Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Digidesing 003 Factory
1
Liimis
19.12.2010 17:18:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens
 
Olisipa muutama kyssäri tietäjille.
 
Eli asiaan. Olisi mahdollisuus saada hommatuksi tommonen Digidesing 003 Factory vehje. http://www.avid.com/US/products/003-Factory
 
Minulla kun ei oikein tuo lontoo taitu ja alan termistö on vielä hukassa, niin ensimmäisenä tulee mieleen, että tekeekö tuolla vehkeellä mitään?
 
Toinen kysymys: Tarvinko tuohon kaveriksi vielä jotain muita laitteita kuin tietokoneen? Käytössä Apple MacBookPro. Jos tommosen hommaa, niin siihen kaveriksi ei enää vissiin tarvitse enään mikseriä? vai?
 
No sitten vielä kolmas asia, että ilmeisesti tuon voi laajentaa siten, että käyttöön saa 16 kanavaa?
 
Tarkoituksena olisi kasata helppokäyttöiset ja varmatoimiset äänityskamat, joilla pärjää hieman pidemmällekkin ja ei tarvitsisi heti olla hommaamassa lisää kamaa..
 
Jos tälle linjalle lähdetään, niin mennäänkö metsään ja lujaa?
 
ganesha
19.12.2010 19:22:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekisi mieleni sanoa, että kun Digidesignin tuotteisiin haksahtaa niin menee metsään ja lujaa, mutta en sano koska itsekin olen haksahtanut...tana.
 
viina. hanuri. ja naiset.
anapena
19.12.2010 20:22:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljonko se maksaa, onko käytetty?
 
Liimis
19.12.2010 23:12:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Tekisi mieleni sanoa, että kun Digidesignin tuotteisiin haksahtaa niin menee metsään ja lujaa, mutta en sano koska itsekin olen haksahtanut...tana.
 
Onkos näissä jotain muuta vikaa kuin, että maksaa paljon? Vai onko tää etuasteena huono?
 
Uusi vehjes olisi ja hintaa yli tonnin, mutta alle kaks..
 
ganesha
20.12.2010 06:35:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liimis: Onkos näissä jotain muuta vikaa kuin, että maksaa paljon? Vai onko tää etuasteena huono?
 
Uusi vehjes olisi ja hintaa yli tonnin, mutta alle kaks..

 
Itseäni on ainakin alkanut vituttamaan Digidesignin/Avidin rahastus-mentaliteetti. Nyt vasta viimeisimmässä PTLE-versiossa on alkanut näkyä featureja, jotka ovat toisten valmistajien softissa olleet jo vuosikaudet. TOSIN: kyllähän Digi003-audiointerfacea voi käyttää esim. Logicin kanssa, myös. Ei oo pakko käyttää Pro Toolsia (wink, wink..) - uutena jos ostat, se tulee mukaan (ja jos ei oo Mac-tietsaria eikä Logicia niin sillähän sitä tietenkin alkaa ruuvaamaan). Käsittääkseni etuasteet ovat ihan hyvät - vaikka huhupuheiden mukaan vanhassa 002-palikassa olisi ollut kuulema paremmat. En tiedä, kun en ole moista omistanut. Jos ostat sen rack+:n niin siinä olis neljä mikkikanavaa enemmän - siihen kun vielä tuuttaat jonkun ADAT-etuasteen (8 mikkikanavalla, esim. Behringer ADA8000 tai Motu8Pre) niin sit sulla on 16 mikkikanavaa käytössäs ja kyllä sillä pärjää jo aika pitkälle.
 
Kallishan tuo on, mutta jos saat mukaan viimeisimmän Pro Tools LE-softan niin osta pois! (siis sen 9 version)
 
viina. hanuri. ja naiset.
anapena
20.12.2010 09:47:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Itseäni on ainakin alkanut vituttamaan Digidesignin/Avidin rahastus-mentaliteetti.
 
Mua toi rupes vituttaan jo noin 10 vuotta sitten...mutta minkäs teit? Varsinkin siihen aikaan. Nyttemmin käyrä on jo loiventunut, ei jaksa enää hermoilla. Olen jopa harkinnut uuden ysin ostoa!
 
Liimis
20.12.2010 11:32:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Tommonen Behru löytyy jo valmiiksi.
Mutta se olennainen asia, mikä tossa nyt tulee ensimmäisenä vastaan, niin pärjäänkös pelkästään tolla vehkeellä ilman, että tarvii siihen mikseeriä liittää? Näin ensalkuun.. Vai onko tuo härpäke vain helpottamaan softan käyttöä?
 
anapena
20.12.2010 11:58:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleisimmät tarpeet huomioon ottaen et tarvitse lisäksi mikseriä, ja yleensä ottaen tuo helpottaa softan käyttöä. Mutta, onhan noita toki muitakin softia, äänikortteja ja ohjaimia olemassa. Onko sulla tarpeen hyvä ProTools-yhteensopivuus jonkin muun pajan kanssa, vai miksi PT?
 
Jaava
20.12.2010 13:10:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vai miksi PT?
 
On sille pirkule edelleen kivoin tehdä töitä äänen kanssa. Mun mielestä. Nyt ysin myötä mä en enää tiedä miksi ei pro tools.
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Thyvon
20.12.2010 13:38:25 (muokattu 20.12.2010 13:38:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Käsittääkseni etuasteet ovat ihan hyvät - vaikka huhupuheiden mukaan vanhassa 002-palikassa olisi ollut kuulema paremmat.
 
Sit täytyis kyllä 003:ssa olla oikein todella huonot etuasteet.
 
theguru_
20.12.2010 14:11:40 (muokattu 20.12.2010 14:17:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit, ei mulla varmaan olekkaan sanottavaa :)
 
Liimis
21.12.2010 00:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ProTools siksi, että lähipiirissä on käytössä moinen. Saapi neuvoja ja ohjeita ja tuotokset sitten komppaa helposti keskenään, plus plukareita valmiina..
Mulla alkaa opettelu suurinpiirtein nollista näiden softien ja digidigi-juttujen kanssa, että miksei sitten vaikka mentäisi tällä.
Plus että ainakin tähän asti Apple-jutut on vakuuttanut toimivuudeltaan.. Tietyin varauksin ;)
 
anapena
21.12.2010 11:40:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohan on aika hyvä syy, jos on apumies ja paja lähellä. Pro Tools ei perinteisesti ole tarjonnut kovin edullista ratkaisua äänihommiin, siksi sitä on helppo arvostella. Lisäksi se seuraa aika hitaasti muun maailman päivittymistä. No sen voi joku nähdä myös hyvänä asiana:)
 
Ilmeisesti paketin mukana tulee versio 8?
 
Uusi 9 on versio jota ihmetellään kovasti, koska se toimii muidenkin äänikorttien kanssa, ja on muutenkin avoimempi. Katso mitä päivitys maksaa lisäksi koko paketissa.
 
Itse, jos tällä hetkellä aloittaisin tarpomisen, niin harkitsisin sellaisen softan ostoa, joka toimii sekä mac-että windowskoneissa. Tuleeko Protarista sellainen versio nykyään samaan pakettiin, vai pitääkö ne ostaa erikseen?
Tällä saralla taitaa Steinberg/Cubase olla ainoita tätä tarjoavia.
 
Mikael
21.12.2010 11:46:51 (muokattu 21.12.2010 11:54:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena:
Tuleeko Protarista sellainen versio nykyään samaan pakettiin, vai pitääkö ne ostaa erikseen?

 
Toimii molemmissa. Ei tartte ostaa erikseen.
 
003 on varmasti ihan toimiva ja laadukas ratkaisu ketjun aloittajalle. Toki vaihtoehtoja on valtavasti, mutta loputtoman parhaan hintalaatuominaisuuskäyttöliittymälogiigan pohtimisen sijaan kannataa keskittyä tekemään musaa :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Liimis
21.12.2010 13:36:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

8 tulee mukaan. Täytyy kysäistä jos vaikka sais sitten suoraan ton 9:n.
 
Iso kiitos kaikille vastaajille! Selvensipä hommaa eteenpäin..
 
speedyconzales
05.02.2011 22:19:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko jollain tietoa miksi 003 räkki ei toimi aina uin koneella se ei niin sanotusti tunnista aina tota interfeissiä. Mulla on Imac neljäydinprossulla voisko se johtua siitä että 003 ajureita ei ole vielä päivitetty tarpeeksi pitkälle. Mulla myös napsuu välillä pro toolsin sessioilla. (pro tools 8.04
 
cozmo
06.02.2011 14:15:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Itseäni on ainakin alkanut vituttamaan Digidesignin/Avidin rahastus-mentaliteetti. Nyt vasta viimeisimmässä PTLE-versiossa on alkanut näkyä featureja, jotka ovat toisten valmistajien softissa olleet jo vuosikaudet. TOSIN: kyllähän Digi003-audiointerfacea voi käyttää esim. Logicin kanssa, myös. Ei oo pakko käyttää Pro Toolsia (wink, wink..) - uutena jos ostat, se tulee mukaan (ja jos ei oo Mac-tietsaria eikä Logicia niin sillähän sitä tietenkin alkaa ruuvaamaan). Käsittääkseni etuasteet ovat ihan hyvät - vaikka huhupuheiden mukaan vanhassa 002-palikassa olisi ollut kuulema paremmat. En tiedä, kun en ole moista omistanut. Jos ostat sen rack+:n niin siinä olis neljä mikkikanavaa enemmän - siihen kun vielä tuuttaat jonkun ADAT-etuasteen (8 mikkikanavalla, esim. Behringer ADA8000 tai Motu8Pre) niin sit sulla on 16 mikkikanavaa käytössäs ja kyllä sillä pärjää jo aika pitkälle.
 
Kallishan tuo on, mutta jos saat mukaan viimeisimmän Pro Tools LE-softan niin osta pois! (siis sen 9 version)

 
Ihan vain mielenkiinnosta, kilpailevalla softalla mikä softa+hardis (samoilla spekseillä) combo tulee merkittävästi halvemmaksi?
 
nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
ganesha
06.02.2011 18:33:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cozmo: Ihan vain mielenkiinnosta, kilpailevalla softalla mikä softa+hardis (samoilla spekseillä) combo tulee merkittävästi halvemmaksi?
 
itse maksoin 2008 digi003 rack factory-paketista jotain 1400,- Nythän samaan hintaan taitaa saada rack+ version jossa 4 mikkikanavaa enemmän ja PTLE 9.
 
kyllä Logic 9 ja joku digi003+ korttia vastaava kilpailija tulee halvemmaksi, oikeastaan melkein sama minkä kortin ostat.
 
viina. hanuri. ja naiset.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «