300 II:t, ja saman litanian voisin heittää. Hintaa on tosin vähemmän kuin nelisatasilla, joten eipä taida kysyjää juuri auttaa :)
 
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
author
24.12.2010 21:48:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monet nappikuulokkeet rikottaneena suosittelen ihan vaan pantamallia mikäli ei napit ole välttämättömyys.
 
Ultrasonido
27.12.2010 09:41:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites esim ne BOSE IE2-nappikuulokkeet? Onko jollain kokemusta? Jotain testiä luin ja yläpäitten toistosta sai jotain kritiikkiä, tohon hintaan(hintaa tosin lisää myös massiivinen mainostus) odottais jo laadukasta ääntä, mutta kuinka hifiä voi napeilla lopulta saavuttaa?
 
"Kaikki musiikki on paskaa, ja jazz on ihan paskaa"
masterhat
27.12.2010 17:11:41 (muokattu 27.12.2010 17:12:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skull candyt ja kossin inearit ei kauaa kestänny, mut nykyset senhaiserit on tosi hyvät, ja kestänytkin jo liki puol vuotta, mikä on jo ihan kiva ikä nappikuullokkeille, joista alkaa aina toinen kuuloke pätkimään jossain vaiheessa
 
mut täältäkin ääni senhaisereille, ja inearit ilman muuta
 
''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
Meadow
27.12.2010 18:51:09 (muokattu 27.12.2010 18:52:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minullakin on ollut nuo CX-400 II:t jo yli puoli vuotta, eikä voi kuin suositella. Parhaat nappikuulokkeet, mitkä minulla on koskaan ollut.
 
Mulla on myös Shuren SE115:t, mutta ne ovat jotenkin tunkkaiset.
 
Johnny Buzz
27.12.2010 19:31:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni Senheisereille myös täältä. Erinomainen soundi ja eristätävä myös hienosti. Diggaan.
Ultrasonido
02.01.2011 06:04:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuollaisia kellään?
 
Klipsch IMAGE S4 In-Ear Enhanced Bass Noise-Isolating Headphones
 
Amazonilla alle 80 dollaria eli about samassa hintaluokassa kuin nuo Senkut joita moni täällä kehuu.
 
"Most of us go to our grave with our music still inside of us."
skebajaba
03.01.2011 22:06:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voin tuohon huntin hujakoille suositella joko Shure luureja tai ihan uudet lempparini,
Grado iGi.
Kumpiakin saa n. 100€.
Gradot vähän "bassommat" IMHO mutta ei kuitenkaan överit.
 
Ultrasonido
08.01.2011 23:49:53 (muokattu 09.01.2011 01:43:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellainen sivuhuomautus että ainakin Sennheiser cx500-kuulokkeista on piraattiversioita myynnissä netissä mm. ebaylla, jotka kuulostaa kuulemma huonoilta. Kattokaa tarkkaan mistä ja keneltä kuulokkeenne ostatte.
 
http://www.youtube.com/watch?v=YJzTK3qj23U
 
Tossa muuten jotain vertailua alle 100$ napeista:
 
http://reviews.cnet.com/best-earbuds-for-under-$100/?tag=rvwBody
 
"Most of us go to our grave with our music still inside of us."
Jusb
11.03.2011 01:18:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko joku suositella jotain nappikuulokkeita, jossa olisi n.20-25dB ääneneristys ja plugi, jolla sais sen kiinni esim. mp3:seen tai kännykkään?
 
arsu
11.03.2011 08:24:47 (muokattu 11.03.2011 08:25:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ultrasonido: Sellainen sivuhuomautus että ainakin Sennheiser cx500-kuulokkeista on piraattiversioita myynnissä netissä mm. ebaylla, jotka kuulostaa kuulemma huonoilta. Kattokaa tarkkaan mistä ja keneltä kuulokkeenne ostatte.
 
http://www.youtube.com/watch?v=YJzTK3qj23U

 
Näitä piraatteja tuntuu olevan ihan kaikista vähänkään laadukkaimmista kuulokkeista. Älkää ostako kuulokkeitanne ebaysta, mä en ostais edes huutonetistä. Näitä youtube-vertailuvideoita on monista luureista, ja feikkiä ja aitoa ei tosiaan ihan helposti erota toisistaan. Erittäin hyvännäköisiä kopioita, mutta tehty halvoista osista eivätkä vastaa siis alkuunkaan aitoja. Ostin juuri Bayerdynamicin huntin napit ja niistä oli myös piraatteja liikenteessä. Nettihuutokaupoissa hinta houkuttelee, kun "samaa" tavaraa saa reilusti alle puoleen hintaan minkään kaupan hinnoista, mut tämän pitäisi jo kertoa jotakin.
 
Monstercablen sivuilla on oikke "blacklist"
(vasemmasta alakulmasta) :
 
http://www.monstercable.com/mp3/ipod/headphones.asp
 
Spirocore
11.03.2011 11:06:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

author: Monet nappikuulokkeet rikottaneena suosittelen ihan vaan pantamallia mikäli ei napit ole välttämättömyys.
 
Komppaan todella vahvasti. Kossin The Plugit oli toistotasoltaan todella hyvät, eikä paljon maksanu, mutta kestivät vissiin pari kuukautta ennenkun johdot alko katkeileen. Ja mä pidin niitä todella, todella nätisti!
 
Pantamallia komppaan esim. sen takia että mulla on viimeset kuus vuotta ollu samat Sonyn MDR-V500 luurit. Mekaanisesti on hajonneet, eli kuori ei kestäny, mutta noitapa voi liimata ja teipata.. :) toisin kun nappikuulokkeita.
 
"I say Goddamn what a rush!"
slapvete
13.03.2011 13:04:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räjäytä säästöpossu, pihistä mummosi eläke ja hommaa kerralla UE 4 Pro:t.
 
Itsellä ollut kanssa kaikenlaisia nyttemmin hajonneita hilipatihippoja JVC:stä Kossin kautta Shureen, mutta nuo soundaa selkeästi parhaalta ja ovat kestävät.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «