Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg PS 60
1
Terzi
17.12.2010 16:57:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Törmäsin musiikkiliikkeessä tällaiseen uuteen tulokkaaseen ja pikaisen tutustumisen ja muutaman esittelyvideon jälkeen vaikuttaa tosi kätevältä live-syntikalta. Oon jo jonkin aikaa ehtinyt suunnitella M50:n ostoa, mutta tämäkin vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta. Onko ihmisillä jo ehtinyt muodostua mielipiteitä kyseisestä soittimesta? Onko tämä lelu vai mahdollisesti toimiva bändikiippari?
 
Esittelyvideo: http://www.youtube.com/watch?v=ZcYsQ4JYWJM&NR=1
 
hahuusko
18.12.2010 16:22:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyvä soitin. Ostin tuollaisen syksyllä, kun kyllästyin raahaamaan 14 kg painoista Kurzweil PC361:täni pyörän kyydissä treenikämpälle ja takaisin. PS60 on huomattavasti miellyttävämpi roudata ja ihan mielellään sillä soitteleekin. Koskettimiston tatsi kelpaa hyvin ainakin minulle ja vekotinta on helppo käyttääkin, splitit ja layerit voi tehdä helposti ihan lennosta. Pienellä valmistelulla soundien vaihdot biisien aikanakin onnistuu helposti. Hieman kyllä jäin kaipaamaan nuppeja filtterin tms. säätämistä varten ja 20 performance-muistipaikkaa on aika nihkeästi. Joystick on ehkä vähän hankalassa paikassa koskettimiston alimman oktaavin yläpuolella, mutta toisaalta sen ansiosta PS60 on saatu mukavan kompaktin kokoiseksi.
 
Sounditkin ovat aika hyvät. Pianot ovat ehkä vähän ankeita mutta kyllä ne bändin kanssa ovat ihan käyttökelpoisia. Muista soundeista ei suuremmin moittimista löydy. Keikalle ja äänityksiin olen kuitenkin ottanut Kurzin aina mukaan, ei PS60 kuitenkaan ihan sille soundillisesti pärjää. Se tosin voi olla jossakin määrin makuasiakin.
 
jappo121
18.12.2010 16:29:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilin juuri samaista vehjettä, ja kyllähän soundit oli ihan asiallisia. Ilman ohjekirjaakin sai aika mielenkiintoista ääntä ämyreistä pihalle, joten viikon harjoittelulla luulisi tulevan jotain tallennuskelpoistakin...
Aika muovinenhan tuo ulkoasu on, joten keikkakestävyyttä sopinee hiukan epäillä. Muutenkin tuo kiiltävä musta on arka naarmuille ja sormenjäljille.
 
+Näppärä koko
+Soundit (tosin vain tunnin kokemus soitinliike volumella)
+Kontrollit ja muokkaus (perustoiminnot löytyy potikoista eikä menujen syövereistä)
 
-Muovisuus (jossain piti säästää: kuoret)
-Jotenkin lelumainen ensivaikutelma. Jos laitteessa ei olisi lukenut KORG, en olisi tuota edes kokeillut.
 
Studio/kotikäyttöön varmaan kelpo peli, ja sellaista olen itselleni etsimässäkin. Keikalle en ehkä suosittelisi...
Kiinnostus kuitenkin heräsi, joten manuska lataukseen ja tutustumaan.
Todennäköisesti hintansa (670€) arvoinen keksintö.
 
http://www.korg.co.uk/products/pro_keyboard/ps60/pk_ps60.php
 
Tämä tila on tarkoitettu allekirjoitukselle.
JPQ
18.12.2010 17:26:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hahuusko: Ihan hyvä soitin. Ostin tuollaisen syksyllä, kun kyllästyin raahaamaan 14 kg painoista Kurzweil PC361:täni pyörän kyydissä treenikämpälle ja takaisin. PS60 on huomattavasti miellyttävämpi roudata ja ihan mielellään sillä soitteleekin. Koskettimiston tatsi kelpaa hyvin ainakin minulle ja vekotinta on helppo käyttääkin, splitit ja layerit voi tehdä helposti ihan lennosta. Pienellä valmistelulla soundien vaihdot biisien aikanakin onnistuu helposti. Hieman kyllä jäin kaipaamaan nuppeja filtterin tms. säätämistä varten ja 20 performance-muistipaikkaa on aika nihkeästi. Joystick on ehkä vähän hankalassa paikassa koskettimiston alimman oktaavin yläpuolella, mutta toisaalta sen ansiosta PS60 on saatu mukavan kompaktin kokoiseksi.
 
Sounditkin ovat aika hyvät. Pianot ovat ehkä vähän ankeita mutta kyllä ne bändin kanssa ovat ihan käyttökelpoisia. Muista soundeista ei suuremmin moittimista löydy. Keikalle ja äänityksiin olen kuitenkin ottanut Kurzin aina mukaan, ei PS60 kuitenkaan ihan sille soundillisesti pärjää. Se tosin voi olla jossakin määrin makuasiakin.

 
soundit on makuasia ja makuni sellainen molemmilla merkeillä on puolensa. kurzweilin demoissa ei ainakaan ole tiettyjä korgeuksia ja lähin laite josta vastaavia olen löytänyt on vanha aleisksen quadrasynth perhe ja nekään ei ole ihan aitoja siinä mielessä jotian uupuu. ja ambient/soundtrack minä siivuni tykkää niistä hieman. ja siis kun tykkään laajasta musatyyli kirjosta niin kaikkia ne ei palvele. ja taas korgilla en ole vanhemmissa hyvää pianoa kuullut ja just m50 piano esittelyä kuuntelin sanoisin alkaa jo menetellä johonkin voisin ottaa mutta esimerkiksi tr-rack piano sellainen etten edes vitsi käyttöön...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Terzi
18.12.2010 21:14:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jappo121: Kokeilin juuri samaista vehjettä, ja kyllähän soundit oli ihan asiallisia.
-Muovisuus (jossain piti säästää: kuoret)
-Jotenkin lelumainen ensivaikutelma. Jos laitteessa ei olisi lukenut KORG, en olisi tuota edes kokeillut.

 
Juuri samankaltaiset ajatukset pyöri omassa päässäki ku ton laitteen hyllystä bongasin. Ensivilkaisulla kuvittelin sitä "leluksi", mutta sitten korgin logo osui silmääni niin oli pakko testata. Ihmetys oli suuri, kun pinnan alta paljastuikin näppärä peli.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ZcYsQ4JYWJM tämä video antoi aika hyvin kuvaa siitä miten nopeastihallittava toi laite on.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «