Aihe: Kielet jäykät eivätkä soi kunnolla.
1 2 3 4 5 6 7 825 26 27 28 29
the-Antero
14.12.2010 22:01:50

Otetaan tohon heviin ja jatsiin tämä mies mukaan kun ei kukaan sitä maininnut Alex Skolnick
MikaHekkanen
14.12.2010 22:03:06
aristoteles666: ei sillä että itse pitäisin, mutta kyllä jazzin puolelta löytyy jätkiä jotka hakkaa noi ihan 10-0, teknisesti ja osaamisellaan muutenkin.

Klassisen musiikin ammattilaisiakaan ei sovi unohtaa.
aristoteles666
14.12.2010 22:04:46

MikaHekkanen: Klassisen musiikin ammattilaisiakaan ei sovi unohtaa.

voi koska niiden kyky soittaa muuta kuin klassista on yleensä surkeaa.
Jokkis
14.12.2010 22:10:29
the-Antero: Otetaan tohon heviin ja jatsiin tämä mies mukaan kun ei kukaan sitä maininnut Alex Skolnick

Äijällähän tuntuu olevan pitkälti samanlaisia mielipiteitä kuin mulla! Nimittäin just tän tyypin unohdin listasta.
Jokkis
14.12.2010 22:16:27
aristoteles666: ei sillä että itse pitäisin, mutta kyllä jazzin puolelta löytyy jätkiä jotka hakkaa noi ihan 10-0, teknisesti ja osaamisellaan muutenkin.

Mainitse mulle muutama, niin otan selvää.
aristoteles666
14.12.2010 22:23:51

Jokkis: Mainitse mulle muutama, niin otan selvää.

nyt täytyy jonkun avittaa, mä lopetin musiikin kuuntelun 80 luvulla joten en tiedä ketä kaikkia on tullut Al Di meolan tai mike sternin jälkeen.
PJS
14.12.2010 22:34:56

Jokkis: No sanotaanko näin, että lukeutuvat useasti maailman taitavimpiin. Niin no täytyy kyllä sanoa, että rumpaleista löytyy parhaita esim. Joey Jordison (Slipknot, en kyllä diggaile tätä yhtyettä), Dave McClain (Machine Head, mies on kone) ja tietysti Dave Lombardo (Slayer, tämä mies luo bändiin sen hengen mikä siinä oli ennen kuin erosi yhtyeestä). Kitaristeista ehdottomasti Randy Rhoads (harmi, että kuoli niin nuorena. Olisi voinut olla vielä paljon parempi), Gus G. (Firewindin kitaristi ja säveltäjä. Loistava soolokitaristi), Bodomin kitaristit, Jeff Waters (Annihilator, nero riffien keksijä), Luca Turilli (Rhapsody Of Fire) ja muita, joita en jaksa tässä mainita.Basisteista en juuri tiedä muita kuin Cliff Burtonin (Metallica, kuoli traagisesti keikkabussin suistuttua tieltä v.1986. Ilmiömäinen basisti sillä soitti bassolla sooloja ja oli ehkä metallican kaikkien aikojen taitavin muusikko).
Kosketinsoitinvirtuooseja ovat esim. Jens Johansson (Stratovarius, välillä kyllä vähän oudot käytöstavat, wikipediasta katoin) ja Janne Wirman (Children Of Bodom).

Voisin vielä lopuksi sanoa, että nämä kyseiset soittajat pystyvät soittamaan paljon myös muitakin musiikkityylejä ja lajeja mutta ovat vain halunneet tehdä musiikkia tämän musiikkityylin kautta ja ovat erityisen hyviä siinä. Sitä paitsi metallimusiikki on paljon hankalampaa soittaa kuin populaarikulttuuriin lukeutuvat pop-kappaleet. Rock on taas asia erikseen.

Awww. Aika sympaattista. Oot muuten hirmu onnekas siinä mielessä, et ne maailman parhaat soittajat sattuu skulaamaan just niissä bändeissä joista sä diggaat eniten maailmassa. Sattumaako? Tietenkin.

Itse en oikein näe mielekkäänä listata parhaita soittajia, koska musiikki ei ole paremmuuslaji. Sen verran voisin sanoa, että esim. rumpaleista arvostan eniten sellaisia soittajia jotka soittavat rumpujaan sen sijaan että vain lyövät soittimiaan. Vaikkapa Levon Helm vois lukeutua tähän kastiin Musamaku toki määrittää aika paljon mieltymyksiä.

Sama yleismusikaalisen meiningin diggailu pätee kaikkiin muihinkin instrumentteihin ja soittajiin. Se että soitetaan biisejä eikä soittimia.
Peace!
Jokkis
14.12.2010 22:35:02
aristoteles666: nyt täytyy jonkun avittaa, mä lopetin musiikin kuuntelun 80 luvulla joten en tiedä ketä kaikkia on tullut Al Di meolan tai mike sternin jälkeen.

Täytyy kyllä myöntää, että toi Al Di Meola on kyllä aika taitava kaveri. Sillä tuntuu olevan hyvin toi fiilis tossa soitossaan mukana.
padaa@dadaa!
14.12.2010 22:45:37 (muokattu 14.12.2010 22:49:50)

Jokkis: Mainitse mulle muutama, niin otan selvää.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_jazz_guitarists

Enää tarvitaan jazzmies ja velipesonen mukaan niin soppa on valmis.
Jokkis
14.12.2010 22:52:25
PJS: Awww. Aika sympaattista. Oot muuten hirmu onnekas siinä mielessä, et ne maailman parhaat soittajat sattuu skulaamaan just niissä bändeissä joista sä diggaat eniten maailmassa. Sattumaako? Tietenkin.

Itse asiassa en diggaile Slipknotista yhtään, Rhapsody Of Fire liian progressiivista, mutaamia hyviä biisejä. Bodomiakaan en hirveesti diggaile. En kai muuten niistä bändeistä pitäis, jollei niiden soittajista löytyis taitavia soittajia. Luuleks sä, että mä valitsin noi esimerkit sen mukaan, mitkä on mun lempibändejä? Jos mä olisin niin tehny, niin tuolla mun listassa vois olla ihan eri nimiä.

Sen verran voisin sanoa, että esim. rumpaleista arvostan eniten sellaisia soittajia jotka soittavat rumpujaan sen sijaan että vain lyövät soittimiaan.

No, lyömäsoittimistahan tässä on kyse, ja rumpuja voi soittaa kovempaa tai hiljempaa kuten luultavasti tiedät. Näissä yhtyeissä vaan tarvitsee lyödä vähän kovempaa niitä rumpuja, jotta ne tois kappaleisiin sitä dynaamisuutta. Eikä rumpuja muutenkaan ole tarkoitus hivellä ja silitellä. Niin ja yritä ite soittaa noiden mun listaamien rumpalien komppeja. Ei varmasti onnistu.
oiva tumpeloinen
14.12.2010 22:53:31
Jokkis: Niin ja yritä ite soittaa noiden mun listaamien rumpalien komppeja. Ei varmasti onnistu.

No jos se onnistuis, niin se oli tuolla sun omalla listalla. Daa.
padaa@dadaa!
14.12.2010 23:27:11 (muokattu 14.12.2010 23:28:37)

PJS: Sen verran vielä, että parhaimmillaanhan se musan diggailu voi olla sikäli ihmeellistä että pidetään semmoisistakin bändeistä joiden soittajat eivät etenkään teknisessä mielessä olle mitenkään kummoisia (tai ainakaan eivät anna sen näkyä). Esim. Juuri eilen livenä todistamani The Soundtrack Of Our Lives sai mut parin tunnin ajan vakuuttuneeksi siitä että ne on maailman ainoa ja siten ollen paras bändi ihan vaan siksi, ett meininki oli niin hiton hyvä ja se taituruus näkyi muualla kuin yksittäiseen instrumenttiin keskittymisessä.

Oikeasti maailma olisi paljon parempi paikka jos ihmiset pystyisivät riisuutumaan alasti egostaan ja unohtamaan hetkeksi kaiken sen onko joku teknisesti hyvä ja onko joku teknisesti parempi kuin toinen ja keskittymään kokonaisuuteen ja siihen itse ääneen.

Ja yleensäkin muillakin elämänalueilla olisi parempi jos ihmiset hetkeksi pystyisivät irtautumaan egosta ja numeerisista arviointimenetelmistä. Sen sijaan että sanotaan 'ei käy' sanotaan 'entä jos se kävisi, mutta tällä tavalla?' Ja unohtamaan se iänikuinen "minun verorahoillani" tai "minä ja minun perheeni".
PJS
14.12.2010 23:30:56

padaa@dadaa!: Oikeasti maailma olisi paljon parempi paikka jos ihmiset pystyisivät riisuutumaan alasti egostaan ja unohtamaan hetkeksi kaiken sen onko joku teknisesti hyvä ja onko joku teknisesti parempi kuin toinen ja keskittymään kokonaisuuteen ja siihen itse ääneen.
Ja yleensäkin muillakin elämänalueilla olisi parempi jos ihmiset hetkeksi pystyisivät irtautumaan egosta ja numeerisista arviointimenetelmistä. Sen sijaan että sanotaan "ei käy" sanotaan "entä jos se kävisi, mutta tällä tavalla?"

Näimpä. Se auttaa kummasti ymmärtämään maailmaa kun oppii hyväksymään että niitä absoluuttisia totuuksia löytyy esim. musiikin parista aika vähän.
Peace!
padaa@dadaa!
15.12.2010 00:15:54

PJS: Näimpä. Se auttaa kummasti ymmärtämään maailmaa kun oppii hyväksymään että niitä absoluuttisia totuuksia löytyy esim. musiikin parista aika vähän.

Tietty joku vähimmäistaso tottakai soittotekniikassa pitää olla handussa ja mieluummin enemmän kuin vähemmän, mutta tekniikka, varmaan mnetissä tuhat kertaa sanottu klisee mutta sanotaan jälleen: tekniikka on väline eikä itse tarkoitus
Les Fender
15.12.2010 00:17:26
Niin ja yritä ite soittaa noiden mun listaamien rumpalien komppeja. Ei varmasti onnistu.

Eikös kaikkein huonoin musikaalisen paremuuden mitta ole jos osaa soittaa jonkun toisen komppia/sooloa tms. Kopioimisen osaa mainiosti yksinkertainen tekninen härvelikin.
"Living is easy with eyes closed!"
padaa@dadaa!
15.12.2010 00:38:39

Jokkis: Minusta on enemmän noloa soittaa mukamas ''rockia'' hieno puku päällä ja kitara mahdollisimman ylhäällä. Vähän niin joku Beatles. Paitsi, että se ei tainnut olla edes rockia.

http://www.youtube.com/watch?v=SpqZgheANIk&feature=channel

Puku päällä soittaminen juuri on rock. Toiset osaa toiset ei.
Mr. Speed
15.12.2010 00:40:27
padaa@dadaa!: http://www.youtube.com/watch?v=SpqZgheANIk&feature=channel

Puku päällä soittaminen juuri on rock. Toiset osaa toiset ei.

Juum.. Musiikkia aikakaudelta kun ei saanut mitenkään loukata yhtään kuulijaa.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
padaa@dadaa!
15.12.2010 00:42:00

En nyt menisi sen drop-B-örinän kapinallisuudestakaan takuuseen. Aika väsynyttä.
Mr. Speed
15.12.2010 00:43:07
padaa@dadaa!: En nyt menisi sen drop-B-örinän kapinallisuudestakaan takuuseen. Aika väsynyttä.

Ei välttämättä kapinallisuutta. Eihän tarvitse olla kapinallista, että musiikki voi olla jotain kotoisin.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)