Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Epiphone Jeff Waters Annihilation-V
1 2
leavings
17.12.2010 21:18:35 (muokattu 17.12.2010 21:20:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaisen kitaran hankinta olisi harkinnan alla. Tiedän että se on Epiphone mutta jättäkää ennakkoluulot heti alkuun ja kertokaa oma mielipiteenne.
 
Tarkemmat speksit:
http://www.thomann.de/fi/epiphone_jeff_waters_annihilationv_eb.htm
 
http://www.thomann.de/fi/epiphone_jeff_waters_annihilator_red.htm
 
Muutamia videoita:
 
http://www.youtube.com/watch?v=sw08Knh_l1w
 
http://www.youtube.com/watch?v=7aB08wrkgf8
 
http://www.youtube.com/watch?v=OeJec2DjBeI
 
the-Antero
17.12.2010 22:28:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hyvä keppi...mikkejä en muista mitkä on mutta ne voi vaihtaa jos ei miellytä....
 
INSANESLAYER
17.12.2010 22:57:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En osaa sanoo muuta ku että Jeff on kova jätkä
 
Jokkis
18.12.2010 17:26:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä voisin hankkia tollasen. Mulle ihanne vois olla se, että olis kaks kunnollista kitaraa. Toinen kiintällä tallalla ja toinen floikalla.
 
Kyllä Jeff tuntuu tota kitaraa aika paljon kehuvan, kun se sillä soittelee ympäri maailmaa. Noissa videoissa Jeff soittelee tolla skeballa ja sanoo käyttävänsä sitä myös keikoilla. Eli ei se kovin paska voi olla. Hintaan saattas varmaankin vaikuttaa se, että skebassa lukee Epiphone, eikä Gibson. Jotkut merkit vaan maksaa enemmän.
 
lavaamo
18.12.2010 17:36:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokkis: Kyllä mä voisin hankkia tollasen. Mulle ihanne vois olla se, että olis kaks kunnollista kitaraa. Toinen kiintällä tallalla ja toinen floikalla.
 
Kyllä Jeff tuntuu tota kitaraa aika paljon kehuvan, kun se sillä soittelee ympäri maailmaa. Noissa videoissa Jeff soittelee tolla skeballa ja sanoo käyttävänsä sitä myös keikoilla. Eli ei se kovin paska voi olla. Hintaan saattas varmaankin vaikuttaa se, että skebassa lukee Epiphone, eikä Gibson. Jotkut merkit vaan maksaa enemmän.

 
Mahtaakohan Jeffin keppi olla Gibson CS tuotantoa vaikka lavassa Epiphone lukisikin?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
zuppermuhle
18.12.2010 20:36:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tätä kitaraa aikaisemmin täällä seuraillessa ihmetelty tuota otelaudan materiaalia? Ilmeisesti se ei ole oikeaa ebenpuuta.
 
"Itse aloin harjoittaa heti kävelyikään päästyäni muinaista kungfu-tekniikkaa, jossa luustoa vahvistetaan vahingoittamalla, ja iskinkin toistuvasti päätäni erinäisiin koviin esineisiin ensimmäisten elinvuosieni aikana."
Antti1
18.12.2010 20:45:36 (muokattu 18.12.2010 20:57:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zuppermuhle: Eikös tätä kitaraa aikaisemmin täällä seuraillessa ihmetelty tuota otelaudan materiaalia? Ilmeisesti se ei ole oikeaa ebenpuuta.
 
Mistä näin on päätelty, ettei olisi?
 
E: Siis siinä päällähän on ainakin fenolihartsista tehty kerros. Liekö eebeniä alla?
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Krice
18.12.2010 21:06:25 (muokattu 18.12.2010 21:07:49)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokkis: Kyllä Jeff tuntuu tota kitaraa aika paljon kehuvan
 
Waters tosin vähän mainostelee kaikkea, mutta en yhtään epäile etteikö olisi asiallinen soitin. Itseäkin vähän kaasuttanut tuo, mutta olen varmaan niin vanha jo että taidan pysytellä strato-malleissa. Uskon myös, että Waters on sellainen tyyppi joka ei tarvitse mitään hienoa CS-roskaa, vaan soittelee vaikka squierilla tiukkaa metallia.
 
nappo
18.12.2010 21:06:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin siis toi otelauta on ebonalia. Eli ei tietääkseni mitään tekemistä puun kanssa, jotain synteettistä kamaa.
 
You little punks think you own this town
zuppermuhle
18.12.2010 21:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mistä näin on päätelty, ettei olisi?
 
E: Siis siinä päällähän on ainakin fenolihartsista tehty kerros. Liekö eebeniä alla?

 
Epiphonen sivut sanoo että "phenolic."
 
"Itse aloin harjoittaa heti kävelyikään päästyäni muinaista kungfu-tekniikkaa, jossa luustoa vahvistetaan vahingoittamalla, ja iskinkin toistuvasti päätäni erinäisiin koviin esineisiin ensimmäisten elinvuosieni aikana."
leavings
18.12.2010 21:30:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: hyvä keppi...mikkejä en muista mitkä on mutta ne voi vaihtaa jos ei miellytä....
 
Mikit ovat USA Custom Humpparit, Bluesmainen soundi lähtee.
 
Tohon kun sais sit vielä jonkulaisen H&K (Hughes & Kettner)
vahvistimen rinnalle niin paketti olis kasassa, jos nyt sellaista Waters-soundia tavoitellaan.
 
lavaamo
18.12.2010 22:13:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Waters tosin vähän mainostelee kaikkea, mutta en yhtään epäile etteikö olisi asiallinen soitin. Itseäkin vähän kaasuttanut tuo, mutta olen varmaan niin vanha jo että taidan pysytellä strato-malleissa. Uskon myös, että Waters on sellainen tyyppi joka ei tarvitse mitään hienoa CS-roskaa, vaan soittelee vaikka squierilla tiukkaa metallia.
 
Mahtaako Jeff myös asua vielä äidin helmoissa?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
trih
19.12.2010 05:01:24 (muokattu 19.12.2010 05:04:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo V annihiloi l. tuhoaa/hävittää. Paha paha peli...
http://www.youtube.com/watch?v=atCD6xQETJk
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Antti1
19.12.2010 11:00:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zuppermuhle: Epiphonen sivut sanoo että "phenolic."
 
Niin, kuten lainaamassasi pätkässä luki: fenolihartsi. Tompan linkkien takana tosiaan lukikin ebonal, eikä ebony. Pitäisi olla silmät päässä kai... Ebonal, oikealta kirjoitusasultaan ebonol, on fenolihartsilla päällystetyistä paperikäikäleistä kovalla paineella kasaan puristettu komposiittimateriaali. Onhan siinä puuta, jos oikein kovasti haluaa ajatella. Henk. koht. ei mitään merkitystä ja toi itseasiassa vaikuttaa jopa mielenkiintoiselta --> kiinnostus kitaraa kohtaan nousi melkolailla. Pitäis varmaan testata joskus, jos kävelee vastaan.
 
Millainen kaulaprofiili tossa on? Epiphone sanoi, että D, mutta se ei sellaisenaan juuri mitään kerro.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Sensonic
19.12.2010 22:16:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen digannut Annihilatorista ja Waterisista aina tokasta levystä lähtien. Ensinnäkin se on helvetin hyvä kitaristi oman genrensä alalla ja toiseksi se on osoittanut, että hyvällä kitaristilla ei tarvitse olla kallista soitinta, jotta soitto sujuisi mallikelpoisesti. Se on itsekin sanonut, että diggaa halvoista kitaroista.
 
Meikäläisellä on ihan sama mentaliteetti. Jos kitara sopii käteen, pysyy vireessä ja mikit ovat hyvät, niin eipä sitä juuri "parempaa" tarvitse.
 
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
fasces
20.12.2010 17:51:25 (muokattu 20.12.2010 17:51:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaveri hommas tommosen ja se oli mulla "hoidossa", säätelin ja testailin siis.
 
Helvetin hyvä keppi soittaa on. Mikit on tosi erottelevat ainakin riffittelyssä (Annihilatoriahan sillä piti tykitellä kokoajan). Punkkiakin vetelin ja hyvin toimi.
 
Kaulaprofiiliin en niin kiinnittänyt huomiota, mutta tunnosti aika samalta kuin ESP Horizon FR II, jolla enimmäkseen soittelen. Nopea ja kevyt oli soittaa erittäin lyhytsormiselle.
 
Jotain perseongelmaa siinä oli, kosketushäiriötä ja ihmeellistä löystymistä jakissa, mutta ne sai laitettua helposti kuntoon. Olishan ne voinut kuitenkin olla jo ostettaessa.
 
Otelauta on tosiaan jotain muovia, ei ole puuta nähnytkään. Ei haitannut mua.
 
Hienokin on saatana, punaisena varsinkin.
 
Yleisesti siis, hyvä keppi, ei maailman paras (esim. em. ESP mielestäni paljon laadukkaampi) , mutta ostaisin heti, jos en pelkäisi saavana emännältä turpaan.
 
I kissed the goat, I liked it.
fox
20.12.2010 17:56:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ebonal, oikealta kirjoitusasultaan ebonol, on fenolihartsilla päällystetyistä paperikäikäleistä kovalla paineella kasaan puristettu komposiittimateriaali..
 
Jota löytyy jo muutamista muistakin kitaroista.. ;) Ei varmaan huono materiaali ole, ainoa mitä tulee mieleen, on mahdollisen nauharemontin hankaluus..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Juicy
20.12.2010 18:18:02 (muokattu 20.12.2010 18:26:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Jota löytyy jo muutamista muistakin kitaroista.. ;) Ei varmaan huono materiaali ole, ainoa mitä tulee mieleen, on mahdollisen nauharemontin hankaluus..
 
Eikös joissain vanhemmissa Reverendin kitaroissa ollut myös? Äsken kyllä tarkistin niiden sivuilta, mutta eipä tullut vastaan sellaista. Mistäköhän oon saanut moisen mielikuvan...
 
Tästähän se jäi mieleen: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=9665907#p9665907
 
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
fox
20.12.2010 18:23:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Eikös joissain vanhemmissa Reverendin kitaroissa ollut myös? Äsken kyllä tarkistin niiden sivuilta, mutta eipä tullut vastaan sellaista. Mistäköhän oon saanut moisen mielikuvan...
 
Voi hyvinki olla, kyllähän noita eri moisia "muovi"otelautoja on ollu jo "ikuisuuden", parempia ja huonompia..
Komposiittilaudathan noissa uusissa Hagströmeissäkin on.. Ja 70-luvun loppupuolella brittiläinen JayDee laitto mm. nauhattomiin bassoihinsa ebonol-lautoja. Oli tiämmä huomattavasti parempi tatsi, eikä ees roundwound-kielet syöneet lautaa kuopille, mitä sitten taas tapahtu "oikeissa" laudoissa.. (tosin kyllähän niitäkin sitte kitarasepät epoksilla kyllästeli, siis ruusupuulautoja vallankin)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Antti1
20.12.2010 18:26:21 (muokattu 20.12.2010 18:27:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Jota löytyy jo muutamista muistakin kitaroista.. ;)
 
Tiedämm' kettulainen, vaan ei se mielenkiintoa siltikään laske. :) Mä en oo tommosta puristemöykkyä koskaan koittanut, epoksilla pinnoitetut bassojen otelaudat sit erikseen.
 
E: Lohkeaako toi nauhoja repiessä kuinka helposti? Varmaan nauhan juuren leikkaaminen pakollinen tempaus vanhoja poistaessa?
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «