Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kivoja biisejä aloittelijalle !
1
myysa
17.12.2010 20:37:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaas, jos teillä on jotain ehdotuksia aloittelijalle! Suht helppoja, mutta kivoja biisejä! Mitkä oli teidän ekat biisit, mitkä soititte?
 
- myysa
 
spaze
17.12.2010 20:47:47 (muokattu 17.12.2010 20:51:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuiki tuiki tähtönen
Missä muruseni on
Niityllä lunta
Moon river
Great balls of fire
Adventin aika
Petteri punakuono
 
Noita on tultu viime aikoina soitettua harjoitusmielessä. Aika helppoja osa ja haastavampia toinen osa. Olen aloittelija ja noista on hyvä lähteä liikkeelle tai jotain biisejä mistä tykkäät.
 
Kaikkein paras mielestäni oli se, kun kävin hakemassa Kultainen Lastenlaulukirja, sieltä mikä vaan lapsuuden suosikki on mitä mahtavin harjoitusmateriaali.
 
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/272780
 
Ei kannata heti alkuun yrittää Chopinia tai Mozartia, menee vaan hermot, turhautuu ja jää pianonsoitot siihen.
 
myysa
17.12.2010 21:08:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos! Osan noista osaankin jo :) Mistä löytäisin nuotit noihin osaan, esim. missä muruseni on ym. ?
 
spaze
17.12.2010 21:12:06 (muokattu 17.12.2010 21:13:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

myysa: Kiitos! Osan noista osaankin jo :) Mistä löytäisin nuotit noihin osaan, esim. missä muruseni on ym. ?
 
Nuotithan ovat tekijänoikeuslain alaisia joten "laillisesti" niitä et saa mistään ellet maksa niistä. Sointujen kulkua voit tarkistella esimerkiksi ultimate-guitar.com sivustolla. Esimerkiksi:
 
http://tabs.ultimate-guitar.com/j/j … artiainen/missa_muruseni_on_crd.htm
 
Tuolla sivustolla on kiva softa alla, eli voit trasponoida ylös/alas kunnes löydät sen oikean sävellajin joka sopii parhaiten sun sormiin.
 
Continuub
17.12.2010 23:50:29 (muokattu 18.12.2010 12:09:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos haluut käyttää rahaa harrastukseesi, niin suosittelen että ostat pari etydivihkoa joista tulee perusasiat käytyä läpi (esim. czerny) ja vaikka pirun tylsältä tuntuukin on asteikkoja ja muuta tällaste scheibeä harjoiteltava myös säännöllisesti
 
spaze: http://tabs.ultimate-guitar.com/
 
joo, lataas semmone kiva ohjelma kuin tuxguitar tai guitar pro niin voit ladata koneellesi sivuston "guitar pro"-tiedostoja joissa on nuotit (ja tabit)
 
siitä sitte vaa harjoittelemaan
 
Sergei Fallinen
18.12.2010 04:43:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kirjasto........ kaikki biisit. Ilmaseks...
 
spaze
18.12.2010 08:57:47 (muokattu 18.12.2010 09:01:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Continuub, kiitos vinkistä, pitääpi kokeilla. Mistä noita biisejä saa ladattua?
 
Sergei, kirjasto ei tullut mieleenkään, kiitos tuostakin vinkistä.
 
myysa
18.12.2010 17:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Continuub: jos haluut käyttää rahaa harrastukseesi, niin suosittelen että ostat pari etydivihkoa joista tulee perusasiat käytyä läpi (esim. czerny) ja vaikka pirun tylsältä tuntuukin on asteikkoja ja muuta tällaste scheibeä harjoiteltava myös säännöllisesti
 

 
joo, lataas semmone kiva ohjelma kuin tuxguitar tai guitar pro niin voit ladata koneellesi sivuston "guitar pro"-tiedostoja joissa on nuotit (ja tabit)
 
siitä sitte vaa harjoittelemaan

 
Oon joskus pienempänä opetellu alkeita niillä Aaronin kirjasilla, onko ne hyviä? Kannattaisko mun tilata sellasia vai jotain muuta? mielellään suomenkielisiä kuitenkin..
 
baron
18.12.2010 17:57:32 (muokattu 18.12.2010 17:57:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

myysa: Oon joskus pienempänä opetellu alkeita niillä Aaronin kirjasilla, onko ne hyviä? Kannattaisko mun tilata sellasia vai jotain muuta? mielellään suomenkielisiä kuitenkin..
 
Mä itse oon opetellut alkeet Aaroneilla.
Ne on sopivasti progressiivisesti vaikeutuvia, kyllä niillä alkuun pääsee.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
spaze
18.12.2010 21:07:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Louis Armstrongin What A Wonderful World on kaunis kappale ja kiva soittaa.
 
Rojekti
18.12.2010 21:25:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäiset "oikeat" biisit olivat mm. Kiss from a Rose sekä l'apres de midi, kirjoitinkohan tuon oikein; se Amélien biisi; kirjoitinkohan tuonkaan oikein. Näpsäkkää treeniä.
 
Sinulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. Ureasynteesissä maksa muodostaa pissaa ilman mitään näkyvää syytä. Munuainen sitten ottaa kuset talteen, tärkeä mies kun on.
Will0w
19.12.2010 00:06:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rojekti: Ensimmäiset "oikeat" biisit olivat mm. Kiss from a Rose sekä l'apres de midi, kirjoitinkohan tuon oikein; se Amélien biisi; kirjoitinkohan tuonkaan oikein. Näpsäkkää treeniä.
 
Yann Tiersenin Comptine d'un autre été - L'apres midi
 
ps. terveisiä KEO:sta. ugh.
 
janica
26.12.2010 20:55:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Biisivalinnat riippuu ihan siitä mitä soittamisella haet. Jos klassinen musa kiinnostaa niin ei muutaku esim. Aaronin pianokoulu on aivan ok. Vapaassa säestyksessä suosittelen Pietu Halosen pianovapari kirjaa. Aivan tosi hyvä kirja. Pianovaparissa on loistavia biisejä ja vinkkejä soittamiseen..
 
baron
26.12.2010 22:06:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janica: Biisivalinnat riippuu ihan siitä mitä soittamisella haet. Jos klassinen musa kiinnostaa niin ei muutaku esim. Aaronin pianokoulu on aivan ok. Vapaassa säestyksessä suosittelen Pietu Halosen pianovapari kirjaa. Aivan tosi hyvä kirja. Pianovaparissa on loistavia biisejä ja vinkkejä soittamiseen..
 
Aloittelija ja aloittelija. Pianovapari on hyvä kirja ja kivoja piisejä mutta vaativa ihan aloittelijalle.
Aaron sopii mun mielestä kaikille genrestä riippumatta.
Sitten kun sieltä alkaa tulla oikeita klasaripiisejä vastaan voi heittää sen nurkkaan jos muu kiinnostaa.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
janica
28.12.2010 12:10:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron:Aloittelija ja aloittelija. Pianovapari on hyvä kirja ja kivoja piisejä mutta vaativa ihan aloittelijalle.
Aaron sopii mun mielestä kaikille genrestä riippumatta.
Sitten kun sieltä alkaa tulla oikeita klasaripiisejä vastaan voi heittää sen nurkkaan jos muu kiinnostaa.

 
Olet aivan oikeassa. Pianovapariin tarvitsee jonkin verran kokemusta. Aaronin pianokoulussa lähetään ihan alusta.
 
mobbi
29.12.2010 23:45:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiss from a rose ei kyllä ihan peruskauraa ole. Viidestoista yö on iisein biisi mitä tiedän.
 
Melodeathia kansalle? : www.mikseri.net/hypothesis
spaze
30.12.2010 09:09:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levoton tuhkimo, siinä on helpot soinnut ja helppo melodia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «