Aihe: Jääkiekko
1 2 3 4 57 8 9 10 1142 43 44 45 46
Mika Torvinen
16.12.2010 16:26:06
New Genesis: Ja mitä Omarkin rankkumaaliin tulee niin todellakin kauhee kohu noussu tuommosesta. Typerää jos TBL:n huippunimet menee itkemään tuosta, mutta suurempi juttu tässä nyt on tietty se, että se tosiaanki on vaan rankkumaali ja itse peliajalla ei ole pisteitä ropissut niin hyvin kuin parilla muulla Edmontonin nuorella huippulupauksella eli tässä meinaan Pääjärveä ja Hallia. Varsinkin Taylor Hall aivan uskomaton kausi ollut kyllä kaverille!

Siis mikä pointti tässä nyt oli? Omark on pelannut 3 peliä Edmontonissa ja ensimmäinen matsi oli juuri tuo kyseinen Bolts peli. Tyhmä lähtee vertailemaan kavereihin, jotka ovat pelanneet tähän mennessä koko kauden.

Ja tuosta Karalahdesta, niin olisi kyllä mukava tosiaan kuulla perusteluita siihen, että ei osaa pelata. Tiesit varmaan, että Jere on Bluesin paras pistemies tällä hetkellä.
A lot of the older fans think that Genesis should be a brand name for progressive rock or whatever, but actually Genesis is the name for a group of songwriters who have always done whatever they felt like doing under that banner. -Phil Collins
New Genesis
16.12.2010 16:26:45 (muokattu 16.12.2010 16:27:23)
Stradlin: No tämä nyt ei pidä paikkaansa. Karalahti olisi todennäköisesti tehnyt ihan kelpo uran änärissä, jos asenne olisi ollut kohdallaan. Ei miehen lahjakkuutta ja taitoja oikein voi kiistää, vaikka äijä muuten olisi millainen idiootti.

Asenne on tärkein. Jerellä sitä ei ole. Jos motivaatio ei sen vertaa riitä ettei voi pysyä erossa huumeista tai vaikeuksista kerta toisensa jälkeen, niin silloin ei ole hyvä kiekkoilija. Agressiivinen, itserakas ja kusipäinen kaveri. Ura koostuu tyhmistä jäähyistä ja pelirangaistuksista. Jatkuvista hölmöilyistä ja päihdeongelmista. Kaiken lisäksi epäillään tai epäiltiin, että Karalahti olisi pelannut kokonaisia kausia huumeiden vaikutuksen alaisena. Ja kun noita tehoja katsoo niin noissa kokonaisissa kausissa mitä se on pelannu ei tehot kyllä ole mitenkään erityisiä. Lukuunottamatta tätä kautta. Kapteeniainestako? Ei minusta. Kapteenin pitäisi olla se kaveri jolla sitä motivaatio nimenomaan riittää. Tottakai JOS Karalahti olisi keskittynyt tekemään sitä mitä pitääkin ja pysynyt erossa päiheistä ja lopettanut hölmöilyt heti alkuunsa, ties mitä olis tapahtunut. Jossitellahan aina voi.
New Genesis
16.12.2010 16:31:43 (muokattu 16.12.2010 16:36:57)
Mika Torvinen: Siis mikä pointti tässä nyt oli? Omark on pelannut 3 peliä Edmontonissa ja ensimmäinen matsi oli juuri tuo kyseinen Bolts peli. Tyhmä lähtee vertailemaan kavereihin, jotka ovat pelanneet tähän mennessä koko kauden.

Ja tuosta Karalahdesta, niin olisi kyllä mukava tosiaan kuulla perusteluita siihen, että ei osaa pelata. Tiesit varmaan, että Jere on Bluesin paras pistemies tällä hetkellä.

Ja niissä kolmessa pelissä kasatut tehot on? Yksi syöttö. Tajuan kyllä ettei näitä voi suoraan verrata, mutta pointti olikin juuri toi yliliioiteltu kohu joka tosta rankkarista nousi. Hall ei ole saanut minkäänlaista arvoa vaikka on tehnyt jo 10+6 tehot tulokaskaudellaan. Sekään ei ole mitenkään mahtavasti, mutta joo. Omark on mahtava lupaus ja se rankkari on upea sitä en kiistä.
Stradlin
16.12.2010 16:32:28
New Genesis: Kapteeniainestako? Ei minusta.

Juu ei minustakaan, nyt puhuttiinkin pelitaidoista muuten siellä jäällä. Jos se nyt ihan vaan asennevamman ja päihdesekoilujensa vuoksi on huono lätkäpelaaja, niin oliko Maradonakin sitten pelitaidoton potkupalloilija?

Kummasti on Jerellä riittänyt kysyntääkin läpi vuosien, vaikka ura koostuu pelkästään tyhmistä jäähyistä ja hölmöilyistä. Muistelin että se olis jonkun maalinkin joskus tehnyt, mutta ei kai sitten.
This guy could fuck up a cup of coffee
Mika Torvinen
16.12.2010 16:35:47 (muokattu 16.12.2010 16:37:21)
New Genesis: Ja niissä kolmessa pelissä kasatut tehot on? Yksi syöttö. Esimerkiksi Hall on tehnyt vastaavasti kolmessa viime pelissään 14 pistettä ja pelkästään tällä jaksolla jo yli 80 pistettä. Tajuan kyllä ettei näitä voi suoraan verrata, mutta pointti olikin juuri toi yliliioiteltu kohu joka tosta rankkarista nousi. Omark on mahtava lupaus sitä en kiistä.
Ja Pääjärvikö pelannut koko kauden ? :D okei..

En tiedä astunko nyt johonkin miinaan, mutta mitä helvettiä sä selität? Hall tehnyt kolmessa viime pelissään 14 pistettä? Ja tällä kaudellako yli 80? Hallin statsit 10+6=16 30 pelissä tällä kaudella ja viimeisessä 5 pelissä tehot 2+0. Ja Pääjärvi todellakin pelannut yhtä peliä lukuunottamatta koko kauden.
A lot of the older fans think that Genesis should be a brand name for progressive rock or whatever, but actually Genesis is the name for a group of songwriters who have always done whatever they felt like doing under that banner. -Phil Collins
New Genesis
16.12.2010 16:41:15 (muokattu 16.12.2010 16:58:27)
Mika Torvinen: En tiedä astunko nyt johonkin miinaan, mutta mitä helvettiä sä selität? Hall tehnyt kolmessa viime pelissään 14 pistettä? Ja tällä kaudellako yli 80? Hallin statsit 10+6=16 30 pelissä tällä kaudella ja viimeisessä 5 pelissä tehot 0+2. Ja Pääjärvi todellakin pelannut yhtä peliä lukuunottamatta koko kauden.

Joo no mä en oikeen Edmontonia seuraa muutenku tuossa HockeyGM:äsä ja mä nopeesti hain jotain graafeja nii tuli ne sen pisteet elikkä Hallille sen 80p. Se on siinä yks paras tulokas nii mä oon aina funtsinu et sil on tullu hullusti tehoi. Se arvon nousu johtuu siitä ku siinä saa parista maalista jo sen 20p mut yllätys yllätys joku totaalinen blackout tuli TAAS.^-^ Nappasin ne vaan nopeesti tähän ennenku mietin vasta et hetkonen, eihän toi voi olla mahdollista :D Pääjärvenki pelit katoin sieltä ja yllätys yllätys väärässä nekin. On se juu pelannu mut peliaikaa ei oo ilmeisesti herunut kovinkaa paljoo joissain peleissä.

Ja ei näissä makuasioissa tarvi aina näin totiseksi heittäytyä. Näistäkin vois väitellä loputtomiin. Mun pointti ei ookkaan ollu missään vaiheessa se että Omark ois jotenki yliarvostettu taikka turha vaan nimenomaan se, että siitä rankkarista nousi turhan iso juttu, vaikka samassa seurassa pelaa vähemmän arvostettuja huippulupauksia myöskin. Ugh, olen puhunut.
New Genesis
16.12.2010 16:45:45 (muokattu 16.12.2010 16:46:38)
Stradlin: Juu ei minustakaan, nyt puhuttiinkin pelitaidoista muuten siellä jäällä. Jos se nyt ihan vaan asennevamman ja päihdesekoilujensa vuoksi on huono lätkäpelaaja, niin oliko Maradonakin sitten pelitaidoton potkupalloilija?

Kummasti on Jerellä riittänyt kysyntääkin läpi vuosien, vaikka ura koostuu pelkästään tyhmistä jäähyistä ja hölmöilyistä. Muistelin että se olis jonkun maalinkin joskus tehnyt, mutta ei kai sitten.

Nääki kysymykset on niin makuasioita. Mä itse koen asian noin ja siksi noin vahva ilmaus. Musta Jere on täysin yliarvostettu, mutta osaksi porukka diggaa niin mikäs siinä. Pelaaja voi olla joukkueelle tärkeä vaikkei tehoja tulisikaan. Ja mitä Maradonaan tulee niin tuskin kukaan voi väittää sitä pelitaidottomaksi, mutta ei sitä Karalahteenkaan voi verrata :D
thaapala
16.12.2010 16:59:00
New Genesis: Asenne on tärkein. Jerellä sitä ei ole. Jos motivaatio ei sen vertaa riitä ettei voi pysyä erossa huumeista tai vaikeuksista kerta toisensa jälkeen, niin silloin ei ole hyvä kiekkoilija. Agressiivinen, itserakas ja kusipäinen kaveri. Ura koostuu tyhmistä jäähyistä ja pelirangaistuksista. Jatkuvista hölmöilyistä ja päihdeongelmista. Kaiken lisäksi epäillään tai epäiltiin, että Karalahti olisi pelannut kokonaisia kausia huumeiden vaikutuksen alaisena. Ja kun noita tehoja katsoo niin noissa kokonaisissa kausissa mitä se on pelannu ei tehot kyllä ole mitenkään erityisiä. Lukuunottamatta tätä kautta. Kapteeniainestako? Ei minusta. Kapteenin pitäisi olla se kaveri jolla sitä motivaatio nimenomaan riittää. Tottakai JOS Karalahti olisi keskittynyt tekemään sitä mitä pitääkin ja pysynyt erossa päiheistä ja lopettanut hölmöilyt heti alkuunsa, ties mitä olis tapahtunut. Jossitellahan aina voi.

Miten tuo motivaation puute on tänä kautena ilmennyt? Edelleen olen sitä mieltä, että nyt on hyvä aika kokeilla, mihin äijän rahkeet riittää.
New Genesis
16.12.2010 17:08:29 (muokattu 16.12.2010 17:18:07)
thaapala: Miten tuo motivaation puute on tänä kautena ilmennyt? Edelleen olen sitä mieltä, että nyt on hyvä aika kokeilla, mihin äijän rahkeet riittää.

Kuten sanoin, lukuunottamatta tätä kautta :) Mulla ei vaan riitä usko Jereen koska en oo sitä koskaan tykänny kiekkoilijana et se pystyis viel näyttämään MULLEKKIN et se pystyis pelaan puhtaasti ja ilman hölmöilyjä jne. Tämä kausihan onkin mennyt pisteiden valossa todella hyvin. SILTI Jere ei minusta ole kapteeniainesta.

E: muutamia kiintoisia linkkejä jereen liittyen tältä kaudelta

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2010091712368902_jk.shtml

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010110812659706_uu.shtml

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2010101412524918_jk.shtml

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2010020411060538_jk.shtml

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2010092012380886_jk.shtml

http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2010091712369627_jk.shtml
Bongowing
16.12.2010 17:12:55
New Genesis: Kuten sanoin, lukuunottamatta tätä kautta :) Mulla ei vaan riitä usko Jereen koska en oo sitä koskaan tykänny kiekkoilijana et se pystyis viel näyttämään MULLEKKIN et mihin se pystyy ja näin, nyt tosiaan ois hyvä paikka näyttää vaikka koko suomen kansalle. SILTI musta Jere ei ole kapteeniainesta.

Ehkä kapteenius oli enemmän luottamuksen osoitus valmennusporukalta/joukkueelta Jerelle, eikä tarkoita että olis välttämättä pysyvää.
But where the heck is magenta?
New Genesis
16.12.2010 17:15:10
Bongowing: Ehkä kapteenius oli enemmän luottamuksen osoitus valmennusporukalta/joukkueelta Jerelle, eikä tarkoita että olis välttämättä pysyvää.

Ei varmasti olekkaan pysyvää. Taino eihän mikään ole varmaa, mutta kyllä varmaan viimeistään MM-kisoissa on kapteenina joku aivan muu. :)
DJKaaos
16.12.2010 18:43:42
On tuo Maikkarin kiekkotiimi jäätävä! Studiossa on neljä (!) jätkää, jotka kaikki toistelevat kilpaa toistensa mielipiteitä ja myötäilevät joka asiassa toisiaan. Kukaan ei ilmeisesti uskalla haastaa tai esittää eriävää mielipidettä.
Minä olen minä.
Burn
16.12.2010 19:20:20

djKaaos: On tuo Maikkarin kiekkotiimi jäätävä!

Ei läheskään niin jäätävä kun Veeti Kallion vetämä Maamme-laulu. Vaatiihan tommonen nyt hyvänen aika pokkaa sun muuta, mutta voi jumalauta mää olin riekaleina. Pitäs napalmilla valella koko äijä.
"Kristinuskon vastaisuuden lisäksi Benton on kiinnostunut moottoripyöristä."
DJKaaos
16.12.2010 19:30:54
Burn: Ei läheskään niin jäätävä kun Veeti Kallion vetämä Maamme-laulu. Vaatiihan tommonen nyt hyvänen aika pokkaa sun muuta, mutta voi jumalauta mää olin riekaleina. Pitäs napalmilla valella koko äijä.

Hei, käs ol syämmel häl!
Minä olen minä.
Rhesus
17.12.2010 15:16:34
Miksei missään ole listaa Ed Belofourin perseilyistä?
Muave
06.01.2011 14:53:20
Olihan upea matsi tuo U20-finaali Kanada-Venäjä. Venäjän nousu oli yksi upeimmista jutuista kansainvälisessa kiekossa, viimeinen erä 5-0! Tuskin kovinkaan moni ennen turnausta ja finaalin toisen erän jälkeen uskoi Venäjän turnausvoittoon. Osoittivat sitkeyttä nousten tappioasemasta voittoon kolmessa pelissä peräjälkeen. Kuznetsov-Tarasenko -akseli oli todella kova, loput hyviä peruspelaajia. Muutenkin Venäjä on Bykovin koutsiksi tulon jälkeen pelannut todella joukkueena. Kanada taas jäätyi aivan totaalisesti Venäjän maalin jälkeen. Olisi pitänyt reagoida ja ottaa aikalisä jo paljon ennen. Sinänsä ei ollut väliä kumpi voitti, kanadalainen yleisö vaan ärsytti "tonight silver is no option" juttuineen

Fiilis Suomen pelaamisestakin hieman parani, kun Venäjä voitti turnauksen. Puolivälierä oli aivan hallussa ensimmöiset 50 minuuttia, mutta sitten paskottiin housuun. Pulkkisen typerä jäähy, Vatanen pujottelukeppinä ja jatkoajalla Pulkkisen höntyilyt, Kuznetsov vapaaksi ja Venäjän voitto. Suomi olisi tällä joukkueella voinut mennä paljon pidemmällekin. Vituttaa, kun tämä voittaminen on meillä niin veressä. Sijoitus Suomelta surkea, peli-esitykset loppujen lopuksi ihan ok. Sijoitusottelu olisi ehkä kuitenkin kannattanut pelata paremmin: ensi vuonna samassa lohkossa Kanada, USA, Tshekki ja joku heittopussi.

Toni Rajala alkaa kyllä olla menetetty tapaus. 2009 rikkoi U18-kisoissa Ovechkinin piste-ennätyksen, mutta nyt kuului Suomen paskimpiin pelaajiin. Armia ensi kisoissa varmasti kovempi, paineet taisivat olla liian kovat 17-vuotiaalle. Pulkkinen olisi saanut käyttää enemmän vetoaan ja jättää Venäjä-pelin höntyilyt väliin niin mitali olisi tullut. Vatanen alkuturnauksessa todella kankea, Venäjä-peli parhain turnauksessa, mutta 1v1-tilanteissa todellakin hirveän huono. Enpä tiedä, onko Vatasestakaan NHL-tasolle. Ehkä hän on uusi Nummelin. +/- kuitenkin +7. Kärppä-ketju (Junttila-Donskoi-Salomäki) Suomen parhaimmistoa. Jyrki Jokipakka ja Iiro Pakarinen olivat loistavia. Ortio oli maalilla todella hyvä, Urpo Ylönen on vaan ihan sairaan kova tekemään meille hyviä maalivahteja.
mulukukka
06.01.2011 19:20:16
Muave:Sijoitusottelu olisi ehkä kuitenkin kannattanut pelata paremmin: ensi vuonna samassa lohkossa Kanada, USA, Tshekki ja joku heittopussi.

Periaatteessa Suomella ihan hyvä lohko että jos oletetaan että Suomi voittaa latvian+tsekin niin vastaan ruotsi/venäjä. Jos pystyisi vielä yllättämään kanadan tai USAn niin vastassa todennäköisesti sveitsi. Innolla jään kyllä odottamaan ensi vuoden kisoja. Hyvä joukkue suomelle silloinkin tulee.
"Valmistautumisessa ei ollut mitään ongelmaa" Jalonen USA - Suomi pelin jälkeen. Ekan erän jälkeen tilanne 6-0.
Rhesus
19.03.2011 19:33:28
Ei yhtään ketjua jääkiekon sm-liigasta?

Tällä kaudella tullut seurattua pitkästä aikaa. Mielenkiintoiset playoffit käynnissä.
hifk - jokerit
jyp - ilves
ässät - blues
kalpa - lukko
ja kermana
pelicans - sport

Ylläreitä tulee. Sellanen kutina.
Pajatzo
20.03.2011 02:06:32
Itse liputan Jypin puolesta mutta en usko millään mestaruuteen! Blues voisi vaikka tehdä historiaa ja nousta sääleistä mestariksi....ehkä!
Mess with the best, fuck the rest!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)