Aihe: Yksi kanava, kaikki soundit?
1 2 3
PJS
17.12.2010 23:51:40

Laiskiainen: Eikös Fenderit ole aika rajoittuneita kun siirrytään pidemmälle särötarpeissa? Näin ainakin luulin. Voxit kai aika pöriseviä? En siis tiedä onko tämä mitä haen edes mahdollista, siksi kyselen.

Ei. Onhan ne omanlaisiaan mut jos nimen omaan haluaa jotain muuta ku sitä tyypillistä sirkkeliä ja surinaa niin Fender tyyppisistä säädöistä lähtee tosi rouheeta säröä.

http://www.youtube.com/watch?v=_N8wNmi9B40
Peace!
aristoteles666
17.12.2010 23:57:14

Laiskiainen: Tässä tuli nyt aika monta vaihtoehtoa, kiitoksia vaan kommenteista.
Hellcatiä olen miettinyt, ykskanavaisia Orangeja, Deliverancea, Soldanoa, ihan siis akateemisesti, hintoja liikaa tuijottamatta.

Eikös Fenderit ole aika rajoittuneita kun siirrytään pidemmälle särötarpeissa? Näin ainakin luulin. Voxit kai aika pöriseviä? En siis tiedä onko tämä mitä haen edes mahdollista, siksi kyselen.

kyllä se on mahdotonta, bändi volalla.
Mr. Speed
18.12.2010 00:17:45
Laiskiainen: Tässä tuli nyt aika monta vaihtoehtoa, kiitoksia vaan kommenteista.
Hellcatiä olen miettinyt, ykskanavaisia Orangeja, Deliverancea, Soldanoa, ihan siis akateemisesti, hintoja liikaa tuijottamatta.

Eikös Fenderit ole aika rajoittuneita kun siirrytään pidemmälle särötarpeissa? Näin ainakin luulin. Voxit kai aika pöriseviä? En siis tiedä onko tämä mitä haen edes mahdollista, siksi kyselen.

Jos tuo Deliverance on yhtään Ultra Leadille sukua, niin puhdistuu kyllä nätisti tapposäröistä ihan puhtaisiin.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
kimurantti1
18.12.2010 00:29:04
Mr. Speed: Jos tuo Deliverance on yhtään Ultra Leadille sukua, niin puhdistuu kyllä nätisti tapposäröistä ihan puhtaisiin.

Olisko tästä mahdollista saada mitään ääninäytettä? Mun on kovin vaikea uskoa, että modernille metallisärölle väännetty laite puhdistuisi volapotikalla aivan putipuhtaaksi. Sellainen hiplaustatsilla soitettava hevitouhuissa riittävän puhdas soundi on paras mitä mä minkään vehkeen kanssa olen saanut.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
oiva tumpeloinen
18.12.2010 00:32:37
kimurantti1: Olisko tästä mahdollista saada mitään ääninäytettä? Mun on kovin vaikea uskoa, että modernille metallisärölle väännetty laite puhdistuisi volapotikalla aivan putipuhtaaksi. Sellainen hiplaustatsilla soitettava hevitouhuissa riittävän puhdas soundi on paras mitä mä minkään vehkeen kanssa olen saanut.

Tuo on yleensä lopputulos. Joitakin vahvareita saa kyllä ihan puhtaaksikin, mutta kaikki mitä itselle on tullut vastaan,volumetasoero on niin suuri, ettei puhtaalla käytännössä tee mitään bändikäytössä.
Antroid
18.12.2010 00:35:45
oiva tumpeloinen: Tuo on yleensä lopputulos. Joitakin vahvareita saa kyllä ihan puhtaaksikin, mutta kaikki mitä itselle on tullut vastaan,volumetasoero on niin suuri, ettei puhtaalla käytännössä tee mitään bändikäytössä.

Komppausta tälle. Enpä ole vielä niin käyttökelpoiseen puhdistumiseen törmännyt, että pärjäisin ilman erillistä cleania.
varakeef
18.12.2010 09:42:49
5E3 Deluxen hienous on juuri siinä, että voluumi ei juurikaan nouse, kun volumea avaa. Se vaan säröytyy ja jos joku särö on rouheaa, niin Deluxen särö.

Mitään napakkaa säröä se ei ole, eikä hi-gain sirinää, mutta ehkä moniulotteisinta surinaa maan päällä.

Ainoa heikkous vahvistimessa on se, että voluumisairas voi pitää sitä alitehoisena, mutta siksi on olemassa PA.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
harryk
18.12.2010 10:30:25

Antroid: Komppausta tälle. Enpä ole vielä niin käyttökelpoiseen puhdistumiseen törmännyt, että pärjäisin ilman erillistä cleania.

En tiedä onko tämäkään sellainen vahvistin, mutta klipistä voi itse kukin arvioida sen. www.bluetone.fi/14 Vahvistin perustuu melko paljon Trainwreck Expressiin, josta löytyy myös useampia klippejä netistä. Tämän vahvistimen etu on myös se, ettei sen volataso nouse suhteettomasti säröytymisen lisääntyessä.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia vaativille soittajille www.bluetone.fi
aristoteles666
18.12.2010 11:07:24

harryk: En tiedä onko tämäkään sellainen vahvistin, mutta klipistä voi itse kukin arvioida sen. www.bluetone.fi/14 Vahvistin perustuu melko paljon Trainwreck Expressiin, josta löytyy myös useampia klippejä netistä. Tämän vahvistimen etu on myös se, ettei sen volataso nouse suhteettomasti säröytymisen lisääntyessä.

hienohan toi on, mutta puhdas funk komppi jäisi kuitenkin unelmaksi edelleen.
jyrkalt
18.12.2010 11:52:10
aristoteles666: hienohan toi on, mutta puhdas funk komppi jäisi kuitenkin unelmaksi edelleen.

Ei muute pidä paikkaansa. Olin viikolla treeniksellä missä tollanen oli testissä.
Puhdistui erittäin hienosti. Ainakin telellä.
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
aristoteles666
18.12.2010 12:00:29 (muokattu 18.12.2010 12:01:36)

jyrkalt: Ei muute pidä paikkaansa. Olin viikolla treeniksellä missä tollanen oli testissä.
Puhdistui erittäin hienosti. Ainakin telellä.

tietysti puhdistuu, puhdistuu triampillakin, mutta funk komppi vaatii muutenkin puhtaan kanavan joka ei mene särölle niinkun ollenkaan (kuten esim twini), paitsi tietysti silloin kun sen haluaa menevän.
jyrkalt
18.12.2010 12:09:13
Jos mä olisin funkkia soittava kitaristi niin tuskin funkkihommiin haaveilisin trainwreckistä unelmavahvistinta.
Mut mun edellinen postaus on vielä voimissaan. Testin vahvistin puhditui todella cleaniksi volumepotikalla, eikä volumetaso kovin dramaattisesti edes alentunut..
aristoteles666
18.12.2010 12:10:35

jyrkalt: Jos mä olisin funkkia soittava kitaristi niin tuskin funkkihommiin haaveilisin trainwreckistä unelmavahvistinta.
Mut mun edellinen postaus on vielä voimissaan. Testin vahvistin puhditui todella cleaniksi volumepotikalla, eikä volumetaso kovin dramaattisesti edes alentunut..

eihän kukaan ole soittamassa mitään pelkästään, kyllä vahvistimen pitää taipua kaikkeen, ergo triamp.
jyrkalt
18.12.2010 12:15:40
aristoteles666: eihän kukaan ole soittamassa mitään pelkästään, kyllä vahvistimen pitää taipua kaikkeen, ergo triamp.

Aristo. rehellisesti. Ei tollasta vahvistinta ole olemassakaan :)
aristoteles666
18.12.2010 12:39:41 (muokattu 18.12.2010 12:41:11)

jyrkalt: Aristo. rehellisesti. Ei tollasta vahvistinta ole olemassakaan :)

on, mutta siinä onkin monta kanavaa.
eli triamp.
harryk
18.12.2010 12:57:16

Expressin säröytyminen perustuu pitkälti pääteasteeseen ja vaiheenkääntäjään. Sen etuaste tuottaa puhdasta gainia riittävästi säröyttämään em. osat vahvarissa. Jos halutaan saada aikaan päätesäröä, on periaatteessa "ainoa" vaihtoehto yksikanavainen vahvistin.
Monikanavaisten vahvistinten säröt tehdään 99% jossain etuastekanavassa/-kanavissa ja riittävän isotehoinen pääte tuottaa yleensä vain puhdasta siganaalia. Kummallakin tavalla voi tehdä hyvän/loistavasaundisen vahvistimen, joka reagoi soittovoimakkuuteen ja pysyy puhtaana tai säröytyy kitaran volapotikalla. Vaiheenkääntäjän ja pääteasteen särö on vaan yleensä erilaista kuin etuastesärö, mutta se on sitten makuasia.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia vaativille soittajille www.bluetone.fi
aristoteles666
18.12.2010 13:05:05

harryk: Expressin säröytyminen perustuu pitkälti pääteasteeseen ja vaiheenkääntäjään. Sen etuaste tuottaa puhdasta gainia riittävästi säröyttämään em. osat vahvarissa. Jos halutaan saada aikaan päätesäröä, on periaatteessa "ainoa" vaihtoehto yksikanavainen vahvistin.
Monikanavaisten vahvistinten säröt tehdään 99% jossain etuastekanavassa/-kanavissa ja riittävän isotehoinen pääte tuottaa yleensä vain puhdasta siganaalia. Kummallakin tavalla voi tehdä hyvän/loistavasaundisen vahvistimen, joka reagoi soittovoimakkuuteen ja pysyy puhtaana tai säröytyy kitaran volapotikalla. Vaiheenkääntäjän ja pääteasteen särö on vaan yleensä erilaista kuin etuastesärö, mutta se on sitten makuasia.

ja noissahan on hieno särö.
siis expresseissä.
Antroid
18.12.2010 15:15:11 (muokattu 18.12.2010 15:17:46)
Nythän siis pointtina oli mörkösäröstä kliiniksi menevä vahvari, johon en ainakaan henkilökohtaisesti ole törmännyt. Monet rokkivahvarit puhdistuu kyllä oikein nätisti rokkisäröiltä enemmän tai vähemmän puhtaaksi. Eipä tuo Bluetonekaan, ainakaan tuossa klipissä ollut riittävän kliini alussa, että sillä olisi voinut isommalla kädellä kompata ilman säröytymistä.
jyrkalt
18.12.2010 15:18:27
Antroid: Nythän siis pointtina oli mörkösäröstä kliiniksi menevä vahvari, johon en ainakaan henkilökohtaisesti ole törmännyt. Monet rokkivahvarit puhdistuu kyllä oikein nätisti rokkisäröiltä enemmän tai vähemmän puhtaaksi. Eipä tuo Bluetonekaan, ainakaan tuossa klipissä ollut riittävän kliini alussa, että sillä olisi voinut isommalla kädellä kompata ilman säröytymistä.

Juu sori mulla vähän lipsahti. Ariston kanssa on vaa kiva kinata :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)