Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä loopperi ?
1
Nieminen94
14.12.2010 19:19:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro !
 
Mikä on hyvä loopperi, joka ois kannattava ostaa ?
 
Boss RC-20XL Loop Station ?
Digitech Jamman ?
 
Kumpi noista on parempi vai onko joku vielä parempi vaihtoehto ?
 
-t
 
BubbleBob
14.12.2010 21:11:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muita vaihtoehtoja ovat esim. AKAI E2 Headrush ja Electro-Harmonix:n Super Looper 2880 & FC. Ensin mainittu toimii myös kaikulaitteena ja jälempi kaikulaitteena & neliraiturina plus stereo-track. Rajoittava tekijä on loopin pituus ja Memory Man with Hazarai toimineekin bändisoitossa paremmin kuin moni specifikaattinen loopperi.
 
Sopivuus onkin kiinni siitä mitä ja miten looppailet - kerro ?
 
Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet.
darrell
14.12.2010 22:57:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakaan Jamman ei oo erityisen helppokäyttöinen, jos haluaa tehdä todella siistejä looppeja, eli kokeilua ja harjoittelua vaativaa hommaa.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Wolfhound
15.12.2010 18:56:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tännekin tämä Line6 JM4 http://line6.com/jm4looper/ ...
 
Se mikä ei tapa, vituttaa
heikkiha
15.12.2010 23:27:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä voisin suositella: http://www.youtube.com/watch?v=uoKF0gbW6Ko
 
"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
Viski
15.12.2010 23:33:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ei ainakaan digitechin Digidelayn loopperitoiminto toimi yhtään...
 
Aivan liikaa viivettä, että saisi millään tavalla tarkasti aloitettua ja lopetettua ne loopit.
Toisaalta en kyllä sitä varten ko. pedaalia hommannutkaan.
 
Voi olla tietysti kyse myös siitä, etten vain osaa.
 
Jos luupperia siis lähtisin hommaamaan, niin omalla kohdalla kyllä pitäisi päästä aivan välttämättä kokeilemaan sitä vehjettä ihan käytännössä.
 
BubbleBob
16.12.2010 01:12:23 (muokattu 16.12.2010 01:18:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

heikkiha: Tätä voisin suositella: http://www.youtube.com/watch?v=uoKF0gbW6Ko
 
Toimii ja diggaan. On varsinainen kaikkeus verrattuna alku-Boomerangin kiertokuntaan :-)
Jäin oikein ihailemaan TubeScreamerin Ambientteja: http://www.youtube.com/tubescreamer
 
Ed. Lähin paikka mistä löytyy ja hyvä perusseloste vehkeestä (-eistä):
http://www.loopersparadise.de/
 
Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet.
darrell
16.12.2010 12:44:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viski: Itsellä ei ainakaan digitechin Digidelayn loopperitoiminto toimi yhtään...
 
Aivan liikaa viivettä, että saisi millään tavalla tarkasti aloitettua ja lopetettua ne loopit.
Toisaalta en kyllä sitä varten ko. pedaalia hommannutkaan.
 
Voi olla tietysti kyse myös siitä, etten vain osaa.
 
Jos luupperia siis lähtisin hommaamaan, niin omalla kohdalla kyllä pitäisi päästä aivan välttämättä kokeilemaan sitä vehjettä ihan käytännössä.

 
Et osaa. :-)
Ohjekirjaa pitää lukea tarkkaan. Itse käytän sitä signaalin tunnistavaa starttia, kun siinähän on ne kaksi starttimoodia ja loopin aloituspaikka määrääntyy vähän eri tavalla. Harjoittelua se vaatii. Jos taustaa tarvii muuhunkin kuin metronomiksi, niin ne sisäänrakennetut biitit on niin paskoja, että mulla on käytännössä aina ulkoapäin ladattu tausta.
 
Mulla tämän käyttötarkoitus on lähinnä joidenkin pikkujuttujen treenaaminen.
Hyviä looppeja pystyy tekemään esim Riff Trackerilla, jos käden ulottuvilta löytyy Line6 Toneport ja vaikkapa läppäri.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
erty
16.12.2010 14:13:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu yhteensä kolme eri loopperia, Boss RC-2, Akai Headrush E1 sekä Line 6 DL4.
Jostain kumman syystä oon tykännyt noiden delay-pedaalien looppereista eniten.
 
RC-2:n kanssa oli hirveen vaikee saada loopit osumaan kohdilleen enkä mä niillä rumpukompeilla tehnyt mitään. Yksin treenaukseen varmastikin paras vaihtoehto rumpukomppien ja tallennusmahdollisuuksien takia, mut tommoseen eteeriseen ambient-looppaukseen bändin kera ottasin jonkun muun loopperin.
 
Akai Headrush on ehkä noista kaikista simppelein loopperi käyttää sekä ainakin musta paremman kuulonen, kuin vaikka RC-2. Line 6 DL4:ssä on kans pari kivaa lisäystä normilooppaukseen; reverse sekä 1/2-nopeus.
 
Nieminen94
16.12.2010 17:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfhound: Tännekin tämä Line6 JM4 http://line6.com/jm4looper/ ...
 
vaikuttaa ihan hyvältä ! :)
 
BubbleBob
16.12.2010 17:45:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..ulkonäkökin on pirteän eloisaa haitekkiä :-)
 
Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet.
Wolfhound
16.12.2010 17:47:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfhound: Tännekin tämä Line6 JM4 http://line6.com/jm4looper/ ...
 
Nieminen94: vaikuttaa ihan hyvältä ! :)
 
Omakohtaista kokemusta on valitettavasti vain testisessiosta paikallisessa musaliikkeessä - tosin viihdyin siellä omistaja-myyjän kanssa pari tuntia eli suht perusteellinen esittely ja kokeilu tuli suoritettua ;)
 
Ton mä kyl ostasin itelle heti jos ois rahaa (= sais hallitukselta luvan tai pimitettyä)...
 
Se mikä ei tapa, vituttaa
Nieminen94
16.12.2010 17:57:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfhound: Omakohtaista kokemusta on valitettavasti vain testisessiosta paikallisessa musaliikkeessä - tosin viihdyin siellä omistaja-myyjän kanssa pari tuntia eli suht perusteellinen esittely ja kokeilu tuli suoritettua ;)
 
Ton mä kyl ostasin itelle heti jos ois rahaa (= sais hallitukselta luvan tai pimitettyä)...

 
joo vois tota harkita,
 
ittellä ei oo kokemusta noista looppereista tippaakaan, joten onko vahvarilla mitään väliä ?
 
kannattaako ostaa jotain pedaaleja tai jtn. kamaa liittyen loopperiin ?
 
ja sitten vielä että kuinka vaikee käyttösii noi on ?
 
Wolfhound
16.12.2010 19:43:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nieminen94: joo vois tota harkita,
 
ittellä ei oo kokemusta noista looppereista tippaakaan, joten onko vahvarilla mitään väliä ?
 
kannattaako ostaa jotain pedaaleja tai jtn. kamaa liittyen loopperiin ?
 
ja sitten vielä että kuinka vaikee käyttösii noi on ?

 
Riippunee paljon loopperista ja miten käyttää...
 
Tossa JM4:ssähän on "multiefektilaite" sisässä eli joko "aux-in" tai neutraalin trankkuvahvarin puhtaaseen kanavaan - taustojen käyttökin tietysti vaatinee tuon...
 
Onhan toi (ainakin) toki melko monimutkainen kapistus - miljuuna säätöä potikoilla valittavien "valikoiden" takana ja mitätön näyttö... ei ehkä kokeilematta ja manuaalia tutkimatta kannata ostaa.
 
Se mikä ei tapa, vituttaa
hallu
16.12.2010 23:06:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kopioin tähän tuonne soittopuolelle kirjoittamani vastauksen koskien Line6 jm4 luupperia. Se kun nyt nousi tässä ketjussa puheeksi. Tiedä josko tästä mitään apua on, mutta noin niinku omana kokemuksenani.
 
"Morjesta, mulla on tuo Line6 jm4 loopperi. Se on pääpiirteittäin ihan kelpo kapine, mutta selkeästi suunniteltu kotisoittajan jammailukaveriksi. Tallennuskapasiteetti on varmasti riittävä ja muistikortin käyttömahdollisuus laajentaa sitä vielä. Se ei ole kuitenkaan mikään taivaassa tehty ja muutamia puutteita siinä on jotka itseäni pikkuisen ärsyttäneet.

Vahvistin mallinnokset ovat pikkuisen hakusessa ja ihan kelvollisia saundeja saa kun jaksaa hakea, mutta aikahelposti tulee sellaisia digitaalisia kuolleita pisteitä jossa alapää menee selittämättömästi tukkoon tai yläpää kuoleentuu. Parhaiten se on toiminut bypass tilassa vahvistimen kanssa jolloin efektejä voi kumminkin käyttää. Efektit on ihan jees ja niitä voi käyttää samanaikaisesti kolmea.

Se luupperi toimii moitteitta, mutta ne valmiit taustanauhat on aika yksipuolisia ja osin aika tylsiä. Valmiista rumpurytmeistä on ollut eniten iloa, vaikka blueskomppeja olisi saanut olla enemmän. Onneksi niitä voi tehdä itse joten ei niitä pakosti tarvitse ja ne voi poistaakin sieltä.

Muistikortin käyttöä hidastaa se, että muistikortille ei voi tallentaa suoraan tai sieltä ei voi toistaa suoraan, vaan materiaali käytetään laitteen omassa muistissa ja muistikortille vain tallennetaan tai muistikortilta ladataan materiaalia työstöä varten. Lähinnä sitä muistikorttia voi käyttää clippien säilyttämiseen jos on tullut äänitettyä jotakin jonka haluaa säilyttää. Laite käyttää omaa tiedostomuotoaan, jota ei voi tietokoneella toistaa tai käsitellä. Tietokoneetta varten tiedosto voidaan kyllä muuntaa WAV muotoon, mutta silloin ei raitarakenne säily eli tiedosto pitää kuitenkin miksata luupperissa. Miksaamista ja raitojen säätelyäkin varten on työkaluja, mutta pieni näyttä ja valintapyörä eivät ole mitään erityisen käteviä työkaluja verrattuna tietokoneeseen tai äänipöytään. Jos muistikortilla haluaa viedä taustanouhoja luupperiin, niin ne pitää olla tarkasti wav formaatissa 16 bittiä ja mono, muuten ei laite ymmärrä tiedostoa ja käyttö on hidasta. Olenkin päätynyt käyttämään omia taustanauhoja, joita olen ladannut netistä tai tehnyt tietokoneella, kännykän kanssa jonka liitän ulkoisen soittimen plugiin. Silleen toimii ihan kätevästi. USB:tä laitteessa ei ole joten sitä ei voi myöskään käyttää audiointerfacena eikä käyttöä laajentaa tietokoneella myös firmiksen päivitys tapahtuu muistikortin kautta.

Laite on varsin monipuolinen ja sen käyttö on siinä mielessä helppoa, että itse onnistuin käyttämään sitä ilman ohjekirjaa (englannin kielen taidosta on kyllä apua). Laite on kyllä varsin monipuolinen liitännöiltään ja peruskäyttö on luontevaa. Polkimia varten on olemassa useita käyttötiloja joten laite mahdollistaa aika luontevasti useammankinlaista käyttöä. Lattia ei ole kuitenkaan kätevin paikka sille, koska aika paljon pitää kumrtua namiskoja vääntelemään eri yhteyksissä.

