Aihe: Matkakuluista 2.
1 2
rintapek
17.12.2010 23:33:53

vesku.ka: Sori, mut ihan pakko kysyy että paljonko se minimitoimeentulo on nettona

Mä ny en isojussin asioista tiedä mitn, mut 4 x vaik 300 kuussa menee yli minimin et heilahtaa.
One kind of music only - the good kind
rintapek
17.12.2010 23:50:07

half: --- Jotain tällaista?

Stand by your man
( Wynette - vapaa "käännös" half )

jne.

Sä muuten vedät ton ensi miitissä- Halusit tai et.
isojussi
17.12.2010 23:58:11
vesku.ka: Sori, mut ihan pakko kysyy että paljonko se minimitoimeentulo on nettona

About puoltoista tonnia...

ja tienaako vaimosikin?

No, se on päätoiminen pojan omaishoitaja ja tekee 1-3 päivää viikossa hommia yhessä museossa.

Jos maksat neljällä keikalla asunto- ja autolainat

Ketä ne on? Ei oo kumpaakaan - me asutaan vuokralla ja tää on oma pikku "musiikkikoulu" - joka tällä hetkellä on melki puoli leipää - kattaa enemmän osan vuodesta asumiskulut. Autoina on -89 Corolla ja -91 Transhit.

ja elätät perheesi niin nostan hattua päästä ja helevetin korkeelle.

Välillä on turhankin tiukkaa, mutta vielä on saatu ruokaa suikkiin ja nukkua sisätiloissa. Tän joulun lahjatkin on jo ostettu ja kinkku odottaa jääkaapissa uuniin pääsyä.

Mä oon oikeesti ihan perkeleen huono talousasioissa - että parempi vaan olla perse auki pienillä, kuin isoilla tuloilla. Auki se olis enivei.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
half
17.12.2010 23:58:55
rintapek: Sä muuten vedät ton ensi miitissä- Halusit tai et.

Ja sä seisot vieressä ruoska kädessä, Rawhide.
Meikäläisen MySpace-profiili
baron
18.12.2010 01:07:15

vesku.ka: Sori, mut ihan pakko kysyy että paljonko se minimitoimeentulo on nettona ja tienaako vaimosikin? Jos maksat neljällä keikalla asunto- ja autolainat ja elätät perheesi niin nostan hattua päästä ja helevetin korkeelle.

Tän päivän iltsikassa oli laskelma mitä minitoimentulo missäkin perheyhteisössä milläkin paikkakunnalla on.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
rintapek
18.12.2010 01:10:51

half: Ja sä seisot vieressä ruoska kädessä, Rawhide.

Asia lienee sovittu? Sä oot Elwood ja mä Jake.
vesku.ka
18.12.2010 09:56:56
isojussi: About puoltoista tonnia...

No nii eli keikat ja musiikkikoulu yhteensä tuon verran. Ei siis kuitenkaan ihan pelkästään neljästä keikasta tota ? Ei taida humpanturskuttamalla päästä samoihin liksoihin. Voisi alkaa opetteleen komiikkaa ja juontamista :)

No ei vaiskaan mulla on semmonen päivätyö, jota tykkään tehdä ja soittohommat sopivalla keikkamäärällä harrastuksena. Tää sopii mulle.

Varmaan se toi asuinpaikkakin vaikuttaa miten tuollaisella summalla pärjäileepi. Käsittääkseni teillä on ihan mukavasti tilaa siellä. Jos asuisit vuokralla vastaavasti vaikka Tampereella niin tuon verran menisi jo vuokraan.
Me ostettiin asunto Pirkkalan puolelta. Vastaava kämppä kilometrin päässä mutta Tampereen puolella niin hintaeroa oli useampi tonni.

Mä oon oikeesti ihan perkeleen huono talousasioissa - että parempi vaan olla perse auki pienillä, kuin isoilla tuloilla. Auki se olis enivei.

Joo kyllä valtio pitää huolen että rehellisellä työllä ei pääse rikastuun mutta kyllä sillä just pärjäilee.

Sanokaapa joku tanssimuusikko (sori Jussi en laske sua sellaiseksi) montako keikkaa tarvii tehdä että 1500egee jää käteen? Mä kävin vastikään eräällä punaisella laivalla parin päivän vedon heittämässä joten jonkinlainen
haju mullakin noista liksoista on.
Sivutoiminen harrastelija tanssimuusikko. COVS nro. 9(vieläkään en ole saanut paitaa).
Lyyki
18.12.2010 10:49:24
vesku.ka:
Sanokaapa joku tanssimuusikko (sori Jussi en laske sua sellaiseksi) montako keikkaa tarvii tehdä että 1500egee jää käteen? Mä kävin vastikään eräällä punaisella laivalla parin päivän vedon heittämässä joten jonkinlainen

L. Hoikka ja S. Silmu vastais että nolla.
Ukko
18.12.2010 11:44:37

baron: Tän päivän iltsikassa oli laskelma mitä minitoimentulo missäkin perheyhteisössä milläkin paikkakunnalla on.

Se oli vaan laskelma. Toimeentulotuet on eurolleen määritelty laissa. Ei ole kauheita summia. Esim. yksineläjä saa rapiat 400 euroa kämmeneen kuukaudessa sekä kohtuulliset asumiskulut päälle. Ja siitä kämmeneen tulevasta rahasta rapsahtaa jopa 40 % pois ajalle x jos kieltäytyy työstä tai työllistymistä edistävistä toimenpiteistä.
COVS jäsen nro 6
half
18.12.2010 12:27:20
rintapek: Asia lienee sovittu? Sä oot Elwood ja mä Jake.

Jees, Kunnon punanutut.
Meikäläisen MySpace-profiili
isojussi
18.12.2010 13:40:38
vesku.ka: No nii eli keikat ja musiikkikoulu yhteensä tuon verran.

Eiku pelkästään ne neljä keikkaa. Kuten jo sanoin.

Jos asuisit vuokralla vastaavasti vaikka Tampereella niin tuon verran menisi jo vuokraan.

Sähän et ees tiä, miten mä asun... Meillä on tässä tällä hetkellä asunto sekä työ- ja opetustilat samassa. vajaat 300m2 Vanajan rannassa vähän auki 1600 €/kk. Opetuksesta tule pikkusen enemmän. Mutta toki vaan 9kk/vuosi. Loppuaika on revittävä muusta.

Sanokaapa joku tanssimuusikko (sori Jussi en laske sua sellaiseksi)

Se on ihan yksin sun ongelmas. About kolme keikkaa neljästä on tanssimusiikkia tanssivalle yleisölle.

Heh - olis hauska tietää, mikä on sulla peruste sille, että on oikein tanssimuusikko? Onko pystö tanssimuusikko?

montako keikkaa tarvii tehdä että 1500egee jää käteen? Mä kävin vastikään eräällä punaisella laivalla parin päivän vedon heittämässä joten jonkinlainen

Kaikkihan on síitä kiinni, kuinka paljon on rahkeita työstään pyytää.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
vesku.ka
18.12.2010 15:55:24 (muokattu 18.12.2010 15:55:35)
isojussi: Se on ihan yksin sun ongelmas. About kolme keikkaa neljästä on tanssimusiikkia tanssivalle yleisölle.

Täytyy myöntää että olen ollut eri käsityksessä. Sori. Olen luullut että teet enimmäkseen noita juonto- ja standup hommia.

Hyvät on liksat sulla.

Kaikkihan on síitä kiinni, kuinka paljon on rahkeita työstään pyytää.

Tai siitä onko pakko mennä sillä mitä Liimis maksaa. No munkaan ei enää tarvi onneks. Keikat on mulle pääasiassa mukavaa irtautumista arjesta mukavien kavereiden kanssa. Eikä sekään haittaa että siitä saa vielä vähän rahaakin.

Kyllä mä suunnilleen muistin että sulla on mukavat tilat siellä Tarttilan suunnalla?
Tarkoitinkin että vuokraappa vastaava Tampereelta niin maksaa aika paljon enemmän ja että se millä kukin pärjää on aina monen tekijän summa.

No se siitä. Hyvät joulut ja silleen.
Sivutoiminen harrastelija tanssimuusikko. COVS nro. 9(vieläkään en ole saanut paitaa).
Rantsu
18.12.2010 17:31:11
isojussi: Kaikkihan on síitä kiinni, kuinka paljon on rahkeita työstään pyytää.

Eriävä mielipide vaaditaan kirjattavaksi. Kyllä ns. rivisoittajan vaikutusmahdollisuus jää useimmiten siihen valintaan, ottaako tarjotun työn vastaan tarjotulla korvauksella vaiko eikö. Se on eri asia, jos on kokonaisviihdepaketin keskeinen hahmo (kuului siihen pakettiin sitten 1 tai 20 ihmistä) ja nimi on tilaisuuden lehti/netti-ilmoituksessa houkuttamassa/pelottamassa yleisöä.
Gronfelt
18.12.2010 17:54:26 (muokattu 18.12.2010 17:56:23)

Eikös tessi minimi/soittaja ole noin 155€ / keikka, siis brutto.
Käteen jää kellä mitenkin paljon. Tolla liksalla tekee varmaankin kaikki ravintola trion soittajat nykyään keikkaa. Jos keikkoja olisi viisi/viikko niin kuukausitulo olisi kohtuullinen.
Voimaa kaikille!
WanhaWetäjä
18.12.2010 18:47:45

vesku.ka:

15 tes-vetoa, tai no riippuu kuluista ja verotuksesta, kun viimeksi tein noita keikkoja vuosi sitten niin mulle jäi laivavedoita n. 108€ 18%:n verolla, maavedoista jotain satkun pintaan/keikka, ilman mitään kuluvähennyksiä.

8-12 keikkaa normi solistikuvioissa voi olla aika lähellä, jos ei nyt ihan pintabandissa satu vetään, bilebändeillä varmaan aika lähellä sama.
isojussi
19.12.2010 01:10:46
vesku.ka: Täytyy myöntää että olen ollut eri käsityksessä. Sori.

Eipä tuo nyt mitään..

Olen luullut että teet enimmäkseen noita juonto- ja standup hommia.

Jossain vaiheessa oli jopa ajatus mennä pääsääntösesti juuri noin, mutta kyllä musan tekeminen on sevverta kivempaa ja kun parin vuoden sisään on alkanu saada laulunkin vähin erin johonkin kuosiin, niin tanssi- ja ohjelmamusa keikat on pääosissa. Lavakoomikon keikoillakin vedän aina parit Elvikset sekaan.

Hyvät on liksat sulla.

Välillä on ja joskus sais olla enemmänkin. Just keikalta tullessa fundeerasin näitä asioita. Tänään oli keikkamatkaa ehkä viis kilomeetriä ja hyvä jos tunnit meni puolipäivärahan puolelle, kun taas esmes Hesan tahi Turun reissusta olisin laskuttanu 100 - 150 egee enemmän ja vähennysosastokin olis ollu eri sfääreissä.

Monta muuttujaahan siinä on muutenkin vaikuttamassa, pääseekö sillä neljällä keikalla siihen puolentoista tonnin nettoon ja lopunperin asia selviää vasta aprillipäivän kieppeliiä, kun kirjanpito on valmis.

Tai siitä onko pakko mennä sillä mitä Liimis maksaa.

Niin - riippuu hirveesti, mikä yleensä on sun status ohjelmatoimiston myyjän mielestä. Mulla on esmes ihan hyvät neuvotteluvälit niihin kahteen keikkamyyjään (toinen yhden hengen, toinen iso tsto), jotka mua sillon tällön myy. He on ymmärtäneet mun "businesidean" ja monesti jutellaan tapauskohtasesti, millä otetaan kaupat. 90%:sestihan mä edelleen myyn ja laskutan itse. Ja kohderyhmä on ykstyiset ja yritykset. Harvemmin kuppilat. Tai toki jos suostuvat maksamaan. Pää pitää pystyä pitämään kylmänä, eikä alkaa ekana tinkiä hinnasta.

No munkaan ei enää tarvi onneks. Keikat on mulle pääasiassa mukavaa irtautumista arjesta mukavien kavereiden kanssa. Eikä sekään haittaa että siitä saa vielä vähän rahaakin.

Täähän on ehdottomasti yks maailman upeimmista duuneista.

Kyllä mä suunnilleen muistin että sulla on mukavat tilat siellä Tarttilan suunnalla?

Me siis muutettiin tähän puoltoista vuotta sitten

Tarkoitinkin että vuokraappa vastaava Tampereelta niin maksaa aika paljon enemmän ja että se millä kukin pärjää on aina monen tekijän summa.

Joo - tai Hesasta. Totta kai se on noin.

No se siitä. Hyvät joulut ja silleen.'

Kuin myös. Huomenna kaks oppilasta käy "paikolla" ja maanantaina viimenen keikka ja sit joululoma. Kunnes loppiesan jälkeen shöy jatkuu.
isojussi
19.12.2010 01:14:05 (muokattu 19.12.2010 01:14:28)
Rantsu / Groenfelt / WW : Komppia teille - maksajan status vaikuttaa kovasti liksoihin. Rivikuppilahunpat tulkitaan tessiä hipoen, mutta privaateissa markka nauraa. Ja pitääkin nauraa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)