Karvamammutti 15.12.2010 14:12:56 | |
---|
Terry Pantheras: No näin vois ehkä luulla... Mut pointtini on se, että pistäpä vaikka joku Petrucci ja Laiho soittamaan esim. Rollareitten Gimme Shelter, niin eihän siitä mitään tulisi. Voin kuvitella miltä se kuulostaisi. Niin, erilaiseltahan se kuulostaisi. Laiho ei oo Richards eikä Moore oo Page. Miekään en oo Vai. Ihan erilaiselta kuulostaa kyllä. Pointti on kyllä vähän kadoksissa. Axe-Mikko: "Karvamammuteissakaan ei ollut putkia. Et voi olla hyvä yhtään missään. Olet vain yliarvostettu elefantti." |
padaa@dadaa! 15.12.2010 14:13:18 | |
---|
|
Numb 15.12.2010 14:18:56 | |
---|
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
Terry Pantheras 15.12.2010 14:24:35 | |
---|
Karvamammutti: Niin, erilaiseltahan se kuulostaisi. Laiho ei oo Richards eikä Moore oo Page. Miekään en oo Vai. Ihan erilaiselta kuulostaa kyllä. Pointti on kyllä vähän kadoksissa. Väittäisin, että paskalta kuulostaisi, sit vielä Joey Jordison kannuihin ja Billy Sheehan bassoon. Joku voisi tietty väittää muuta. Tämän ketjun merkeissä pointista ei sitten sen enempää. |
aristoteles666 15.12.2010 14:35:28 | |
---|
|
Eemil 15.12.2010 17:16:39 | |
---|
|
Sakmongkol 15.12.2010 17:38:08 | |
---|
Eemil: http://www.youtube.com/watch?v=6he9tvWtXRo Maailman paras kitaristi ja flamencotkin lähtee välittömästi kuin antiikin kreikassa. Tässä on totuus. Kuitenkin täytyy sen verran sanoa että ei minusta paremmuutta mitata sillä kuinka montaa eri 'tyyliä' osaa soittaa 'uskottavasti', vaan sillä kuinka hyvin tekee oman juttunsa. Suurimmalla osalla täälläkin mainituista ns. hyvistä kitaristeista ei edes ole mitään omaa juttua. Tässäkin suhteessa paras on tietty Yngwie. Originaali, jäljittelemätön, suvereeni. |
0101978 15.12.2010 17:49:00 | |
---|
Karvamammutti: Eikös se PMMP:n kitaristi oo nimenomaan joku perus tiluville? PMMP:n kitaristi on kyllä hyvin kaukana mistään tiluvillestä! Hyvin kaukana! Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! |
Stradlin 15.12.2010 17:58:38 | |
---|
Vai että on kielet jäykät eivätkä soi kunnolla. En kyllä osaa tässä auttaa nyt, sori. This guy could fuck up a cup of coffee |
ReBeat 15.12.2010 18:18:38 (muokattu 15.12.2010 18:27:03) | |
---|
|
Crossroad 15.12.2010 19:11:44 (muokattu 15.12.2010 19:12:05) | |
---|
Mihin tarvitaan kymmentä kitaristia soittamaan kitarasoolo? Yksi soittaa soolon ja loput 9 kertovat kuinka sen olisi voinut soittaa paremmin ja nopeammin. -Ritchie Blackmore- |
Jokkis 15.12.2010 21:53:50 | |
---|
randy rhoads: Mihin tarvitaan kymmentä kitaristia soittamaan kitarasoolo? Yksi soittaa soolon ja loput 9 kertovat kuinka sen olisi voinut soittaa paremmin ja nopeammin. -Ritchie Blackmore- Toi on kyllä aika nasevasti sanottu. Se nimittäin on vähän silleen, että jos yksi kitaristi soittaa soolon, niin kyllä aina löytyy joku, joka osaa sanoa miten sen soolon olisi voinut soittaa paremmin. Jokainen soolo on kutenkin muusikon oma tuotos ja sellaista on helpompi kommentoida kuin tehdä itse samanveroinen. Ja muuten, onko täällä ketään muuta sellaista henkilöä, joka pitäisi kerralla luotua ja improvisoitua sooloa parempana kuin sellaista, mikä on hiukan kaavoihin kangistunut tai liian ''tehty''? olen nimittäin itse huomannut, että tällaiset tuosta vaan improvisoidut soolot kuulostavat paremmilta ja kekseliäämmiltä, ainakin mun korvaan. |
Mr. Speed 15.12.2010 21:56:29 | |
---|
