Aihe: Kielet jäykät eivätkä soi kunnolla.
1 2 3 4 5 6 7 8 925 26 27 28 29
trih
15.12.2010 01:10:49
Jucciz: On muuten sivumennen sanottuna tuo kappale raskaampaa rockia kuin monien nykyhevibändien koko tuotanto yhteensä. Ei panna joulun lähestymisen kunniaksi nimiä, ettei fanboyt suutu.

Totta. Tuohon aikaan oli vielä rajat rikottavana. Tais 80-lukuun loppua se kapina, markkinatalous poimi sen pois 90-luvulla.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
padaa@dadaa!
15.12.2010 01:32:10 (muokattu 15.12.2010 01:35:39)

edittiä: jos kielet on liian jäykät niin kokeile ohuempia.
padaa@dadaa!
15.12.2010 01:35:15

edittiä: jos kielet on liian jäykät niin kokeile ohuempia.
LesPaul70
15.12.2010 09:08:21
Jokkis: Täytyy kyllä myöntää, että toi Al Di Meola on kyllä aika taitava kaveri. Sillä tuntuu olevan hyvin toi fiilis tossa soitossaan mukana.

Al Di Meola on oikeastaan vähän hassu esimerkki tähän. Jotkut kovan linjan jazz-miehet ovat perinteisesti arvostelleet Alia juuri siitä, että hänellä on kyllä häikäisevä tekniikka mutta ei fiilistä soitossa. Tietysti jos vertailukohtana on joku konemaisesti nakuttava asteikkotiluttaja, niin silloin Di Meola on varsinainen fiilisten hirmumrysky.

Mun mielestä se on kuitenkin juuri se tekniikka, soiton nopeus ja tarkkuus, jossa Di Meola pesee monet tässäkin ketjussa mainitut tilusankarit 100 - 0. Etenkin kun ottaa huomioon, että Di Meola on soittanut paljon ihan akkarilla eikä piiloutunut ison särön taakse kuten, noh, eräät. (Iso särö, paljon kompressiota ja sustainia = kömpelömmälläkin tekniikalla pärjää.)
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
Miikathebest
15.12.2010 10:09:35 (muokattu 15.12.2010 10:10:30)

Maailmasta löytyy varmasti tuhansia kitaristejä, jotka pystyvät klaaraamaan moitteettomasti tyylin kuin tyylin.

Kuinkakohan moni kuuntelija pystyy huomaamaan kuolleiden kielien pilaaman soundin, jos floikkatallan paskoma sirinäsärinäkin kelpaa?

Ette ikinä arvaa, mitä kieliä kokeilen seuraavaksi...
No tietysti niitä joita Juccizkin käyttää :)

P.S. Mitä ihmettä toi Jokkis oikeen höpöttää??
Liikaa säröä!
tinde
15.12.2010 10:37:09

Mr Speed: Ei välttämättä kapinallisuutta. Eihän tarvitse olla kapinallista, että musiikki voi olla jotain kotoisin.

Mitä hel...? Jos rockmusiikin pää- ja alakategorioista puhutaan niin kapinallisuus ei ainakaan haittaa.
Mr. Speed
15.12.2010 10:46:41
tinde: Mitä hel...? Jos rockmusiikin pää- ja alakategorioista puhutaan niin kapinallisuus ei ainakaan haittaa.

Niin? Sanoinko, että siitä olisi haittaa? Nyt taas se silmä käteen, jossei se siinä päässä näe.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
the-Antero
15.12.2010 10:52:52

Jokkis: Äijällähän tuntuu olevan pitkälti samanlaisia mielipiteitä kuin mulla! Nimittäin just tän tyypin unohdin listasta.

Paits et mä en Laihon soitosta diggaile :D

Noita omia suosikkeja on kitarapuolelta Gary Holt, Lee Altus, Domo Dixon, Steve Vai, Skolnick, Andy Larocque, Angus ja Malcolm Young, Marty Friedman, Mustaine, Shawn Lane ja ihan muuta genreä sitten Robben Ford

Bassossa tietty sit Billy Sheehan ja Tom Araya

Rummuista vois sanoa tietty Gene Hoglanin, Randy Black, Virgil Donati, Mike Mangini ja Paul Caffrey
tinde
15.12.2010 11:17:47

Mr Speed: Niin? Sanoinko, että siitä olisi haittaa? Nyt taas se silmä käteen, jossei se siinä päässä näe.

Korjaan statementtini: olen sitä mieltä että rockmusiikin pää- ja alakategorioihin sijoittuvaan musiikkiin kuuluu olennaisena osana kapina.

Tulkitsin aikaisemmasta keskusteluketjusta että mielestäsi em. kategorioihin kuuluva musiikki ei välttämättä tarvitse kapinallisuutta.
Mr. Speed
15.12.2010 11:22:45
tinde: Korjaan statementtini: olen sitä mieltä että rockmusiikin pää- ja alakategorioihin sijoittuvaan musiikkiin kuuluu olennaisena osana kapina.

Tulkitsin aikaisemmasta keskusteluketjusta että mielestäsi em. kategorioihin kuuluva musiikki ei välttämättä tarvitse kapinallisuutta.

Aivan. Ei välttämättä tarvitse, mutta tässä vaiheessa pitäisi määrittää kapinallisuus. Onko se yhteiskuntakriittistä lyriikkaa, parrasvalojen välttelemistä vai mitä? Se ettei rockmusiikissa tarvita kapinaa, ei tarkoita sitä, etteikö rock musiikkin kapina jotenkin kuuluisi. Nykypäivänä vaan kun tuntuu, ettei mikään bändi juuri säväytä. Rammstein on viikon verran musiikkivideoillaan iltapäivälehtien kansissa, ja sen jälkeen ketään ei enää kiinnosta.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
aristoteles666
15.12.2010 11:25:07

tinde: Korjaan statementtini: olen sitä mieltä että rockmusiikin pää- ja alakategorioihin sijoittuvaan musiikkiin kuuluu olennaisena osana kapina.

on aika kornia kapinoida jos ei ole mitään kapinoitavaa, ja huono käytös ei ole kapinaa, se on vain huonoa käytöstä.

jos aikoo kapinoida, on parempi että sullä on myös selvillä mitä vastaan kapinoit ja onko sulla tarjota mitään järkevää tilalle.
tinde
15.12.2010 12:00:32

Sorry alkuperäiselle aloittajalle - kaukana ollaan aiheesta :-)

Mulle rockmusaan liittyvä kapina on nimenomaan musiikista huokuvaa auktoriteettien uhmaamista, rajojen rikkomista, ärsytystä, ärsyyntymistä, selittämätöntä uhoa ja sitä "devil-may-care" asennetta. Niistä mä teininä ammensin itselleni paljonkin eväitä silloiseen maailmankatsomukseeni. Ja osa on varmaankin tullut matkassa nykypäivään saakka.

Mr Speed: Ei välttämättä tarvitse, mutta tässä vaiheessa pitäisi määrittää kapinallisuus

aristoteles666: on parempi että sullä on myös selvillä mitä vastaan kapinoit ja onko sulla tarjota mitään järkevää tilalle.

Ehkä käytämme erilaista termistöä: mulle se kapinallisuus ei ole tarkkaan määritelty käsite tai kohde, ja en välttämättä halua analysoida / ratkoa sitä loppuun saakka, tai keksiä ratkaisua siihen tilalle. Ehkä se on se selittämätön mojo mikä kuuluu hyvään rockmusaan.

Mr. Speed: Nykypäivänä vaan kun tuntuu, ettei mikään bändi juuri säväytä. Rammstein on viikon verran musiikkivideoillaan iltapäivälehtien kansissa, ja sen jälkeen ketään ei enää kiinnosta.

Tää on just tää pointti - kaikki on mankeloitu, formatoitu, analysoitu, säädetty ja tuunattu niin, että mikään ei oikeastaan erotu. Näennäisrankka metalli soi sulassa sovussa ruotsalaisen tanssihumpan kanssa.

Mä vilpittömästi toivon että nyt kasvava sukupolvi löytää jostain sen oman juttunsa, oman kapinansa. Sellaisen mikä aidosti v***ttaa vanhempaa sukupolvea ja saa ne huolestumaan siitä "mihin se nuoriso oikein menee".
Miikathebest
15.12.2010 12:10:41

tinde:
Mä vilpittömästi toivon että nyt kasvava sukupolvi löytää jostain sen oman juttunsa, oman kapinansa. Sellaisen mikä aidosti v***ttaa vanhempaa sukupolvea ja saa ne huolestumaan siitä "mihin se nuoriso oikein menee".

