Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: vahvistimessa viritysmittari?
1
JasuL
15.12.2010 18:57:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olin tetissä sound cityssä, enkä ole varma kuulinko oikein, mutta myyjä esitteli asiakkaalle jtn vahvistinta ja sanoi että tässä vahvistimessa on sitten viritysmittari niin sitä ei tarvitse ostaa erikseen. siis voiko vahvistimessa olla viritysmittari vai kuulinko omiani? muistaakseni esittelyssä ollut vahvari oli marsu
 
Antti1
15.12.2010 18:59:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuu mieleen Marshallia, jossa mittari olisi, vaan en oo noihin uusimpiin römpsyttimiin kamalasti tutustunut. Mittari kuitenkin on mahdollista rakentaa tietenkin vahvarin sisään. Voithan sä laittaa sinne vaikka jätskitötterön ja mokoman vielä pakastimen sisään.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
TTV
15.12.2010 19:00:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JasuL: olin tetissä sound cityssä, enkä ole varma kuulinko oikein, mutta myyjä esitteli asiakkaalle jtn vahvistinta ja sanoi että tässä vahvistimessa on sitten viritysmittari niin sitä ei tarvitse ostaa erikseen. siis voiko vahvistimessa olla viritysmittari vai kuulinko omiani? muistaakseni esittelyssä ollut vahvari oli marsu
 
Voi olla ja monessa onkin. Toteutus voikin sitten olla joko äänirautaa matkiva kunten esim. Rolandin MicroCubessa tai sitten ihan ledeillä vireen näyttävä (vox, Peavey, ...).
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
TTV
15.12.2010 19:01:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: mokoman vielä pakastimen sisään.
 
Ei taida koko bändi mahtua kerralla, heh :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Antti1
15.12.2010 19:01:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Ei taida koko bändi mahtua kerralla, heh :-)
 
Riippuu pakastimen koosta, Annala on aika laiha.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Wolfhound
15.12.2010 19:03:52 (muokattu 15.12.2010 19:07:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ettei ois ollu Fender G-DEC?
 
http://www.fender.com/products/search.php?partno=2351000000 "Built-in E-tuner with LED Indicator"
 
(googleen: +built-in +tuner +guitar +amp)
 
Se mikä ei tapa, vituttaa
Antti1
15.12.2010 19:07:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshallilla näköjään uusissa MG-sarjalaisissa on joissain virittimet.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Kvesti
15.12.2010 19:15:12 (muokattu 15.12.2010 19:16:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marsun MG2FX:ssä on viritysmittari. En ole varma onko muissa MG-sarjan vahvareissa. JMD:ssä taisi myös olla.
 
Jos vahvarissa on jotain digitaalista, siinä on usein viritysmittari.
 
E: Joku näköjään ehtii aina väliin, kun yrittää tarkastaa tietoja netistä :P
 
JasuL
15.12.2010 19:28:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no tietäskö kukaan, että mikä olis paras vahvari mis olis viritysmittari bändi käyttöön?
 
Celeb
15.12.2010 19:30:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändikäytössä hyvät (muusikoiden.net scenen hyväksymät) vahvistimet ei yleensä sisällä viritintä. Tehokkaimmat Vox VT-vahvarit kannattaa katsoa, ja myös Rolandin Cube -sarja... muista mä en tiiä.
 
Antti1
15.12.2010 19:31:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JasuL: no tietäskö kukaan, että mikä olis paras vahvari mis olis viritysmittari bändi käyttöön?
 
Vahvarin valinnassa se viritysmittari on syytä pitää ihan vihoviimeisenä valintakriteereinä. Pari syytä: niitä saa laadukkaampia erillisinä, sisäänrakennetuista 100% testaamistani on ollut huonoja. Vahvaria kannattaisi valita soundin ja muun soveltuvuuden kannalta, eikä virittimen.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
aristoteles666
15.12.2010 19:31:01 (muokattu 15.12.2010 19:31:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JasuL: no tietäskö kukaan, että mikä olis paras vahvari mis olis viritysmittari bändi käyttöön?
 
osta nyt kuitenkin se paras vahvistin bändikäyttöön, ja jos siinä sattuu olemaan mittari, hyvä, jos ei , osta erikseen mittari.
 
mä olin ennen anttia, tää internet huijaa.
 
Ziggy Bubba
15.12.2010 19:33:31 (muokattu 15.12.2010 19:34:08)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä niitä virittimiä taitaa joistain vahvareista valmiiksi löytyä, mutta en ole varma onko tuo paras peruste vahvarin valintaan. Nimittäin pattereilla tai muuntajalla toimivia virittimiä saa parilla kympillä.
 
Toki jos se vaffari muuten täyttää kaikki laatu- ja hintakriteerit, niin mikä jottei.
 
E: Prkl, great minds think alike :)
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Antti1
15.12.2010 19:34:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: mä olin ennen anttia, tää internet huijaa.
 
Mut sikki tuli kolmanneksi silti.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
aristoteles666
15.12.2010 19:36:40 (muokattu 15.12.2010 19:37:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mut sikki tuli kolmanneksi silti.
 
mut me oltiin aika tasan kalkkiviivoilla.
 
19.31.01
 
joukov
15.12.2010 20:02:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Line6 Vettassa on myös viritin sisäänrakennettuna.
 
Vice President of KISS Army Finland
Lunnu
15.12.2010 20:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli hetken aikaa kotikäytössä Peaveyn Vypyr jossa oli toteutettu viritinmittari vahvistimeen - sen verran monimutkainen härveli, ettei se kauaa mulla pyörinyt joten laadusta en osaa sanoa sen kummempaa.
 
Joskus on ollut myös LINE6 Flextone, jossa, jos oli käytössä lautaohjain, sai käyttöönsä myös lediohjatun viritinmittarin.
 
Ei kait tuo nyt niin kummonen asia liene? Digitaalihärveleissä aika perusominaisuus ehkä...
 
Nostalgy is not what it used to be
Kvesti
15.12.2010 20:10:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

qal: Mulla oli hetken aikaa kotikäytössä Peaveyn Vypyr jossa oli toteutettu viritinmittari vahvistimeen - sen verran monimutkainen härveli, ettei se kauaa mulla pyörinyt joten laadusta en osaa sanoa sen kummempaa.
 
Pedaalin kanssa tuo on järjellinen. Voisi olla hieman parempi, mutta kyllä sillä pärjää. Ilman pedaalia en ole kokeillut.
 
MikaHekkanen
15.12.2010 21:37:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfhound: Ettei ois ollu Fender G-DEC?
 
http://www.fender.com/products/search.php?partno=2351000000 "Built-in E-tuner with LED Indicator"
 
(googleen: +built-in +tuner +guitar +amp)

 
Fender Mustangeista tuo löytyy myös.
http://fender.com/products/search.p … itaramplifiers&series=Mustang%84%A2
 
Ja varmasti monesta muusta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «