Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudet kielet sähkökitaraan
1 2
Ambrosia
15.12.2010 17:06:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvää päivää!
 
Näinhän tässä nyt kävi, sähkökitaraa soittanut kuukauden ja kieli sano naps ja läksi menemään.. Huusin sille perään, että sano kiinalaisille terveisiä. No ei vaiskaan.
 
Tosiaan siis mitään tietoa noista kielistä ei ole, joten apua kaipaisin uuden/uusien hankkimiseen.. Ajattelin samalla vaihtaa kaikki kielet, mutta kyllä se sormi meni suuhun kun aloin vaihtoehtoja katsomaan. Ihan perus-soittamiseen tarvitsisin ne, ei näillä taidoilla vielä mitään kummempia soitella. Eli siis:
 
-Onko mitään nettisivua mistä kieliä saisi tilattua nopeasti? (Ei musiikkikauppaa missään lähellä, argh.)
-Minkä paksuiset kielet kannattaisi ostaa?
-Millaiset kielet, materiaali, valmistaja?
 
Kyseessä on Ibanezin pari-kolme vuotta vanha sähkökitara.
 
Vielä tällä viikolla haluaisin ne tilata, että jos vain joku viitsii vastata niin suurkiitos.. Niin ja googlettelin tuossa jo tätä ennen melkein tunnin tietoa asiasta mutta kun ei, en saanut mitään tolkkua asiaan. Jos tästä samasta asiasta on jo aihe niin pyydän anteeksi!
 
Kiitän ja kumarran.
 
Wolfhound
15.12.2010 17:11:08 (muokattu 15.12.2010 17:14:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.strings.fi
 
Tommonen perussetti esim. vois olla ok:
 
http://www.strings.fi/PublishedServ … ?file=page&pageID=9&itemcode=EB2223
 
...itse tosin soitan pykälää paksummalla "Regular"-setillä, mutta...
 
Se mikä ei tapa, vituttaa
fox
15.12.2010 17:14:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ambrosia:
-Onko mitään nettisivua mistä kieliä saisi tilattua nopeasti? (Ei musiikkikauppaa missään lähellä, argh.)
-Minkä paksuiset kielet kannattaisi ostaa?
-Millaiset kielet, materiaali, valmistaja?

 
Joillain soitinkaupoilla on posti/nettimyyntiä kyllä, ja muutamallakin tarvikeliikkeellä, heitä niit maililla..
 
Paksuuksia on kyllä niin paljon joka lähtöön/musiikkimakuun/omiin mieltymyksiin samoin kuin eri merkkejäkin..
Joku kymppisetti (se ylä-E kieli vahvuudeltaan .010) taitaa olla sellanen "yleissatsi", monet valmistajat tuota ns. tehdaskielisatsina käyttävät..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Andy Six
15.12.2010 17:21:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolta oon joskus tilannut...:http://www.nuotti.net/
 
Estranged
15.12.2010 18:09:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://beatman.fi/
 
Beatman on toiminut mulla aina. Stringsiltäkin olen joskus tilannut, eikä ole ongelmia ollut.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Muuki
15.12.2010 18:44:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: http://beatman.fi/
 
Beatman on toiminut mulla aina. Stringsiltäkin olen joskus tilannut, eikä ole ongelmia ollut.

 
Tuolta tilaaminen tulee pitemmän päälle vähän kalliimmaksi, muuten kyllä hyvä virma, valikoimankin puolesta.
 
Eio
Krice
15.12.2010 18:54:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: Stringsiltäkin olen joskus tilannut, eikä ole ongelmia ollut.
 
Kannattaa varmaan tilata vain kieliä. Tilasin kuukausia sitten pedal boardin ja kun ei kuulunut niin otin yhteyttä. Luvattiin selvittää asia, mutta siihen jäi. No, pitäköön tunkkinsa, ikuisesti.
 
Muuki
15.12.2010 20:21:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Kannattaa varmaan tilata vain kieliä. Tilasin kuukausia sitten pedal boardin ja kun ei kuulunut niin otin yhteyttä. Luvattiin selvittää asia, mutta siihen jäi. No, pitäköön tunkkinsa, ikuisesti.
 
Mää tilasin kolme kielisettiä ja hyppysellisen plektroja, kaikki ihan ok, lähetys tais kyllä kestää sen 3-4 päivää että ei todellakaan mitään erityiskiitoksia siittä.. Noh, mielenkiintonen valikoima eikä hinnat kyllä huimannu päätä.

Tuommosista isommista vehkeistä ei ole kokemusta (:D), mutta jos aatellaan maalaisjärjellä tuon tyyppistä tuorehkoa liikettä, joka varmaan haluais pitää kaupankäyntinsä noususuhdanteisena ja asiakkaat tyytyväisinä, kuulostaa aika eriskummalliselta. Mutta jos laajemmin ajatellaan tätä maailmaa.. Jep.
 
Eio
vvaltsu
15.12.2010 20:25:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan uusi tuttavuus tämä strings.fi :o Halvimmat Alexi Laiho 10-56:set mitä oon tavannut ja olemattomat postikulut. Perkele, täältähän mä ostan kieleni jatkossa.
 
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
SirElwood
15.12.2010 20:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Mää tilasin kolme kielisettiä ja hyppysellisen plektroja, kaikki ihan ok, lähetys tais kyllä kestää sen 3-4 päivää että ei todellakaan mitään erityiskiitoksia siittä.. Noh, mielenkiintonen valikoima eikä hinnat kyllä huimannu päätä.
 
Muistaako kukaan enää aikaa kun postimyynnissä oli "toimitusaika 4-6 viikkoa"... Jos ei malta muutamaa päivää (vaikka viittä esim. ma. tilaus - pe. kotona) odotella, niin ehkä kannattaa käydä ihan kivijalkakaupasta hakemassa.
 
Muuki
15.12.2010 20:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SirElwood: Muistaako kukaan enää aikaa kun postimyynnissä oli "toimitusaika 4-6 viikkoa"... Jos ei malta muutamaa päivää (vaikka viittä esim. ma. tilaus - pe. kotona) odotella, niin ehkä kannattaa käydä ihan kivijalkakaupasta hakemassa.
 
No hyvähän se on sieltä tornista sanoa, tuuppa tänne paikalliseen ihmettelemään niin tierät miksi kusti polkee.
 
Eio
Muuki
15.12.2010 20:52:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vvaltsu: Ihan uusi tuttavuus tämä strings.fi :o Halvimmat Alexi Laiho 10-56:set mitä oon tavannut ja olemattomat postikulut. Perkele, täältähän mä ostan kieleni jatkossa.
 
Joo sama homma kyllä, ihan mukava valikoima ja postikulut voi laskea sentteinä sormilla, no melkeen.
 
Eio
Ambrosia
15.12.2010 21:53:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljon kiitoksia kaikille vastanneille! Enpä olisi uskonut, että netissä on vielä paikka jossa neuvotaan näin ystävällisesti ja nopeasti meitä vasta-alkajiakin..
 
Mutta tosiaan, pitää jostain noista paikoista laittaa kieliä tilaukseen ja katsoa miten soivat! Sitten vain kielien vaihtoa kitaraan yrittämään..
 
Muuki
15.12.2010 21:57:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ambrosia: Paljon kiitoksia kaikille vastanneille! Enpä olisi uskonut, että netissä on vielä paikka jossa neuvotaan näin ystävällisesti ja nopeasti meitä vasta-alkajiakin..
 
Mutta tosiaan, pitää jostain noista paikoista laittaa kieliä tilaukseen ja katsoa miten soivat! Sitten vain kielien vaihtoa kitaraan yrittämään..

 
Juu ei muutakun onnea, ja tänne vaan heilumaan jos ei taho onnistua. Muistan kyllä oman ensimmäisen kieltenvaihdon - floikkaan. Voi helvetti sitä röytöä! >:D Mutta selvittiin ja tässä sitä ollaan, kielten vaihto, puhdistus, säätäminen ja tuunaus on lähempänä sydäntä kuin koskaan ennen.
 
Eio
vvaltsu
15.12.2010 23:00:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noita merkkejä kun kyseltiin kanssa, niin yleisimpiä on kai Dean Markleyt ja Ernie Ballit. Kannattaa myös kokeilla Elixirin pinnoitettuja Polyweb- tai Nanoweb-kieliä. Kestäävät pitempään, ja luultavasti se pari lisäeuroa kielisatsista maksaa itsensä takaisin kun kieliä ei tarvitse vaihtaa niin usein, niin rahassa kuin vaivassa.
 
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
Viski
15.12.2010 23:24:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jännä juttu kun en ole itse saanut vielä yhtään kieltä katkeamaan n. 2,5v soittouran aikana :D
 
Kiinni on ollut Ernie ballia, DR:ää ja daddaariota. Välillä on soiteltu kyllä kielet niin loppuun, ettei vire pysy enää ollenkaan.
 
Deepfreeze
16.12.2010 02:12:04 (muokattu 16.12.2010 13:46:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä ainakin korkeimpia kieli pingahteli ketuiksi harvase päivä silloin soittoa alotellessa. Sain jopa nylonkieliäkin paskaksi :D Sitä metallicaa kun oli soitettava niin ***tanan lujaa ja asenteella. Nykyään enää erittäin harvoin kieliä vaihtaessa ja "pingottaessa" joku e tai h paukahtaa.
 
Shitstorm
Sensonic
16.12.2010 08:24:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.lordofthestrings.com/
 
Tuolta sai ainakin ennen yli 25 euron lähetykset postikuluitta Suomeen. Maksaminen onnistuu luottokortilla tai PayPalilla ja mikä parasta - niillä on tuotevalikoimissaan Optima Gold -kieliä :-)
 
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
tommi m
16.12.2010 10:24:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viski: Jännä juttu kun en ole itse saanut vielä yhtään kieltä katkeamaan n. 2,5v soittouran aikana :D
 
Kiinni on ollut Ernie ballia, DR:ää ja daddaariota. Välillä on soiteltu kyllä kielet niin loppuun, ettei vire pysy enää ollenkaan.

 
Johtuu varmaan sun "ehkä" kiinteästä tallasta.
 
http://www.youtube.com/watch?v=QzcoLzF71qo
Fat Masterson
16.12.2010 11:09:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Oikeilla" nettikaupoilla on monesti se "emme valitettavasti voi toimittaa alle xx euron tilauksia". Yksi varteenotettava vaihtoehto yhden kielisatsin ostamiseen postitse on etsiä niitä huuto.netin "kitaroita ja vahvistimia"-osasta. Siellä on koko ajan paljon kielitarjontaa, näkee samalla onko myyjä luotettava ja postimaksutkin peritään useimmiten vain todellisen painon mukaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «