Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tascam US-1641
1
SanV
15.12.2010 18:01:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis ulkoselle äänikortille tarvetta.
 
http://www.dv247.fi/invt/46604/
 
Tuollaisen löysin, hinta ei vaikuta pahalta toimintoihin nähden, muuta onko laatu sitten taattua B-tasoa..?
 
Saa ehdotella muita laitteita (kunhan on vähintään 8 mic inputtii) mistä on posiitivisia kokemuksia, ja varsinkin mainita mistä pitää pysyä erossa :D
 
htm
15.12.2010 19:27:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo ollut n. 8 kk käytössä. Mitään huomautettavaa ei ole ollut. Toimii omilla ajureilla mallikkaasti, ja äänenlaatu on ainakin mulle riittävä.
 
Ainoa puute on lähtöjen toteutus, monitorilähdön lisäksi neljä monolähtöä, joita voi käyttää vain pareittain, mutta ei stereona, jolloin stereoraidan reamppaus pitää tarvittaessa hoitaa monitorilähdön kautta.
 
Antti1
15.12.2010 19:29:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

htm: Mulla on tuo ollut n. 8 kk käytössä. Mitään huomautettavaa ei ole ollut. Toimii omilla ajureilla mallikkaasti, ja äänenlaatu on ainakin mulle riittävä.
 
Ainoa puute on lähtöjen toteutus, monitorilähdön lisäksi neljä monolähtöä, joita voi käyttää vain pareittain, mutta ei stereona, jolloin stereoraidan reamppaus pitää tarvittaessa hoitaa monitorilähdön kautta.

 
Nyt en kyllä tajua, että miksei niistä voi stereosignaalia ottaa ulos ja eikö niitä voi käyttää yksittäin monolähtöinä?
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
SanV
15.12.2010 19:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.dv247.fi/assets/products/46604_l.jpg
 
Tuossa kuvassa olevat lähdöt (en tarkoita nyt monitorlähtöjä), ni tuleeko niistä koko "mixi" monona ulos jokaisesta vai että toinen ulostulo ns. parissa on left ja toinen right?
 
alanko
15.12.2010 19:55:07 (muokattu 15.12.2010 20:00:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SanV: http://www.dv247.fi/assets/products/46604_l.jpg
 
Tuossa kuvassa olevat lähdöt (en tarkoita nyt monitorlähtöjä), ni tuleeko niistä koko "mixi" monona ulos jokaisesta vai että toinen ulostulo ns. parissa on left ja toinen right?

 
Eikö nuo line outit yleensä oo aina stereolähtöjä? Tai niin minä käsittäisin, että se on stereo jos lukee että line out. Stereoplugilla siis tulee stereota ulos. Neljästä eri paikasta. Ja monitorille erikseen L ja R. Näin itse käsittäisin. Laitetta en kyllä omista.
 
Edit: eihän ne toki oo aina stereota, mutta tuossa tapauksessa olisin itse niin käsittänyt
 
Antti1
15.12.2010 21:07:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alanko: Eikö nuo line outit yleensä oo aina stereolähtöjä? Tai niin minä käsittäisin, että se on stereo jos lukee että line out. Stereoplugilla siis tulee stereota ulos. Neljästä eri paikasta. Ja monitorille erikseen L ja R. Näin itse käsittäisin. Laitetta en kyllä omista.
 
Edit: eihän ne toki oo aina stereota, mutta tuossa tapauksessa olisin itse niin käsittänyt

 
Ei ne oo stereolähtöjä lähestulkoon koskaan missään pro-käyttöön tarkoitetussa kamassa. Tossakin ne on balansoituja monolähtöjä, joihin nyt näennäisesti se "stereoplugi" (eli TRS) menee.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
htm
15.12.2010 21:07:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Nyt en kyllä tajua, että miksei niistä voi stereosignaalia ottaa ulos ja eikö niitä voi käyttää yksittäin monolähtöinä?
 
Juu, näin kai sitä luulis. Kuitenkin vain balansoidun monosummauksen saan molemmista ulos. Eikä voi dedikoida signaalia vain toiseen. Molemmat tuuttaa samaa. Tosin voi olla jokin mystinen asetus väärässä täpissä, jonka olen missannut. Käyttöohje on havainnollisuudessaan tasoa: 1. virtakykin 2. mikrofoni tähän 3. valmis!
 
Niq
16.12.2010 09:21:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

htm: Juu, näin kai sitä luulis. Kuitenkin vain balansoidun monosummauksen saan molemmista ulos. Eikä voi dedikoida signaalia vain toiseen. Molemmat tuuttaa samaa. Tosin voi olla jokin mystinen asetus väärässä täpissä, jonka olen missannut. Käyttöohje on havainnollisuudessaan tasoa: 1. virtakykin 2. mikrofoni tähän 3. valmis!
 
Kun laitat sieltä ohjelmastasi reitityksen oikein niin varmasti saat stereota. Eli vasen kanava line out 3 ja oikea line out 4.
 
htm
16.12.2010 09:25:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Kun laitat sieltä ohjelmastasi reitityksen oikein niin varmasti saat stereota. Eli vasen kanava line out 3 ja oikea line out 4.
 
Jep, toivotaan että se on näin simppeliä, kun tarve tulee...
 
Juntunen
16.12.2010 12:25:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Kun laitat sieltä ohjelmastasi reitityksen oikein niin varmasti saat stereota. Eli vasen kanava line out 3 ja oikea line out 4.
 
Joo noin tuo ainakin mulla toimii. Eikä tosiaan itselläkään ole huomautettavaa laitteesta ollut. Meikäläisen studio-olosuhteissa ei varmastikkaan ole se heikoin lenkki.
Niq
16.12.2010 14:09:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juntunen: Joo noin tuo ainakin mulla toimii. Eikä tosiaan itselläkään ole huomautettavaa laitteesta ollut. Meikäläisen studio-olosuhteissa ei varmastikkaan ole se heikoin lenkki.
 
Sen unohdin minäkin mainita että pari vuotta mallikasta yhteiseloa on vietetty, useammassa koneessa sekä XP, että Win7 64bit -alustoilla, eikä ongelmia ole ollut. Mitä nyt joskus alussa meni pari viikkoa kirotessa, kunnes tajusin ottaa USB-hubin pois välistä ja homma alkoi pelittää kuten pitää.
 
SanV
16.12.2010 16:18:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista, oikein mallikasta toimintaa :D Toivottavasti pian itsekkin perehdyn reitityksiin.
 
dolbynr
17.12.2010 09:31:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reunahuomautus:
Thomann näyttää lopettaneen tuon 1641-mallin myynnin hiljattain. Samantyyppisiksi korvaaviksi malleiksi ovat Tascamilta kai tulleet US-800, US-1800 ja US-2000.
Suomesta tuota US-1641-mallia näyttää mm. Hedcomilta kyllä löytyvän.
 
dolbynr
01.02.2011 15:53:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään jo käyttäjäkokemuksia US-1641 korvaajaksi tulleesta mallista US-1800?
 
Thomanilla tuo näyttää jo olevan myynnissä http://www.thomann.de/fi/tascam_us_1800.htm
 
ja Suomessa ainakin Hedcomille lienee tulossa myyntiin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «