Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Floikasta kyselisin..
1
Space_Ace
13.12.2010 23:08:03 (muokattu 13.12.2010 23:10:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mulla on mun tosivilli strapotaster-projekti, ja mieli tekisi floikkaa. Ideanahan on että saisi kammeta kunnolla myös ylös.
Onnistuuko tämä ilman että body on "recessed". Siis ilman sitä kuoppaa, ja kannattaako sillon ostaa Low Pro Edge vai joku ihan normi?
 
E: Niin anteeks muuten kun on varmaan miljoonas floikkakyssäri.
 
Mun mielestä mulla on erittäinkin hyviä juttuja, mutta silti mä en koskaan saa plussaa...
tommiot
13.12.2010 23:08:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Space_Ace: Eli mulla on mun tosivilli strapotaster-projekti, ja mieli tekisi floikkaa. Ideanahan on että saisi kammeta kunnolla myös ylös.
Onnistuuko tämä ilman että body on "recessed". Siis ilman sitä kuoppaa, ja kannattaako sillon ostaa Low Pro Edge vai joku ihan normi?

 
Eipä sillä paljon ylöspäin nostella ilman jyrsintää.
 
Space_Ace
13.12.2010 23:11:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Eipä sillä paljon ylöspäin nostella ilman jyrsintää.
 
No pe*kele! Ei jaksa.. noh.. Pitääkö pleksiäkin muuten leikellä että se mahtuu? Ja kuinka paljon sitä pitää kaivaa?
 
Mun mielestä mulla on erittäinkin hyviä juttuja, mutta silti mä en koskaan saa plussaa...
Antti1
13.12.2010 23:13:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan sen floikan torpata mahdollisimman ylös ja pistää jotain fylliä kaulataskuun. Siinä ei kyllä sit taas oo yhtään mitään järkeä, että niin...
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Space_Ace
13.12.2010 23:15:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Voihan sen floikan torpata mahdollisimman ylös ja pistää jotain fylliä kaulataskuun. Siinä ei kyllä sit taas oo yhtään mitään järkeä, että niin...
 
Niin toihan on kans ihan jees idea. Vaikka eihän se ole mikkhän....
 
Mun mielestä mulla on erittäinkin hyviä juttuja, mutta silti mä en koskaan saa plussaa...
Antti1
13.12.2010 23:19:31 (muokattu 13.12.2010 23:20:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Space_Ace: Niin toihan on kans ihan jees idea. Vaikka eihän se ole mikkhän....
 
Kyllä mä mieluummin nakertaisin vaikka voiveitsellä sinne taakse kolon. Toi nostaminen aiheuttaa ylimääräistä vipuvartta vääntämään tallan tolppia ja sitä myöten jeesaa murtamaan puuta siitä ympäriltä --> heikentää vireenpitoa. Toi kaulataskutemppu taas heikentää soundia, ei oikein hyvä sekään.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Space_Ace
13.12.2010 23:21:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kyllä mä mieluummin nakertaisin vaikka voiveitsellä sinne taakse kolon. Toi nostaminen aiheuttaa ylimääräistä vipuvartta vääntämään tallan tolppia ja sitä myöten jeesaa murtamaan puuta siitä ympäriltä --> heikentää vireenpitoa. Toi kaulataskutemppu taas heikentää soundia, ei oikein hyvä sekään.
 
No helkkari... on se elämä vaikeeta.
Tosiaanniin kuinka monta milliä syvä kuoppa pitäisi olla ja pitääkö sen kuopan olla siinäkin missä on ne kaks ruuvia?
 
Mun mielestä mulla on erittäinkin hyviä juttuja, mutta silti mä en koskaan saa plussaa...
Antti1
13.12.2010 23:23:21 (muokattu 13.12.2010 23:24:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Space_Ace: No helkkari... on se elämä vaikeeta.
Tosiaanniin kuinka monta milliä syvä kuoppa pitäisi olla ja pitääkö sen kuopan olla siinäkin missä on ne kaks ruuvia?

 
Syvyys määrittyy sen mukaan kuinka paljon haluat kiskoa tallaa. Jossain vaiheessa blokki ottaa kiinni toiseltakin puolelta, jolloinka täytyy ruveta karsimaan kamaa tallamikin altakin. Mun ainoassa floikkakitarassani on Amfisoundin poikain jäljiltä kolo mallia erittäin syvä. Toisaalta taas aiemmin on ollut vähän vähemmän syviä Ibanezin tyyliin.
 
E: Nykyisen kepakon kolo on tallan takaa about 18mm ja tosta etureunasta 5mm.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Space_Ace
13.12.2010 23:24:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Syvyys määrittyy sen mukaan kuinka paljon haluat kiskoa tallaa. Jossain vaiheessa blokki ottaa kiinni toiseltakin puolelta, jolloinka täytyy ruveta karsimaan kamaa tallamikin altakin. Mun ainoassa floikkakitarassani on Amfisoundin poikain jäljiltä kolo mallia erittäin syvä. Toisaalta taas aiemmin on ollut vähän vähemmän syviä Ibanezin tyyliin.
 
Kiitoksia.. Mietinmpä yön yli asiaa. Palaillaan
 
Mun mielestä mulla on erittäinkin hyviä juttuja, mutta silti mä en koskaan saa plussaa...
avaruussaatana
14.12.2010 06:15:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää super-vee double locking tremolo saattais olla varteenotettava vaihtoehto sun projektiin:
http://www.super-vee.com/
Kehuttu laitos, tota on kuulemma melkosen vaikee saada epävireeseen ja pitäs kestää käytännössä ikuisesti, tiedä sitten tuosta. Menee kuitenkin heittämällä perus straton vibratalla-routtaukseen, mikä on ihan jees myyntivaltti.
 
Itelle on tulossa tollanen bladerunner, jää nähtäväksi miten hyvin toimii.
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=194151&co=90
tuolla oli kans keskustelua ko. firman tuotteista.
 
Understanding is cruel the monkey said as it launched to space.
Muuki
14.12.2010 06:29:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Space_Ace: No pe*kele! Ei jaksa
 
Kimppatilaushuoneessa pojat tilailevat vissiin floikkaroutattua stratobodya, jos kiinnostaa, eikä taida maksaa juuri mitään. En nyt ulkomuistista mene sanomaan että tilaus toteutuu, mutta aattelin vaan ilmottaa. Toki se on sitten joskus se.
 
Eio
the-Antero
14.12.2010 06:46:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarttee sitä pleksiäkin jyrsiä, floikka on leveempi...
 
Muuki
14.12.2010 06:53:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: tarttee sitä pleksiäkin jyrsiä, floikka on leveempi...
 
Se nyt ei oo homma eikä mikään.
 
Eio
the-Antero
14.12.2010 09:44:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Se nyt ei oo homma eikä mikään.
 
Ei ookkaan, aattelin vaan mainita kun sitä kysyttiin myös
 
zuppermuhle
14.12.2010 12:32:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Space_Ace: Siis ilman sitä kuoppaa, ja kannattaako sillon ostaa Low Pro Edge vai joku ihan normi?
 
Matalaprofiiliset tallat ovat tavallista matalempia lähinnä yläpuoleltaan että olisivat kädelle mukavempia. Tässä tapauksessa siitä ei ole siis mitään hyötyä.
 
"Itse aloin harjoittaa heti kävelyikään päästyäni muinaista kungfu-tekniikkaa, jossa luustoa vahvistetaan vahingoittamalla, ja iskinkin toistuvasti päätäni erinäisiin koviin esineisiin ensimmäisten elinvuosieni aikana."
Y@ri
14.12.2010 22:16:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kyllä mä mieluummin nakertaisin vaikka voiveitsellä sinne taakse kolon. Toi nostaminen aiheuttaa ylimääräistä vipuvartta vääntämään tallan tolppia ja sitä myöten jeesaa murtamaan puuta siitä ympäriltä --> heikentää vireenpitoa. Toi kaulataskutemppu taas heikentää soundia, ei oikein hyvä sekään.
 
Kyllä esim. Jacksonin JT-6 talla parikymmentä vuotta tuon kesti aivan hyvin kunnes vaihdoin Schallerin floikkaan, kun ei enää kuusiokoloruuveja löytynyt varaosiksi. Samat tolpat ovat tosin edelleen... ;) Vaihdan jos tarve tulee. Kyllä se vireen pitää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «