Aihe: Orkesterikirjastot kilpasilla
1 2 3 4
JPQ
25.06.2007 01:10:37

Ei GPO:n vaan Garritanin Orchestral Strings -paketti. GPO:n puupuhaltimet on ihan jees huilua lukuunottamatta, mutta artikulaatioita vois olla enempi.

No tuota ei saane enään?
gravehill
25.06.2007 01:49:45

No niin.

Tänään lähti EWGLSO Gold & XP Pro bundle tilaukseen ja nyt sitten alkaa syntymään hieman kysymyksiä, joista tärkeimmän laitan nyt sitten tähän:

Velocity/Crescendo kontrollointi? Kuinka tapahtuu, onko toimiva jne, kaikenlainen tuohon liittyvä kiinnostaa.

Velocity normaalisti soittamalla tai editoimalla ja crescendot CC11 tai CC7 (molemmat toimii). Ainakaan itsellä ei ole ollut mitään ongelmia noiden kanssa. Myös crossfade ja keyswitch patchejä löytyy paljon.
http://www.chaosresearch.de
moscowian
25.06.2007 06:56:06

Velocity normaalisti soittamalla tai editoimalla ja crescendot CC11 tai CC7 (molemmat toimii). Ainakaan itsellä ei ole ollut mitään ongelmia noiden kanssa. Myös crossfade ja keyswitch patchejä löytyy paljon.

Kiitoksia. Tuo keyswitch kysymys olikin juuri tuloillaan.
Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
John Titor
25.06.2007 11:54:30

No tuota ei saane enään?

Näyttäis saavan. Garritanin sivuilla lukee jotain "forum clearance sale" -tyyppistä, eli en tiedä mikä on tilanne siellä, mutta pane Googleen "buy garritan orchestral strings", löytyy.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Aivokalvo
25.06.2007 21:50:16
Mistä olette tilannut Eastwestin Gold + Pro XP:tä? Siis jenkeistä tms?
"Lähellä reunaa, varrella virran"
moscowian
25.06.2007 22:23:58

Mistä olette tilannut Eastwestin Gold + Pro XP:tä? Siis jenkeistä tms?

http://www.avecom.fi/Tuotteet.asp?m … amp;paaluokka=Digitaalinen+musiikki

Tuolta ainakni itse. Toivottavasti joskus vielä tulee, kun en tuota liikettä aikaisemmin ole kohdannut...
Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies.
gravehill
26.06.2007 01:36:25

East Westilla on toimisto (ja myynti) myös Euroopassa. Sijaintipaikka taitaa olla Hollanti mutta samapa tuo kunhan EU:n sisällä ollaan.

www.soundsonline-europe.com
http://www.chaosresearch.de
Aivokalvo
27.06.2007 17:09:02 (muokattu 27.06.2007 17:20:13)
Eastwestin Gold-bundlea saa nyt halvalla, itse löysin Jenkkilästä hintaan 495,99$+verot.

Mistä löysit noin halvalla? Laitan tilaukseen jos koko bundlen saa tosiaan tollaseen hintaan.

E: nyt löysin itekkin aika halvalla, 329 puntaa eli 489 euroa, eri juttu osaanko mä tuolta mitään tilata

http://www.dv247.com/invt/34628/
"Lähellä reunaa, varrella virran"
John Titor
28.06.2007 13:36:21

Mistä löysit noin halvalla? Laitan tilaukseen jos koko bundlen saa tosiaan tollaseen hintaan.

E: nyt löysin itekkin aika halvalla, 329 puntaa eli 489 euroa, eri juttu osaanko mä tuolta mitään tilata

http://www.dv247.com/invt/34628/

Mä piipahdin Jenkeissä tossa juhannuksen alla, ostin suoraan sieltä, Guitar Centerissä oli erikoistarjous. Muistaakseni Musiciansfriend.comissa taisi olla joku saman hintaluokan tarjous kun googlailin. Ilmeisesti sitä bundlea ei enää valmisteta tms. joten niitä kaupataan poistohintaan.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Aalimupina
11.12.2010 18:49:35
Vanha ketju, mutta käytetäänpä tätä hyväksi.

Tarvitsisin orkesterikirjastoa TV:lle säveltämistä varten. Sen vähän mitä olen orkesterikirjastoja tarvinnut ko. hommaan olen saanut aikaan Miroslav Philharmonikilla. Nyt kuitenkin olisi tarvetta paremmalle orkesterikirjastolle. Ostin Philharmonikin joskus aikanaan Total Studio bundlen mukana.

Mitä järkeviä vaihtoehtoja olis tajolla. Olen lähinnä katsellut Eastwestin symphonic orchestraa.

Garritan personal orchestra kuulostaa myös demoklippien perusteella ihan hyvältä.

Suurin osahan noista orkesterikirjastoista kuulostaa kylläkin demoklippien perusteella hyvältä...

Helppokäytöisyys olisi plussaa, että pystyisi keskittymään enemmän tuohon musan tekemiseen.

Koneena on Mac ja DAWina pääasiassa Protools, välillä myös Logic.
JPQ
11.12.2010 19:16:57

Aalimupina: Vanha ketju, mutta käytetäänpä tätä hyväksi.

Tarvitsisin orkesterikirjastoa TV:lle säveltämistä varten. Sen vähän mitä olen orkesterikirjastoja tarvinnut ko. hommaan olen saanut aikaan Miroslav Philharmonikilla. Nyt kuitenkin olisi tarvetta paremmalle orkesterikirjastolle. Ostin Philharmonikin joskus aikanaan Total Studio bundlen mukana.

Mitä järkeviä vaihtoehtoja olis tajolla. Olen lähinnä katsellut Eastwestin symphonic orchestraa.

Garritan personal orchestra kuulostaa myös demoklippien perusteella ihan hyvältä.

Suurin osahan noista orkesterikirjastoista kuulostaa kylläkin demoklippien perusteella hyvältä...

Helppokäytöisyys olisi plussaa, että pystyisi keskittymään enemmän tuohon musan tekemiseen.

Koneena on Mac ja DAWina pääasiassa Protools, välillä myös Logic.

Eastwest halvoissa malleissa aina isolla tilavaikutelmalla et se hyvin raskas nykyisenä play aika ja monella ongelmoivakin lisäksi olen ymmärtänyt jos valitat heille bugeista heidän asenteensa on että ongelma koneessasi ei heidän tuotteesaan jopa olen kuullut itsekseen vaihtuvista artikulaatioista tuossa. Ja GPO ei sisällä kuin rummuissa lyötnivoiman mukaan vaihtuvia sampleja sanoisin että se jopa taaksepäin miroslavista omalla tapaa ei ainkaan pelkästään eteenpäin. kumpikin on mielestäni jyrkkä ei joten jos yleisesti saatavia paketteja miettii vienna symphonic library tuoteperheen antiin kuten special edition tutustuisin vaatii hyvän kaiun (piano soundikin äkkiä siinä vain 3 lyöntivoimaa kait joka loppuu pian kesken) mutta toisaalta on muuten sanoisin ilman muuta paras varsinkin jos haluat tehdä muutakin kuin massiivista puolta tuosta periaateessa onnistuu pikkukokoonpanojenkin askartelu ja sitten on jotain vähemmän tunnettuja et spefisempiä kirjastoja kuten project sam Orchestral Brass Classic. jossa siinäkin kyllä tilavaikutelma mutta toisaalta minusta ehdottomasti yhdet parhaista sinfonia/elokuva vaskeista kun taas chris heinillä jos haetaan jazz/pop puolta.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Aalimupina
11.12.2010 20:40:39
JPQ: Eastwest halvoissa malleissa aina isolla tilavaikutelmalla et se hyvin raskas nykyisenä play aika ja monella ongelmoivakin lisäksi olen ymmärtänyt jos valitat heille bugeista heidän asenteensa on että ongelma koneessasi ei heidän tuotteesaan jopa olen kuullut itsekseen vaihtuvista artikulaatioista tuossa. Ja GPO ei sisällä kuin rummuissa lyötnivoiman mukaan vaihtuvia sampleja sanoisin että se jopa taaksepäin miroslavista omalla tapaa ei ainkaan pelkästään eteenpäin. kumpikin on mielestäni jyrkkä ei joten jos yleisesti saatavia paketteja miettii vienna symphonic library tuoteperheen antiin kuten special edition tutustuisin vaatii hyvän kaiun (piano soundikin äkkiä siinä vain 3 lyöntivoimaa kait joka loppuu pian kesken) mutta toisaalta on muuten sanoisin ilman muuta paras varsinkin jos haluat tehdä muutakin kuin massiivista puolta tuosta periaateessa onnistuu pikkukokoonpanojenkin askartelu ja sitten on jotain vähemmän tunnettuja et spefisempiä kirjastoja kuten project sam Orchestral Brass Classic. jossa siinäkin kyllä tilavaikutelma mutta toisaalta minusta ehdottomasti yhdet parhaista sinfonia/elokuva vaskeista kun taas chris heinillä jos haetaan jazz/pop puolta.

Mä ajattelin Eastwestissä ihan sitä jytyintä Platinum sarjaa.

Pitääpä tsekata tuo Vienna symphonic special edition. Yhdellä opettajallani on tuo. Hänen näpertelynsä ko. kirjastolla ei vakuuttanut. Mutta toisaalta taas hän olikin silloin vasta saanut sen.
JPQ
11.12.2010 21:47:37

Aalimupina: Mä ajattelin Eastwestissä ihan sitä jytyintä Platinum sarjaa.

Pitääpä tsekata tuo Vienna symphonic special edition. Yhdellä opettajallani on tuo. Hänen näpertelynsä ko. kirjastolla ei vakuuttanut. Mutta toisaalta taas hän olikin silloin vasta saanut sen.

kuuntele demoja ja sitä paitsi sanoisin vaatiihan se työtä enempi voin sitten paljastaa (olen kuullut) mutta sitten jos olet siihen valmis saavutatkin enemmän jos maksimaalinen aitous on tärkeä.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Aalimupina
12.12.2010 23:16:17
JPQ: kuuntele demoja ja sitä paitsi sanoisin vaatiihan se työtä enempi voin sitten paljastaa (olen kuullut) mutta sitten jos olet siihen valmis saavutatkin enemmän jos maksimaalinen aitous on tärkeä.

Eastwest ja Vienna special edition kyllä kuulostavat hyvältä. Mietityttää vain se, että jos päädyn jompaan kumpaan, niin meneekö kaikki aika nysvätessä...

Garritan on halpa eikä se vie kovinkaan paljon tilaa ja demojen perusteella se kuulostaakin ihan hyvältä. Myöskin arvioiden mukaan helppokäyttöinen, ei niin paljoa nysväystä.

Mikäs sitten mahtaisi olla järkevin vaihtoehto. Pitänee punnita.
JPQ
13.12.2010 02:41:41

Aalimupina: Eastwest ja Vienna special edition kyllä kuulostavat hyvältä. Mietityttää vain se, että jos päädyn jompaan kumpaan, niin meneekö kaikki aika nysvätessä...

Garritan on halpa eikä se vie kovinkaan paljon tilaa ja demojen perusteella se kuulostaakin ihan hyvältä. Myöskin arvioiden mukaan helppokäyttöinen, ei niin paljoa nysväystä.

Mikäs sitten mahtaisi olla järkevin vaihtoehto. Pitänee punnita.

sanoisin että järekvin on se joka toimii itselle ja minusta kyllä garritanilla ihastuttavat melodiset lyömäsoittimet,harppu,harpsicord ja kirkkourut demojen pohjalta. katsoisin sen mukaan myös mitkä soittimet on sulle tärkeitä. ps. garritanilla on kyllä mukava yhteisökin avulias jne.
JPQ
13.12.2010 06:05:08

Eastwestillä saa tietääkseni nopeampaa valmista kuin Viennalla mutta siinä ilmeisesti ainakin osalla käyttäjistä pahojakin pulmia esitys tekniikat vaihtuu itsekseen on ehkäpä pahinta jota olen kuullut eikä tämä ilmeisesti ollut niitä edes bugisempia ekoja versioita playsta (heidän sample enginensä) ja myös se että firman asenne on ymmärtääkseni se jos ongelmia vika sinussa,koneessasi tai ohjelmissasi ei heidän tuotteessaan.
JPQ
13.12.2010 16:30:19

olikos se vaan niin että HSOSssa ei ole harppua ja celestaa jotka olisivat ainakin itselle must juttu noita ja muitakin tyylejä tehdässä. joku ihan iso kirjasto oli mistä nuo uupui.
CPU
13.12.2010 17:09:25
JPQ: olikos se vaan niin että HSOSssa ei ole harppua ja celestaa jotka olisivat ainakin itselle must juttu noita ja muitakin tyylejä tehdässä. joku ihan iso kirjasto oli mistä nuo uupui.

Jep. Noita ei ole.

K.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
JPQ
13.12.2010 22:27:59 (muokattu 13.12.2010 22:28:44)

CPU: Jep. Noita ei ole.

K.

tietäis vaan miten HSO toimii nyky mäkeissä (eli oikeastaan mac os x 10.6.5) voisi olla hyvä täydennys omaan miroslaviin ja logicin antiin mitä soundillisesti kuuntelin kuten myös se motun setti jotain samaa ei niin hollywoodia kuten eastwest. ja logicin anti on itselle ihan kelvollista arsinkin kun olen taitavia tekijöitä kuunellut jotka saa niilläkin aikaan vaikka mitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)