Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 569 70 71 72 73122 123 124 125 126
Mikko L
13.12.2010 14:33:42

Mr. Speed: Tuollahan ei mainita sitä, että (suurin?)osa noista artisteista käyttää Axe FX:ää efektiprosessorina.

Itse tiedän vain kaksi artistia, jotka ei käytä sitä myös nuppina. Steve Vai on yksi ja se on ihan luonnollista kun osana koko Carvin:in mainostusta on että Steve soittaa niillä nupeilla mitkä se on itse suunnitellut. Myös Jemini pedaali löytyy siitä lattialta ja sekin on varmasti osakseen mainostusmielessä laudalla. En ole kokeillut josko siinä pedaalissa ois jotain erikoista joten en voi olla 100% varma.

Toinen on John Petrucci joka on käyttänyt 20 vuotta Mesanuppeja ja ollut mukana Mark V:n valmistamisessa. Axe-Fx:ää JP käyttää harjoitushuoneessaan tekemään kaiken. Mun mielestä tämä on vaan parempaa mainosta Axe-Fx:lle kun vertaa JP:n kahta guitar rigiä. 1: http://www.johnpetrucci.com/images/gear/bcsl2009/rack.jpg ja kiinnittäkää huomiota kuinka paljon tavaraa tuossa räkissä on. 2: http://www.johnpetrucci.com/images/gear/JPamp2sm.jpg ja tässä sillä ei oo muutaku räck-wah tuossa lisäksi ja se hoitaa kaikki samat soundit ku mitä toinenkin rig. Yhden nupinkin on voinut heittää pois joka pistää miettimään että käyttääkö hän sitten Axesta niitä preamppeja hoitamaan osaa soundeista?

Mut jees... mielestäni muut tuolla Fractalin listalla käyttää myös Axen amp simeja niin livenä kuin nauhoituksissa.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
jipeeällä
13.12.2010 14:39:53
Mikko L on tehnyt hienon työn esitellessään Axea, retoriikka ei nyt ole musamaailmassa niin tärkeää.

Hyvä pointti käytännöllisyydestä. Omasta mielestäni se on: Mahdollisuus saada mahdollisimman pienessä, korkeintaan 5-6 kuljetettavassa koossa monipuolinen setti riittävällä wattimäärällä (PA - paikat erikseen) Tästä syystä valintani olisi puolitettava 100-120W nuppi (pääteaste tarvitsee enemmän tehoa räkin etuasteella soitettaessa) laadukas räkkietuaste/efekti sekä 4x12 tai 2 x 2x12" kaapit. Ja kitarat. Oma valintani.
Mrezzye
13.12.2010 14:51:19

Steve Fryette on kusipää, eikä tekeleidensä kytkentäkaavioita luovuta mihinkään, ei ole kovin odotettavaa, että kyseistä nuppia pyrittäisiin mallintamaan oikein millään laitteella vielä hetkeen

Liekö tämä mikään ongelma. Ainahan sen laatikon voi avata ja katsoa silmillä mitä se on syönyt.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

CHAOSWEAVER
Mr. Speed
13.12.2010 14:52:41
Mrezzye: Liekö tämä mikään ongelma. Ainahan sen laatikon voi avata ja katsoa silmillä mitä se on syönyt.

Kyllä se lienee jonkin sortin ongelma, kun VHT/Fryette kamaa on aika hankala huollattaa Suamenmaassa.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Mrezzye
13.12.2010 15:02:16

Mr. Speed: Kyllä se lienee jonkin sortin ongelma, kun VHT/Fryette kamaa on aika hankala huollattaa Suamenmaassa.

Jasså. Tietty jos komponentit on piilotettu esim. jonkin vahan tms. sisään niin homma vaikeutuu huomattavasti.
Jos sen vehkeen saa purettua osiin ja katsottua missä järjestyksessä ne komponentit laitoksessa on sisällä niin
kaikella järjellä se pitäisi näillä tiedoilla saada Axe-FX:llä mallinnettua.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

CHAOSWEAVER
LesPaul70
13.12.2010 15:08:24
Mrezzye: Jasså. Tietty jos komponentit on piilotettu esim. jonkin vahan tms. sisään niin homma vaikeutuu huomattavasti.

Tai merkattu tarkoituksella väärin. Tai laitettu tilalle toimimaton dummy analysoinnin vaikeuttamiseksi. Tai lisätty muita virattomia ylimääräisiä komponentteja ihan harhautusmielessä. Vain mielikuvitus on rajana, ja jotkut tuollaista tiemmä tekevätkin, ihan vain vaikeuttaakseen laitteiden kloonaamista. Noh, kyllähän noita voi edelleen selvittää yleismittarilla yms. mutta se onkin jo vähän työläämpää - ei ollenkaan niin simppeliä kuin että vain avataan laite ja lätkäistään (näennäisesti) samat komponentit samaan järjestykseen.
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
Mrezzye
13.12.2010 15:13:31

LesPaul70: Tai merkattu tarkoituksella väärin. Tai laitettu tilalle toimimaton dummy analysoinnin vaikeuttamiseksi. Tai lisätty muita virattomia ylimääräisiä komponentteja ihan harhautusmielessä. Vain mielikuvitus on rajana, ja jotkut tuollaista tiemmä tekevätkin, ihan vain vaikeuttaakseen laitteiden kloonaamista. Noh, kyllähän noita voi edelleen selvittää yleismittarilla yms. mutta se onkin jo vähän työläämpää - ei ollenkaan niin simppeliä kuin että vain avataan laite ja lätkäistään (näennäisesti) samat komponentit samaan järjestykseen.

Tokihan siellä kaikki pitää mitata... työlästä ehkä, mutta asiakas kiittää.

CHAOSWEAVER
Mikko L
13.12.2010 15:14:31

Mr. Speed: Hyviä pointteja. Suurin ongelma kun tuntuu olevan se, että Mikko L pitää putkivahvistinta painavana, yksipuolisena, kovaäänisenä, vanhanaikaisena ja vielä epäluotettavana möhkäleenä. Kyseinen asennoituminen kielii joko asennevammasta, tai sitten Mikko L ei vain ole oikeasti kokeillut kunnollisella master volalla varustettua putkistygeä.

Samainen asennevamma tuntuisi kohtaavan myös kohtaavan meissä putkimiehissä. Pidetään Axe FX soundia "samana kuin mikä tahansa muu" mallintava. Meikäläistä ei ole missään vaiheessa tuon laitteen suondiclipit vakuuttaneet.. Vaikka tuon laitteen vahvuuden pitäisi olla juurikin siinä äänitetyssä kamassa verrattuna YouTuuban videokameran mikillä poimittuja Mesa-pätkiä.

Fakta on se, että tuo Axe FX on mallintava. Eli kaikki sen algoritmit on valmiiksi kirjoitettu, ja sitä voidaan lisätä/korjata lisäpatcheilla. Dynamiikka siis voi olla mallinnettuna, mutta aivan.. Se on mallinnettua dynamiikkaa. Täysin portaattomasti dynamiikkaa on varmastikin melkoisen vaikea mallintaa, ja dynamiikkana pidän nyt vahvistimen reagointia soittotatsiin, käytettävään mikrofoniin, volapotikkaan, tonepotikkaan, käytettäviin puihin...

Jos itse pitäisin todella kompressoidusta soundista, ja muljutushelvetti cleaneista, voisin noiden clippien perusteella Axen hankkia. Vieläkään en ole meinaan saanut silmieni eteen ihmeteltäväksi clippiä miten tuo paavo reagoi soittotatsiin. Vaikka metallikitaristi olenkin, soundi-ihanteena on oikeasti aika kaukana siitä överikopressoidusta scheebasta mitä suurin osa nykyhi-gainereita tarjoilee. VHT Ultra Lead vain vahvistaa paikkaansa meikäläisen kasan päällimmäisenä, sillä se on äärimmäisen dynaaminen ja transparentti vahvistin. Kaikki soitossa tapahtuvat myös isoilla säröillä kuuluvat. Samoin kaikki muutokset muissa kohdissa rigiä(kaappi, kitara, efektit) erottuvat todella selkeästi. Tämä tekee kyseisestä nupista oikeasti muuntautumiskykyisen, sillä se reagoi "vähän" eri tavalla muuhun käytettävään rojuun kuin mikään mulla ollut, tai mun testaama nuppi. Lisäksi koska Steve Fryette on kusipää, eikä tekeleidensä kytkentäkaavioita luovuta mihinkään, ei ole kovin odotettavaa, että kyseistä nuppia pyrittäisiin mallintamaan oikein millään laitteella vielä hetkeen.

Olen aika monesti täällä sanonut, ettei tuo laite vakuuta clippien perusteella, johon vastataan että arvostelen laitteen joidenkin YouTube-pätkien perusteella. Kuitenkin samaan hengenvetoon muistetaan mainostaa kuinka helppoa tuolla laitteella on nauhottaa hyvälaatuista soundia, ja linkitellään omia tuotoksia. Kun ne omatkaan tuotokset ei kelpaa, niin sitten vain tuhistaan amishaituviin, ja todetaan, että putkinupeista hajoaa putket, ne on kovaäänisiä ja painaakin paljon.

Hei älä jaksa enää vääntää tällaista scheissea. Kukaan ei jaksa enää lukea näitä sivun mittaisia hengellisiä avautumisia jotka ei oo mitenkään pohjattu faktoihin vaan ihan siihen miten sun aivonystyrät asettuu päässä. Sä et tiedä mitään mun kokemuksista vahvistimien kanssa, joten älä puhu siitä. Sä et tiedä mitään Axe-Fx:n dynamiikoista, joten et voi sanoa: "todella kompressoidusta soundista, ja muljutushelvetti cleaneista". Axe-Fx:ssä voit säädellä sitä dynamiikka sellaiseksi kuin itse haluat ja jos oot kuullut sellaisia klippejä YouTube:ssa joissa soundit oiskin compressoituja, niin miten ihmeessä teet siitä sellaisen oletuksen että Axe-Fx on aina sellainen.

Mä ymmärrän sen että jos kirjoittelee täällä Axe-Fx:stä ja on kiinnostunut asiasta tai että jakaa kokemuksia Axe-Fx:stä mutta mikä ihme sinä sitten olet tässä yhtälössä? Tyyppi jolla on kokemuksia Axe-Fx:stä? ISO EI, jokainen meistä osaa katsoa YouTube-videoita. Jos pidät sitä kokemuksena niin mikähän tämä sun paljon mainostettu putkivahvistinkäyttökokemus sitten on? Oot kuunnellut paljon musiikkia ja niissä on käytetty eri vahvistimia? Vai oletko sittenkin tyyppi jota ei kiinnosta Axe-Fx? Kyllä sua vissiin kiinnostaa kun koko ajan täällä ramppaat.
Mikko L
13.12.2010 15:17:43

Ja jos niistä dynamiikoista tarvii jotain todisteita niin tässä on video: http://www.youtube.com/watch?v=QQhVWDEWwYc

Tuossa alussa Mark soittaa volumenappi alhaalla ja se saa tuon särösoundin cleaniksi asti. Tuo on sitä dynamiikkaa ihan vaan tiedoksi niille jotka ei näköjään oikein ymmärrä mitä se dynamiikka on.
Kontiak
13.12.2010 15:23:09
Mr. Speed: Vieläkään en ole meinaan saanut silmieni eteen ihmeteltäväksi clippiä miten tuo paavo reagoi soittotatsiin.

Voiko tuommoista clippiä sitten yleensäkään olla olemassa?
http://www.truthinshredding.com
Numb
13.12.2010 15:27:05

Mikko L: Tuo on sitä dynamiikkaa ihan vaan tiedoksi niille jotka ei näköjään oikein ymmärrä mitä se dynamiikka on.

Ai. Mä luulin, että se tarkoittaa musiikin yhteydessä pääasiassa äänenvoimakkuuden vaihteluja.

Mutta tarkoittaahan se toki tyylillisiäkin seikkoja, joten kaiketi sitäkin onko säröä paljon vai vähän. Mutta en sanoisi kaverille, että vähän vähemmän sitä dynamiikka, kun tarkoitan vähemmän säröä.

Sorry, offtopic.
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Mr. Speed
13.12.2010 15:29:44
Mikko L: Hei älä jaksa enää vääntää tällaista scheissea. Kukaan ei jaksa enää lukea näitä sivun mittaisia hengellisiä avautumisia jotka ei oo mitenkään pohjattu faktoihin vaan ihan siihen miten sun aivonystyrät asettuu päässä. Sä et tiedä mitään mun kokemuksista vahvistimien kanssa, joten älä puhu siitä. Sä et tiedä mitään Axe-Fx:n dynamiikoista, joten et voi sanoa: "todella kompressoidusta soundista, ja muljutushelvetti cleaneista". Axe-Fx:ssä voit säädellä sitä dynamiikka sellaiseksi kuin itse haluat ja jos oot kuullut sellaisia klippejä YouTube:ssa joissa soundit oiskin compressoituja, niin miten ihmeessä teet siitä sellaisen oletuksen että Axe-Fx on aina sellainen.

Mä ymmärrän sen että jos kirjoittelee täällä Axe-Fx:stä ja on kiinnostunut asiasta tai että jakaa kokemuksia Axe-Fx:stä mutta mikä ihme sinä sitten olet tässä yhtälössä? Tyyppi jolla on kokemuksia Axe-Fx:stä? ISO EI, jokainen meistä osaa katsoa YouTube-videoita. Jos pidät sitä kokemuksena niin mikähän tämä sun paljon mainostettu putkivahvistinkäyttökokemus sitten on? Oot kuunnellut paljon musiikkia ja niissä on käytetty eri vahvistimia? Vai oletko sittenkin tyyppi jota ei kiinnosta Axe-Fx? Kyllä sua vissiin kiinnostaa kun koko ajan täällä ramppaat.

NO johan nyt herneet vetäisit kirjoituksesta jonka oli tarkoitus lähinnä perustella omaa kantaani, niin ei tavisi olla niin saatanan hapan koskien jokaista eriävää mielipidettä. Montakohan kertaa mun pitää kirjottaa, että perustan mielipiteeni kuulemalleni.

Mikko L, lue: PERUSTAN MIELIPITEENI AXE-FX:STÄ KUULEMIINI KATKELMIIN, JOITA OLEN LÖYTÄNYT YOUTUBESTA, JA IHAN TÄSTÄ THREADISTA, MUUN MUASSA SINUN POSTAAMINASI.

Missä helvetissä on ne luonnollisen kuuloset cleanit? Missä helvetissä on dynaaminen hi-gain särö? Sinä et ole niitä täällä esitellyt, vaikka peräänkuulutin samoja juttuja 40 sivua sitten. Ja vaikka kuinka aina jaksat muistuttaa miten dynaaminen tuo laite on.

Mun oma "huima" putkinuppikokemus perustuu omistuksessa olleisiin, ja huolella kunnollisella volalla hoidettuihin testisessioihin. Testattuja nuppeja on takana aika monta kymmentä.. Kai siinä jokin referenssi jo kehittyy. Kyllä tuo laite voisi olla kiinnostava, jos jatkuva suu vaahdossa uhoaminen kehittyisi joskus ihan kunnollisiksi sampleiksi asti. Clark Kent Jobin pätkät ei säväytä, kokeile jotain muuta sun maailmanluokan nauhoitustulosta.

Voi tuntua oudolta, että joku voi olla eri mieltä sinun kanssasi. Kokeile ite kunnolla matalalla volalla toimivaa putkinuppia. Mä voin kertoa, että keikkaa on vedetty vaikkapa Diezel Einstein 100W:lla. Nuokkarin kokosessa tilassa aivan minimalistisella lavavuodolla, käytännössä kaikki mökä tuli PA:sta, ja helkkarin hyvillä soundeilla. Toki samassa paikassa toinen oli vaikeuksissa HukkaKettusensa kanssa, mutta kyseessä taisikin olla ennemmin "user error".

Sinähän täällä vain auot päätäsi poikkeaville mielipiteille. Tämä on kuitenkin yleinen keskustelufoorumi, etkä sä oikein voi moden oikeuksia ottaa edes yskittäiseen ketjuun. Kuitenkin itse pidän omia viestejäni lähinnä perusteltuina. Sinä täällä omien sanojesi mukaan "kerrot käyttökokemuksia". Sitä teetkin, ja propsit siitä. Harmittavasti vaan nollaat kaikki omat ansiosi täällä vittuilemalla eri mieltä oleville henkilöille.

Ja Petruccilla on treenihuoneessaan vain Axe FX? Ovatko nuo Mark IV:t samassa räkissä vain koristeena? Onhan mullakin reenihuoneessa POD XT Live, mutta en silti oleta sen olevan saman tasoinen soundiltaan kuin Ultra Lead.

Niin.. Ja jottei totuus unohtuisi:

Mikko L, lue: PERUSTAN MIELIPITEENI AXE-FX:STÄ KUULEMIINI KATKELMIIN, JOITA OLEN LÖYTÄNYT YOUTUBESTA, JA IHAN TÄSTÄ THREADISTA, MUUN MUASSA SINUN POSTAAMINASI.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Mr. Speed
13.12.2010 15:36:32
Kontiak: Voiko tuommoista clippiä sitten yleensäkään olla olemassa?

Kaipa sellasen voi loihtia. Ne on jänniä juttuja.. Silleen tiedätkö, nyansseja soitossa. Joillain vahvareilla niitä ei saa kunnolla esiin, mutta kunnolla dynaamisilla vahvareilla saa. Ne kuulee kyllä soitossa, mutta ennen kaikkea tuntee.

Ihan kivastihan tuo Axe puhdistui. Samaan tapaan esimerkiksi Mesan Rectuumi puhdistuu. Ei tosin ole sitä kaikista suurinta kärkeä mitä tulee soittodynamiikkaan putkivahvareilla, mutta menkööt..
Mikko L
13.12.2010 15:37:01

jipeeällä: Voidaanko palata alkup. olennaiseen aiheeseen eli mm. Axe-Fx:n ominaisuuksiin? Eikä verrata ovatko saundit millilleen kenenkäkin kulta - tai hopeakorvan mukaan autenttisia. Olisi tässä ketjussa enemmän mieltä.

Mikko, omani ei ole tullut vielä. Kerrotko vähän Axe:n kohinaportista? Erillistä ei varmaan tarvita? Eq:n ominaisuudet kiinnostaisi kanssa. Lisäksi: Oletko kokeillut käyttää Axe-Fx:ää pelkkänä efektinä, ottamalla säröt itse vahvistimesta?

Kiitän infostasi.

TTV: + viimeisestä. Ei ole mitään syytä herjata Mikkoa; Kaveri yrittää selvittää Axe:n ominaisuuksia. Ja laite kiinnostaa eräitä. Useimmat tietävät Mesat + muut. Axea eivät.

Tässä on jokaisella patchilla on oman Noise Gate, jossa on threshold, ratio, release ja attack. Nuilla säädöillä pystyy nyt tekemään siitä ihan sellaisen kuin haluaa. Jos kaikki namiskat on klo 12:ssa niin noise gate toimii ns. ihanteellisesti, mutta itse yleensä pudotan attackia ja releasea. Sitten cleaneissä en käytä juuri ollenkaan gatea eli lasken myös thresholdia.

EQ:n ominaisuudet. No tässähän on tosi monta eri EQ:ta. Yleensä jokaisessa pedaalissa/efektissä on oma bass middle ja treble. Amp simissä niitä on vielä enemmän. Näiden lisäksi jokaiseen presettiin voi laittaa 2 graafista EQ:ta ja 2 parametrista EQ:ta. Säätövaraa on siis paljon. Sitten Axe-Fx:ssä on vielä Global EQ elikkäs sellainen EQ jonka läpi kaikki presetit menee. Itse oon laittanut lowcutin siihen eli mulla on automaattisesti kaikissa preseteissä lowcut about 90Hz paikkeilla. Nuo Axe-Fx:n EQ:t ja compressorit on rankattu yhtä laadukkaiksi kuin UAD:n vastaavat. Compressoreissa on myös valittavissa että käyttääkö pedaalicompressoria vai studiocompressoria. Näissä on vähän erilaiset säädöt, mutta myös ominaisuuksia mitä ei ole vielä monissa muissa compressoreissa. Eli LOOKAHEAD: joka tarkoittaa että sitä että se viivyttää kitarasignaalia huomaamattoman vähän, mutta antaa compressorille tarpeeksi aikaa että esim. attack iskee niin nopeasti kiinni signaaliin ettei se "napsahda" kuten yleensä normaaleissa compressoreissa tapahtuu kun käytetään tiukempia asetuksia.

Hei kyselkää lisää tällaisia niin päästään takaisin asiaan.
Mikko L
13.12.2010 15:38:55

Numb: Ai. Mä luulin, että se tarkoittaa musiikin yhteydessä pääasiassa äänenvoimakkuuden vaihteluja.

Mutta tarkoittaahan se toki tyylillisiäkin seikkoja, joten kaiketi sitäkin onko säröä paljon vai vähän. Mutta en sanoisi kaverille, että vähän vähemmän sitä dynamiikka, kun tarkoitan vähemmän säröä.

Sorry, offtopic.

Tässä tapauksessa se dynamiikka tarkoittaa miten amp sim reagoi eri äänenvoimakkuuden vaihteluihin kitarasta. Kun volumea laskee niin amp sim reagoi täysin erillä tavalla. Eli jos pickaa hiljempaa niin se kuulostaa eriltä kun pickais lujempaa.
Kontiak
13.12.2010 15:46:33
Mr. Speed: Ne kuulee kyllä soitossa, mutta ennen kaikkea tuntee.

Just tuon takia minä sitä silmiesi eteen läpättyä clippiä ihmettelenkin.
http://www.truthinshredding.com
jipeeällä
13.12.2010 16:54:51 (muokattu 13.12.2010 17:23:37)
Kiitos Mikko. Asiaa.

Oletko sattunut kokeilemaan, miten tarkka Axe on käytetystä elementistä kaapissa? Splawn ehdottaa minulle 4x12" custom-stereo kaappiin vakiovaihtoehtoaan Private Jackiä. Se sopii heidän mukaansa juuri Quick Rodiin. (joka tulee tehtaalla customoituna normi 100 watista 120 wattiin. On puolitettavissa.) Axen oman kaappimallinnus kai korjaa asiaa?

Mitä olet pitänyt Soldano SLO & Matchless Chieftain - mallinnuksista? Kiinnostavat eniten. Ovat myös kokemukseni mukaan muissa mallintavissa huonot.

Off the record: Tässä on muuten mun makuun hyvä clippi Splawnista. Lyhyt, tosin.
http://www.youtube.com/watch?v=p4w-71gZZAI

Toinen:

http://www.youtube.com/watch?v=1hciHgPo0PY&feature=related

Mitään erillisiä säröpedaaleja ei varmasti tarvitse Axeen? Wah & Whammy? Mitä midi-lautaa suosittelet? Behringer jne. jätetään pois.
McNulty
13.12.2010 17:29:56 (muokattu 13.12.2010 17:40:24)
Mikko L: Kävitkö sä tässä jossain välissä kokeilemassa Axe-Fx:ää? Pakosta kai oot kokeillut sitä jos osaat jo nuin tarkkaan kertoa Axe-Fx:n soittotuntumasta että se toimii nauhoituksissa mutta ei livenä. Hmm... ei vaan tämähän on se julkinen mielipide Line6 tuotteista. Oletkohan sekoittanut nämä kaksi?

Minusta sinä et nyt oikein ole ymmärtänyt lukemaasi. Asiana oli nimenomaan se, että se mallinnettu soundi käyttäytyy eri tavoin kuin aito asia, livenä soitettuna. Tässä toki isona erona on monesti myös se, että kaappimallinnus ja päätevahvistin ovat erilaiset kuin siinä todellisessa laitteessa. Ja jos luit vielä eteenpäin kommenttiani, niin siellä sanottiin selvästi tyyliin: "vaikka hyvä mallinnus ei olisikaan 1:1 identtinen esikuvansa kanssa, voi se soundi silti olla hyvä ja varsin käyttökelpoinen".

"Mä en älyä miten te ette älyä?"

Jos sua tuo suhteeni Axe-FX Ultraan jotenkin kiehtoo, niin erään tuttavan räkistä moinen laite löytyy. En ole itse moista laitetta omistanut (enkä näillä näkymin tule omistamaankaan). Kuunneltu on, testailtu on, soiteltu on, säädelty on... lyhyehköinä sessioina aina silloin kun on nähty tai oltu reenipaikalla samoihin aikoihin.

edith piaf: Haluan vielä lisätä sen verran, että mikäli jokin laite aiheuttaa näin paljon kalabaliikkia niin silloinhan siinä on väkisinkin jotain tehty oikein. Se että se herättää tunteita kielii siitä, että asia kiinnostaa, oli kummalla puolella veteen piirrettyä viivaa tahansa. Vähän kuin G-pajan tuotteet tällä palstalla :)
Functioning like the scissors... cut the tall ones!
h.e.k.a
13.12.2010 17:42:40
Mr. Speed: Vieläkään en ole meinaan saanut silmieni eteen ihmeteltäväksi clippiä miten tuo paavo reagoi soittotatsiin.

Kontiak: Voiko tuommoista clippiä sitten yleensäkään olla olemassa?

Mr. Speed: Kaipa sellasen voi loihtia. Ne on jänniä juttuja.. Silleen tiedätkö, nyansseja soitossa. Joillain vahvareilla niitä ei saa kunnolla esiin, mutta kunnolla dynaamisilla vahvareilla saa. Ne kuulee kyllä soitossa, mutta ennen kaikkea tuntee.

Ihan kivastihan tuo Axe puhdistui. Samaan tapaan esimerkiksi Mesan Rectuumi puhdistuu. Ei tosin ole sitä kaikista suurinta kärkeä mitä tulee soittodynamiikkaan putkivahvareilla, mutta menkööt..

Saisiko joku nyt laitettua jotain hienoa klippiä niillä huippuhienoilla putkipeleillä, josta kaikki voisivat olla innoissaan? Toistaiseksi vain Mikko L on kunnostautunut (mielestäni erittäin hyvin) näissä klippien teoissa, mutta olisi kiva kuulla referenssimatskua näistä "oikeista laitteista" Mnetin palstalaisten toimesta.
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)