Kahvi, muut huumeet ja rikolisuus.
Liikaa säröä!
the-Antero
15.12.2010 12:43:41

tinde: Sorry alkuperäiselle aloittajalle - kaukana ollaan aiheesta :-)

Kielten jäykkyyden kautta päästään ihmisten lempisoittajiin tai "parhaisiin" soittajiin jotka eivät saisi olla kuitenkaan siinä yhtyeessä josta itse tykkää. Tästä päästäänkin sopivasti siihen miten Heavy ja rankka Beatles oli sekä siihen nykymusiikki ei ole kapinallista mutta jonkun täytyisi ajatella nuoria lapsia etteivät he ala käyttämään kahvia...
GrooverMan
15.12.2010 12:45:10
the-Antero: Kielten jäykkyyden kautta päästään ihmisten lempisoittajiin tai "parhaisiin" soittajiin jotka eivät saisi olla kuitenkaan siinä yhtyeessä josta itse tykkää. Tästä päästäänkin sopivasti siihen miten Heavy ja rankka Beatles oli sekä siihen nykymusiikki ei ole kapinallista mutta jonkun täytyisi ajatella nuoria lapsia etteivät he ala käyttämään kahvia...

Meillä on keskustelu! Ko?
Ei kyllä kelpaa, ollenkaan!
Terry Pantheras
15.12.2010 12:45:30
Jokkis: Voisin vielä lopuksi sanoa, että nämä kyseiset soittajat pystyvät soittamaan paljon myös muitakin musiikkityylejä ja lajeja mutta ovat vain halunneet tehdä musiikkia tämän musiikkityylin kautta ja ovat erityisen hyviä siinä. Sitä paitsi metallimusiikki on paljon hankalampaa soittaa kuin populaarikulttuuriin lukeutuvat pop-kappaleet. Rock on taas asia erikseen.

Vittu mitä yleistävää paskaa. Haluaisin nähdä jonkun perus tiluvillen vetämänä esim. PMMP:n keikan - olkoot kukakin ko. bändistä mitä mieltä hyvänsä.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Terry Pantheras
15.12.2010 12:53:07 (muokattu 15.12.2010 12:59:42)
Mr. Speed: Juum.. Musiikkia aikakaudelta kun ei saanut mitenkään loukata yhtään kuulijaa.

Tutustupas johonkin The Beatlesin, tai muuhun ko. aikakautta käsittelevään dokkariin ja kirjaan ja puhu sitten uudestaan ihmisten ahdasmielisyydestä... :) Myös esim. Lemmy Kilmisterillä voisi olla hieman eriävä mielipide aiheesta, että mistä ihmiset voi yleensäkään loukkaantua. Sanoisin, että nykymuusikot ovat pitkälti mikkihiiriä tuon ajan muusikoihin verrattuna.

MUOX: jopa maapallon puolivirallinen the rauhanmies John Lennonkin oli melkoinen kuumakalle, eikä välttänyt mekaanista kommunikointia.

MUOX2: melkoinen kehityskaari tällä topicilla...
Karvamammutti
15.12.2010 13:39:30
Terry Pantheras: Vittu mitä yleistävää paskaa. Haluaisin nähdä jonkun perus tiluvillen vetämänä esim. PMMP:n keikan - olkoot kukakin ko. bändistä mitä mieltä hyvänsä.

Eikös se PMMP:n kitaristi oo nimenomaan joku perus tiluville?
Axe-Mikko: "Karvamammuteissakaan ei ollut putkia. Et voi olla hyvä yhtään missään. Olet vain yliarvostettu elefantti."
Terry Pantheras
15.12.2010 14:08:30
Karvamammutti: Eikös se PMMP:n kitaristi oo nimenomaan joku perus tiluville?

No näin vois ehkä luulla... Mut pointtini on se, että pistäpä vaikka joku Petrucci ja Laiho soittamaan esim. Rollareitten Gimme Shelter, niin eihän siitä mitään tulisi. Voin kuvitella miltä se kuulostaisi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)