Jokkis: Toi on kyllä aika nasevasti sanottu. Se nimittäin on vähän silleen, että jos yksi kitaristi soittaa soolon, niin kyllä aina löytyy joku, joka osaa sanoa miten sen soolon olisi voinut soittaa paremmin. Jokainen soolo on kutenkin muusikon oma tuotos ja sellaista on helpompi kommentoida kuin tehdä itse samanveroinen. Ja muuten, onko täällä ketään muuta sellaista henkilöä, joka pitäisi kerralla luotua ja improvisoitua sooloa parempana kuin sellaista, mikä on hiukan kaavoihin kangistunut tai liian ''tehty''? olen nimittäin itse huomannut, että tällaiset tuosta vaan improvisoidut soolot kuulostavat paremmilta ja kekseliäämmiltä, ainakin mun korvaan. Tuo riippuu aikalailla improvisoijasta :D Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
J.Hollström 15.12.2010 21:58:14 | |
---|
randy rhoads: Mihin tarvitaan kymmentä kitaristia soittamaan kitarasoolo? Ei mihinkään. Turhempaa juttua musiikissa ei ole olemassakaan kuin kitarasoolo. Miksi joka biisiin pitää jonkun päästä pullistelemaan ja vetämään joku kitarasoolo? Haloo, ei mitään järkeä. |
nannne 15.12.2010 21:58:47 | |
---|
Jokkis: Ja muuten, onko täällä ketään muuta sellaista henkilöä, joka pitäisi kerralla luotua ja improvisoitua sooloa parempana kuin sellaista, mikä on hiukan kaavoihin kangistunut tai liian ''tehty''? olen nimittäin itse huomannut, että tällaiset tuosta vaan improvisoidut soolot kuulostavat paremmilta ja kekseliäämmiltä, ainakin mun korvaan. En vain aina levyjä kuunnellessani osaa sanoa että onko se kerralla luotu ja improvisoitu vai kaavoihin kangistunu ja tehty. Miten nämä erottaa? Ei vaiskaan, mikä ikinä parhaalta kuulostaa. |
Sakmongkol 15.12.2010 22:00:11 | |
---|
Jokkis: Ja muuten, onko täällä ketään muuta sellaista henkilöä, joka pitäisi kerralla luotua ja improvisoitua sooloa parempana kuin sellaista, mikä on hiukan kaavoihin kangistunut tai liian ''tehty''? olen nimittäin itse huomannut, että tällaiset tuosta vaan improvisoidut soolot kuulostavat paremmilta ja kekseliäämmiltä, ainakin mun korvaan. Mitään täysin improvisoitua sooloa ei ole olemassakaan, vaan likit ja sävelvalinnat tulevat jostain, joko tietoisesti valittuna, alitajunnasta tai vaikka lihasmuistista. Kun repertuaari on tarpeeksi suuri niin soolo saattaa kuulostaa täysin improvisoidulta, mutta ei ole sitä. Täysin läpisävelletty soolo on mielestäni ehkä jopa hankalampi saada kuulostamaan yhtä hyvältä kuin hieno improvisoitu soolo. Ainoa kitaristi jolta itse tiedän erittäin hyviä läpisävellettyjä sooloja taitaa olla Uli Jon Roth. |
Mr. Speed 15.12.2010 22:01:52 | |
---|
J.Hollström: Ei mihinkään. Turhempaa juttua musiikissa ei ole olemassakaan kuin kitarasoolo. Miksi joka biisiin pitää jonkun päästä pullistelemaan ja vetämään joku kitarasoolo? Haloo, ei mitään järkeä. Edellisessä kommentissa oli kuultavissa basistin (katkeroitunut?) ääni. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Mr. Speed: Edellisessä kommentissa oli kuultavissa basistin (katkeroitunut?) ääni. Kitarasooloa vielä turhempaa on vain bassosoolo. |
LaMotta 15.12.2010 22:03:09 | |
---|
Antimyytti. Kitaristeilla on muita muusikoita suurempi pätemisen tarve. La Motta |
Mr. Speed 15.12.2010 22:04:02 | |
---|
J.Hollström: Kitarasooloa vielä turhempaa on vain bassosoolo. Varsinkin jos sellaista ei osaa soittaa :) Kyllä mä luulen, että turhuusasteikolla rumpusoolo lyö vielä bassosoolon. Ite en henk. koht. jaksa edes vetää kitarasooloa joka biisiin, mutta mielestäni on biisejä johon kitarasoolo kuuluu. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |