Varaani 23.03.2004 12:10:52 | |
---|
Kingston Wall Tasavallan Presidentti |
telecustom 23.03.2004 18:57:41 | |
---|
Egotrippi,Lemonator,The Crash,Tehosekoitin,Laika and the cosmonauts,Aavikko "rock`n`roll is never die" Kirka |
Margarita 23.03.2004 20:11:29 (muokattu 23.03.2004 20:13:20) | |
---|
Lempibändien listaaminen on aika vastustamatonta puuhaa: Alamaailman Vasarat Cleaning Women The Mutants And the Lefthanded Magyar Posse Aavikko Staufenbiel Brothers Chainsmoker (+ Sweetheart) Cosmo Jones Beat Machine Mana Mana Kimmo Pohjonen Liekki Maj Karman Kauniit Kuvat (joskus välillä) ...sekä se turkulainen rokkipumppu jonka nimeä en just muista (filmi katki). Ai niin, sehän oli Sweatmaster. |
ELÄKELÄISET vasenkätinen strato on yhtä ruma kun jussipaitaanen neekeri. |
Goldmine 24.03.2004 11:34:03 (muokattu 30.03.2004 11:09:00) | |
---|
Five Fifteen Apulanta YUP Kingston Wall Ismo Alanko tolleen esimerkiks =) Ai nii, tietysti Tehosekoitin! Apua. Olen pesukoneessa. |
Tupuna 25.03.2004 07:41:11 | |
---|
Magyar Posse on aivan ässä. Kuusumun profeetta. Ultramariini. Liekki. Deep turtle. Circle. Hypnomen. Cosmo Jones Beat Machine. Wigwam. Tehosekoitin. Ville Leinonen & Valumo. Hanoi Rocks. Kingston Wall. Kauko Röyhkä. Ismo Alanko Säätiö. The Flaming Sideburns. Joku mainitsi täällä Manboyn. Hoho. Ehkä paskimpia bändejä mitä viime vuosina ollut :) ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Tupuna 25.03.2004 07:42:32 | |
---|
Lempibändien listaaminen on aika vastustamatonta puuhaa: Cleaning Women Aavikko Chainsmoker (+ Sweetheart) Mä kuvittelin että tässä threadissa kyseltäis suomalaisia pop/rock-bändejä... näitä bändejä en voisi sanoa popiksi enkä rockiksi.. että silleen. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
sienimies 25.03.2004 08:15:49 | |
---|
KYYRIA H.I.M. KINGSTON WALL |
Margarita 25.03.2004 14:21:25 | |
---|
Mä kuvittelin että tässä threadissa kyseltäis suomalaisia pop/rock-bändejä... näitä bändejä en voisi sanoa popiksi enkä rockiksi.. että silleen. Ai, mun mielestä se on kovin venyvä käsite. Noi mitkä otit listastani esiin nyt ainakin voi halutessaan pistää siihen kategoriaan. Taisi threadin aloittajakin sanoa, että myös ug -bändit lasketaan mukaan. Ville Leinonen on kyllä muuten aivan loistava, vaikken vielä yhtään levyä omistakaan. Mahtavia keikkoja olen mieheltä ja Valumolta nähnyt. Office Building Janne Lauriloineen on myös hieno orkesteri, ja Kuusumun Profeetta. Tiedä sitten miten ensiksi unohtuivat... |
Tupuna 25.03.2004 16:30:51 (muokattu 25.03.2004 16:33:47) | |
---|
Ai, mun mielestä se on kovin venyvä käsite. Noi mitkä otit listastani esiin nyt ainakin voi halutessaan pistää siihen kategoriaan. Taisi threadin aloittajakin sanoa, että myös ug -bändit lasketaan mukaan. voi olla underground-rockia, underground-poppia, underground-elektroa, underground-kaikkea ja näiden hybridejä. Ei underground ole mikään erillinen genre, jos niin ajattelit. Tarkoittaako logiikkasi myös sitä, että jos on popahtavaa tai rokahtavaa, niin olis pelkästään mainstreamia? Ei se kyllä ihan noin mene... Nii. Chainsmoker on mun mielestä aikalailla jazzelektron suuntaan... ja... hitto, nyt unohdin mitä muita bändejä sulla tossa oli. Editoin just. EDIT: Cleaning Womenia ei voi oikein popiksi eikä rokiksi kutsua. En nyt jaksa miettiä sille mitään luonnehdintaa. Aavikko nyt on koneinstrumentaalia - sitäkään en sanoisi popiksi enkä rokiksi. Ja tässä threadissahan piti puhua parhaista pop/rock-bändeistä. Siihen mä vaan siis puutuin, älä ota henkilökohtaisesti :) ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
dora 25.03.2004 17:33:23 | |
---|
Tehosekoitin YUP CMX Kotiteollisuus Apulanta tuossa on aika hyvä sekoitus. Kun sekaan lisää vielä Ultra Bran, on maku täydellinen :) Optimistiksi sanotaan ihmistä, joka ajaa ladalla moottoritien ohituskaistalla. |
Margarita 25.03.2004 20:04:46 | |
---|
Tarkoittaako logiikkasi myös sitä, että jos on popahtavaa tai rokahtavaa, niin olis pelkästään mainstreamia? Ei se kyllä ihan noin mene... Nii. Chainsmoker on mun mielestä aikalailla jazzelektron suuntaan... ja... hitto, nyt unohdin mitä muita bändejä sulla tossa oli. Editoin just.
Ylitarkka kategorisointi on mun mielestäni enimmäkseen turhaa touhua. (Markkinointikikkailua.) Ymmärrän kuitenkin että alan tutkijalle se saattaa olla vaistomaista. Chainsmoker on muistaakseni julistautunut aikoinaan diskoksi. Eikö disco ole poppia? Rock ja pop ovat niin laajoja käsitteitä, että koen etuoikeudekseni pistää lempibändini ei-klassisen musiikin saralta kyseisten otsikoiden alle jo pelkästä niiden mainitsemisen ilosta: Magyar Posse! Mana Mana! Cleaning Women! Chainsmoker! Alamaailman Vasarat! Jihuu! Eläköön! Kuunnelkaa ihmiset parempaa rokkia! |
Cathi777 26.03.2004 12:32:35 | |
---|
Kertokaapa mielestänne parhaat ko. genren edustajat, myös ug-bändit. Itse olen todennut että suomen taso on kovin kevyissä kantimissa muihin pohjoismaihin verrattuna. (Egotrippi on tod. hyvä suomalainen esimerkki) No nyt kun tuossa toisessa jutussa puhuttiin niin ehdottomasti Manboy tältä kitararock puolelta. Odotan kovasti uutta levyä, kun se ensimmäinen oli jo niin loistava levy. Veri on vettä sakeampaa |
herb 26.03.2004 12:47:16 (muokattu 26.03.2004 12:53:08) | |
---|
Höyry-Kone, Tajuvana, Jeavestone, Taipuva Luotisuora. Mentiinköhän nyt vähän "pop/rockin" sivusta. Niin ja Vesilaitoksen Puolimatka-EP sekä Kuha.:n teos Kalifi Myy Mustaa Valoa pitää imuroida. Edit: Jaa taisi mennä suositteluksi, vaikka tämä olikin tällainen "parhaat" -gallup. No siinä parhaat uusimmista tuttavuuksista, jotka on kutakuinkin rockia. |
Mr.Babbit 26.03.2004 13:36:38 | |
---|
nyt alkoi ajattelemaan tarkemmin, niin ihan suoraan pop/rock kategoriaan kuuluvia artisteja on aika vaikea löytää, siis todella hyviä sellaisia.. siis jos rajaa punkit, triphopit, jaskat, konemusiikit, reggeet sun muut pois.. esim jos sanoo että CMX on hyvä rock pändi, niin kyllähän niitten ekat levyt oli ihan punkkia ja viimeisimmät jotain progesekoilua. ota nyt sitten tolkkua. ja jos alkaa listaamaan ihan vain hyviä suomalaisia bändejä, niin niitä on sitte niinku aika paljon.. |
Rockabilly 26.03.2004 14:26:10 | |
---|
Hurriganes Let's get ready to RUMBLE! |
saturnzreturn 30.03.2004 11:49:44 | |
---|
twentytwo pistepirko sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
LEEWI 30.03.2004 13:43:10 | |
---|
Joo-o kyllä täytyy todeta että hyvät bändit on myös muiden mielestä hyviä. CMX, Kotiteollisuus, Liekki ja (uudempi) Apulanta ovat kyllä omastanikin mielestä HYVIÄ suomalaisia bändejä. Kiitokset vain kaikkille avautuneille, tulihan siinä tarkastettua muutama itselleni ennestään aivan tuntematon porukka. Kaiken takana on Itä-Saksalainen hanurin soittaja |
ercciman 31.03.2004 21:26:49 (muokattu 31.03.2004 21:27:30) | |
---|
22-Pistepirkko Eppu Normaali Ismo Alanko J. Karjalainen Kuusumun Profeetta Pelle Miljoona Tuomari Nurmio jep |
Koivukki 01.04.2004 09:01:59 | |
---|
Viikate Zen Câfe Liekki YUP CMX Kotiteollisuus The Crash "Olen herkkäpoika keski-suomesta" - R.Kaskilahti |