Demostudio 23.03.2004 00:04:22 | |
---|
Bändin nimi: Jucciz Kappaleen nimi: Rokkia ja vähemmän rokkia URL: http://peavey.mine.nu/mp3/biisit/ (Mp3) Ajattelin, että tuskinpa tässä mitään menettää jos heitän nuo loputkin biisiyritelmät jakoon. Suurin osa ei ole valmiin biisin mittaisia, vaan lähinnä musiikillisia ideoita, joita olen kerännyt yhteen sitä varten, että niistä voisi aikanaan kenties tehdä ihan oikeita bändibiisejä. Suurin osa biiseistä on reippaahkoa kitararockia, mutta joukossa on myös muutama vähän hitaampi veto. Kaikenlainen palaute on oikein tervetullutta. |
jannu 23.03.2004 00:46:55 | |
---|
Aika vaikeaa on arvioida, kun tosiaan ovat melkoisen raakileen kuuloisia pätkiä. Hyviä ideoita tulvahteli kyllä monta monituista. Hienoja perusrokkiriffejä mies kyllä osaa loihtia. Kuus_kaheksan meininki miellytti allekirjoittanutta eniten. Myös rullaus ja vehreys(kaikessa lyhykäisyydessään) olivat hienoja. Sulla tuntuu pääasiassa olevan aika "perusturvallinen" ote musiikkiin; Vaikka tarjoilit monenlaisia tunnelmia, silti mitään kummempaa syrjähyppyä ei tapahtunut. Eikä tarvitsekaan. Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Jucciz 23.03.2004 00:53:59 | |
---|
Tähän pitänee kommentoidakin ihan heti: perusturvallinen ote selittyy paljolti sillä, että näistä on tarkoitus saada joskus aikaiseksi oikeita bändibiisejä, eikä niinkään taidepläjäyksiä, joskin niitäkin tarvittaessa voin väsätä, ilmoitelkaa vain, mitä tahdotte. :) Tekee ihan hyvää (wannebe-)jatsimiehelle välillä palata myös rockmusiikin perusasioihin ja pohtimaan niitä seikkoja, mitkä elementit tekevät biisistä sellaisen, että se mahdollistaa toimivan yhteissoiton jonkun kokoonpanon kynsissä. Näidenkin biisien tärkein osa, eli onnistunut (tai edes minkäänlainen) laulusuoritus on vielä keksimättä ja toteuttamatta. Ainakin useimpien osalta, sillä niissä on tietoisesti jätetty laululle tilaa. Toivottavasti edes osan näistä kuulisin joskus laulettuina versioina. Kiitos silti arvokkaista kommenteista.. ja kuunnelkaahan muutkin! Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Notefix 23.03.2004 14:23:59 (muokattu 23.03.2004 14:24:13) | |
---|
Pätenvänkuuloista matskua, vaikka onkin vielä ilmeisesti aika demoasteella. Diggaan soittotyylistä, musikaalista. Hitaus, kuuskahdeksan ja rullaus kolahti parhaiten. Hauskaa muuten aina tsiigata kuinka jengi nimeää biisejään..."vihanneksia" hoho... My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
Varmaan parempi jos kommentoin itse musiikkia. Eli tykkäsin kyllä kovasti. Hienoja juttuja oli paljon. Jänniä kitara ja syna soundeja. Ehkä juuri nuo erikoisemmat soundit oli niitä millä tämä erottuu muista. Muuten oli aika perus kamaa. Rock'n roll will never die!!! |
NHR 24.03.2004 16:41:12 | |
---|
Erittäin OK osia biiseihin suurin osa näistä, ehjä ja yhtenäinen kokonaiskuva jotenkin, hyvin voisi kuvitella yhden ja saman bändin soittamina, tai vaikkapa samalle levylle näitä. Lauluista riippuu tietysti sitten paljon se, että miltä valmiit biisit tulevat kuulostamaan. Jonkinlaisuuden se kertosäeosa taisi minua miellyttää näistä eniten, se oli vielä sopivan erilainen sen säkeistöriffin kanssa. Jani The Rock: "Älkää kertoko mustapukuisille miehille, mutta olen oikeasti Krypton-planeetalta..."
Alttoviulisti: "Ei kerrota..valkopukuisille vaan." |