Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Heavy- basso hakusessa.
1 2
R_Leikkuri
14.12.2010 08:14:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus olisi hankkia uusi basso nykyisen Esp Ltd F-155DX:n tilalle. Ostin tuossa vastikään "kotibassoksi" Epiphonen Nikki Sixx Blackbirdin, mutta kävikin niin, että tuosta tuli samantien ykkösbasso. halpaan hintaan (300€) nähden aivan loistovehje, huonoja puolia vain on lyhyt ja turhan paksu kaula.
 
Uuden basson tulisi olla:
-nelikielinen
-kevyt soittaa
-räyhäkkään kuuloinen
-kahden oktaavin kaulalla
-hintaluokkaa 500-1000€
 
Laittakaa ehdotuksia ja kokemuksia
Kiitos.
 
Johannes_t
14.12.2010 08:58:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezin Soundgear-sarjan pariin testailemaan. Esim. tommonen vois olla se:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_sr700cn.htm
 
emBBo
14.12.2010 11:26:47 (muokattu 14.12.2010 11:27:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sinulla 1000€ asti on varaa niin suosittelen lämpimästi warwickeja. Mahtava saundi hyvä soittaa jne. Itselläni http://www.thomann.de/fi/warwick_ps_corvette_std_4_ash.htm 2008 versio erilaisella pintakäsittelyllä. Tosi mahtava peli kaiken maailman musiikkiin. Itse soittelen Rockista brutaaliin death metalliin. Tuossa on myös ihan jees släppi soundit. Suosittelen 110% jos vain budjetti riittää. Kannattaa katsella jotain demoja esim. YouTubesta.
 
E: Warwick löytyy omista kuvista, samaa puuta kuin linkissä, mutta antique tobacco viimeistelyllä.
 
pehko
14.12.2010 11:29:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzari
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! Tai liian hyvä vaihtoehto
 
ei sitte
emBBo
14.12.2010 11:35:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jazzarit on roskaa Warreen nähden "8)"
 
jaakonam
14.12.2010 11:37:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: jazzari
 
Tai liian hyvä vaihtoehto

 
Siitä:
http://www.thomann.de/fi/fender_frank_bello_jazz_bass.htm
 
Vaikka mensuuri/skaala ei riitäkään.
 
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
dewfall
14.12.2010 14:29:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

emBBo: Jazzarit on roskaa Warreen nähden "8)"
 
Vaikka sulla vielä kuherruskuukausi Warren kanssa onkin meneillään, ei se silti ole automaattisesti autuaaksi tekevä ratkaisu. Mulla ei ole yhdenkään kokeilemani kaula sopinut hanskaan, vääränlaisia pesareita. Toiset toki tykkää kauhiasti.
 
anapena
14.12.2010 15:45:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peavey Zodiac DE Scorpio. David Ellefsonin nimikkomallilla on ainakin imagopuoli kunnossa:)
 
Funkånaut
14.12.2010 15:52:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelisin Ibanezin SoundGear-sarjaa. Laatua sopivaan budjettiin. http://www.thomann.de/fi/ibanez_srt900dx_ntf.htm Tonnista jää kans sopivasti fyrkkaa bisseenkin, ja beissi taipuu kyl vaikka ja mihin.
 
Maailmassa on seitsemän hyvää syytä elää. Naiset, oluet ja viskit. Lopuilla neljällä ei enää olekaan väliä.
Hirsimäki
14.12.2010 16:01:48 (muokattu 14.12.2010 16:02:05)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

R_Leikkuri: Tarkoitus olisi hankkia uusi basso nykyisen Esp Ltd F-155DX:n tilalle. Ostin tuossa vastikään "kotibassoksi" Epiphonen Nikki Sixx Blackbirdin, mutta kävikin niin, että tuosta tuli samantien ykkösbasso. halpaan hintaan (300€) nähden aivan loistovehje, huonoja puolia vain on lyhyt ja turhan paksu kaula. ...
 
Hassua... Miun makuun tuossa Epiphonessa on ihan pirun ohut kaula XD
Aivan mahtava soitin kyllä on, tosin mikit pääsevät oikeuksiinsa paremmin kun pudottaa virettä sävelaskeleella tai kahdella :)
 
Edit: Sry, off-topic
 
http://www.myspace.com/courabou
Siderocks
14.12.2010 16:30:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=gz-oxs90X6Y
 
Warreista kyllä irtoaa kyllä maukkaat räyhäsaundit. Miksei sitä jazzarillaki pärjää mut Warre on aina Warre. Nyky-Warreissa on vielä ohuet kaulat jos semmosen perässä on. Ite tykkään siitä vanhemmasta pyöreästä profiilista.
 
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
emBBo
14.12.2010 18:13:41 (muokattu 14.12.2010 18:15:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewfall: Vaikka sulla vielä kuherruskuukausi Warren kanssa onkin meneillään, ei se silti ole automaattisesti autuaaksi tekevä ratkaisu. Mulla ei ole yhdenkään kokeilemani kaula sopinut hanskaan, vääränlaisia pesareita. Toiset toki tykkää kauhiasti.
 
No pakko myöntää että taitaa viellä kuherruskuukausi jatkua, tosin mielipiteitähän nämä ovat itse en pidä jazzareista, tuo warre taas on kuin luotu minulle.
 
Siderocks: Warreista kyllä irtoaa kyllä maukkaat räyhäsaundit. Miksei sitä jazzarillaki pärjää mut Warre on aina Warre. Nyky-Warreissa on vielä ohuet kaulat jos semmosen perässä on. Ite tykkään siitä vanhemmasta pyöreästä profiilista.
 
Itse ostin tuon 08 mallin koska siiä on viellä jonkun verran pyöreä kaula, on kyllä minunkin mielestä mukavampi kuin nuo uudemmat.
 
potatomoto
14.12.2010 19:15:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

emBBo: Itse ostin tuon 08 mallin koska siiä on viellä jonkun verran pyöreä kaula, on kyllä minunkin mielestä mukavampi kuin nuo uudemmat.
 
Pitää mainita että warreissahan oli ohkasempi kaulaprofiili myös ennen vuotta 2000 (?), mm. omassa vuoden -98 warressa on ohkainen kaula.
Täältä kyllä hevibassoksi ääni myös warwickille, soundi murisee upeasti ja leikkaa hyvin läpi bändisoitossa.
 
Joo.
R_Leikkuri
14.12.2010 19:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hirsimäki: Hassua... Miun makuun tuossa Epiphonessa on ihan pirun ohut kaula XD
Aivan mahtava soitin kyllä on, tosin mikit pääsevät oikeuksiinsa paremmin kun pudottaa virettä sävelaskeleella tai kahdella :)
 
Edit: Sry, off-topic

 
oliko kokeilemasi Epiphone tuo Nikki Sixx Signature vai normi T-Birdi, tuossa normaalissa voi olla ohuempi?
 
Typhus
14.12.2010 19:36:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä onkin tullut hyviä vaihtoehtoja. Ibanezin soundgearit on mukavia monipuolisia aktiivibassoja joista saa aika hyvin säädettyä monenlaista saundia. Niissä on myös todella ohut kaula.
 
Joku perus Jazz/Precision basso toimii aina mun mielestä hevissä. Ostaa vaan hevin värisen. (mustan) Myös G&L:n bassot toimii hyvin.
 
Myös warwick on hyvä vaihtoehto, laatupelejä. Mutta minä ostaisin käytettynä koska näiden hinnat on menny aika alas nykyään.
 
MUTTA suosittelisin silti että menet soitinkauppaan itse testaileen soittimia ja sen perusteella teet ratkaisun. Siinä tulee testattua sit että miten se istuu käteen ja miltä saundaa!
 
Tissit, bassot, perse, kalija.
spade
14.12.2010 19:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta presari...
 
Lentokonesuihkuturbiinimoottoriapumekaanikkoaliupseerioppilas
J.Nikkanen
14.12.2010 19:56:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

spade: Osta presari...
 
Tässä on ideaa. Ennemmin tai myöhemmin tuo on se mikä tarttee saada jos tykkää. Itteäkin kuumottelis, mutta ei käy. En oo Fender-miässs!!!
 
Jos intternetissä ei olisi, siellä vain ei olisi.
potatomoto
14.12.2010 20:02:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

spade: Osta presari...
 
ja itsehän olen harkinnut warwickin myymistä juurikin presarin tieltä :P presarit on kovia pelejä juum.
 
Joo.
leksi-B
14.12.2010 20:15:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

potatomoto: ja itsehän olen harkinnut warwickin myymistä juurikin presarin tieltä :P presarit on kovia pelejä juum.
 
Niin minäkin tein. Corvette $$ lähti ja tilalle tuli G&L presari, en voi olla kuin tyytyväinen vaihtoon.
 
"Kaikki mitä teet elämässäsi on merkityksetöntä, mutta on tärkeää, että teet sen, koska kukaan muu sitä ei tee."
Doc_Louis
14.12.2010 20:32:22 (muokattu 14.12.2010 20:33:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rickenbacker tai presari. Rikulla tulee folkit ja hevit soitettua. Presarilla taas proget ja mustamusa. Jazz Bass ehkä menee jus ja just, jos on sunbusrt :)
No joo ymmärrän ettei varmaan rahaa ole irrottaa aloittelijalla yhtäkkiä kauheita summia. Lähinnä naureskelin vaan tuolle warvick/fender kommentille, kuinka monenlaisia makuja sitä voikaan ihmisillä olla. Minä en nurkkiini ottais warvickia vaikka ilmaseksi saisin (olettaen että sitä ei rahaksi saisi vaihtaa).
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «