Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 571 72 73 74 75122 123 124 125 126
pekurides
13.12.2010 22:03:16

kovasti paljon edelleen ihmetyttää miksi lähes kaikki Axenkin videot on äänitetty" kameran omalla mikillä" ? .

Ymmärtääkseni tämän laitteen parhaimpia ominaisuuksia on älyttömän helppo äänittäminen!!!!!!!!!!

Jos viitsii laitteeseen panostaa toista tonnia niin luulisi myös jaksavan painaa "recciä" sieltä cubasesta tai pro toolsisita tai mikä äänityssofta nyt sattuu olemaan kun kuitenkin PC:n kanssa jaksetaan touhuta sen verran että saadaan videot koneelle ja edelleen juutuubiin upattua:=)

-p-
They see me rollin, they hatin.
McNulty
13.12.2010 22:22:20 (muokattu 13.12.2010 22:35:24)
aristoteles666: olisit lukenut manuaalista mikä vox siinä on kun soitit kaverisi axea.

Aivan juu... jokaisella meistä onkin laitteiden manuaalit aina reeniksellä lukemistona. Siellähän ei ole tarkoitus soitella ja "kokeilla", pelkästään istua soffalla pänttäämässä manuskaa. Siekin se kyllä aina osaat yllättää... harmi vain, että harvoin, jos koskaan positiivisesti.

Sen sijaan, kun täällä on nyt puhuttu Axe-FX:n kaappimallinnuksista sekä virtuaalimikrofoneista, niin kuinka paljon siihen mikrofonin asetteluun kaapin edessä voi vaikuttaa. Tämä on sellainen asia jota minä en ole itse henk.koht. päässyt ko. laitteesta käpistelemään. Voiko mikin paikkaa vaihtaa suhteessa kaiutinelementtiin. Entäpä etäisyys ja huoneambienssi?
Functioning like the scissors... cut the tall ones!
Hanok
13.12.2010 22:40:18
McNulty: Voiko mikin paikkaa vaihtaa suhteessa kaiutinelementtiin. Entäpä etäisyys ja huoneambienssi?

Eikös siihen saanut ladattua omia impulsseja? Eli siinä mielessä saa kyllä periaatteessa minkä tahansa sijoittelun käyttöön. Laitteen käyttöliittymässä olevista ominaisuuksista kertokoon joku jolla kokemusta on.

Itsekin olen kyllä putkivahvistinmiehiä, ja näillä näkymin niillä linjoilla pysynkin. Softapuolelta on jonkin verran kokemusta mallinnoksista ja kyllähän niilläkin osaava toimivaa soundia saa aikaan. Hieman kiinnostaisi nähdä onko Axe-FX:llä jotain erityistä tarjottavaa näihin verrattuna.
tommiot
13.12.2010 22:59:33 (muokattu 13.12.2010 23:00:44)
McNulty: Tuota Axe-Editiä kun en ole koskaan päässyt käpistelemään. Se varmasti kertoisi nopeastikin mitä kaikkea voi säätää ja miten.

Siis omia impulssivasteita voi siihen ladata. Voit äänittää vaikka ihan itse jollain helvetin kalliilla mikillä lempikaiuttimesi ja tehdä siitä impulssin.

Sisäänrakennetuista kaiutinmallinnuksista ei mulla oo mitään hajua kun en laitetta tunne.
Mikko L
13.12.2010 22:59:46

pekurides: kovasti paljon edelleen ihmetyttää miksi lähes kaikki Axenkin videot on äänitetty" kameran omalla mikillä" ? .

Ymmärtääkseni tämän laitteen parhaimpia ominaisuuksia on älyttömän helppo äänittäminen!!!!!!!!!!

Jos viitsii laitteeseen panostaa toista tonnia niin luulisi myös jaksavan painaa "recciä" sieltä cubasesta tai pro toolsisita tai mikä äänityssofta nyt sattuu olemaan kun kuitenkin PC:n kanssa jaksetaan touhuta sen verran että saadaan videot koneelle ja edelleen juutuubiin upattua:=)

-p-

En mäkään ymmärrä miksi väki on niin laiskaa. Mark Day kuitenkin sekoittaa sekä kameramikkiä että line-in soundia. Niitä kannattaa kattoa vaikka se käyttääkin aika paljon gainia: http://www.youtube.com/user/samhillband
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
McNulty
13.12.2010 23:09:49
Moridin: Siis omia impulssivasteita voi siihen ladata. Voit äänittää vaikka ihan itse jollain helvetin kalliilla mikillä lempikaiuttimesi ja tehdä siitä impulssin.
Juum, tästä jo aikanaan tuon tuttavan kanssa keskusteltiin kun hää oli siitä niin vauhkona. On vain tainnut laiskuuttaan jättää ko. impulssien teon väliin.

Sisäänrakennetuista kaiutinmallinnuksista ei mulla oo mitään hajua kun en laitetta tunne.
Juuri ne valmiina sisällä olevat kiinnostaisi. Listan mukaanhan siellä on ihan ok-kattaus erilaisia kaappeja ja mikkejä. Ajattelin notta onko prosessoritehoa niin paljon, että haluamansa mikin etäisyyttä sekä (x,y) koordinaatteja suhteessa kaiutinkartiota voisi muuttaa vapaasti.

Esim. itseäni hivenen ärsyttää tuo L6:sta tuttu touhu, jossa mikin lokaatioon ei voi vaikuttaa muutoin, kuin etäisyyden suhteen. Esim. on-axis/off-axis touhuja. Tai no joo, onhan tuossa jopa sm57:n kohdalla valinnanvaraa juuri tuon verran, mutta muutoin ei lainkaan.

Prosessointiahan moinen virtuaalimikin siirteleminen vapaasti eri kaappien edessä vaatii, mutta luulisi sellaisenkin matemaattisen kaavan ja algoritmin olevan kuitenkin mahdollinen.
Mikko L
13.12.2010 23:11:44

McNulty: Sellainen mikä kuulostaa hyvältä on oikein.

Saivartelut sikseen... ilmoitan vain että erilainen/samanlainen on eri asia kuin hyvä/huono. Ilmeisesti siulla on nyt santaa vaginassa, kun joku ei ollut kanssasi samaa mieltä siitä, että Vox AC30TB vahvistin ei ole sama asia kuin Vox AC30TB-mallinnus. Ilmeisesti asia jäi vaivaamaan sinua kun useamman sivun verran jaksat moisesta ruikuttaa.

Miten tämä keskustelu voisi muuttua "paremmaksi" jos sie itse kaivelet väkisin verta nenästä? Itseasiassa ihan ensimmäisenä minä kysyin niistä Vox-mallinnuksista, minkä laitteiden pohjalta ne oli tehty ja mitä konetta käytetty clipin teossa. Siihen sain sinulta pelkkää perseilyä vastaukseksi ja nyt sie täällä heristät sormea kuinka "me muut" ollaan niin pahoja.

"Onpas ruma taulu", sanoi Mikko-poika. Johon kaupansetä ystävällisesti vastasi että: "Sehän on vain peili."

Olenko mä ainoa joka ei nää tässä viestissä mitään logiikkaa? Alat näyttää "väittelymielessä" häviämisen merkkejä kun alennut henkilökohtaisiin solvauksiin kuten: "santaa vagiinassa" ja "Mikko-poika on ruma". Jos oltais kasvotusten, et varmaan uskaltaisi edes puhua mulle kun olen sua varmaan kaksi päätä pitempi, niin pysy vaan anonyyminä ja anna rillien pysyä huurussa. Myöskin alennut lapselliseksi tässä samalla ja tämä viesti pisti mut miettiin että ootko joku 15v. liimatukkahevari?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

Lukaiseppa tuosta pieni psykologinen kokoelma omasta käyttäytymisestäsi. Hyökkäät mun kimppuun haukkumalla kun huomaat ettei sun sanoilla ole takeita.
McNulty
13.12.2010 23:22:19
Mikko L: Olenko mä ainoa joka ei nää tässä viestissä mitään logiikkaa? Alat näyttää "väittelymielessä" häviämisen merkkejä kun alennut henkilökohtaisiin solvauksiin kuten: "santaa vagiinassa" ja "Mikko-poika on ruma".

Tota joo... onneksi sinun lukemisenymmärtäminen ei jätä kauheasti toivomisen varaa :))

Ei tuo "santaa vaginassa" ole mikään henkilökohtaisuus saati edes loukkaus. Se on sanonta, joka tarkoittaa samaa kuin "mistäs kenkä puristaa?". Perinteistä kirjoitusasun värityskirjaa.

Toisekseen, tuo viimeinen "Mikko & ruma taulu" oli lähinnä metafora siitä, että myös SINÄ voisit hivenen katsoa siihen kuuluisaan peiliin.

Jos oltais kasvotusten, et varmaan uskaltaisi edes puhua mulle kun olen sua varmaan kaksi päätä pitempi, niin pysy vaan anonyyminä ja anna rillien pysyä huurussa. Myöskin alennut lapselliseksi tässä samalla ja tämä viesti pisti mut miettiin että ootko joku 15v. liimatukkahevari?

HAHAHAA... voi morjens :)
Kukahan tässä nyt oikeasti alentuu ja mille tasolle?

Niin ja anonyymi en todellakaan ole. Tällä palstalla useampi jäsen tietää henkilöllisyyteni, työpaikkani jne.

Lukaiseppa tuosta pieni psykologinen kokoelma omasta käyttäytymisestäsi. Hyökkäät mun kimppuun haukkumalla kun huomaat ettei sun sanoilla ole takeita.

Paitsi etten ole haukkunut sinua ollenkaan. Sen sijaan joku täällä kertoilee olevansa "kahta päätä pidempi" ja kasvotusten niin kova luu etten mie, "15-vuotias liimatukkahevari", uskaltaisi sanoa mitään.

Tuo wikipedia on vähän siitä surkea paikka, että moni jaksaa siteerata sitä, mutta eivät sitten itse kuitenkaan lue saati sisäistä niitä asioita.
aristoteles666
13.12.2010 23:41:15

McNulty: Aivan juu... jokaisella meistä onkin laitteiden manuaalit aina reeniksellä lukemistona. Siellähän ei ole tarkoitus soitella ja "kokeilla", pelkästään istua soffalla pänttäämässä manuskaa. Siekin se kyllä aina osaat yllättää... harmi vain, että harvoin, jos koskaan positiivisesti.

Sen sijaan, kun täällä on nyt puhuttu Axe-FX:n kaappimallinnuksista sekä virtuaalimikrofoneista, niin kuinka paljon siihen mikrofonin asetteluun kaapin edessä voi vaikuttaa. Tämä on sellainen asia jota minä en ole itse henk.koht. päässyt ko. laitteesta käpistelemään. Voiko mikin paikkaa vaihtaa suhteessa kaiutinelementtiin. Entäpä etäisyys ja huoneambienssi?

lainaa se manuaali ja lue.
teline
13.12.2010 23:50:03
Hirveen riidan saitte aikaiseksi. Tämä on hieno laite, ylistäkäämme sitä ja jakakaamme vinkkejä miten siitä saisi eniten irti.
McNulty
13.12.2010 23:50:35
aristoteles666: lainaa se manuaali ja lue.

Ei se kannata. Siellä puhutaan vain yleisesti vahvistinmalleista, ei mistään spesifistä vuosikerrasta. Eikä miun muutenkaan tarvitse sen takia... en menetä yöuniani vaikka tuo asia jäisikin epäselväksi. Carry on...
functioning like the scissors, cut the tall ones!
Snapo
13.12.2010 23:55:13
Tää Fearedin kitaristi kyllä saa nauhalle melkosta turpaanvetosoundia. Tossa dual rectum vs. axe http://www.youtube.com/watch?v=76S3E-wEgYY

Eihän se tossa isolta erolta kuulosta, vähän mesa antaa yläpäätä enemmän. Täälläki moneen otteeseen on mainittu tatsin välittyminen vahvistimen läpi, pitäis päästä tosiaan vetämään rinnakkaisvertailu että noista voi jotain syvällisempää analysoida.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Vladi
14.12.2010 00:04:59
Snapo: Tää Fearedin kitaristi kyllä saa nauhalle melkosta turpaanvetosoundia. Tossa dual rectum vs. axe http://www.youtube.com/watch?v=76S3E-wEgYY

Eihän se tossa isolta erolta kuulosta, vähän mesa antaa yläpäätä enemmän. Täälläki moneen otteeseen on mainittu tatsin välittyminen vahvistimen läpi, pitäis päästä tosiaan vetämään rinnakkaisvertailu että noista voi jotain syvällisempää analysoida.

Kyllähän toi osaa metallia vetää, mutta olis kiva kuulla yhtä tasokkaasti toteutetua ei-alaviremättöä. Yritin joskus kaverilta kysellä, jaksaisko se tehä joskus esim. normi e-vireessä olevia pätkiä. Vastaus oli tyly "sorry, not interested in other music styles". :D

Kuitenkin tuo alavire on vain yksi hyvin kapea leikkaus mallinnoksen laadusta. Varsinkin harmoniset kerrannaiset tuntuis vähenevän(tai en ite ainakaan niitä kuule niin paljoa), mitä matalemmalla vireellä soitetaan. Muut axe-fx:stä tehdyt pätkät ei oo tähän mennessä ollu lähellekkään yhtä tasokkaita.
Kyllä se siitä.
Mikko L
14.12.2010 00:05:47

McNulty: Tota joo... onneksi sinun lukemisenymmärtäminen ei jätä kauheasti toivomisen varaa :)) "Mikko & ruma taulu" oli lähinnä metafora siitä, että myös SINÄ voisit hivenen katsoa siihen kuuluisaan peiliin.

Paitsi etten ole haukkunut sinua ollenkaan. Sen sijaan joku täällä kertoilee olevansa "kahta päätä pidempi" ja kasvotusten niin kova luu etten mie, "15-vuotias liimatukkahevari", uskaltaisi sanoa mitään.

Edelleenkin jatkat asiatonta haukkumista. Minun lukemisenymmärtäminen ei ole missään yhteydessä Axe-Fx:n. Rumaksi sanominen on myöskin henkilökohtaista ja metafora yläasteella opetettu termi, jonka takia epäilin että olet juurikin sieltä. En ole kova luu, vaan hellästi halattava nallekarhu ja sinä tunnut olevan halauksen tarpeessa oleva eksynyt sielu.

Toivottavasti löydät jotain lämmintä mitä halata ennenkuin julistat spam-maailmansodan m.netin foorumilla. Lopeta kuitenkin tuo turha asiaankuulumaton spammaaminen tässä keskusteluketjussa. Et tee muuta kuin vedät keskustelua pois topicista.
Mikko L
14.12.2010 00:10:00

teline: Hirveen riidan saitte aikaiseksi. Tämä on hieno laite, ylistäkäämme sitä ja jakakaamme vinkkejä miten siitä saisi eniten irti.

Nimenomaan näin.
McNulty
14.12.2010 00:10:02
Mikko L: Rumaksi sanominen on myöskin henkilökohtaista
Otetaan nyt vielä kerran. En ole rumaksi sanonut, vaan kehoittanut kurkkaamaan peiliin. Piste.

ja metafora yläasteella opetettu termi, jonka takia epäilin että olet juurikin sieltä.
Eiköhän täällä jokainen vedä johtopäätökset sinun viimeisistä postauksista.

Mutta kuten sanoit, jatketaan.
Mikko L
14.12.2010 00:13:27

Vladi: Kuitenkin tuo alavire on vain yksi hyvin kapea leikkaus mallinnoksen laadusta. Varsinkin harmoniset kerrannaiset tuntuis vähenevän(tai en ite ainakaan niitä kuule niin paljoa), mitä matalemmalla vireellä soitetaan. Muut axe-fx:stä tehdyt pätkät ei oo tähän mennessä ollu lähellekkään yhtä tasokkaita.

Joo mä oon samaa mieltä. Se vielä EQ:ttaa nuo soundit jälkeenpäin niin radikaalisti että sai POD HD:nkin kuulostamaan suht OK:lta. Asia tuli kokeiltua ihan "oikeasti" ja se on kyllä erittäin hankalaa POD:illa. Taas Axessa erittäin helppoa. Tää on siis mun kokemus vaan: http://www.youtube.com/watch?v=YPlPzuiMZOU
Snapo
14.12.2010 00:14:48
Vladi: Kyllähän toi osaa metallia vetää, mutta olis kiva kuulla yhtä tasokkaasti toteutetua ei-alaviremättöä. Yritin joskus kaverilta kysellä, jaksaisko se tehä joskus esim. normi e-vireessä olevia pätkiä. Vastaus oli tyly "sorry, not interested in other music styles". :D

Kuitenkin tuo alavire on vain yksi hyvin kapea leikkaus mallinnoksen laadusta. Varsinkin harmoniset kerrannaiset tuntuis vähenevän(tai en ite ainakaan niitä kuule niin paljoa), mitä matalemmalla vireellä soitetaan. Muut axe-fx:stä tehdyt pätkät ei oo tähän mennessä ollu lähellekkään yhtä tasokkaita.

Naulan kantaan. Eniten kiinnostais kliinit ja pikkurosot kuulla tuosta vehkeestä, enkä tarkota mitään muniinpuhaltelureverbillä ja choruksella varustettuja klippejä josta lentää oksennus heti alkumetreillä. Ainaki nuo on ne pahimmat ongelma-alueet, missä pod(xt) kusee ja rankasti. Kyl mä tosta mättösoundin saan, jolla soittelee jopa ihan mielellään paremman puutteessa mut jos dynamiikkaa tai kevyempää soundia yhtään hakee nii nonono...
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
McNulty
14.12.2010 00:24:50 (muokattu 14.12.2010 00:26:01)
Snapo: Naulan kantaan. Eniten kiinnostais kliinit ja pikkurosot kuulla tuosta vehkeestä, enkä tarkota mitään muniinpuhaltelureverbillä ja choruksella varustettuja klippejä josta lentää oksennus heti alkumetreillä. Ainaki nuo on ne pahimmat ongelma-alueet, missä pod(xt) kusee ja rankasti. Kyl mä tosta mättösoundin saan, jolla soittelee jopa ihan mielellään paremman puutteessa mut jos dynamiikkaa tai kevyempää soundia yhtään hakee nii nonono...

Minustakin PODxt:n suurin ongelma oli nimenomaan tuolla osastolla ja vieläpä ryyditettynä huonolla dynamiikalla. Sen sijaan tuo POD X3 on askel parempaan päin. Se jo tottelee kitaran volumepotikkaakin ihan kivasti. Vähän rokimpi runtu puhdistuu kivasti ja kaiken kaikkiaan tuo volumemittarin hiljaisempi pääty toimii jo paremmin. Tosin sitten kun pitäisi rankasta ja runtata kovempaa, niin silloin laitteesta kuuluu se kuuluisa "pleeeh", aivan kuten monesta trankkuvaffaristakin. Yrittää antaa mutta ei vain tule, paukut on loppu :)

Kotona nauhoitellessa toki pärjää kyllä, mutta vaikka on kokeiltu millaisen putkipäätteen kanssa, niin se viimeinen teräskärkinen maihari jää saapumatta kasseille.

AXE:n kohdalla nuissa heviklipeissä on sama ongelma. Klipit eivät kerro, antaako se mallinnus sen saman lopullisen jyräyksen, kuten vaikkapa se oikea Mesa Roadster. Sitä kun soittaa "normaalisti" ja sitten vähän kurittaa, niin sen vain huomaa kuinka ko. vahvistin tulee mukana. Sitä paukkua tulee ja tulee vaan.

Muutenkin, klipit kyllä kertovat "mihinpäin ollaan menossa" jokaisen laitteen kanssa, mutta ei anna kuitenkaan täsmälleen oikeaa kuvaa laitteesta. Siksi veikkaankin että on melkein mahdotonta välittää koko AXE:n kirjoa pelkkien klippien avulla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)