Laitteessa on säätimellä varustettu XLR-imput mikrofonia varten (ei phantomvirtaa) sekä instrumentti input ja cd/mp3 input ja jokaisesta voi nauhoittaa ja kaikkia laite myös toistaa saman aikaisesti, mutta nauhoittaminen onnistuu vain yhdestä inputista kerrallaan.

Kaiken kaikkiaan tuo on ihan kelpo luupperi kotikäyttöön harjoittelukaveriksi, mutta jos tarvitset ihan oikeaa luupperia ammattimaiseen käyttöön ja keikalle, niin nuo Bossit on vissiin enemmänkin sellaisia."
 
SiwamieS
17.12.2010 05:31:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darrell: Et osaa. :-)
Ohjekirjaa pitää lukea tarkkaan. Itse käytän sitä signaalin tunnistavaa starttia, kun siinähän on ne kaksi starttimoodia ja loopin aloituspaikka määrääntyy vähän eri tavalla. Harjoittelua se vaatii. Jos taustaa tarvii muuhunkin kuin metronomiksi, niin ne sisäänrakennetut biitit on niin paskoja, että mulla on käytännössä aina ulkoapäin ladattu tausta.
 
Mulla tämän käyttötarkoitus on lähinnä joidenkin pikkujuttujen treenaaminen.
Hyviä looppeja pystyy tekemään esim Riff Trackerilla, jos käden ulottuvilta löytyy Line6 Toneport ja vaikkapa läppäri.

 
Taidat puhua vähän eri härvelistä? Ei oo nimittäin ainakaan meikäläisen Digidelayssä moisia ominaisuuksia näkynyt...
 
I wanna see movies of my dreams
BubbleBob
17.12.2010 21:55:27 (muokattu 18.12.2010 00:03:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digitech DigiDelay ?
The DigiDelay pedal gives you 7 different types of delay to choose from which include tape, modulated, reverse, and a looper that will allow for an infinite amount of 4 second layers.
Sorsa ui sivulla: http://www.digitech.com/products/Pedals/DigiDelay.php
 
Ed. Alle - Jep totta, enpä huomannut katsoa manuaalia ja mennä syvempään.
 
Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet.
SiwamieS
17.12.2010 22:17:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BubbleBob: Digitech DigiDelay ?
The DigiDelay pedal gives you 7 different types of delay to choose from which include tape, modulated, reverse, and a looper that will allow for an infinite amount of 4 second layers.
Sorsa ui sivulla: http://www.digitech.com/products/Pedals/DigiDelay.php
 
Netti on sillai'n hyvä näissä..

 
En tiedä oliko tämä vastaus tohon mun viestiin, jonka pointti oli siis se että Darrell puhui ominaisuuksista joita tuossa DigiDelayssa ei ole (kaks eri starttimoodia, sisäänrakennettuja biittejä jne..) eli ilmeisesti sotki johonkin toiseen vehkeeseen.
 
I wanna see movies of my dreams
darrell
19.12.2010 12:55:03 (muokattu 19.12.2010 12:55:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SiwamieS: Taidat puhua vähän eri härvelistä? Ei oo nimittäin ainakaan meikäläisen Digidelayssä moisia ominaisuuksia näkynyt...
 
Aaah. Olet oikeassa. Sori, jotenkin automaattisesti oletin että kyse kyse oli Digitechin JamMan loopperista, kun se oli tuolla aloitusviestissä mainittu.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Don Jogi
03.02.2011 11:48:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarttisin looperin valmiiden samplejen(jotka oon tehny pc:llä)soittoon ts kysymys on rumpukompeista..
soitan ite akustista skebaa(+laulan) ja haluaisi maustaa meininkiä elektropohjilla..
mikähän kyseisistä looper-pedaali vaihtoehdoista voisi olla jouhevin tällaiseen keikka käyttöön?
tarkoitus ois vaihtaa biisin aikana loopia ehkä kerran tai kax(a,b ja c-osa)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «