Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Runpumikit
1
progemm
14.12.2010 17:35:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjesta!
 
Tässä olen keväällä pikkuhiljaa uusimassa nauhoitus tarvikkeita ja olen nyt tehnyt jo mikrofoni listaakin mitä tarvitsen ja mitä en.
 
No rumpumikit, merkitsin itselleni ylös mahdollisena sijoituksena Beyerdynamicin Opus-setin.
Mutta sittemmin juttelin erään kokeneemman kaverin kanssa, joka muistutti että tuo sarja on pallokuvinoinen, joten tulin siihen tulokseen että tuo ajatus joutaa romukoppaan koska en kuitenkaan livenä tarvitse vielä omaa mikkisettiä.
 
No nyt mikkisetti näyttää tältä:
 
RT: 3x Shure SM57 (perus mutta omalla kokemuksella toimii)
SD: 2x Shure SM57
BD: Shure Beta91 ja joku toinen mikki myöhemmin basarin ulkopuolelle.
 
Kysymyksenä on lattiatomit 14" ylöspäin, eli mikä olisi teidän kokemuksella se mikki joka antaa lattareista sen botnen ja soinnin attackia unohtamatta.
Sama kysymys Overheadeista.
 
Budjetti Overeille ja alkuun yhdelle lattarille on 550e.
 
Budjetti ei päätä huimaa, mutta sitä varten kysyn että en ihan susipaskaa osta.
 
Tilamikkeihin sijoitan sitten syksymmällä.
 
Jos sait jotain selvää niin kerropa kokemuksesi, että mikä olisi OK tällä pienellä budjetilla.
 
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
thekimble
14.12.2010 17:54:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

progemm: Morjesta!
 
Tässä olen keväällä pikkuhiljaa uusimassa nauhoitus tarvikkeita ja olen nyt tehnyt jo mikrofoni listaakin mitä tarvitsen ja mitä en.
 
No rumpumikit, merkitsin itselleni ylös mahdollisena sijoituksena Beyerdynamicin Opus-setin.
Mutta sittemmin juttelin erään kokeneemman kaverin kanssa, joka muistutti että tuo sarja on pallokuvinoinen, joten tulin siihen tulokseen että tuo ajatus joutaa romukoppaan koska en kuitenkaan livenä tarvitse vielä omaa mikkisettiä.
 
No nyt mikkisetti näyttää tältä:
 
RT: 3x Shure SM57 (perus mutta omalla kokemuksella toimii)
SD: 2x Shure SM57
BD: Shure Beta91 ja joku toinen mikki myöhemmin basarin ulkopuolelle.
 
Kysymyksenä on lattiatomit 14" ylöspäin, eli mikä olisi teidän kokemuksella se mikki joka antaa lattareista sen botnen ja soinnin attackia unohtamatta.
Sama kysymys Overheadeista.
 
Budjetti Overeille ja alkuun yhdelle lattarille on 550e.
 
Budjetti ei päätä huimaa, mutta sitä varten kysyn että en ihan susipaskaa osta.
 
Tilamikkeihin sijoitan sitten syksymmällä.
 
Jos sait jotain selvää niin kerropa kokemuksesi, että mikä olisi OK tällä pienellä budjetilla.

 
Kyllä nuo on herttakuvioisia opuksen tomimikit 67 87 ym. Mul on studiossa just 87 ja niitä voin kyl suositella ainakin pienemmille tomeille ja saa niillä botneakin kaivettua mukavasti.
 
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix
Mikael
14.12.2010 18:15:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

progemm:
Kysymyksenä on lattiatomit 14" ylöspäin, eli mikä olisi teidän kokemuksella se mikki joka antaa lattareista sen botnen ja soinnin attackia unohtamatta.
Sama kysymys Overheadeista.
 
Budjetti Overeille ja alkuun yhdelle lattarille on 550e.

 
MD421 on aika klassikko tomimikkinä, mut tolla budjetilla mä laittaisin kaikille tomeille sen 57:n. Kyllä Sitä botnea saa sit eq:lla kaiveltua sen mitä isotomille tarvitsee.
 
Overeiksi suosittelen Oktavan Mk012-paria
http://www.thomann.de/fi/oktava_mk_01201_mkiimatched_pair.htm
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Velli
14.12.2010 19:02:05 (muokattu 14.12.2010 19:05:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen pari kertaa äänittänyt lattiatomin AKG D112:lla ja se on toiminut paremmin kuin odotin. Esim. tässä näytteessä on lattiatomissa D112. Alussa lattiatomi on viritetty todella alas ja lisäilin reverbiä suht reilulla kädellä. Loppupuolella, kun koko setti tulee mukaan, lattiatomi on viritetty hieman korkeammalle ja reverbiä ei ole niin paljoa. Sama D112 siellä kuitenkin on ääntä poimimassa:
 
http://www.students.oamk.fi/~m7lihe00/DWsample.mp3
 
edit. Ja tämä on siis ihan kotivärkkäilyä ja raakamiksattua kamaa, eli ei todellakaan mitään rohvessionaalia meininkiä :). Kunhan nyt vain laitoin näytille.
 
anapena
14.12.2010 20:09:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On 57 bassarissakin nähty:)
 
progemm
14.12.2010 21:16:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin,
 
Kiitosta jo nyt kaikille jotka vaivautui vastailemaan.
 
Olen tässä nyt laskeskellut uudestaan koko läjän budjettia ja saanut melko isonkin säästön aikaan jonka voin sitten laittaa taas laadukkaampaan laitteistoon.
 
Eli työkonetta vaihtamalla ja tuosta valmissetistä luopumalla sain säätöksi jopa 1500e!!
 
Joten lisäbudjettia tuli jo het paremmalle kalustolle.
 
Nyt sittemmin kitarakaappi ja laulumikit.
 
Eli olen tehnyt kitara/basso nauhoituksia tuolla legenda SM57lla ja pidän sitä edelleen tärkeänä osana.
 
Mutta olen miettinyt lisämikkiä jolla samalla pystyisi suht laadukkaasti nauhoittamaan jopa laulua.
Ja tällä hetkellä tähtäimessä olisi ei sen enempää eikä vähempää kuin AKG C 414.
 
Ja nyt kun tarkasti miettii niin kaksi kappaletta toimisi paremmin kuin hyvin myös Ovareina rummuille, jolloin säätäisin tuon Overmikki parin hinnan taas ja laittaa tuon summan esim. lisä BD mikkiin tai tila mikkiin...
 
Onko kokemuksia tuosta laatu mikistä?
 
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
progemm
14.12.2010 21:17:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

:D
 
Ja täytyy heti seuravalla bändillä kokeilla tuota 57 basari ratkaisua!
 
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
Velli
14.12.2010 21:40:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

progemm:
Ja tällä hetkellä tähtäimessä olisi ei sen enempää eikä vähempää kuin AKG C 414.

 
Itse en ole tuota koskaan testannut, mutta olen kuullut siitä niin paljon ylistyssanoja, että itsellänikin on stereopari noita hankinnassa jahka tulee sopivat yksilöt vastaan. C414:iä on montaa eri mallia ja varauksettomia kehuja olen kuullut ainoastaan BULS-mallista. Muista malleista mielipiteet ovat jokseenkin jakautuneet. Omat C414-mikkini tulevat olemaan noita BULS-malleja.
 
progemm
14.12.2010 21:58:15 (muokattu 14.12.2010 22:06:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama homma. Pelkkiä kehuja on tullut.
Ja siis XLS stereo setti ehkäpä hakusessa.
Tällä hetkellä.
 
Tuli muuten mieleen että helkutin hyvä homma että rupesin laskemaan uudestaan tuon listan budjettia ja kysymään.
 
Suosittelen itsekullekkin joka joskus on hankkimassa enemmän kuin yhden mikin, tekee hyvän säästön ja sa ehkäpä laadukkaampaa kamaa.
 
Edit.
 
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
samantien
14.12.2010 23:39:08 (muokattu 14.12.2010 23:39:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä tomisoundi riippuu mun mielestä kaikista eniten rummun kalvovalinnasta, vireestä ja siitä miten sitä lyödään, sen jälkeen tulee vasta itse rumpu ja mikin valinta. Olettaen että hakusessa on jämäkkä, erotteleva soundi minimaalisella vuodolla, itse hankkisin läjän Shuren beta 56 mikkejä räkkitomeille. Lattiatomiin voi kokeilla basarimikkiä. Riippuu täysin soundi-ihanteesta.
 
Ambienssimikeiksi voin suositella t.bonen (tai vastaavan halpismerkin) nauhamikkejä. Lyttyyn kompressoituna tuo mukavasti rähinää ja tilantuntua koko settiin.
 
No eipä tässä... Mitäs ite?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «