Aihe: Hardtail stratohalpikset
1 2 3
BigPapa
17.12.2010 22:54:41

For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Muuki
17.12.2010 22:57:08
trih: Eihän se ookkaan stringthru mut hyvä alku.

Eikö tuo nimenomaan ollut se kysytty hardtaili? Minä siis sekoittelin vähän pakkaa omalla ajatuksellani stratosta, jossa kielet läpi rungon TOMi :X
Eio
trih
17.12.2010 23:01:37
Muuki: Eikö tuo nimenomaan ollut se kysytty hardtaili? Minä siis sekoittelin vähän pakkaa omalla ajatuksellani stratosta, jossa kielet läpi rungon TOMi :X

Tuo on halpis, niin halpis ettei ollu varaa porata kuutta reikää runkoon. Se mikä eniten askarruttaa on se, että miten on silti aina varaa jyrsiä tremololle tilat ja laittaa jousia ym virityksiä joilla ei kukaan tee oikeasti mitään. T-kaupan halvimmat taitaa olla 70e ja niihinkin on tuo tarpeellinen vintagekampisysteemi hyvistä materiaaleista laitettu.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
trih
17.12.2010 23:04:13
BigPapa
17.12.2010 23:07:27 (muokattu 17.12.2010 23:10:42)

trih: Liian pieni ja ei oo kielet läpi rungon.

Ei oo niin....ei siinä oo kyllä vibrakampitsydeemeitäkään. Pienihän se on, mut sen ikäselle kun sen aikoinaan ostin, niin ihan oikean kokoinen.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
JuSu
18.12.2010 00:00:49
trih: No hardtailissa menee ne kielet rungon läpi. Niin moni stratoilija blokkaa sen tremolon kuiteski että luulis kysyntää olevan. Kyllä se ihan perinteiseltä näyttäis vaikka joillekin turha viritys poistuis.

Pitää nyt muistaa sitten, että hardtail ja blokattu stratotalla eivät kuulosta samalta. Se straton ominaissoundi muodostuu osin juuri kun se jousipakka ja tallablokki siellä soivat messissä, tulee tiettyä kolinaa ja klangia siihen sointiin. Tätä ei hardtailista samanlailla irtoa.

JuSu
Aamuisin välillä harmittaa.
Muuki
18.12.2010 01:29:04 (muokattu 18.12.2010 01:31:56)
Huvikseen bongasin listan viimesen http://www.thomann.de/fi/fender_srv_lenny_tribute.htm

Joopa jöö. 235kpl vielä tehty, no ompa harvinaista. Tolla sais mm. melkein 5kpl samaa autoa mitä omistan, ainakin 28kpl uusia mexico-stratoja tai vaikka 1300 mäyräkoiraa olutta. Ihmettelen vaan, ja painunkin maate.
Eio
trih
18.12.2010 02:51:41
Muuki: Huvikseen bongasin listan viimesen http://www.thomann.de/fi/fender_srv_lenny_tribute.htm

Joopa jöö. 235kpl vielä tehty, no ompa harvinaista. Tolla sais mm. melkein 5kpl samaa autoa mitä omistan, ainakin 28kpl uusia mexico-stratoja tai vaikka 1300 mäyräkoiraa olutta. Ihmettelen vaan, ja painunkin maate.

Hyi helvetti ja yököttää päälle.

Monet sanoo tremolo vaa bodii jouset kireelle jne jne. Ku laitan tremolon bodiin mun ruuvin vääntötaidoilla niin luonnollisesti siellä joku antaa periksi ja tasapainoa puun ja lihasvoiman välillä hankala saada. Rautalankaa eri pelillä mutta hevanderiin kaipaisin sitä hooteetä. En menetä stratosoundia ku sen saan perinteisistä mutta ht humpparilla... Nyyh.
JuSu
18.12.2010 09:03:27
trih: En menetä stratosoundia ku sen saan perinteisistä mutta ht humpparilla... Nyyh.

Hardtail H-H -mikityksellä vois kyllä olla ihan kiva peli vähä rankempaan vääntöön. Hmmm.

Jospa vääntäisi rakennussarjasta? Eikös noita oo aika edukkaita mestoja ostaa palasia, joku Rockinger ja Axesrus tjsp?

JuSu
Tawsky
18.12.2010 09:31:38
Muuki: Jaa-a. Mää ottasin vielä mieluummin straton TOM:illa
Mun mielestä ois kans älyttömän hieno jos ois strato tune o maticilla. Onko tämmöisiä missään näkynyt?
Oma idea lähti Steve Morsen Music Manista.
JuSu
18.12.2010 10:45:31 (muokattu 18.12.2010 10:45:47)
ADEHD: Mun mielestä ois kans älyttömän hieno jos ois strato tune o maticilla. Onko tämmöisiä missään näkynyt?

En ole nähnyt, mutta kaipa tuollaisenkin voisi tehdä. Sekin olisi kuitenkin tuntumaltaan jonkinverran normistratosta eroava muutenkin kuin tallan suhteen, sillä TOM vaatisi korkeutensa puolesta aika runsaan kaulakulman, mikä normistratossa on käytännössä olematon.

JuSu
trih
18.12.2010 14:05:44
ADEHD: Mun mielestä ois kans älyttömän hieno jos ois strato tune o maticilla. Onko tämmöisiä missään näkynyt?

Rondomusicilla oli halpis stratoja t-o-milla mutta ei ollu enää. Ilmeisesti ei tehny kauppaansa tarpeeksi.
MikaHekkanen
18.12.2010 14:09:07
JuSu: En ole nähnyt, mutta kaipa tuollaisenkin voisi tehdä. Sekin olisi kuitenkin tuntumaltaan jonkinverran normistratosta eroava muutenkin kuin tallan suhteen, sillä TOM vaatisi korkeutensa puolesta aika runsaan kaulakulman, mikä normistratossa on käytännössä olematon.

JuSu

Voisihan sitä bodyyn jyrsiä pienen syvennyksen TOMia varten.
BigPapa
18.12.2010 14:18:47 (muokattu 18.12.2010 14:19:53)

Tande
18.12.2010 14:43:29

http://3.bp.blogspot.com/_svSrxCCe2 … AAAAAAAABPA/IhvT4gvCTKA/s400/LP.JPG

Tuollainen kuva löytyi.
Anteeksi.
Tawsky
18.12.2010 15:12:57
Tande: http://3.bp.blogspot.com/_svSrxCCe2 … AAAAAAAABPA/IhvT4gvCTKA/s400/LP.JPG

Tuollainen kuva löytyi.

Juu, olen minäkin kuvia nähnyt. Ehkä sitten tulevaisuudessa kehitän ja teetätän jollain stratohirviön tune o maticilla, humppareilla ym herkuilla. Ois vähän sellanen Fender-Gibson-hybridi meininki siinä.
Tähän mennessä on kyllä kelvannut aivan loistavasti tuo oma strato, joka on jousilla blokattu ja dimarzioilla varustettu.
Jii-Gee
18.12.2010 15:26:47

" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Muuki
18.12.2010 15:45:33
Jii-Gee: Mitäköhän toi eka on syöny...Stratoksi painaa ihan hlvetisti !??

Kieltämättä aika kovat lukemat, tuon täytyy olla kyllä saarnia ja melko painavaa semmosta, vai vieläkö siitä on joku painavampi puulaji vanhassa stratossa olemassa? On mullakin kyllä yks kitara joka painaa superstratoksi aivan h#lvetisti, saarnista se..
Eio
p130
18.12.2010 17:36:38

Jii-Gee: Mitäköhän toi eka on syöny...Stratoksi painaa ihan hlvetisti !??

Normipaino tuon ikäiselle. Kuivan maan "baseball bat" -saarnea. Kompressoidumpi meininki ja (ehkä) sitä sustainiakin on enemmän kuin vaikka kiloa kevyemmässä...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)