Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Esp Ltd Viper 400/401 Baritone kokemuksia?
1
Jape69
18.12.2010 00:12:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs on tarkoituksena siirtyä pitkän harkinnan jälkeen baritoni kitara puolelle ja kiinnostaisi Ltd:een Viper 401 Baritone. Kokemuksia kehiin! Onko hyvä soitto tuntuma? Hyvä saundi? Hyvät ja huonot puolet?
 
Varjot kasvaa askel lyhenee päättää voit itse vain kuolla on pakko - Turmion Kätilöt Varjot
Muuki
18.12.2010 01:09:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin näppituntumalta kun latelee niin hyvää on varmasti kaikki, jos tykkää kyseisistä spekseistä (EMG-aktiivit, mahonki, ulkonäkö). Groverin virittimetkin luulis toimivan nätisti. Ja näiltä voi yleensä odottaa ihan siistiä jälkeä viimeistelynkin kanssa, mutta onhan noita huonoja ylläreitä maailma pullollaan.

Kaula taitaa olla perinteisempään tapaan vähän jämäkämpi kuin esim. noissa Ibanezin RG:eissä, oikeastaan mun LTD:ssä ja entisessä ESP:ssä on ollu todella hyvät kaulat soittaa, minun makuun toki. Ei oo halko muttei todellakaan mikään tikku. Toisaalta mulla on näistä Vipereista niin vähän kokemuksia että avautukoon joku täyteläisempi henkilö lisää.
 
Eio
Kvesti
18.12.2010 15:12:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LTD:n 400-sarjan kitarat on hyviä soitettavuudeltaan. EMG81/85 setti on aika yleinen metalliin tarkoitetuissa kitaroissa. EMG:n mikkejä on helppo vaihtaa, jos just tuo setti ei iske. EMG:n mikeistä on montaa mielipidettä. Toiset pitää toiset ei. Mulla mielipide vaihtelee vähän päivästä toiseen. Äärimetalliin ne sopivat, mutta muuten ovat hieman sieluttomat. Kannattaa kokeilla jossain pitääkö niistä vai ei.
 
Tuosta mallista ei ole kokemusta. Tuskin se kauheasti eroaa muista LTD:n saman sarjan kitaroista.
 
Muuki
18.12.2010 15:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kvesti: EMG:n mikkejä on helppo vaihtaa, jos just tuo setti ei iske.

Nojuu, aktiivista aktiiviin vaihtaminen on ainakin vaivatonta, jos sattuu olemaan pikaliitäntäkin. Passiiviin vaihto ottaa jo vähän enemmän työtä.
 
Eio
Jape69
18.12.2010 18:32:43 (muokattu 18.12.2010 18:34:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia näistä, lisää mielipiteitä vaan. Joku jolla on / ollu kyseisenlainen peli voisi kertoa onko ylitsepääsemätöntä kaulapainoisuutta jne... muuta kyseisestä pelistä. Onko mikkien vaihto millanen projekti?
 
Varjot kasvaa askel lyhenee päättää voit itse vain kuolla on pakko - Turmion Kätilöt Varjot
Muuki
18.12.2010 18:51:08 (muokattu 18.12.2010 18:53:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jape69: Onko mikkien vaihto millanen projekti?
 
No jos ei muuta niin ainakin maadotukset kaikki melkeenpä uudet jos passiiveihin vaihdat, eli elektroniikoista itse kitaraan. Ei ole pahemmin kokemusta passiivimikeistä joissa ois 250k potikat, joten en sano että pitäis vaihtaa, mutta passiiveissa yleensä on ne 500kilon. Toisiin aktiiveihin jos vaihdat niin ei pitäs olla juttu eikä mikään. Jos nyt sattuu siitä juottamisesta tietämään jotain muutakin kun että se on meirän perinnerikkaus..
 
Eio
Kvesti
18.12.2010 19:00:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EMG:n aktiivimikistä EMG:n aktiivimikkiin vaihtaminen on vartin homma. Niissä johdot on pikaliittimillä kiinni. Itse kierrätän omassa kitarassa EMG:n 60, 81 ja 85.
 
Jape69
18.12.2010 22:22:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa se onki noi simppeli juttu.
 
Varjot kasvaa askel lyhenee päättää voit itse vain kuolla on pakko - Turmion Kätilöt Varjot
kipu69
18.12.2010 23:39:37 (muokattu 18.12.2010 23:44:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jape69: Kiitoksia näistä, lisää mielipiteitä vaan. Joku jolla on / ollu kyseisenlainen peli voisi kertoa onko ylitsepääsemätöntä kaulapainoisuutta jne... muuta kyseisestä pelistä. Onko mikkien vaihto millanen projekti?
 
mul on ollut kahteen otteeseen Esp Ltd VB-400 eikä voi moitteita sanoa. kaulapainoisuus on tuossa iso ongelma, mutta pääsee eroon kun vaihtaa etummaisen hihnatapin paikan ylemmän sarven päähän. se on kummiskin sen verran vittumainen paikka porata eli jos ei ole itsellä taitoja niin kannattaa käyttää ammattilaisella ettei tule vahinkoa. itse käytin ja veloitti muistaakseni vajaan kympin toimenpiteestä. tosin nuita ei ole tullut kaupassa vastaan vähään aikaan joten en tiedä onko tuo "vika" korjattu uusimpiin malleihin. Vanhemmissa se etummaisempi hihnatappi oli siis kaulan ja bodyn liitoskohdilla...
 
"Se on turha itkeä jos paska on jo housussa...."
Jape69
19.12.2010 09:55:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan, on kyllä melko vittumainen paikka porata.
 
Varjot kasvaa askel lyhenee päättää voit itse vain kuolla on pakko - Turmion Kätilöt Varjot
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «