Aihe: Kielet jäykät eivätkä soi kunnolla.
1 2 3 4 57 8 9 10 1125 26 27 28 29
J.Hollström
15.12.2010 22:04:06
LaMotta: Antimyytti. Kitaristeilla on muita muusikoita suurempi pätemisen tarve.

Vaikea huomata.
padaa@dadaa!
15.12.2010 22:07:27

Mr. Speed: Edellisessä kommentissa oli kuultavissa basistin (katkeroitunut?) ääni.

Juum tai sitten se ei ole saanut pillua tai sillä on itellä vm.2001 Toyota Corolla...

Eikun: Onko basismius jotenkin mielipiteen falsifioiva muuttuja?
Jokkis
15.12.2010 22:08:00
Mr. Speed: Tuo riippuu aikalailla improvisoijasta :D

Niin, mä lähinnä tarkoitinkin esimerkiksi tuolla mun ''pahamaineisessa'' listassani mainittuja, kitaristeja. Niihin olen näet enemmän perehtynyt. Nyt pitäs varmaan prehtyä noihin jazz-kitaristehin vähän paremmin. En vaan kyllä millään viittis alkaa kuunnella niiden musiikkia. Mä en vaan yksinkertaisesti diggaa, vaikka juuri tänään olen huomannutkin, että sen musagenren kitaristeissa onkn hyvin taitavia tyyppejä.
Mr. Speed
15.12.2010 22:08:01
padaa@dadaa!: Juum tai sitten se ei ole saanut pillua tai sillä on itellä vm.2001 Toyota Corolla...

Eikun: Onko basismius jotenkin mielipiteen falsifioiva muuttuja?

Kitarakamapalstalla? Aina.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Sakmongkol
15.12.2010 23:38:34
the-Antero: Hehee, kerrohan nyt edellämainittuja kitaristeja joilla ei ole sitä omaa tunnistettavaa tyyliä... ;) paitsi tietysti sillä Isolla-Yngwiellä :D

Muistaakseni mainittiin ainakin esim. Randy Rhoads, Bodomin kitaristit ja Shawn Lane. Ja joku Alex Skolnick vissiin. Täysin tyhjänpäiväisiä äijiä vaikka saattavat olla teknisesti hyviä. Sitten toisaalta mainittiin monia joilla on oma juttunsa mutta ovat muuten vaan huonoja, kuten joku Steve Vai tai Angus Young.

Al Di Meolalla oli ainakin joskus oma juttunsa, mutta se kuuluu lähinnä niillä kolmella Return to Foreverin levyllä ja sitten kahdella ensimmäisellä soololevyllä.

http://www.youtube.com/watch?v=9uWUYNUPa90
Ynkkä ei osaa soittaa hitaasti, ei sitten millään :D

Ensinnä sanon että väite ei pidä täysin paikkaansa, toiseksi huomautan että musiikkinäyte on huonosti valittu, ja kolmanneksi ihmettelen miksi pitäisi soittaa hitaasti jos osaa soittaa nopeasti siten että se kuulostaa hyvältä.
Mr. Speed
15.12.2010 23:43:53
Sakmongkol: Muistaakseni mainittiin ainakin esim. Randy Rhoads, Bodomin kitaristit ja Shawn Lane. Ja joku Alex Skolnick vissiin. Täysin tyhjänpäiväisiä äijiä vaikka saattavat olla teknisesti hyviä. Sitten toisaalta mainittiin monia joilla on oma juttunsa mutta ovat muuten vaan huonoja, kuten joku Steve Vai tai Angus Young.

Al Di Meolalla oli ainakin joskus oma juttunsa, mutta se kuuluu lähinnä niillä kolmella Return to Foreverin levyllä ja sitten kahdella ensimmäisellä soololevyllä.

Ensinnä sanon että väite ei pidä täysin paikkaansa, toiseksi huomautan että musiikkinäyte on huonosti valittu, ja kolmanneksi ihmettelen miksi pitäisi soittaa hitaasti jos osaa soittaa nopeasti siten että se kuulostaa hyvältä.

Ehkä mikään ei ole yhtä mautonta kuin haukkua toista kitaristia tyylitajuttomaksi. On eri asioita olla tyylitajuton, kuin "olisin soittanut tuon eri tavalla". Sitähän tyylitaju loppupeleissä on. Mitä itse laittaisi mihinkin. Eli aika puhtaasti puhutaan makuasioista.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Sakmongkol
15.12.2010 23:53:05
Mr. Speed: Ehkä mikään ei ole yhtä mautonta kuin haukkua toista kitaristia tyylitajuttomaksi. On eri asioita olla tyylitajuton, kuin "olisin soittanut tuon eri tavalla". Sitähän tyylitaju loppupeleissä on. Mitä itse laittaisi mihinkin. Eli aika puhtaasti puhutaan makuasioista.

En puhunut tyylitajusta, ja vältin koko tyyli-sanan käyttöä juuri näiden kommenttien varalta. Tyylitajua pitää olla jos soittaa muiden tekemää musiikkia, mutta omaa musiikkia luodessa ja esittäessä tyylin käsite on pelkkä rasite ja rajoite. Siksi puhuin 'oman jutun tekemisestä', paremman suomenkielisen ilmauksen puutteessa.
ReBeat
16.12.2010 01:01:57

Tossa biisissä Ynkkä antaa tulla teeman äänet useaan kertaan ihan rauhassa ja improvisoi enemmän vasta muihin kohtiin :
http://www.youtube.com/watch?v=IGqZE3AlnuA
(YJM - Brothers)
kid ego
16.12.2010 01:55:17
Hoho, jätkät menee täällä Jokkiksen provoihin ihan täysillä. Yksi jamppa vie ketjullista ukkoja kuin joku NHL-superstara. :D
the-Antero
16.12.2010 07:41:42 (muokattu 16.12.2010 07:45:39)

Hehe, musta aina yhtä hauskaa kun joku tulee kehumaan että ynkkä on maailman paras kitaristi :D

Ja myös se että haukkuu Vai:ta paskaksi kitaristiksi. ;) Kertoo aika paljon siitä ettei ole kuunnellut kyseistä heppua,vaan tässä tapauksessa ilmeisesti pelkkää YJM:ää ;)
Saahan niitä mielipiteitä olla vaikka minkälaisia...mutta ei se ynkkä oo seventh signing jälkeen tehny mitään kunnollista...
Muuki
16.12.2010 07:58:11
the-Antero: Hehe, musta aina yhtä hauskaa kun joku tulee kehumaan että ynkkä on maailman paras kitaristi :D

Meidän pikku "jangwie" on valitettavasti juuri niin yksipuolinen kaveri kun vaan voi olla. Taitoja en hauku, oonhan minäkin useamman vuoden kuunnellut sällin lurituksia, ei siinä mitään kun saundaakin ihan kivalta. Mutta raja se menee mullakin kai jossain, enkä oo nyt puoleen vuoteen viitsinyt edes ajatella. Ynkkähän sano jossain haastattelussa että soittaa nopiasti kun siitä kerran tykkää.. Heh.

Tiedän kyllä kuinka hemmetin vaikeata on yrittää olla samalla monipuolinen, taitava ja siinä sivussa vielä omaperäinen. Ihminen kun tahtoo toistaa itseään, aina ja ikuisesti, vaikka onhan niitä ihmemiehiäkin maailmalla.

Mutta eihän siinä mitään, musiikki kun menee melkein väistämättä johonkin kategoriaan, joten laitetaan Malmsteeni vaikka sinne (neo)klassiseen metalliin, ja arvostetaan ukkoa luokassaan, joku enemmän ja joku vähemmän. Vaikka onhan se ulosanti aika huvittavaa, kun miettii niitä police-aurinkolaseja, äijän ulkonäköä ja ilmeitä. :)
Eio
padaa@dadaa!
16.12.2010 08:21:23

Miikathebest:
P.S. Mitä ihmettä toi Jokkis oikeen höpöttää??

Nööh...kyllä muistan itsekin kun olin neljätoista, miten silloin tuntui että minä olen tämän maailman keskipiste ja ne omat suosikit ja mielipiteet olivat myös absoluuttisen oikeita. Ei silloin halunnut punnita objektiivisen ja subjektiivisen tarkastelun eroja, jos ylipäätään tiesi mitä se tarkoittaa.
the-Antero
16.12.2010 08:22:27

Muuki Joo onahan se hyvä soittamaan nopeesti, mutta tuossa herrassa on nimenomaan tuo tyyli se mistä en tykkää sen soitossa, Andy LaRoqcuen soitosta tykkään taasen oikein paljon...eli sen soitossa on jotain mikä miellyttää mun korvaa...

M.netissä keskustelut ei mene koskaa outoihin sfääreihin eivätkö varsinkaan muutu juupas eipäs kisailuiksi :D
GrooverMan
16.12.2010 13:15:16
Huhhuh, Ynwie vaan on niin paska. Ehkä näkemyksettömin kitaristi ikinä. Jaksaa hämmentää kun joku vilpittömästi diggaa. Tai sit toi oli ironiaa?

Opinions, arseholes, I've got one of both too!
Ei kyllä kelpaa, ollenkaan!
kid ego
16.12.2010 13:23:06
GrooverMan: Huhhuh, Ynwie vaan on niin paska. Ehkä näkemyksettömin kitaristi ikinä. Jaksaa hämmentää kun joku vilpittömästi diggaa. Tai sit toi oli ironiaa?

Opinions, arseholes, I've got one of both too!

Meikä diggaa, mutta en mä jaksa väitellä asiasta. Mieluummin laitan levyt soimaan.
the-Antero
16.12.2010 13:52:17

Sakmongkol Kyllä se niin on että suurin osa kitaristeista on käynyt tuon "maailman paras kitaristi" vaiheen läpi, mutta älä huoli, kyllä se menee ohi...toivottavasti..

ja mitä tuohon Angus Youngiin tulee, noh, koitapas itse soitella niitä riffejä ja sooloja samoilla soundeilla kun AC/DC:n jäbät...voin muuten olla 100% varma että hepulle tulee vielä itku silmään...jos haluat vielä lisää haastetta niin heilu niinkuin heinämies samalla...jos vaikka nauhottasit meille tänne pienen ääninäytteen...
kimurantti1
16.12.2010 14:12:33 (muokattu 16.12.2010 14:13:19)
GrooverMan: Huhhuh, Ynwie vaan on niin paska. Ehkä näkemyksettömin kitaristi ikinä. Jaksaa hämmentää kun joku vilpittömästi diggaa. Tai sit toi oli ironiaa?

Jos kuuntelee vähänkään laajempaa otosta tän päivän hevikitaristeista, niin Yngwien vaikutus ko. tyylissä kuuluu aivan suoraan, ehkäpä enemmän kuin kenenkään muun, mukaan lukien Hendrixit ja Blackmoret. Siispä jotain näkemystä sillä ilmeisesti oli, kun niin monet on suorastaan idioottimaisen ilmeisesti lähteneet matkimaan sitä. Ei se toki täydellinen kitaristi ole, mutta kukapa on.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
GrooverMan
16.12.2010 16:14:47
kimurantti1: Jos kuuntelee vähänkään laajempaa otosta tän päivän hevikitaristeista, niin Yngwien vaikutus ko. tyylissä kuuluu aivan suoraan, ehkäpä enemmän kuin kenenkään muun, mukaan lukien Hendrixit ja Blackmoret. Siispä jotain näkemystä sillä ilmeisesti oli, kun niin monet on suorastaan idioottimaisen ilmeisesti lähteneet matkimaan sitä. Ei se toki täydellinen kitaristi ole, mutta kukapa on.

Ja Yngwien soittotyyli on suora jatke Hendrixin, Blackmoren, jne. soittotyyleille, välissä oman lusikkansa soppaan oli lyönyt ainakin EVH. Ja Hendrix ja Blackmore kanavoivat aiempaa matskua jota olivat kehittäneet esim. Kingit, Robert Johnson, Muddy Waters, joiden vaikutteet olivat jotain jo unohtuneita kitaristeja jne. jne.

Eli tossa suhteessa ei varmaan näistä ole yksi toista vaikuttavampi, eri ketjun vaiheissa vain. Se että jotkut kitaristit matkivat suoraan Malmsteenia, ei merkkaa mitään. Henkalla ja muilla on myös copy catinsa ollut. Ja on muuten edelleen.
Ei kyllä kelpaa, ollenkaan!
the-Antero
16.12.2010 16:26:00

GrooverMan: Ja Yngwien soittotyyli on suora jatke Hendrixin, Blackmoren, jne. soittotyyleille, välissä oman lusikkansa soppaan oli lyönyt ainakin EVH. Ja Hendrix ja Blackmore kanavoivat aiempaa matskua jota olivat kehittäneet esim. Kingit, Robert Johnson, Muddy Waters, joiden vaikutteet olivat jotain jo unohtuneita kitaristeja jne. jne.

Eli tossa suhteessa ei varmaan näistä ole yksi toista vaikuttavampi, eri ketjun vaiheissa vain. Se että jotkut kitaristit matkivat suoraan Malmsteenia, ei merkkaa mitään. Henkalla ja muilla on myös copy catinsa ollut. Ja on muuten edelleen.

Selkeesti plussan arvoinen kommentti...näinhän se on, kaikki nappaavat muualta omaan soittoonsa juttuja...jotta näin ei olisi pitäisi soittajan olla kuuntelematta mitään musiikkia ja opetella soitto täysin itse ilman ulkopuolista apua...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)