Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mindprint Trio USB väsyy
1
Jale
16.12.2010 09:02:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun ihana Mindprint Trio USB alkaa olemaan vähemmän ihana. Muuten toimii kuin unelma, mutta on ilmennyt ongelmaa. Eli äänittäessä äänitettävä ääni hiipuu ja tavallaan säröytyy. Gainit saa laittaa täpölle ja silti etunen on kuin sillä olisi kamala väsy. Aivan kuin konkkamikki ei saisi tarpeeksi phantomista hönkää. Yleensä auttaa kun ottaa laitteesta virrat pois vähäksi aikaa ja koittaa uusiksi. Olen myös huomannut, että jos heti virran katkaisun jälkeen päättääkin jatkaa äänityksiä, niin kaikki ledit ei syty.
 
Mikki ja piuha kunnossa. Äänikortillakin saan ääniteltyä, mutta sen gain nappi on vaan perhanan herkkä ja soundikaan ei yllä ihan Mindprintin tasolle.
 
Missä voisi olla vika? Virtalähde sökönä vai onko vain +48V phantom rikki? Ei ole muistaakseni enää takuuta. Kuka osaa huoltaa näitä Tampereen alueella?
 
Kiitos=)!
 
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
anapena
16.12.2010 12:03:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audiotasosta voisi kysyä. Onko sulla yleismittaria, että voisit itse mittailla virtalähdettä ja phantomia ja mikkipiuhaa? Oletko muuten vaihtanut mikkipiuhaa?
 
Jale
17.12.2010 09:10:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole mittaria ja itse en sähköhommista tiedä juuri mitään.Olen kokeillu eri piuhallakin.Mindprint on mulla etuasteena musaa äänitettäessä ja muuten se toimii eräänlaisena mikserinä äänikortin ja vahvistimen välillä.Eli kun katson leffoja tai vaan kuuntelen musiikkia,niin Mindprint toimii mainiosti.Muistaakseni on joskus oikkuillut kitarankin kanssa.Liitän kitaran suoraan instrument inputiin.
 
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
Johnson D
17.12.2010 13:37:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on myöskin tuo Mindprint Trio. Olin huomaavinani samaa "vikaa" tuossa taannoin, että gainia sai vääntää hurjasti enemmän kuin aiemmin. Kuulokeliitäntä pätki, jakit ja jotkut potikat vähän heiluivat. Monitori-volasäätimenä en voi käyttää, kun se vahvistaa enemmän vasenta kanavaa.
 
Koitan mittailla omastani phantomit ja virtalähteet tässä viikonlopun aikana, jos kerkiän. Informoin tänne.
 
Hieno laite se silti on!
 
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
Johnson D
17.12.2010 23:17:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mittasin tuota omaa värkkiä. Virtalähde (15 V) antaa tasaista 16,1 volttia mutta tuo phantom on vähän kinkkisempi. Kun lyö mittarin puikot kiinni, niin se lähtee tiputtamaan phantomia jostain 70 voltista alaspäin ja hidastuu tuonne 23 volttiin.
 
Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
Jale
20.12.2010 20:34:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaako viedä huoltoon edes?Itse ostin laitteen uutena n.150 eurolla.Ja otsikkoon laitoin tyhmänä väärän mallin. Tämä ei ole USB malli vaan spdif. Harmittaa kun käyttötuntejakin takana niin vähän vasta.
 
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
efunkelist
20.12.2010 21:27:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kans Mindprint Trio spdif. Upea vekotin. Vuoden verran ollut käytössä ja ainoa vika (jota en tosin ole tarkemmin tutkinu, vika voi olla muuallakin kuin tässä) on ollut linjainputin stereokuvassa, jompikumpi kanava oli vaisumpi.
En tosin enää käytä siihen kuin monoliitäntää. Seuraavan kerran kun stereota tarvii niin pitääkin tarkistaa onko vika tuossa (vai oliko se taannoisessa muussa kojeessa).
 
Tosin jos näissä on tyypillisesti toiminnan kanssa epätasaisuutta laadussa niin ei ihme että tuotanto on lopetettu. Yksi arveluttava ominaisuus tässä kyllä on, käy vähän saamarin KUUMANA koko laite (ei, en ole estänyt jäähdytystä mitenkään, ihan normisti pöydällä tuo laite. Ja aiemmin alta avoimessa telineessä sama juttu)
 
Liitännöiltään ja käyttöliittymältä tää on kuin mun tarpeisiin räätälöity. Jos laite hajoilisi enkä osaisi itse korjata niin luultavasti käyttäisin jossain huollossa - korvaavan laitteen hommaisin ehkä pakon edessä.
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
anapena
20.12.2010 22:03:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jospa sieltä olisi vain muutama kondensaattori pehminnyt? Osat ainakin olisivat edulliset. Tosin jos ja kun ovat pintaliitoskomponentteja, niin hankalia vaihdettavia. Kantsis nyt ainakin vähän tutkia ja kysellä.
 
Jale
20.12.2010 23:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa testasin vermeitä pitkästä aikaa ja Mindprint toimi ihme kyllä kuin unelma!Jos se vaan kuumenee ja siks hyytyy?Outoa et se onneton ilmanottoaukko on siellä pohjassa aivan kuin piilossa. Helmikuussa ois demosessiot ja sitten ois toimittava.Pitää nyt käyttää tehokkaasti ja seurata tilannetta.Raportoin tänne.
 
"Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!"
anapena
21.12.2010 11:45:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako sitä pohjalevyä irti? Kairais siihen lisäreikiä ihan sairaasti...ja myydäänhän esimerkiksi läppäreille sellaisia viileitä alustoja?
 
efunkelist
21.12.2010 20:57:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Saako sitä pohjalevyä irti? Kairais siihen lisäreikiä ihan sairaasti...ja myydäänhän esimerkiksi läppäreille sellaisia viileitä alustoja?
 
mikäli kuumuus edes on syy ongelmiin, se ois paras ratkaista asentamalla mikseriin sellane pieni tuuletin mitä tietokoneissa on. ehkä prossumalli jopa. alitehoilla laittaa pyörimään niin ei pidä rasittavaa ääntä eikä sellane varmasti niin paljoa ime sähköä etteikö muuntajassa riittäis potku.
 
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «