Lilli 16.12.2010 15:25:10 | |
---|
YouTubesta olen tiiraillut otsikon looppereiden esittelyvideoita. Kovasti ovat ominaisuuksiltaan samankaltaisia, kaksikymppinen toki kakkosen päivitetty versio enemmillä herkuilla ;-) Mutta onko tällaisen kotisoittelijan - ei kotiäänittelijän - kannalta ratkaisevaa eroa, riittääkö RC-2 ? It ain't like it used to be, but it's better'n nothing. |
weelie 17.12.2010 14:37:16 | |
---|
Mulle RC-2 kyllä on riittänyt. En mä oikein enemmälle tarpeitä nää, tai no ehkä se että voi hidastaa tai nopeuttaa voisi olla ihan kiva. http://pickingjjcale.blogspot.com/ |
erty 17.12.2010 14:43:56 | |
---|
weelie: Mulle RC-2 kyllä on riittänyt. En mä oikein enemmälle tarpeitä nää, tai no ehkä se että voi hidastaa tai nopeuttaa voisi olla ihan kiva. RC-2:een saa myös kytkettyä ulkosen jalkakytkimen, jolla pystyy pysäyttämään loopin tai täpätä temmon, ihan kuten tolla isommallakin. |
nannne 17.12.2010 14:51:35 | |
---|
Onhan tuossa rc20 mallissa pari sisääntuloa ja pari jalkakytkimen inputtia noiden omien vipujen lisäksi. RC-2 ei löytynyt perus "klikki" saundia, perus hilpeitä rumpukomppeja kylläkin. rc-20 on juuri toisinpäin, pelkästään erillaisia klikityksiä mutta ei sen ihmeempää runpukonetta. Molemmilla olen kyllä leikkinyt ja ei niissä oikeasti mitään suurempaa eroa ole ainakaan minun käytössä. |
nannne: Onhan tuossa rc20 mallissa pari sisääntuloa ja pari jalkakytkimen inputtia noiden omien vipujen lisäksi. RC-2 ei löytynyt perus "klikki" saundia, perus hilpeitä rumpukomppeja kylläkin. rc-20 on juuri toisinpäin, pelkästään erillaisia klikityksiä mutta ei sen ihmeempää runpukonetta. Molemmilla olen kyllä leikkinyt ja ei niissä oikeasti mitään suurempaa eroa ole ainakaan minun käytössä. Taidanpa kokeilumielessä päätyä tuohon RC-2een. - Mitenkäs on, kuinka loopperi kytketään vahvistimeen... laitetaanko kitaran ja pedaalilaudan jälkeen linjaan ja inputiin normaalisti vai onko kätevää kytkeä efektilooppiin? Eli jos kompin soittaa puhtaalla clean-kanavaan, sitten tausta soimaan ja vahvari särökanavalle - pysyykö 'komppi' puhtaana vai säröytyykö? Pysyisikö loopissa puhtaana? It ain't like it used to be, but it's better'n nothing. |
weelie 17.12.2010 15:15:15 (muokattu 17.12.2010 15:16:41) | |
---|
nannne: Onhan tuossa rc20 mallissa pari sisääntuloa ja pari jalkakytkimen inputtia noiden omien vipujen lisäksi. RC-2 ei löytynyt perus "klikki" saundia, perus hilpeitä rumpukomppeja kylläkin. On siinä mielestäni klikki (suora neljäsosa)?! Vai tarkoitatko että sen saundi ei ole sopiva, tai tarpeeksi klikkimäinen. :D http://pickingjjcale.blogspot.com/ |
nannne 17.12.2010 22:25:14 | |
---|
weelie: On siinä mielestäni klikki (suora neljäsosa)?! Vai tarkoitatko että sen saundi ei ole sopiva, tai tarpeeksi klikkimäinen. :D Meni vähän hukkaan kun sillä yritti klikittää runpusoittoa. :) |
BubbleBob 19.12.2010 01:23:51 | |
---|
Lilli: Taidanpa kokeilumielessä päätyä tuohon RC-2een. - Mitenkäs on, kuinka loopperi kytketään vahvistimeen... laitetaanko kitaran ja pedaalilaudan jälkeen linjaan ja inputiin normaalisti vai onko kätevää kytkeä efektilooppiin? Eli jos kompin soittaa puhtaalla clean-kanavaan, sitten tausta soimaan ja vahvari särökanavalle - pysyykö 'komppi' puhtaana vai säröytyykö? Pysyisikö loopissa puhtaana? Vastasit :-) eli komppi pysyy puhtaana kun RC on efekti-loopissa. Pedaaliketjussa onkin sopiva paikka mietittävä ja kokeiltava. Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet. |